Şimdi Ara

yokuşta kaldınız araba çalışmıyor ne yaparsınız (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
1
Favori
11.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    doğru, boşa dememişler cahille tartışmaya girme seni kendi seviyesine çeker diye.
    yaptık bir hata malesef...


    aklıselim forum sakinlerine konu açılmışken sorayım, boğulmuş motorda enjeksiyon karbüratör farketmeden gaza basarak çalıştırmak işe yarıyor (deneyim) ve kılavuzda da öneriliyor. ne olupta işe yaradığını nasıl açıklayabiliriz acaba?

    nedenini bildiğini zannediyorum amma gene cevap yazayım.çünkü bu anlamsız tartışma belkide sonlanır.bence yoğunluğumuz biribirimize yardım olmalı.
    boğulma nedir?:silindirlere giren ve orada kalan yakıtın meydana getirdiği olay.enjektörlülerde yanlış algılama-karbüratörlülerde ıslanan bujilerin çakma yerine kaçak yapması.
    gaz basmanın önemi nedir?:gaz basarken yavaş basılmalı(ayrıca yakıt pompalamamak için)ve sonuna kadar basmalı;silindirlere giren bol hava süpürme ve kurutma işi yapacağından araç boğulma olayından kurtulur.hatta filtre bile çıkarılır bazen hava çok girsin diye.veya bir müddet beklenilir.
    amma şu anlamsız tartışmayı tatlıya bağlayın.sonra üzüleceğiniz sözler söyleyebilirsiniz.




  • nasıl işe yaradığı konusunda bir tahminim vardı evet hocam ama kesin emin olmadığım için sorayım dedim
    tahminimle yanıtınız örtüşüyor. teşekkürler.

    bir hata yaptım laf anlatmaya çalıştım, artık görmezden geliyorum tartışma diye birşey yok çünkü malesef okuduğunu anlayamayan biri ile karşı karşıya olunca elden birşey gelmiyor.
  • yaşınızı bilmiyorum amma sizlerden bir hayli yaşlıyım.yaşlılığı avantaj diye kullanma gibi bir niyetim yok.sadece bizim insanımızın yaşlıya saygı göstereceğine güveniyorum.ve diyorumki gereksiz hırpalayıcı konuşma-yazışma olmasın.belkide ilerde çok iyi arkadaş bile olabilirsiniz.
    sağlıklı,dostça kalın......
  • sıcak motoru çalıştırmada nissan kataloğundada tam gaz vererek çalıştırınız der bu 1
    konya yolundan inerken aracın lpg ayarsızlığından dolayı ( sıralı sistem) 80 de boşa attım ileride ışıklar vardı -oran sitesi kavşağı - araç stop etti.ozaman bilmiyordum ayarsızlığından olayı motorun benzine geçmeden çalışmayacağını..atiker kontağı kapattıktan 3 5 saniye sonra benzine geçer marşa bastığımızdada motor çalışmasına devam ediyor diye gaz vermeye devam eder benzine geçmez ..frene bastım tabi taş gibi olmuş yavaşlamayı hissedemiyorum bile kaçacak biyer yok direksiyon taş. direk 4 e attım arabayı neredeyse 10 metre kalmıştı kontakta kapalıydı.motorun hareketiyle vakumlama tekrar başladı direksiyon hafifledi 2 arabanın arasına girdim zar zor durdum kontak kapalı olduğu için abs de çalışmadı..çok zor durumda kalırsanız hareket halindeyken yavaşça vitese alın arabayı benim trigger zincir olduğu için sıkıntı yaratmadı.
  • açtığım konu çok farklı yerlere gitti
    ben şu sorunun hala cevabını bulamadım araç stop halindeyken fren tutuyor diyen arkadaşlar sanırım yanılıyorlar bugun stop halindeyken eğimli bir yolda frenleri denedim frenlere tüm gücümle basmama rağmen arabayı durduramadım ancak el freni çekerek durdurdum ve bunu deneyimli sürücü arkadaşlara da sordum çoğundan aldığım yanıt stop halindeyken frenlerin tam olarak tutmadığı oldu.
  • çok zorlar ama tutar @adizman. tabii ki hidrolik sistemin desteğine alışmış insanlar (yani hepimiz) ikisini karşılaştırınca tutmuyor diye düşünürler. özellikle araç ilk stop ettiğinde frene birkaç kez daha basma şansınız vardır, bunları kullanıp iyice sertleştirdikten sonra üstünde zıplamak lazım artık pedalın
  • İşin tekniği kuralı kaidesi nedir bilmem ama fren gittikçe sertleşir araç çalışmadığı anda fren pedalına basmak zorlaşır. Artık nereye kadar basacağınız biraz da sizin gücünüzle alakalı. Lakin kesinlikle denemeyin tehlike yaratmayın belli bir noktadan sonra çok sertleşiyor sonuna kadar denemedim açıkcası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adizman

    açtığım konu çok farklı yerlere gitti
    ben şu sorunun hala cevabını bulamadım araç stop halindeyken fren tutuyor diyen arkadaşlar sanırım yanılıyorlar bugun stop halindeyken eğimli bir yolda frenleri denedim frenlere tüm gücümle basmama rağmen arabayı durduramadım ancak el freni çekerek durdurdum ve bunu deneyimli sürücü arkadaşlara da sordum çoğundan aldığım yanıt stop halindeyken frenlerin tam olarak tutmadığı oldu.


    Tutar
    Bu güne dek bu konuyla ilgili en kötü anımı anlatayım. Hem biraz ortam yumuşasın.
    İzmir karataşta tam asansörün konak tarafındaki devasa diklikteki ilk sokağa (meşhurdur) çıkmak için tırmanmaya başladım. 20 30 mt gittim araç birden durdu. İnatlada çalışmadı. Aman yarabbi sokak dar ve dimdik. El frenide tam tutumuyor. Ne yapsam diye düşündüm tek çare geri geri o şekilde indirmek. Neyse el frenini en üst kademeye kadar çektim. Aracı durduramıyor. Üstünede frene yüklendim ama öyle böyle değil. Direksiyonu kendime çekerek fren pedalının üstünde ayağa kalktım hafif hafif zıplayarak arabayı geri kaydırdım. Bi ara biraz hızlı kaydı kaldırımada çıktım. Milletede rezil olmamak için tek başıma indirmeliydim. Aynı yöntemle bu sefer milim milim kaydırarak aracı aşağıya kadar indirdim. Ama o an yaşadığım korkuyu döktüğüm terleri gelin siz birde bana sorun




  • ABD'de bu işin standardı var. Fren mesafeleri kulanma kılavuzuna yazılmak zorunda, veya eskiden öyleydi. Pedal kuvveti de tanımlı, yanlış hatırlamıyorsam 50 veya 60 Newton'du (hemen herkesin uygulayabileceği bir kuvvet). Mesafeler boş ve tam yüklü olarak intikal mesafesi dahil yayınlanmak zorunda. Kullandığım arabanın kılavuzunda da değişik arızalara göre altı farklı değer var... Sonuca gelirsek, vakum tankı tamamen boşaldığında boş arabanın fen mesafesi yaklaşık 3 kat artıyordu. Dolu hali de 4 kat gibi bir mesafeydi.

    Yani durur ama 75 metrede duran araba 300 metrede durabilir. Bence yapılacak en akıllı şey fren tankındaki rezervi akıllı kullanarak durmaktır. Rezerv frene çok basmakla değl pedal hareketleriyle boşalır. Sabah veya bir kaç saat parktan sonra motoru çalıştırmadan önce fren pedalı sertse vakum tankında kaçak vardır. Çalışma sırasında küçük kaçaklar belli olmaz ancak bir acil durum için sistemde olabilecek en iyi mekanik kondisyonu -detayları göz ardı etmeden- temin etmek gerekir.




  • deneyimsiz olanlar,denemekten çekinenler,acemiler:aracınız stop ederse FRENİNİZ TUTAR.fren tutmaz ŞEHİR EFSANESİ ile araç kullanıp kazaya mahal vermeyin.denemediğim araç türü yoktur hepsi tutmuştur.buna OTOBÜS-KAMYON dahil.(KURU HAVA FRENLER HARİÇ).
    FRENİN SERTLEŞMESİ İLE TUTMAMASI aynı şey deyildir.freninizi tutturmayan PANİKtir.
    w.hausun hava takviyeli-vakum takviyeli frenlerin prensibini-çalışma şeklini nasıl frene katkı sağladığını BİLMİYENLER ISRARLA TUTMAZ DERLER. bu doğru deyildir.bu durumlarda panik yapmayın frene kuvvetli basın.basmayla freni bozamazsınız.tutmayan fren sağlığındada tutmayandır.araç stop eder fren sertleşir;çünkü vakum-hava takviyesi ortadan kalkar onun yerine da fazla güçle basmak gerekir.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
    enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak aracın ateşleme sistemine zarar vermekten ( buji zararı ) başka bir işe yaramaz. enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar. araç direk marş ile çalıştırılmalı.


    yanlış.

    ıspatı yukarıda yapıldı.

    Enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak ateşleme sistemine zarar verir .

    vezir, obk, tralles gibi üstatlardan cevap istiyorum.


    O.B.K ya özellikle rica edeyim, sıkma sen canını


    Geç gördüm, geç okudum mesajlarınızı.

    Enjeksiyonlu araçta normal şartlarda(boğulma olmadığı sürece) araç gaza basılarak çalıştırılmaz.

    Ancak;

    Boğulmuş bir motor var ise, yani birkaç kez motora marş basılmış yakıt enjekte edilmiş ama ateşleme gerçekleşmemişse yanma odasında ve manifoldda yoğun yakıt ve yakıt buharı birikmiş demektir. Bu durumda bu zengin karışımın yanmasını sağlamak için ortama normal şartlarda olduğundan daha fazla hava almanız gerekir. Marş bastığınızda ECU default(varsayılan) yani olması gereken normal duruma göre yakıt enjeksiyonu ve gaz kelebeği pozisyonu uygular. Fakat bahsettiğim durumda sizin gaz kelebeğini ECU'ya cebren açtırarak daha fazla hava ile yanma odasını beslemeniz gerekir. Bu da ancak tam gaz vererek marş basmakla olur.

    Yani normal şartlarda enjksiyonlu bir araçta marşta gaz verilmez. Ancak eğer motor boğulmuş ise (boğulmayı yukarıda tanımladım) bu zengin karışımı bol havayla desteklemek için gaz kelebeğini açmak için tam gaz verilerek basılarak marş basılır. Zaten kullanma klavuzunda da bu gibi durumlar düşünülerek böyle bir açıklama ve tavsiye verilmiş.

    Arkadaşın durumunda ise devir fazlaca düşmüş ve motor stop etmiş. Muhtemelen boğulma sözkonusu değil.

    Herkese saygılar.




  • Bence keskinlikle wegitshause olmayan araçla rahatlıkla pratik yapmaya başlayabilirdin. Aracımda wegitshause yok. Pratik ve tercübe edindim. Artık wegitshause olan araçla yokuşa çıkabiliyorum.
  • En sağlam ve sağlıklı yöntem aracı yokuştan da yararlanıp vurdurmaktır, şişmiş fren+el freni ikilisi ile korkulu anlar yaşamaktan çok daha iyi.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.