Şimdi Ara

Yorum ve aşırı yorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çeşitli konulardaki tevillerimi paylaşmak istiyorum

    Faiz

    Faiz kavramsallaştırması enflasyondan gelen faizi de kapsar.Ne tesadüf ki zekat ekonomisi mekanikleri gereği enflasyonun prensipleriyle çakışmaktadır.Demek ki kurandaki faiz parayı donduran her türlü girişim anlamına gelmekte

    El kesmek

    Hırsızlık hüküm etme deliliğinin güce vurmuş halidir.Yani denmek istiyor ki olanak uzayındaki bütün olanak azaltımları aynıdır.Hırsızlık a kişisindeki olanakları b kişisine geçirmektir.Stoacılık bitince hırsızlık da bitecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 6 Aralık 2019; 22:0:26 >



  • Orada el kesmek yazmıyordur hırsızın elini o işlerden kesin yani engelleyin manasındadır.

    Hem mesela "şu adam benim sözümü kesti" cümlesindeki gibi bölmek anlamında kullanılmış da olabilir. Yani "hırsızlık yapanları bölün toplanmasınlar" , ya da "onları aynı koğuşa koymayın bölün" anlamında da olabilir.

    El kesmek anlamı dışında her anlama gelebilir yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-3559F3B6A -- 6 Aralık 2019; 22:18:56 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-3559F3B6A

    Orada el kesmek yazmıyordur hırsızın elini o işlerden kesin yani engelleyin manasındadır.

    Hem mesela "şu adam benim sözümü kesti" cümlesindeki gibi bölmek anlamında kullanılmış da olabilir. Yani "hırsızlık yapanları bölün toplanmasınlar" , ya da "onları aynı koğuşa koymayın bölün" anlamında da olabilir.

    El kesmek anlamı dışında her anlama gelebilir yani.
    Yorumumu yaptım dediğim gibi.El kesme ruhsatı sadece ama sadece stoacılığı bitirende.Sorun morun kalmadı ortada
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Aynen aynen. Stokçuluğu bitiren demiyor ama o da çıkar bi yerlerden biraz kurcala bakalım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-3559F3B6A

    Aynen aynen. Stokçuluğu bitiren demiyor ama o da çıkar bi yerlerden biraz kurcala bakalım.
    Tevil yaptım diyorum kardeş.Konuma girerken tevil yaptığımı peşinen kabul etmiş oluyorsun
  • faiz kelimesini iyi anlamak gerek

    alınan neyse aynı şeyin geri ödenmesindeki değişimin adıdır islamda yasaklanan ribaa

    tevil çalışmaları bazen gerçekten zıvanadan çıkıyor haa
    ceza verilecekse caydırıcı olmalı prensibine binaen el kesme emri veriliyor. illaki tevil yapılacaksa bu şekilde olmalı. felsefik zorlamalar hakikatin perdelenmesine sebep olmakta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    faiz kelimesini iyi anlamak gerek

    alınan neyse aynı şeyin geri ödenmesindeki değişimin adıdır islamda yasaklanan ribaa

    tevil çalışmaları bazen gerçekten zıvanadan çıkıyor haa
    ceza verilecekse caydırıcı olmalı prensibine binaen el kesme emri veriliyor. illaki tevil yapılacaksa bu şekilde olmalı. felsefik zorlamalar hakikatin perdelenmesine sebep olmakta
    Allah tefecileri sevmez.Çünkü henüz ekonomisi oturmamış toplumlarda parayı tek elde toplayıp dolaşımı engelleyebiliyorlardı.Faiz tefecinin aracıydı.Tefe dışında kalan 1 ver 1.5 alayım konuları paranın eş değerlilik mahiyetine dair,mülkiyete dair konulardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 6 Aralık 2019; 23:14:24 >
  • Demek ki kurandaki faiz parayı donduran her türlü girişim anlamına gelmekte.

    Burada ne demek istedin?

    600 senesindeki ekonomi yönetimi ile ilgili ayetleri 21. yy daki kapitalist sisteme entegre etmek gerekli bana göre. Bir ekonomiste göre faiz paranın kirasıdır yani para da alınıp satılan bir maldır ve vadeli satış var ise buna enflasyona göre bir artış öngörerek satar parasını. Ehli sünnete göre kira geliri helal ise paranın vadeli satışından dolayı istenen artış da parayı bankaya kiraya verip aylık gelir elde etmek de din dışı sayılmamalı onlara göre.

    Kur'an da geçen haksız şekilde mal artırımıdır yani tefeciliktir. Günümüz ekonomi sistemleri Kur'an a uygun değildir ancak enflasyona göre belirlenen banka faizi de din dışıdır diyemem ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Demek ki kurandaki faiz parayı donduran her türlü girişim anlamına gelmekte.

    Burada ne demek istedin?

    600 senesindeki ekonomi yönetimi ile ilgili ayetleri 21. yy daki kapitalist sisteme entegre etmek gerekli bana göre. Bir ekonomiste göre faiz paranın kirasıdır yani para da alınıp satılan bir maldır ve vadeli satış var ise buna enflasyona göre bir artış öngörerek satar parasını. Ehli sünnete göre kira geliri helal ise paranın vadeli satışından dolayı istenen artış da parayı bankaya kiraya verip aylık gelir elde etmek de din dışı sayılmamalı onlara göre.

    Kur'an da geçen haksız şekilde mal artırımıdır yani tefeciliktir. Günümüz ekonomi sistemleri Kur'an a uygun değildir ancak enflasyona göre belirlenen banka faizi de din dışıdır diyemem ben.
    Paranın tek bir elde toplanması




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    O zaman;

    Evet zekat yaygın şekilde verilen birşey olursa paranın dolaşımı da sağlanmış olur. Faizin yasaklanmasının enflasyon ile ilişkisi yoktur bence çünkü enflasyon diye bir terim yoktu Kur'an indiği dönemde. Tarıma dayalı bir ekonomi vardı ve ticaret kervanlara göre idi. Kıtlık zamanları nasıldır bilmiyorum gerçi.

    Tekelliği sona erdirmek için faizin yasak edilmesi tabiki de mantıklı. Zira enflasyona göre olmayan faiz de kira geliri de ekonomi açısından bakacak olursak emeğin sömürüsüdür aslen. Hiç bir emek sarfetmeden, başkasının emeği üzerinden para kazanmaktır kira.

    Eğer faizi kiradan farklı görmesen de bu düşüncede olur musun peki?
  • Tatmin olmadığım için buraya da yazıyorum.Hepinizden sıkıldım

    Ayrıca keşke konumu anlamak için çaba gösterseydiniz.Neymiş staocılık yazmıyormuş.Bravo süper zeka.Kendim bile kendimi daha iyi eleştirebilirim.Hatta sizden 100 kat daha iyi ateist olurum
  • Aşırı yorum ya da tevil kök anlamdan uzaklaşma gibi haller nitelik olarak manayı çevirme ve reel olandan uzaklaşma amaçları taşır.

    Kök mana bakımından karşılaşılan değer verme yolu ise anlam ve metalin tekilliğine yol alıştır.

    .........

    Kadını tanımlıyorum. Salt kafası var. Bu halde konuşma yani iletişim nefes alma yani hayatiyet yemek yeme yani insani halin temeline sahip.

    Kadın bu nesnelere sahip olma konusunda öncül. O annemiz o bacımız o eşimiz kızımız. En değerli varlık VS. Şimdi çocuğunu yaftalıyor müsülüman Hristiyan ateist şucu bucu VS. Ya öldürüyoruz ya da öldüreceksin diyoruz. Kadına tecavüz ediyoruz. Cinselliğe zorluyoruz yoksa ekmek aş yok diyoruz. Ancak eğitilmiyorimkan sağlanmıyor VS. Savaşta gerekirse katl de ediyoruz. Tecavüz zaten doğal.
    Çoluğuna çocuğuna da hayvana yapılmayacak şey yapılmıyor. Bu kadın her milletçe kutsal! Yani. Buna da Kadir inanır zaten.
    .......

    ..........

    Kadın salt kafası ile kendisine sen şöyle ulusun böyle ulusunu duyup kendisine çizilen kaderi de görünce kafasının dışındaki bölgenin yaratılışı için Bi anlama ihtiyaç duyuyor.

    Benim çocuğuma Çoluğuna tecavüz katliam yapacak adam nasıl Bi adam diyor?

    İt sürüsü gibi olmadan tek başına yakalayamazsa bu işleri yapamazlar. Nasıl yapsınlar? Adamı tutar linç eder toplum denen öğe.


    Demek ki bu varlıklar kancığının karının aradın ileri gideni. Kadın denen nesnenin salt kafasının dışındaki fizyoloji işte bu müsveddeler olursa yaradılış denen şey aynı mekanizma ile kendini hem gerçekler hem açıklar hem de itiraz edeni tard eder.

    Kadın denen nesne gördüğümüz bu kadın! Denen şey değil. Yaratıcı bir kadına el sürdürmüyor.

    Yorumda aşırılık mümkün ancak yaratılışı başında yaratılırken nesneyi gören aşırılığı senin kabullenemeyen gerçeği algılayamayacak sığ beynine ya da beynimize sığdırmaya çalışmıyor. Oku diyor.

    Okudukça zaten anlayacaksın anlamasan da yaratılışı özü değişmez bir haldir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu esemede aşırı yorum yaratılışı görülüp tanımı yapılan değil kıyısından köşesinden dolaşıp lafı evirip çevirip kadına tanri demeye emeklenmesi halidir.

    Bazısına yaratılışı özü gösterilebilir. Fakirdir tipsizdir sana göre dinsiz bile olabilir belki yakışıklıdır güzeldir sana göre namazsız oruçsuzdur fark etmez. Onun içindeki hususiyeti yaradan taktir eder.

    Samimi veya çaresiz bulmuştur. İçten gelen derin bir saygısı vardır ancak kullanacağı yönü belirleyemiyordur. İlahiyat onun içindeki iyiliği görmüş samimiyetine çaresizliğin mukabil bazı hakikatleri bila bedel göstermiş olabilir.

    Dini ilah yaşamayacağından bu ki Bi bagiye alkolik bile olabilir. Din insan içindir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşlik klozu ve aşırı anlam?

    Bi insan kardeşi ile evlenemez. Din kardeşliği ise normal kardeşlikten üstündür?

    Şimdi din kardeşinle yani ihve ile evlilik hali! Nasıl algılanır.

    Teorik olarak salt akıl mantık dimağ hali ile yorum prensibi ile düşünülürse acayip sonuçlar çıkar.

    Bu durum evliliği yasaklama ancak kiminle hangi anlayışla ve amacı da var gibi salt nefsi de olamayacak şekilde gibi sonuçlar üretir.

    Yorumları akıl mantık dimağ çerçevesinde bekliyorum. Unutmayın evlilik ne İslamı ne imanın şartı.

    Ateist anlam için ise ölümden sonra hayat var diyen türeme olayı ayrıca ölümü yaygınlaştırmak ve dolayısı ile intihar denen olguyu tercihlerde biri görme ve çok da sıra dışı değil deme hallerini düşünerek konuya yaklaşın.

    Ben teoyum ben ateyim demek bakış açısını çiftleştirmeden ben insanım bu hayatı ben yaşıyorum diye olaya Bi bakış atın. Bakalım ne çıkacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.