Şimdi Ara

Yüksek Beygirli Araçlarda 4x4 özelliği..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ,

    Geçen gün bmw yetkili satıcısında yeni 6 serisi gran coupe sergileniyordu, ayrıca 4x4 modelinin de olduğunu söylediler fakat 650i modeli için geçerli imiş..

    Anlayamadığım 407 hp gibi bir gücü kontrol altında tutmak için mi , yoksa bu güçten bağımsız 4x4 özelliği olsun diye mi böyle bir özellik mevcut.

    Bunun yanında 4x4 olan bir binek arabada bu kadar beygir gücüne karşılık hiç bir savrulma , arkadan kayma ,drift gibi kullanım özellikler ortaya çıkmaz mı?

    Bu kadar beygir gücüne neden ihtiyaç duyulur orası ayrı konu ancak..

    Bu kadar güç ve 4x4 nasıl çalışıyor merak ettim doğrusu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TBB -- 21 Ağustos 2012; 16:54:32 >



  • 4x4 ün asıl esprisi yüksek beygirli araçlar için zaten.

    4x4=0 güç kaybı
  • öylesine değil, gücü kontrol için mi bilmiyorum ama aracın daha güçlü olması için kullanılıyor ayrıca yol tutuşuna da etki ettiği kanısındayım.
  • Yol tutuşuna artı
    Savrulmaya karşı direnç
    Kalkışlarda serilik
    Uzun yolda yorulmayan ve çok yüksek km leri devirebilen motor

    Sorularının cevapları kısaca.
  • Sadece Karda-buzda gitsin diye 4x4 koymuyorlar

    Guc kaybi falan onler yani bi suru seyi.tercihim arkadan itis olur tabi.


    Benimde anlamadigim bmw 6 serisine neden daha guclu motorlar koymaz 6 serisi icin uretilmis.rakipleri cok daha guclu ha belki performans olarak aynidirlar bmw bu moorla onlarin yaptigini yapiyodur belki orasini bilemem.ama sahsen 5 serisiyle ayni motoru kullanmasi kotu.

    Haa mercedes gibi buldugu arabaya 6.3 motor yapistirmakda sacma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha bir de şu var
  • 4X4 güçlü araçlar için nimettir. Arkadan itiş olduğunda torku birden aktarınca tekerleri sarmaya başlar. Araba sağa sola savrula savrula kalkar. 4x4 de bu olmaz olsa da fazla olmaz. Arkadan itişli arabada viraja hızlı girerseniz viraja girişte bir de gaz verirseniz büyük ihtimalle aracın kontrolunu kaybedersiniz pilotajınız iyi değilse. 4x4 de yola yapışır araç
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yol tutuşuna artı
    Savrulmaya karşı direnç
    Kalkışlarda serilik
    Uzun yolda yorulmayan ve çok yüksek km leri devirebilen motor

    Sorularının cevapları kısaca.

    +1903
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    4X4 güçlü araçlar için nimettir. Arkadan itiş olduğunda torku birden aktarınca tekerleri sarmaya başlar. Araba sağa sola savrula savrula kalkar. 4x4 de bu olmaz olsa da fazla olmaz. Arkadan itişli arabada viraja hızlı girerseniz viraja girişte bir de gaz verirseniz büyük ihtimalle aracın kontrolunu kaybedersiniz pilotajınız iyi değilse. 4x4 de yola yapışır araç

    Evo 6 TME ile 200m lastik izi bırakabilirsin asfalta, çok da güzel 1-2-3 diye atarken lastikleri sararsın 'bu tabire de alışamıyorum bu arada :)' yanisi kısaca kesinlik ifade etmez bu dedikleriniz.

    @TBB
    bu 4x4 denilenin adı X-Drive'dır. Elektronik/Elektromekanik yardımcı sistemdir daimi bir çekiş değil, yönetim-müdahale sistemidir.





    Bu tip araçlarda ve bunlar gibi sistemleri klasik 4x4 amiyane bir tabiriyle arazi çekişi gibi düşünmemek lazım gelir. Bunlar gerektiğinde devrede olduğu gibi daimi belirli güç oranıyla devrede olarak da çalışabilir. Zaten performans araçlarında 50:50 aktarım olmaz 4?:6? gibi uygulamalar vardır. Evet o sorduklarının hepsini de yapabilirsin. Mantığını videolardan anladın zaten. Çekiş sistemleri ve üniteleri ile ilgili forumda konular mevcut zaten, inceleyip birikim elde edebilirsiniz. Evet kataloğa göre de 650i ile alınabiliyormuş sadece.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    4X4 güçlü araçlar için nimettir. Arkadan itiş olduğunda torku birden aktarınca tekerleri sarmaya başlar. Araba sağa sola savrula savrula kalkar. 4x4 de bu olmaz olsa da fazla olmaz. Arkadan itişli arabada viraja hızlı girerseniz viraja girişte bir de gaz verirseniz büyük ihtimalle aracın kontrolunu kaybedersiniz pilotajınız iyi değilse. 4x4 de yola yapışır araç

    Evo 6 TME ile 200m lastik izi bırakabilirsin asfalta, çok da güzel 1-2-3 diye atarken lastikleri sararsın 'bu tabire de alışamıyorum bu arada :)' yanisi kısaca kesinlik ifade etmez bu dedikleriniz.

    @TBB
    bu 4x4 denilenin adı X-Drive'dır. Elektronik/Elektromekanik yardımcı sistemdir daimi bir çekiş değil, yönetim-müdahale sistemidir.





    Bu tip araçlarda ve bunlar gibi sistemleri klasik 4x4 amiyane bir tabiriyle arazi çekişi gibi düşünmemek lazım gelir. Bunlar gerektiğinde devrede olduğu gibi daimi belirli güç oranıyla devrede olarak da çalışabilir. Zaten performans araçlarında 50:50 aktarım olmaz 4?:6? gibi uygulamalar vardır. Evet o sorduklarının hepsini de yapabilirsin. Mantığını videolardan anladın zaten. Çekiş sistemleri ve üniteleri ile ilgili forumda konular mevcut zaten, inceleyip birikim elde edebilirsiniz. Evet kataloğa göre de 650i ile alınabiliyormuş sadece.

    Elbette sarilir teker 4x4'dede ama arkadan itis gibi kontrolu zor olmaz. Arkadan itisli arabada c220 ile bile dp gaz kalkarken saga sola atiyor arkayi. 500 bg uzeri araclarda saga sola nasil atar tahmin edin. 4x4'de saga sola atma olayi cok fazla olmaz. Esit guc dagilimi oluyor tekerlerde hemen hemen.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şöyle bir ekleme daha yapayım o zaman 4 lük bir Gallardo alın aptalca gaza yüklendiğinde direksiyon hakimiyetini de bilmiyorsan sağ dan soldan girersin bir yere. Eşit güç dağılımı olmaz bahsettiğimiz araçlar da 10-20 li rakamlarla olan arkada ki fark bile U haline gelmene yeterlidir. 60-70 oranlı rakamlardır bunlar Porsche'ler de böyledir, FF vesair de böyledir youtube da sanırım böyle video'lar da vardı arada ekleyip duruyorlardı buraya.
  • yüksek beygir sayılır mı bilmiyorum ancak 211beygirlik aracım var quattro özellikli
    söyleyebileceğim tek şey; güven hissi ve sürüş zevki :))) daha ötesi yok yani benim için
    (daha iyisini kullanma fırsatım olmadı şimdilik)
  • Bilgiler için özellikle guyvera nın paylaştığı linkler için teşekkür ederim...

    Anlaşılan 650i alacağımız zaman özellikle 4x4 olsun dememiz gerekiyor :):)
  • Yeni nesil ESP sistemleri ve 4x4 çekiş birleştiği zaman hayal edemeyeceğimiz bir yol tutuşu çıkıyor ortaya..

    Bunun yanısıra 4x4 araçlardaki ağırlık fazlası yüzünden 0-100km hızlanma olarak, 4x4 olmayan aynı motora sahip araçdan daha yavaş gözüküyor teknik veri olarak, FAKAT realde böyle olmuyor.. İdeal şartlarda yapılan ölçümler gibi olmadığı için, 4x4 araç patimnaja fln düşmediği için çok daha seri kalkıyor.. X-drive bmw ile denemişdik.. Ben bu şekilde gözlemledim..

    Bu arada 4x4 araçlardada ESP kapatıldığı zaman gayet akıcı driftler yapılabilyor :) Tabi güçlü olmak kaydıyla..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.