Şimdi Ara

Yokuşta kalkış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
11.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slmlar,öncelikle konuyu yanlş yere açtıysam özür dilerim.şimdi soruma geliyorum ben 6ay önce ehliyet aldım ama araba olmadığndan sürememiştim bu zamana kadar ancak şimdi araba aldık(dacia sandero 1.5blackline dci) yokuşlarda kalkışta problem yaşıyorum.debriyajın kavrama noktasıda çok yukarda.şimdi benim şunu yapmam gerekiyor.yokuşta durduktan sora ayak debriyaj ve frende ya,frenden çekip gaza yüklenip aynı anda debriyajdan çekmem lazım,bunu biraz daha dik yokuşlarda yapmakta zorlanıyorum.araba baya geri kayıyor yada stop ediyor.el freni veya yarım debriyajla kalkmak değilde benim bunu yapmam lazım,daha kolay yapabilmem için tavsiyeler neler,mesela bunu yaparken önce frenden çekipte gazamı asılmak lazım yoksa hızlıca devriyajdan çekerken soradan frenden çekipmi gaza basmak lazım.bide gaza ne kadar basmak lazm kaç bin devire gelene kadar.teşekkürlerr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Choqo -- 10 Ekim 2011; 7:56:58 >







  • yokuşlarda geri kaydırmak istemiyorsanız ya yarım debriyaj yada el freni ile kalkacaksınız. el freni ile kalkmak en mantıklısıdır.bizim millet zor olanı yapınca usta soför olduğunu sanıyor nedense



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turuncu Sakal -- 10 Ekim 2011; 8:12:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turuncu Sakal

    yokuşlarda geri kaydırmak istemiyorsanız ya yarım debriyaj yada el freni ile kalkacaksınız. el freni ile kalkmak en mantıklısıdır.bizim millet zor olanı yapınca usta soför olduğunu sanıyor nedense
    Ben ehliyeti otobüsle aldım. Hayatımda hiç araba kullanmamıştım. Bikaç kez traktör kullanmıştım ama çok çok kısa. Otobüsle 3 kere eğitime gidebildim. Sınav ana caddede ve yokuşta ışıkta durup caddeye çıkış şeklinde başlıyordu. Alışman lazım. Her arabada farklı oluyor gaz ve debriyaj işi. Düzde araca çok ama çok yavaş götürmeye çalış. Debriyajı hafif hafif bırakarak kavrama noktasına alış. Gaz tepkisine de alışmaya bak. Sonra hafif yokuşlarda yap. Sonra dik yokuşlarda da yapmaya başla. 10-20cm geri kaçabilir telaş yapma. Alıştıktan sonra otomatiğe bağlarsın merak etme.

    Sana tavsiyem debriyajını ayarlattır. Yukarda kavraması iyi değil. Önceki arabam 3 cm çekince kavramaya başlıyordu. Müthiş rahattı kullanması. Şuanki de yarıya gelmeden kavramaya başlıyor. İdeali 1/3 bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 10 Ekim 2011; 8:31:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Ben ehliyeti otobüsle aldım. Hayatımda hiç araba kullanmamıştım. Bikaç kez traktör kullanmıştım ama çok çok kısa. Otobüsle 3 kere eğitime gidebildim. Sınav ana caddede ve yokuşta ışıkta durup caddeye çıkış şeklinde başlıyordu. Alışman lazım. Her arabada farklı oluyor gaz ve debriyaj işi. Düzde araca çok ama çok yavaş götürmeye çalış. Debriyajı hafif hafif bırakarak kavrama noktasına alış. Gaz tepkisine de alışmaya bak. Sonra hafif yokuşlarda yap. Sonra dik yokuşlarda da yapmaya başla. 10-20cm geri kaçabilir telaş yapma. Alıştıktan sonra otomatiğe bağlarsın merak etme.

    Sana tavsiyem debriyajını ayarlattır. Yukarda kavraması iyi değil. Önceki arabam 3 cm çekince kavramaya başlıyordu. Müthiş rahattı kullanması. Şuanki de yarıya gelmeden kavramaya başlıyor. İdeali 1/3 bence.

    Alıntıları Göster
    el freni ile kalkmak acemilik değil ustalıktır, eğer böyle bir önyargın varsa öncelikle bunu at kafandan.
    yokuşta kolay bir kalkış için sırası ile ayakların pozisyonları şöyle olabilir.
    debriyaj ve fren sonuna kadar basılı
    debriyaj aracın gitmek isteyip hafif silkeleneceği noktaya kadar yavaşça bırakılmış ve fren sonuna kadar basılı.
    debriyaj bir önceki konumda, fren bırakılmış ve gaza çok sert olmamak kaydı ile basılı

    acemilik döneminde debriyajı tamamen bırakmadan önce aracın 5-10m ilerleyip bir miktar hız kazanmasını bekleyebilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    el freni ile kalkmak acemilik değil ustalıktır, eğer böyle bir önyargın varsa öncelikle bunu at kafandan.
    yokuşta kolay bir kalkış için sırası ile ayakların pozisyonları şöyle olabilir.
    debriyaj ve fren sonuna kadar basılı
    debriyaj aracın gitmek isteyip hafif silkeleneceği noktaya kadar yavaşça bırakılmış ve fren sonuna kadar basılı.
    debriyaj bir önceki konumda, fren bırakılmış ve gaza çok sert olmamak kaydı ile basılı

    acemilik döneminde debriyajı tamamen bırakmadan önce aracın 5-10m ilerleyip bir miktar hız kazanmasını bekleyebilirsin.

    Alıntıları Göster
    Bu konuda bende problem yaşıyorum,yokuş yukarı ya patinaj yaptırarak kaldırabiliyorum yada çok yüklendiğimden veya gazı az verdiğimden araç stop ediyor,el freni vasıtasıyla yavaştan yavaştan debriyajtan ayağımı çekip,aracın öne doğru ivmelenmesi yoluyla(el freni çekili şekilde ) anca kaldırabiliyorum.En kolayı ve rahatı el freni Araç 93 model lpg li 1.4 renault spring




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bu konuda bende problem yaşıyorum,yokuş yukarı ya patinaj yaptırarak kaldırabiliyorum yada çok yüklendiğimden veya gazı az verdiğimden araç stop ediyor,el freni vasıtasıyla yavaştan yavaştan debriyajtan ayağımı çekip,aracın öne doğru ivmelenmesi yoluyla(el freni çekili şekilde ) anca kaldırabiliyorum.En kolayı ve rahatı el freni Araç 93 model lpg li 1.4 renault spring

    Alıntıları Göster
    Debriyajın nerede kavramaya başladığını anlarsan sorunun çözülür. Ancak bu da zamanla olan bir şey. Bunun yanında debriyaj kavrama noktası araçtan araca değişen bir şey. Yine de zamanla ayak tepkileriniz alıştığı için kavrama noktası değişik araçlarda da sorun yaşamazsınız. Bunun için acele etmenize lüzum yok. Yol boşsa el freni kullanmadan yokuşlarda kalkmayı deneyin ama yol doluysa "İlla alışmam lazım" diye düşünerek hem kendinizin malını hem başkasının malını tehlikeye atmayın. El frenini kullanmaktan çekinmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bu konuda bende problem yaşıyorum,yokuş yukarı ya patinaj yaptırarak kaldırabiliyorum yada çok yüklendiğimden veya gazı az verdiğimden araç stop ediyor,el freni vasıtasıyla yavaştan yavaştan debriyajtan ayağımı çekip,aracın öne doğru ivmelenmesi yoluyla(el freni çekili şekilde ) anca kaldırabiliyorum.En kolayı ve rahatı el freni Araç 93 model lpg li 1.4 renault spring

    Alıntıları Göster
    En kolayı,en rahatı,aracınıza en az zararlı olanı el freni ile kalkmaktır..
    Kaç yıllık alışkanlığımı ben bile değiştirdim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    yokuşta çekiş nasıl ?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    En kolayı,en rahatı,aracınıza en az zararlı olanı el freni ile kalkmaktır..
    Kaç yıllık alışkanlığımı ben bile değiştirdim.

    evet yokuslarda kalkmak ıcın el frenı yerine ayak tam frende dıger ayak debrıyaj da,kalkerken ıse gaz vermek gerekıyor fazla pati atmaması ıcın ıse bır anda gazı kesmek sonra yavas yavas yuklenmek gayet de ıyı oluyor. dolmuscular otobusler hep bu sekılde kullanırlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enrique Iglesias07

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    En kolayı,en rahatı,aracınıza en az zararlı olanı el freni ile kalkmaktır..
    Kaç yıllık alışkanlığımı ben bile değiştirdim.

    evet yokuslarda kalkmak ıcın el frenı yerine ayak tam frende dıger ayak debrıyaj da,kalkerken ıse gaz vermek gerekıyor fazla pati atmaması ıcın ıse bır anda gazı kesmek sonra yavas yavas yuklenmek gayet de ıyı oluyor. dolmuscular otobusler hep bu sekılde kullanırlar

    Alıntıları Göster
    Valla bende acemi olduğum için sırf bu yüzden otomotik aldım ilk arabamı.Gerçi tam otomatik değil tiptronic.Ama gene de yokuşlarda çok rahat.yokuş çok dik olmazsa hiç kaydırmıyor.çok dik olanlarda 1-2 cm kayana kadar gaza basıp yola devam ediyorsunuz şimdilik çok memnunum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: montaj34

    Valla bende acemi olduğum için sırf bu yüzden otomotik aldım ilk arabamı.Gerçi tam otomatik değil tiptronic.Ama gene de yokuşlarda çok rahat.yokuş çok dik olmazsa hiç kaydırmıyor.çok dik olanlarda 1-2 cm kayana kadar gaza basıp yola devam ediyorsunuz şimdilik çok memnunum.

    Alıntıları Göster
    İlk zamanlar dik ve boş olan yokuşlarda antreman yapmalısın.

    Teybin sesini tamamen kapat
    Debriyadan ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ( kavrama noktası, aracın hareket etmeye başlayacağı an oluyor biliyorsunuzdur.)
    Motorun sesi kavrama noktasında değişmeye başlar - bu ses değişimini farkettiğinde frenden ayağını komple kaldır,
    düz yolda arabayı kaldırırken verdiğin gaz miktarından biraz daha fazla gaza bas - debriyajdan yavaşça kaldır - o kadar.

    Zaten aracı tam kavrama noktasına getirdiğinde - motorun sesi değiştiğinde - ayağını frenden kaldırsan da arabanın geri kaymadığını göreceksin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oziie

    İlk zamanlar dik ve boş olan yokuşlarda antreman yapmalısın.

    Teybin sesini tamamen kapat
    Debriyadan ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ( kavrama noktası, aracın hareket etmeye başlayacağı an oluyor biliyorsunuzdur.)
    Motorun sesi kavrama noktasında değişmeye başlar - bu ses değişimini farkettiğinde frenden ayağını komple kaldır,
    düz yolda arabayı kaldırırken verdiğin gaz miktarından biraz daha fazla gaza bas - debriyajdan yavaşça kaldır - o kadar.

    Zaten aracı tam kavrama noktasına getirdiğinde - motorun sesi değiştiğinde - ayağını frenden kaldırsan da arabanın geri kaymadığını göreceksin..

    Alıntıları Göster
    Sol ayak debriyajda, sağ ayak frende, rampadasın, kırmızı ışıkta bekliyorsun.
    Sağ ayak frendeyken, sol ayağı kaldırmaya başla, biraz kalkık dursun, biraz daha kaldır araba titrer, dursun biraz orda, korkma araba hemen stop etmez, sonra frenden kaldır ayağını gaza bas ve devam et.

    El freni kullanma, çok dik yokuşlar ve ilk kalkış harici el freniyle araba kaldırmak acemiliktir.

    Tam tersi,eğer hafif yokuşlarda bile zorlanıyorsan el freni debriyaj ömrü için sağlıklıdır. El freni ile kalkamanın araca hiçbir zararı olmaz, baskı balataların uzun ömürlü olur.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-1E1FC651D

    Sol ayak debriyajda, sağ ayak frende, rampadasın, kırmızı ışıkta bekliyorsun.
    Sağ ayak frendeyken, sol ayağı kaldırmaya başla, biraz kalkık dursun, biraz daha kaldır araba titrer, dursun biraz orda, korkma araba hemen stop etmez, sonra frenden kaldır ayağını gaza bas ve devam et.

    El freni kullanma, çok dik yokuşlar ve ilk kalkış harici el freniyle araba kaldırmak acemiliktir.

    Tam tersi,eğer hafif yokuşlarda bile zorlanıyorsan el freni debriyaj ömrü için sağlıklıdır. El freni ile kalkamanın araca hiçbir zararı olmaz, baskı balataların uzun ömürlü olur.

    Alıntıları Göster
    Buradan tarif edilecek bir şey değil,zamanla ayağın alışacak.Fırsat buldukça antreman yap,mümkünse boş bi arazide tabi..Taşlar zaten gitgide yerine oturuyor,yavaş yavaş..

    Mantığını zaten arkadaşlar yukarıda anlatmışlar..İster el freni ile ister yarım debriyaj şeklinde alıştır kendini..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Sol ayak debriyajda, sağ ayak frende, rampadasın, kırmızı ışıkta bekliyorsun.
    Sağ ayak frendeyken, sol ayağı kaldırmaya başla, biraz kalkık dursun, biraz daha kaldır araba titrer, dursun biraz orda, korkma araba hemen stop etmez, sonra frenden kaldır ayağını gaza bas ve devam et.

    El freni kullanma, çok dik yokuşlar ve ilk kalkış harici el freniyle araba kaldırmak acemiliktir.

    hiç alakası yok. araba için çok daha iyidir bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Sol ayak debriyajda, sağ ayak frende, rampadasın, kırmızı ışıkta bekliyorsun.
    Sağ ayak frendeyken, sol ayağı kaldırmaya başla, biraz kalkık dursun, biraz daha kaldır araba titrer, dursun biraz orda, korkma araba hemen stop etmez, sonra frenden kaldır ayağını gaza bas ve devam et.

    El freni kullanma, çok dik yokuşlar ve ilk kalkış harici el freniyle araba kaldırmak acemiliktir.

    hiç alakası yok. araba için çok daha iyidir bile.

    Alıntıları Göster
    Yokuşun ve aracın durumuna göre debriyaj yada el freni ile kalkmanız gerekir; yokuş fazla değilse yada müsait bir yerdeyseniz (hemen arkanızda park halinde bir araç yoksa yada varsada yeterli mesafe bulunuyorsa) frene geri kaçırmayacak kadar bastıktan sonra (1. vites yada geri vites, hangisi durumuza uygunsa) debriyajdan ayağınızı yavaşta almaya başlayın, bir süre sonra motorun sesi değişecek ve araba ileri doğru gitmek isteyecek (dikkat edin eğer fazla çekerseniz araba stop eder), yokuşun durumuna göre kavramayı ayarladıktan sonra (bu biraz tecrübe ister) ayağınızı frenden çekmeye başlayın, tamamen çektiğinizde araç geri kaçırmaz, bundan sonra aracınızın gücüne ve yokuşun durumuna göre araba hareket etmeye başlar, eğer başlamazsa hafiften gaza basaraktan uygun hızda hareket edersiniz, debriyaj yardımıyla böyle olur.. el freni ile kalkmak için (ben pek kullanmıyorum ama yokuş çok dik yada hemen arkanızda başka bir araç var ise yani hiçbir şekilde geri kaçırmamanız gereken bir durumdaysanız bu şekilde kalkmak garanti olur, bende anca bu şekilde kullanıyorum) el frenini çekip uygun vitese aldıktan sonra ayağımızı yavaşça debriyajdan çekmeye başlayın, belli bir noktaya geldiği zaman biraz önce bahsettiğim gibi motorun sesi değişmeye başlayacak ve araç ileri doğru hareket etmeye çalışacak ama el freni çekili olduğu için olduğu yerde kalacaktır, eğer yokuş fazla değilse yavaşça el frenini indirmeye başladığınızda hareket edecektir, eğer yokuş çok dik ise yavaşça gaza basıp ondan sonra el frenini indirmeniz gerekir.. Öncelikle düz yolda pratik yaparsanız aracınızın kavrama noktasını ve size vereceği tepkileri daha iyi analiz edebilirsiniz, bir süre sonra da herşey otomatik hale gelir, kolay gelsin.

    Son olarak uzun süre kavrama noktasında tutmak zararlıdır, bu yüzden ustalaştıktan sonra mümkün olduğu kadar kısa süre beklemelisiniz; örneğin ışıklarda bekliyorsunuz ve yeşil yanmasına daha 50 saniye var, vitesi boşa aldıktan sonra el freni çekip bekleyin (bu arada hiçbir pedala basmayın, el freni çekili olduğu için araç hareket etmez), yeşil yanmasına 2-3 saniye kala (ön sıradaysanız 2-3 saniye yeterlidir ama arka taraflardaysanız ona göre ayarlayabilirsiniz) vitesi 1e alıp el freni indirip devriyaj ile kalkmanız daha iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oziie

    İlk zamanlar dik ve boş olan yokuşlarda antreman yapmalısın.

    Teybin sesini tamamen kapat
    Debriyadan ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ( kavrama noktası, aracın hareket etmeye başlayacağı an oluyor biliyorsunuzdur.)
    Motorun sesi kavrama noktasında değişmeye başlar - bu ses değişimini farkettiğinde frenden ayağını komple kaldır,
    düz yolda arabayı kaldırırken verdiğin gaz miktarından biraz daha fazla gaza bas - debriyajdan yavaşça kaldır - o kadar.

    Zaten aracı tam kavrama noktasına getirdiğinde - motorun sesi değiştiğinde - ayağını frenden kaldırsan da arabanın geri kaymadığını göreceksin..

    Ama babam böle yapma diyor bu zararlı diyor debriyaj balatasını çabuk yer diyor ve şöle kalkmamı istiyor;

    debriyaj ve frene basılı duruyorum mesela hafif bi yokuş bu sırada frenden ayağı çekip gaza yükleniyorum o sırada debriyajı kaldırıyorum bunu tam yapamadığm için bazen stop ediyor bazen pati çekiyor çok nadir düzgün yapabiliyorum tam ayarlayamıyorum,aradada çok geri kayıyor araba...

    Yani kısacası el freni ya da debriyajı kavramada tutup gaz vererek kalkabiliyorum kaymadan ama 3.seçenek olan seri kalkışı yapmakta zorlanıyorum hafif yokuşta bile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Choqo -- 11 Ekim 2011; 11:23:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Choqo

    quote:

    Orijinalden alıntı: oziie

    İlk zamanlar dik ve boş olan yokuşlarda antreman yapmalısın.

    Teybin sesini tamamen kapat
    Debriyadan ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ( kavrama noktası, aracın hareket etmeye başlayacağı an oluyor biliyorsunuzdur.)
    Motorun sesi kavrama noktasında değişmeye başlar - bu ses değişimini farkettiğinde frenden ayağını komple kaldır,
    düz yolda arabayı kaldırırken verdiğin gaz miktarından biraz daha fazla gaza bas - debriyajdan yavaşça kaldır - o kadar.

    Zaten aracı tam kavrama noktasına getirdiğinde - motorun sesi değiştiğinde - ayağını frenden kaldırsan da arabanın geri kaymadığını göreceksin..

    Ama babam böle yapma diyor bu zararlı diyor debriyaj balatasını çabuk yer diyor ve şöle kalkmamı istiyor;

    debriyaj ve frene basılı duruyorum mesela hafif bi yokuş bu sırada frenden ayağı çekip gaza yükleniyorum o sırada debriyajı kaldırıyorum bunu tam yapamadığm için bazen stop ediyor bazen pati çekiyor çok nadir düzgün yapabiliyorum tam ayarlayamıyorum,aradada çok geri kayıyor araba...

    Yani kısacası el freni ya da debriyajı kavramada tutup gaz vererek kalkabiliyorum kaymadan ama 3.seçenek olan seri kalkışı yapmakta zorlanıyorum hafif yokuşta bile...


    Alıntıları Göster
    hafif yokuşlarda yarım debriyajla kalkılır ama dik yokuşlarda el freni kullanmak hem kalkışın iyi olması hem de aracın daha az zarar görmesi sebebiyle daha uygundur. dik yokuşta el freni ile kalkmak acemilik değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    el freni ile kalkmak acemilik değil ustalıktır, eğer böyle bir önyargın varsa öncelikle bunu at kafandan.
    yokuşta kolay bir kalkış için sırası ile ayakların pozisyonları şöyle olabilir.
    debriyaj ve fren sonuna kadar basılı
    debriyaj aracın gitmek isteyip hafif silkeleneceği noktaya kadar yavaşça bırakılmış ve fren sonuna kadar basılı.
    debriyaj bir önceki konumda, fren bırakılmış ve gaza çok sert olmamak kaydı ile basılı


    acemilik döneminde debriyajı tamamen bırakmadan önce aracın 5-10m ilerleyip bir miktar hız kazanmasını bekleyebilirsin.

    Ben uygun yokuşlarda ya bu şekilde yapıyorum ya da durduktan sonra hiç fren işine girmeyip yarım debriyaj bekleyip öyle devam ediyorum.Aslında çok dik olmayan yokuşlarda tercih meselesidir bu, yani atik birisiyseniz hiç bu işlere girmeden de arabayı geri kaçırmadan çat diye basar gidersiniz...
    Bu arada el freni ile kalkmak da acemilik değildir aslında.Yani eğim çok azsa belki gereksizdir ama bazen çok çok dik yokuşlar oluyor oralarda bu yarım debriyaj falan yemez, az eğimlerde istersen rolantide yarım debriyaj yap ama dik yerde yedireyim dersen arabayı bağırtır vaziyette beklemek gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turuncu Sakal

    yokuşlarda geri kaydırmak istemiyorsanız ya yarım debriyaj yada el freni ile kalkacaksınız. el freni ile kalkmak en mantıklısıdır.bizim millet zor olanı yapınca usta soför olduğunu sanıyor nedense

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: Turuncu Sakal

    yokuşlarda geri kaydırmak istemiyorsanız ya yarım debriyaj yada el freni ile kalkacaksınız. el freni ile kalkmak en mantıklısıdır.bizim millet zor olanı yapınca usta soför olduğunu sanıyor nedense



    Alıntıları Göster
    Yokuşun dikliğine ve aracın motoruna göre ve eğer arkada araç varsa bu kıstaslara göre kalkışa karar verilir dik bir yokuş değilse arkada araç yoksa dizel ve torku iyi bir motora sahipseniz yarım debriyajla kalkılabilir, dik bir yokuş ise aracın motoru zayıfsa araç yüklüyse arkada araç varsa el freni en temiz yoldur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Yokuşun dikliğine ve aracın motoruna göre ve eğer arkada araç varsa bu kıstaslara göre kalkışa karar verilir dik bir yokuş değilse arkada araç yoksa dizel ve torku iyi bir motora sahipseniz yarım debriyajla kalkılabilir, dik bir yokuş ise aracın motoru zayıfsa araç yüklüyse arkada araç varsa el freni en temiz yoldur.

    Alıntıları Göster
    Benim demek istediğim yarım debriyaj yada el freni değil,seri kalkış yani düz yolda kalkar gibi,ama fazla geri kaçırmadan.Yani ayak debriyaj ve frende,frenden çekip gaza yüklenirken aynı andada debriyajı kaldırıp devam etmek,amaç hem seri kalkmak hemde yarım debriyaj yapmadan balataya zarar vermemek için bunu yapmaya çalışıyorum ama ayarı tutturamıyorum :/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Choqo -- 11 Ekim 2011; 12:03:46 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.