Şimdi Ara

krank kasnağı yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
41.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar tatilde antalyadayken lagunamda çok ciddi bir problem yaşadım...
    krank kasnağı sıyırdı..
    daha detaylı anlatıyım,bildiğiniz gibi krank kasnağı motor gücünü direksiyon pompası ,şarj dinomosu,kilima gibi çok önemli parçalara iletiyor ve onların çalışmasını sağlıyor,iki tane iç içe geçmiş arasında sert lastik bulunan metal parça..
    benim krank kasnağının iç parçası nasıl oldu bilemiyorum dış parçadan sıyrıldı,yani içi parça dönüyor dış parça dönmüyor dolayısıyla kayış dönmüyor ve sonuçta direksiyon klima şarj dinomosu çalışmıyor yani araba iptal kısaca...

    neyse tabi biz götürdük ustaya 3 seçenek vardı

    1.orjinal krank kasnağı ile değiştiricektim ama fiyatı 510 ytl ve parça koca antalyada yokdu..

    2.çıkma bulucaktım ama malesef yine koca antalyada lagunanın çıkma parçasını bulamadım

    3.kasnağa kaynak yaparak iç parçayı dış parçaya sabitleyecektik..

    ve tabiki 3. şıkkı tercih ettim...
    4 parça kaynakla kasnağı sabitledim,tornacının dediğine göre bu işlemi çok yapıyorlarmış hatta abi kimse yenisini almıyor böyle kullanıyor dedi.

    bu arada ustalar kaynak yapılırsa kasnağın balans tutmuyacağını ve ortadaki lastik devre dışı kalacağından titreşim yapıcağını söyledi..
    tornada balans yaptırdım düzgün görünüyordu ..

    bu arada 2000km dir kullanıyorum şimdilik bir sıkıntı yok

    ama işte benim içime oturdu bu işlemler,arkadaşlar biraz uzun ve teknik oldu belki ama bu işlemin kısa-orta ve uzun vadede ne gibi sakıncaları olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guvenxoca -- 20 Ağustos 2009; 21:26:05 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Krank Kasnağı: İşlevi, Arızaları ve Belirtileri

    Krank kasnağı, motorun krank miline takılan, kayışlarla tahrik edilen önemli bir bileşendir. Alternatör, hidrolik direksiyon pompası ve klima kompresörü gibi aksesuarları çalıştırır.

    Krank Kasnağı Nedir ve Ne İşe Yarar?

    Krank kasnağı, motorun krank miline takılan ve kayışlarla tahrik edilen bir kasnaktır. Krank milinden gelen gücü alternatör, hidrolik direksiyon pompası ve klima kompresörü gibi aksesuarlara iletir.

    Krank Kasnağı Arıza Belirtileri

    Krank kasnağında bir arıza meydana geldiğinde aşağıdaki belirtiler görülebilir:

    • Gıcırtı veya uğultu sesi
    • Motor sarsıntısı
    • Aksesuarların aralıklı olarak çalışması veya çalışmaması
    • Kasnakta çatlaklar veya hasarlar

    Krank Kasnağı Neden Bozulur ve Dağılır?

    Krank kasnakları, aşağıdakiler gibi çeşitli nedenlerle bozulabilir veya dağılabilir:

    • Aşırı ısı veya titreşim
    • Yanlış takma
    • Kayış gerginliğinin çok sıkı veya gevşek olması
    • Krank milinin bükülmesi veya hasar görmesi

    Krank Kasnağı Kırılırsa Ne Olur?

    Krank kasnağı kırılırsa, aşağıdakiler gibi ciddi sorunlara yol açabilir:

    • Motorun aşırı ısınması
    • Hidrolik direksiyon kaybı
    • Elektrik sisteminin arızalanması
    • Klima sisteminin çalışmaması

    Krank Kasnağı Arızasını Nasıl Önleyebilirsin?

    Krank kasnağı arızasını önlemek için aşağıdaki önlemleri alabilirsin:

    • Kayış gerginliğini düzenli olarak kontrol et ve ayarla.
    • Krank kasnağında herhangi bir hasar veya çatlak olup olmadığını periyodik olarak kontrol et.
    • Motoru aşırı ısı veya titreşimden koru.
    • Krank kasnağını yetkili bir tamirci tarafından taktır.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • titreşim damperinin ne olduğunu niçin uygulandığını araştırırsanız sorunun cevabını bulmuş olursunuz.geçmiş olsun kolay gelsin.
  • hocam araştırdım ama pek birşey bulamadım..
    bulduklarım kavrama ile ilgili benim sıkıntım krank kasnağı..
    siz biliyorsanız aydınlatırsanız sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guvenxoca -- 21 Ağustos 2009; 21:39:59 >
  • benimde dediğim krank kasnağıyla ilgili.genelde krank kasnakları iki parçadan oluşur ve buparça motor takozu gibi lastikle birbirine yapıştırılır.
    sebebi heriki tarafı kullanan güçler titreşim vebenzeri etkilerden enaz etkilensin diye.yani titreşimlerde heriki tarafı kullanan etkilenmesin.(bir taraf krank diğer taraf krnka ba(kasnağa bağlı olanlar-şarj-triger-direksiyon pompası-klima vs.)iki parçayı kaynatma iyimi diye sorarsanız cevabım hayır olur.uzun vadede sıkıntı yaratabilir.
    amma gözden çıkarılmış araç için durum farklı olur.kolay gelsin.tekrar geçmiş olsun.
  • İmzamdaki arabanın krank kasnağının fiyatını üç dört yere sordum; fiyatı 130 ile 140 tl arasında değişiyor. Bu kasnağın her triger değişiminde (4 yıl / 60.000) mutlaka değiştirilmesi gerektiğini biliyorum. 510 tl çok abartılı bir fiyat bence. Birkaç yere sorun.
  • Sayın Güven
    En kısa zamanda krank kasnağını tamir ettirin.
    Yüksek devirlere çıkan motor krank kasnağı bir gün başınıza büyük dertler açabilir.
    Ustanın yapmış olduğu kaynaklar aynı kalitede olmadığı için birinde meydana gelecek yırtılma
    motorda büyük problemlere yol açabilir hatta Allah göstermesin kaza yapmanıza bile neden olabilir.
    Sonuçta 100-120 Km ile giderken motorun kilitlenmesi çok kötü sonuçlara yol açar.
    En kısa zamanda parça değişimi yapın.
    Saygılar.
  • Aynısı benim eski arabam Clio'da başıma gelmişti. Hiç bilmediğim bir şehirde yolda kaldım. Renault yol yardımını çağırdım. Ekip geldi, baktı. Abi krank kasnağı sıyırmış dedi. Servise çektik, tamir edip verdiler ama ne yaptıklarını hatırlamıyorum. Fazla bir para da almamışlardı. Sonra 1 yıl bindim, bir problem çıkarmadı.
  • valla aslında değiştiricem ama antalyada olduğum için halledemedik,
    sonuçta ankarada envayi çeşit parça ulabiliyorsun..
    kasnağın sıyırıcağını pek zannetmiyorum çünkü yalama gibi olmamıştı zaten kaynaklarda iyi..

    ustaların dediği 1. sıkıntı aradaki kauçuk kaynak yapınca titreşimi emmez dediler ama zaten motor çalışırken hertarafı titriyor
    2.sıkıntıda balansı bozulur dediler tornacı balansı süper dedi balansı bozulsada oluklu kayış çeviriyor tek korkum onun atması ama oda biraz zor görünüyor...

    bilemiyorum 15bin km sonra triger değişçek o bakımda bize iyi geçecek ama kasnağı en kötü çkmayla filan tüm kayışlarla birlikte değiştiriyim diyorum..
    ama inşallah 15bin km idare eder ve daha büyük sorunlar açmaz...
  • MERHABA BENİMDE ÖYLE Bİ SORUNUM VARDI BENDE İLK BAŞTA KAYNAK VE BALANS YAPTIRDIM KRANK MİLİNİ KIRDI. DAHA CİDDİ HASARLAR AÇTI DEDİĞİNİZ GİBİ ORJİNALİ ÇOK PAHALI BAŞIMA GELİNCE DETAYLI ARAŞTIRDIM BAZI ÜRETİCİLER KASNAĞI SABİT YAPIYORLARMIŞ ARADAKİ SERT LASTİK GERGİ BİLYASININ VE DEVİRDAYIMIN YÜKÜNÜ ALIYORMUŞ SABİT KASNAKLARDA BU DAĞITICILARI BOZUYORMUŞ BİR ARKADAŞIMIN TAVSİYESİ İLE KONYADA İMALAT YAPAN GİRMAN OTOMOTİV DİYE Bİ FİRMA VARMIŞ BİRE BİR ORJİNAL ÜRÜNÜ DAHA UCUZA ÜRETİYORLARMIŞ BAZI ARACILAR SAYESİNDE KASNAĞI ALIP ARACIMA TAKTIRDIM 2 YIL GEÇMESİNE RAĞMEN HİÇ BİR SIKINTI ÇIKARMADI BENCE ORAYLA BİR İRTİBATA GEÇ TEL. NUMARASINI VERBİLİRİM 0332 345 30 42 NOLU TELEFONDAN ULAŞABİLİRSİNİZ CANINIZI VE MALINIZI TEHLİKEYE ATMAYIN....
  • merhaba 2000 model megan 2,0 RXT aracımdan uzun süredir ince tiz bir ses geliyodu.ben triger kayışından geliyo zannediyodum.benim araba marşa basınca hemen alıyordu gaza basmaya bile gerek yoktu.iki gündür marşa basınca zorla çalışır gibi olunca bi sorun olduğunu iyice anlayıp perşembe günü(bugün)tamirciye götürmeye karar vermiştim ki bugüne kalmadı dün kavşağın ortasında direksiyon sertleşti motorun sağ kısmından dumanlar gelmeye başladı.hemen motoru durdurdum.baktık bişey de yok anlayamadık.neyse çekiciye yükleyip tamirciye götürdüm abi senin krank kasnağın gitmiş dedi ötüyomuydu dedi dumanda çıkmıştır dedi anladı.iyi motoru yememişsin dedi ucuz kurtarmışız.420 liraymış orjinal parça 300 liraya veririz 30 lirada işçilik alırız dediler iyi dedim yapın.onlar yaparlarken cepten bakıyım dedim krank kasnağı fiyatlarına 70-80 arası çıkıyo fiyatlar.elemanı çağırdım onlar yan sanayidir bende takarım sana ama 2 gün sonra geri gelirsin abi dedi.kendi renonun programından bana gösterdi gerçekten 420 lira yazıyo görünce artık pek kazıklandığıma kanaat getirmedim doğrusu.öyle bişey yaptılarsa da veballerine boynuna artık.zaten sıcakta çıkma mıkmayla araştırıp uğraşacak halim yoktu.başına gelmeyince insanın bazı şeyleri öğrenemiyo tabi.http://forum.donanimhaber.com/m_41870848/tm.htm bu linkdede aynı sorunu yaşayanlar olmuş biz ucuz kurtarmışız.

    http://forum.donanimhaber.com/m_41870848/tm.htm




  • merhaba; benim megane 1 arabamın krank kasnağı iki parça oldu, tamirci parçayı bulamadığımız için kaynatıp taktı, daha sonra parçayı alıp başka birine götürdüm, usta bunu nasıl söküp takmışlar dedi iyiki trigere diş atlatmamışlar dedi, krank kasnağı ile birlikte trigerinde değişmesi gerek dedi, ben trigeri 20000 km önce değiştim. gerçekten krank kasnağı değişmek için trigerinde sökülmesi gerekirmi, lütfen yardım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: verde

    merhaba; benim megane 1 arabamın krank kasnağı iki parça oldu, tamirci parçayı bulamadığımız için kaynatıp taktı, daha sonra parçayı alıp başka birine götürdüm, usta bunu nasıl söküp takmışlar dedi iyiki trigere diş atlatmamışlar dedi, krank kasnağı ile birlikte trigerinde değişmesi gerek dedi, ben trigeri 20000 km önce değiştim. gerçekten krank kasnağı değişmek için trigerinde sökülmesi gerekirmi, lütfen yardım...


    Mantıken değişmesi gerekir.
    Çünkü kasnak triger kayışına hareketini verir.
    Yamulan veya çizilen kasnak doğal olarak triger kayışına da zarar verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mantıken değişmesi gerekebilir. lakin adam bir önceki ustanın kaynatıp takmasının olmayacağını söylüyor. kasnak tek başına sökülüp değiştirilemez, illaki trigerle birlikte sökülüp takılması lazım diyor. sizin trigerin diş atlamadan yani motoru yemeden kasnağı söküp takmanız tamamen tesadüf (!) diyor. yukarda daha önce krank kasnağını değiştirenler böyle bir paylaşımda bulunmamış. bu konuda ne dersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: verde

    mantıken değişmesi gerekebilir. lakin adam bir önceki ustanın kaynatıp takmasının olmayacağını söylüyor. kasnak tek başına sökülüp değiştirilemez, illaki trigerle birlikte sökülüp takılması lazım diyor. sizin trigerin diş atlamadan yani motoru yemeden kasnağı söküp takmanız tamamen tesadüf (!) diyor. yukarda daha önce krank kasnağını değiştirenler böyle bir paylaşımda bulunmamış. bu konuda ne dersiniz.

    Trigere çıkış veren kasnakla, aksesuar kayışına çıkış veren kasnak aynıysa bile triger kayışına elinizi sürmüyorsunuz. Aksesuar kayışını değiştiriyorsunuz. Triger kayışı ellenmediği için sorun olmaz.
  • doğru sadece v kayışı değiştiriliyor triger ellenmiyor, ya usta bizi keklemeye çalıştı , yada bilmiyor....
  • ohooo hortlamış benim konu:)

    valla lagunanın üzerine neler geldi neler geçti,kimbilir nerede şimdi,çok uğraştırmıştı o araba beni...
  • megane 1 2001 arabamın krank kasnağını değiştirdim, önceki ustanın dediği gibi triger değişmedi, fakat motorun arkasında tapalar var onları çıkarıp aparatıyla motoru kilitledi, daha sonra krank kasnağını taktı. bilgi paylaşıldıkça çoğalır..... cevap yazan arkadaşlara teşekkürler...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.