Şimdi Ara

YOL TUTUŞU NEYE BAĞLIDIR (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
0
Favori
12.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    kardeşim senin ne yazık ki zeka yapın tek boyutta değerlendirebiliyor
    o yüzden ben artık yazmayacağım inşallah bir gün anlattıklarımı anlarsın. selametle...

    Öyle kalakalırsın işte

    ya sen kadar sabit fikirli bir adam görmedim kala kaldığımdan felan değil sana birşey anlatamayacağım için bıraktım.
    ayrıca o yanal kanatları görmeyecek kadar ya körsün yada görmemezlikten geliyorsun
    o f1 araçları için güvenlik aracına hiç utanmadan tank gibi mercedes koyuyorlar git palio felan koy nasıl olsa mükemmel viraj kabiliyeti var o olmadı bisde olur.
    yani aracın ne bilmiyorum ama eminin en fazla b segmenti ve yanında geçen e f segmenti araçları görünce yaşadığın ezikliği dışa vuruyorsun :))))))

    Kızmayın ama, Allah çocuğumu sizin gibi sabit fikirli ve yanlış fikirli fizik öğretmenlerinden korusun.

    Otomobillerin hafifletilmesinin tek nedeni hızlanma ve fren performansı değildir, virajda apex noktasından en hızlı şekilde çıkabilmektir.
    Virajdan 5 km/h daha hızlı çıkmak, size hızlanmalardaki 0,1-0,2 saniyelerden daha çok fayda sağlar.

    Ayrıca eskiler de dahil olmak üzere kendi kullandığım araçlar için örnek vereyim, eğer bagajım yüklü ise veya araçta birkaç kişi var ise viraj performansı düşmekte.
    Bunu Renault 9 Spring'de de yaşadım, Fiat Tipo 2.0 16V'de de, BMW 320'de de gözlemledim. Honda Accord 3.0 V6'da da, Volvo S80'de de gözlemliyorum.

    Doblo'ya 600 kg yükleyip viraja boş iken girdiğiniz hızlarda girin bakalım, neler yaşıyorsunuz.
    Bunun için detaylı fizik bilgisine, formüllere vs gerek yok, gözlemlemek yeterli. Araç kullanmak yeterli

    Bu arada ben D ve E sınıfı araç kullanan bir makina mühendisi olarak cevap yazabilirim sanırım.
    Arkadaşı B sınıfı araç kullanıyor diye kıskançlıkla suçlamışsınız, anlamsızca küçümsemişsiniz, ona istinaden belirtmek istedim
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    sabit fikre devam işte ikinci ek üniversite için o :)

    Fizik öğretmenine bak bunları foruma danışıp öğreniyor.

    Ufaklık böyle madara olma daha fazla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 22 Ocak 2012; 1:15:14 >
    _____________________________
  • _____________________________
  • Kurplarda (dönemeçlerde) taşıtlara 2kuvvet uygulanır. Biri sürtünme kuvveti kxmxg digeri merkezkac kuvveti olan mxv2/r(kutle carpi hizinkaresi bölü kurbun yaricapi ) bu iki kuvvet birbirine esit oldugu ya da surtunme kuvvetinin daha buyuk oldugu durum da tasitlar yola tutunabilir. Buradakii k=sürtünme katsayisi (aracin yerle temas ettigi yuzeyle olan)m=kütle g= yercekimi ivmesidir. Esitligin ikitarafinda da kutle oldugundan sadelesir. Yani kutlenin yoltutusunda hicbir etkisi yoktur. Saygilar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.TAH -- 22 Ocak 2012; 2:15:48 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: OZGUP

    kardeşim senin ne yazık ki zeka yapın tek boyutta değerlendirebiliyor
    o yüzden ben artık yazmayacağım inşallah bir gün anlattıklarımı anlarsın. selametle...

    Öyle kalakalırsın işte

    ya sen kadar sabit fikirli bir adam görmedim kala kaldığımdan felan değil sana birşey anlatamayacağım için bıraktım.
    ayrıca o yanal kanatları görmeyecek kadar ya körsün yada görmemezlikten geliyorsun
    o f1 araçları için güvenlik aracına hiç utanmadan tank gibi mercedes koyuyorlar git palio felan koy nasıl olsa mükemmel viraj kabiliyeti var o olmadı bisde olur.
    yani aracın ne bilmiyorum ama eminin en fazla b segmenti ve yanında geçen e f segmenti araçları görünce yaşadığın ezikliği dışa vuruyorsun :))))))

    Kızmayın ama, Allah çocuğumu sizin gibi sabit fikirli ve yanlış fikirli fizik öğretmenlerinden korusun.

    Otomobillerin hafifletilmesinin tek nedeni hızlanma ve fren performansı değildir, virajda apex noktasından en hızlı şekilde çıkabilmektir.
    Virajdan 5 km/h daha hızlı çıkmak, size hızlanmalardaki 0,1-0,2 saniyelerden daha çok fayda sağlar.

    Ayrıca eskiler de dahil olmak üzere kendi kullandığım araçlar için örnek vereyim, eğer bagajım yüklü ise veya araçta birkaç kişi var ise viraj performansı düşmekte.
    Bunu Renault 9 Spring'de de yaşadım, Fiat Tipo 2.0 16V'de de, BMW 320'de de gözlemledim. Honda Accord 3.0 V6'da da, Volvo S80'de de gözlemliyorum.

    Doblo'ya 600 kg yükleyip viraja boş iken girdiğiniz hızlarda girin bakalım, neler yaşıyorsunuz.
    Bunun için detaylı fizik bilgisine, formüllere vs gerek yok, gözlemlemek yeterli. Araç kullanmak yeterli

    Bu arada ben D ve E sınıfı araç kullanan bir makina mühendisi olarak cevap yazabilirim sanırım.
    Arkadaşı B sınıfı araç kullanıyor diye kıskançlıkla suçlamışsınız, anlamsızca küçümsemişsiniz, ona istinaden belirtmek istedim

    yani birde şu boyutu war işin.mercedes s class broadwayden iyi yol tutuyormuş.koyun s classtaki kadar güçlü süspansiyonu şaseyi 255 taban lastikleri bakın bakalım o zaman o broadway yoldan çıkıyormu??? aynı lastiklerle bir 900 kg ı savurtmadan yolda tutmak war birde 1800kg ı yolda tutmak war? istiyosanız alın elinize brtane 1litrelik şişe doldurun suyla kendi ekseninizde dönün. birde 5 litrelik şişeyi doldurup aynı hızda dönün. 5 kg lık şişe sizide gittiği yere kadar götürürken 1kg lık şişe ile siz gayet rahat kendi ekseninizde dönebileceksiniz. hafif olanı yolda tutmak daha kolaydır. bu yüzden yol tutuşta hafif arabayı aynı şase aynı lastikler ve aynı yol koşullarında yolda tutmak için gereken kuvvet daha düşük olur. bukadar basit. sadece mantık şudur. hafif olan daha az yük bindireceğinden veya hafif kütlesinden dolayı daha az yükle yükleneceğinden daha düşük bir kuvvetle o kuvvete karşı koymak yeterlidir. buradaki soru şu şekilde özetleneblir sadece eşit kuvvetlerle hafif olanı mı yolda tutablirsiniz ağır olanı mı?
    rakamsal olarak ifade edersek ? yolun maximum dönüş kuvveti 5000Newton ken bu yolu dönen 1000 kg lık araç dışa doğru 4g ile merkezkaça maruz kalsa g=1000 kabul edilsin. 4000newton olacak ve. yolda kalabilecektr. fakat 1500 kg olsa aynı araç 1.5*4=6g 6g = 6000newton olduğundan 5000 olan üst sınır aşılır ve araç savrulur.
    DKKAT bu aynı süspansiyon aynı şase aynı lastik ölçüleri içerisnde geçrlidir. çünkü bir araca yük yükleyip viraj dönmeye kalkarsanız süspansiyonunuz o extra ağırlıklamı mücadele etsin yoksa aracın uyguladığı merkazkaç kuvvetiylemi??? ağırlık arttıkça aracın yana yatmasıda artacak süspansiyonlara binen yükte artacaktır. yoksa yapsınlar bir ford fiestayı 2 ton. eğer mantıklıysa???
    _____________________________
    "O VARSA SORUN YOK" 2001 VVT-İ




  • Lastik.

    Geri kalan tüm detaylar arkadan gelir.
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Fizik ogretmenlerini cok severim.

    Sevgili ogretmenim, merkezcil kuvvet vardir ama bir de merkezkac kuvveti vardir.

    agir olan nesnenin merkezcil kuvveti daha fazla olur ama buna karsilik olarak tam zit yonde etkiyen merkezkac kuvveti de ayni oranda artar. merkezcil kuvvet ve merkezkac kuvveti birbirine normal sartlarda esittir. merkezkac kuvveti daha fazla oldugunda ise savrulma baslar.

    merkezcil kuvvet arttiginda savrulma zorlasir demek, merkezkac kuvvetini gozden kacirmak olur.

    saygilar hocam.

    Öncelikle merkezkaç kuvveti diye bir kuvvet yoktur. Ayrıca renkli kısımlar Newton'a hakaret derecesinde talihsiz olmuş
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Fizik ogretmenlerini cok severim.

    Sevgili ogretmenim, merkezcil kuvvet vardir ama bir de merkezkac kuvveti vardir.

    agir olan nesnenin merkezcil kuvveti daha fazla olur ama buna karsilik olarak tam zit yonde etkiyen merkezkac kuvveti de ayni oranda artar. merkezcil kuvvet ve merkezkac kuvveti birbirine normal sartlarda esittir. merkezkac kuvveti daha fazla oldugunda ise savrulma baslar.

    merkezcil kuvvet arttiginda savrulma zorlasir demek, merkezkac kuvvetini gozden kacirmak olur.

    saygilar hocam.

    Öncelikle merkezkaç kuvveti diye bir kuvvet yoktur. Ayrıca renkli kısımlar Newton'a hakaret derecesinde talihsiz olmuş

    İnanın bunu kim söyleyecek diye bekliyordum.

    Centrifugal force denen merkezden dışa doğru, centripetal force yani merkezcil kuvvetin tam zıt yönünde etki eden bir kuvvet vardır. Biz buna türkçede basit tabiriyle merkezkaç kuvveti diyoruz.

    />
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.TAH

    Kurplarda (dönemeçlerde) taşıtlara 2kuvvet uygulanır. Biri sürtünme kuvveti kxmxg digeri merkezkac kuvveti olan mxv2/r(kutle carpi hizinkaresi bölü kurbun yaricapi ) bu iki kuvvet birbirine esit oldugu ya da surtunme kuvvetinin daha buyuk oldugu durum da tasitlar yola tutunabilir. Buradakii k=sürtünme katsayisi (aracin yerle temas ettigi yuzeyle olan)m=kütle g= yercekimi ivmesidir. Esitligin ikitarafinda da kutle oldugundan sadelesir. Yani kutlenin yoltutusunda hicbir etkisi yoktur. Saygilar :)

    Biraz beyin fırtınası yapalım mı?

    Bu saatte biraz saçmalayabilirim, kusuruma bakmayın.

    Sürtünme kuvveti lastik ile zemin arasında, yani yerden yüksekliği 0.
    Merkezkaç kuvveti aracın ağırlık merkezinde, yani bir binek araç için belki zeminden 40-50 cm yüksekte.
    Bu bir moment oluşturmaz mı? Araçlar bu sebepten takla atmıyor mu?

    Bir de pratikten sorayım.
    Örneğin Doblo'yu 600-700 kg yüklediğimizde, boş iken 60 km/h limit hızda dönebildiğimiz viraja aynı hızla girersek ağırlığın yol tutuşa etkisi yok ise neden savrulur?

    Bu saatte bu kadar beyin fırtınası bize iyi gelmeyebilir. :))
    _____________________________




  • Bence burada tartışılan sorun ancak quantum fiziği ile çözülebilir gibime geliyor.

    Astrofizik okuyan yokmu hiç aranızda.
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Fizik ogretmenlerini cok severim.

    Sevgili ogretmenim, merkezcil kuvvet vardir ama bir de merkezkac kuvveti vardir.

    agir olan nesnenin merkezcil kuvveti daha fazla olur ama buna karsilik olarak tam zit yonde etkiyen merkezkac kuvveti de ayni oranda artar. merkezcil kuvvet ve merkezkac kuvveti birbirine normal sartlarda esittir. merkezkac kuvveti daha fazla oldugunda ise savrulma baslar.

    merkezcil kuvvet arttiginda savrulma zorlasir demek, merkezkac kuvvetini gozden kacirmak olur.

    saygilar hocam.

    Öncelikle merkezkaç kuvveti diye bir kuvvet yoktur. Ayrıca renkli kısımlar Newton'a hakaret derecesinde talihsiz olmuş

    İnanın bunu kim söyleyecek diye bekliyordum.

    Centrifugal force denen merkezden dışa doğru, centripetal force yani merkezcil kuvvetin tam zıt yönünde etki eden bir kuvvet vardır. Biz buna türkçede basit tabiriyle merkezkaç kuvveti diyoruz.

    />




    F centripedal force bir external kuvvettir external kuvvetin tepkisi eylemsizliktir. Yani sizin merkezkaç diye tabir ettiğiniz olay kuvvet değildir eylemsizliktir. Azıcık düşünseniz merkezkaç kuvvetinin olmadığını kendiniz zaten anlayacaksınız. Yukarıda şemada verdiğiniz örneği ele alalım mesela dönem bir topa sağ ve sol tarafından 2 adet eşit güçte kuvvet uygulanmış eğer F merkezkaç kuvveti var olsaydı ip ekseninde net kuvvet sıfır olacak ve cisim dönmeyecek sadece v hızı yönünde ileriye hareket edecekti. Ama cisim dairesel hareket yapıyor o hareketi merkezcil ivme sağlıyor. Buna da Newton'un 3. yasası deniyor.

    Bu konuda çok kavram kargaşası var gerçekten.
    http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=merkezka%C3%A7+kuvveti
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Fizik ogretmenlerini cok severim.

    Sevgili ogretmenim, merkezcil kuvvet vardir ama bir de merkezkac kuvveti vardir.

    agir olan nesnenin merkezcil kuvveti daha fazla olur ama buna karsilik olarak tam zit yonde etkiyen merkezkac kuvveti de ayni oranda artar. merkezcil kuvvet ve merkezkac kuvveti birbirine normal sartlarda esittir. merkezkac kuvveti daha fazla oldugunda ise savrulma baslar.

    merkezcil kuvvet arttiginda savrulma zorlasir demek, merkezkac kuvvetini gozden kacirmak olur.

    saygilar hocam.

    Öncelikle merkezkaç kuvveti diye bir kuvvet yoktur. Ayrıca renkli kısımlar Newton'a hakaret derecesinde talihsiz olmuş

    İnanın bunu kim söyleyecek diye bekliyordum.

    Centrifugal force denen merkezden dışa doğru, centripetal force yani merkezcil kuvvetin tam zıt yönünde etki eden bir kuvvet vardır. Biz buna türkçede basit tabiriyle merkezkaç kuvveti diyoruz.

    />




    F centripedal force bir external kuvvettir external kuvvetin tepkisi eylemsizliktir. Yani sizin merkezkaç diye tabir ettiğiniz olay kuvvet değildir eylemsizliktir. Azıcık düşünseniz merkezkaç kuvvetinin olmadığını kendiniz zaten anlayacaksınız. Yukarıda şemada verdiğiniz örneği ele alalım mesela dönem bir topa sağ ve sol tarafından 2 adet eşit güçte kuvvet uygulanmış eğer F merkezkaç kuvveti var olsaydı ip ekseninde net kuvvet sıfır olacak ve cisim dönmeyecek sadece v hızı yönünde ileriye hareket edecekti. Ama cisim dairesel hareket yapıyor o hareketi merkezcil ivme sağlıyor. Buna da Newton'un 3. yasası deniyor.

    Bu konuda çok kavram kargaşası var gerçekten.
    http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=merkezka%C3%A7+kuvveti



    Verdiginiz eksisozluk linkiyle beraber pek cok kaynagi daha once arastirdim.

    merkezkac kuvveti denen bir seyin gercekte olmadigini da biliyorum ama centripetal kuvvetin olusturdugu eylemsizlige bir isim takmislar ve bu isim de kabul gormus ve yerlesmis.

    o tabiri kullanma sebebim budur.

    yine de duzelttiginiz icin tesekkuur ederim.

    ekleme: zaten bu tabirin yaratilmasinin amaci da problemlerin daha rahat cozulmesi ve olaylarin daha rahat algilanmasidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 22 Ocak 2012; 3:32:07 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    Bence burada tartışılan sorun ancak quantum fiziği ile çözülebilir gibime geliyor.

    Astrofizik okuyan yokmu hiç aranızda.

    bu konuya da yeni aveo dahil olursa anca o çözer bu soruyu :D
    merkezkaç eşitlenyor sürtünme gidiyor araba ağırlaşıyo lastikler yetersiz kalıyo. aslında belkide soru yanlış? bir felsefecinin sorduğu gibi? bana burda bir sandalye olmadaığını spatlayın. 100 puanlık sınav sınav sorusu :DDD cevap belli? HANGİ SANDALYE???
    burdaki sorudada ağır araçmı hafif araçmı iyi yol tutar gibi fiziksel felsefe sorusu war? cevabını veriyorum hangi marka araba??? :DDD
    almansa cam açma düğmesine yalıtım malzeöel torpidosuna
    japonsa sorunsuzluk içersinde atmosferik ve hangi yüksek devirde virajı döndüğüne:DDD
    koreliyse o fiyat kore aracına daha erken 5 yıl sonra tutsun oyolu muhabbetine
    yok amerikansa okadar silndirlere yakıt yaktırıp kim dönecek o virajı işlerine
    yok çin arabasıysa euro ncap e grsin gelsin sonra yol tutmayıda öğretiriz muhabbetlerine kadar gİder.

    o yüzden konu başlığının cevabı bellli HANGİ ARABA :))))))

    nasıl bu kadar saçmaladığım belli oldu saat 3 buçuğu geçmiş. ne yazmışım yaw :D kalsın neyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kendikendine -- 22 Ocak 2012; 3:36:10 >
    _____________________________
    "O VARSA SORUN YOK" 2001 VVT-İ




  • Ayni sartlar altinda %100 agir arac daha fazla yol tutusu saglar. Bu kesin. Ama hicbir sekilde genellemez eger esit sartlar yoksa :)

    Arkadasin hakli yani.
    _____________________________
    Üniversiteyi bitirene kadar free trial, sonra pay-to-win'e dönüyor hayat. Kollayın kendinizi iyi level kasın yoksa boss'lara yem olursunuz.
  • süspansiyon sistemi en önemli etken bence. Dusunun sabit dingilli bir arabayla bagımsız suspansiyonlu araba arasındaki farkı.
    _____________________________
  • Aynı araç keskin bir virajı 4. vites 90km ilemi veya 3. vites 90km ilemi daha güvenli döner ?
    _____________________________
  • burda fizik ogretmeni anlatmis hala muhalefet olan var. Başlarım fiziginize Agir arac daha iyi yol tutuşu saglar. Eger oyle olmasaydi guvenlik ekipmanlari yuzunden agirliklari artan araçlar hep bir alt modellerinden daha az yol tutuşu saglardi. Yani opel vectra a, insignia dan daha iyi yol tutardi. Birakin bu ben mf ciyim kendimi gostereyim triplerini. Şimdiki araçlarda zamk gibi yol tutuşu var. Bmw 760 ın broadway dan daha fazla savruldugunu toplum icinde iddia ederseniz millet gülmek icin rahatını bozar ayağa kalkar o derece..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Lion King~ -- 22 Ocak 2012; 4:28:25 >
    _____________________________
  • önce sürücüye sonra süspansiyonlara ardindan lastiklere baglidir nokta
    _____________________________
  • Yıllar önce auto motor und sport dergisinin yaptığı bir test vardı.

    Standart birkaç tane binek araba ile önce boş olarak kukalar arasında test ediyorlardı.
    Sonra aynı araçları 4 kişi ve dolu bagaj ile test ediyorlardı.

    Ben sonucunu hatırlıyorum, ama yazsam fizik öğretmeni ve bazıları inanmayacağı için söylemeyeyim.
    Hafta içi arşivime bir bakayım, bulabilirsem bu sorunun cevabı test sonuçları ile verilmiş olsun.
    _____________________________
  • Focus 1 RS, 106 GTi gibi araçların Ferrari Lambo gibi süpersport araçlardan daha iyi sonuçlar çıkarmasını, daha iyi viraja girebilmesini nasıl açıklıyorsunuz? 106 GTi bu forumda tabut diye aşağılanıp durur zır cahiller tarafından. Pistte, senesinin testlerinde, senesinin, Ferrari, lambo, M3 gibi araçları geçmiş bir araç. Hemde 8.5sn 0-100 hızlanmasına sahip bir araç. Yarıştığı araçların verilerini söylememe gerek yok. Aynı şekilde Focus 1 RS de virajda birçok supersportu geçiyor. Yol tutuş bir çok etmene bağlı; Önem sırasına göre; Şasi, süspansiyon, lastik, ağırlık dağılımı, aerodinamik, ağırlık. Aerodinamik ancak çok yüksek hızlarda ve F1 gibi araçlarda önem kazanıyor, F1 lerdeki basma kuvveti aracı yüksek bir hızda bir tünelin tavanında bile düşmeden götürecek kadar fazladır. Ağırlık ise en son önem sırasında.. 106 GTi'ın aerodinamiği belli tipinden, ağırlığı ise 900 kilo.. Ama şasi süspansiyon ve diğer küçük etmenler sonucu böyle iyi yol tutan bir araç çıkıyor ortaya.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.