Şimdi Ara

yokuşta kaldınız araba çalışmıyor ne yaparsınız (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
1
Favori
11.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok merak ettim orada araç boğulmamışsa ne olmuş acaba? Arkadaş acemice davranarak aracın vitesini düşürmek yerine gaza yüklenmiş ve stop ettirmiş daha sonrada bir an evvel çalıştırmak istedikçe motoru tamamen boğmuştur. Çözümde suicidenin yadığı olmalıdır.Ayrıca ''nato mermer nato kafa '' sözü hiç şık bir sözde değil. Kaldıki adam haklı. NOOLCAK şimdi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oranj001

    Benim bildiğim araba çalışır durum da değilken ne fren nede direksiyonu kullanmak mümkün ben bir kere arabayı çalıştırmadan direksiyonu çevireyim dedim direksiyon kitlendi açmayıda bilmiyorum neysse google amca sağolsun cepden girdim int. hallettim


    Bu olay bazen Peugeot'larda oluyor. Ama park halindeyken olmuştu bana. İlk çalıştırıcağım zaman kontak anahtarı da dönmüyordu. Acil servisini aradım ben de. Sorun çözüldü...Sebebini sorunca bir çeşit kilit mekanizması olduğunu söylemişlerdi bana. Daha sonra hatırladığımda arabayı bir gün önce park ettikten sonra (biraz yokuş aşağı bir yerdi) biraz öne almak için arabayı çalıştırmadan el frenini bırakıp arabayı birkaç cm aşağı kaydırmıştım. Sanırsam çalınmaya karşı bir kiilitleme mekanizması...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ucak_muhendisi -- 31 Mayıs 2010; 19:58:00 >




  • bende acemiyken araba 1. viteste sanıp 3. viteste kalkmaya kalkışmıştım, stop etmişti tabi otobüs de kötü çarpmıştı arkadan kaçmıştım hemen korkudan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk

    Nato kafa nato mermer .


    terbiyeli ol o mermer kafanla birleşmesin, adam sanıp doğru dürüst cevap verdik salladığını anladın kıvıramıyorsan kabul et bitsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    1- panik yapmayın.
    2- araç stop ettiği an ayak ve el freni ile sabitleyin
    3- yol müsaitse ve yapabileceğinize inanıyorsanız aracı sağa çekin (el frenini birkaç diş çekerek ve ayak freni ile destekleyerek)
    4- 3.adımı uygulayamıyorsanız olduğunuz yerde 5i deneyin, uyguladıysanız sağa çektiğiniz yerde deneyin.
    5- gaza sonuna kadar basarak marşa basın
    6- hala olmadıysa (ki başka bir sorun yoksa %99 çalışır 5. adımda) 2-3 dk bekleyip tekrar deneyin.
    7- yapabileceğinize inanıyorsanız ve yol müsait ise geri geri vurdurabilirsiniz.

    panik olmamak en önemlisi sonra el frenini çekip aracın arızasına bakılır




  • araç her ne olursa olsun hangi motor tipinde olursa olsun farketmez boğulmuş motorda tam olarak gaz pedalına basarak araç çalıştırılır.
    aşırı tepki insanın kendine zarar verir ters teper.

    aile terbiyesi çok önemli bu durumda.
    nerde nasıl konuşulması gerektiğini insan belirli bir yaşa kadar ailesinden öğrenir.
    yaşı büyüdükten sonra kullanması gereken sözcükleri kendi seçemiyorsa beynine yeterli oksijen gitmiyor demektir.
  • İspanyolların meşhur yazarını tanıdığınızı zannediyorum;Miguel de Cervantes Saavedra.
    ünlü eseri;Don Quijote(don kişot)
    orda kahraman hayali bir düşman yaratır.yeldeğirmeni.ve ona saldırır hatta yaralanır.
    ben bu eserden iki şekilde etkilendim.birincisi insanlar hayali kurgular yaratıp o kurgunun içinde kendilerine rol biçerler.tıpkı yukarıdaki konuda olduğu gibi:aracın markası belli deyil.modeli belli deyil.yakıt türü belli deyil(ancak boğulma sözcüğünden yola çıkarak benzinli olduğunu anlıyoruz).enjektö-enjeksiyon lumu karbüratörlümü belli deyil.belli kısıtlı bilgiler dahilinde çözümler üretiyoruz.durum buyken;HAKARET İÇEREN SÖZCÜKLERİ kullanmanın nedenini anlamış deyilim.
    etkilendiğim diğer husus:1500-1600 lü yıllarda Avrupa enerji konusunda bazı gelişmeler göstermiş.bu bilgi ve tekniğin bileşimi olan YEL DEĞİRMENLERİdir.
    400-500 yıl sonra bile hala müsait olduğumuz halde o enerjiden istifadeyi bir kenara biraktık,bir tek deneyimimiz bile yok.
    demekki biz düşünen bilgi toplumlarında çoook gerilerdeyiz..
    basit bir bilgi alış-verişinde gelinen noktada bunun ispatıdır.bana göre.............




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk

    Nato kafa nato mermer .


    terbiyeli ol o mermer kafanla birleşmesin, adam sanıp doğru dürüst cevap verdik salladığını anladın kıvıramıyorsan kabul et bitsin.

    ...........benim dediklerimde yanlış birşey bulabildin mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Life Eternal -- 1 Haziran 2010; 19:56:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
    enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak aracın ateşleme sistemine zarar vermekten ( buji zararı ) başka bir işe yaramaz. enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar. araç direk marş ile çalıştırılmalı.


    yanlış.

    ıspatı yukarıda yapıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 1 Haziran 2010; 19:59:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
    enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak aracın ateşleme sistemine zarar vermekten ( buji zararı ) başka bir işe yaramaz. enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar. araç direk marş ile çalıştırılmalı.


    yanlış.

    ıspatı yukarıda yapıldı.

    Enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak ateşleme sistemine zarar verir .

    vezir, obk, tralles gibi üstatlardan cevap istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
    enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak aracın ateşleme sistemine zarar vermekten ( buji zararı ) başka bir işe yaramaz. enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar. araç direk marş ile çalıştırılmalı.


    yanlış.

    ıspatı yukarıda yapıldı.

    Enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak ateşleme sistemine zarar verir .

    vezir, obk, tralles gibi üstatlardan cevap istiyorum.


    O.B.K ya özellikle rica edeyim, sıkma sen canını




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
    enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak aracın ateşleme sistemine zarar vermekten ( buji zararı ) başka bir işe yaramaz. enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar. araç direk marş ile çalıştırılmalı.


    yanlış.

    ıspatı yukarıda yapıldı.

    Enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak ateşleme sistemine zarar verir .

    vezir, obk, tralles gibi üstatlardan cevap istiyorum.


    O.B.K ya özellikle rica edeyim, sıkma sen canını

    sen sıkılma asıl şuan endişeli halde sıkıyorsundur canını çuvallıyacaz diye.
    ben hepsine özel mesaj yolladım




  • senin üfürdüğün kendi içinde bile tutarlı değil ki neden korkayım. dayanağım belli, yanlışsa kitap yanlış benlik sorun yok
    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
    enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak aracın ateşleme sistemine zarar vermekten ( buji zararı ) başka bir işe yaramaz. enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar. araç direk marş ile çalıştırılmalı.


    diyelim ki verdiğin "enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar" bilgisi doğru. madem araç zaten gaza basıyor bizim de basmamız en fazla ayağını boşa oynatmana neden olur, araç için değişen ne? zaten gaza basıyordu hani kendisi, birde sen basınca iki kere mi basılmış olacak daha mı çok yakıt gidecek boşa debelenme, enjeksiyonlu araçta gaza basmak zarar verecek olsa adamlar kılavuzlarına böyle çalıştırın diye yazmazlar değil mi? kimlerle uğraşıyoruz yahu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    senin üfürdüğün kendi içinde bile tutarlı değil ki neden korkayım. dayanağım belli, yanlışsa kitap yanlış benlik sorun yok
    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
    enjeksiyonlu araçlarda marş sırasında gaza basmak aracın ateşleme sistemine zarar vermekten ( buji zararı ) başka bir işe yaramaz. enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar. araç direk marş ile çalıştırılmalı.


    diyelim ki verdiğin "enjeksiyonlu araç zaten çalıştırılırken kendisi bu işi yapar" bilgisi doğru. madem araç zaten gaza basıyor bizim de basmamız en fazla ayağını boşa oynatmana neden olur, araç için değişen ne? zaten gaza basıyordu hani kendisi, birde sen basınca iki kere mi basılmış olacak daha mı çok yakıt gidecek boşa debelenme, enjeksiyonlu araçta gaza basmak zarar verecek olsa adamlar kılavuzlarına böyle çalıştırın diye yazmazlar değil mi? kimlerle uğraşıyoruz yahu.

    Kitabı mitabı anlamam ben.
    Kitapta boğulmuş motorda basınız diyor. Eyvallah. Arkadaşın sorununun bu olmadığı o kadar açık ki.

    Enjeksiyonlu araçta marşa basarken ecu emriyle enjektörler motor devrine göre benzin püskürtür. benzin miktarı enjeksiyon rölesi tarafından çeşitli sensörlerden alınan bilgilere göre ayarlanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Life Eternal -- 1 Haziran 2010; 20:54:01 >




  • Vakit darlığı nedeniyle maalesef tüm yorumları okuyamadım, aksi gibi arkadaşlarla dışarı çıkıyoruz, yarın tartışma uzarsa kaldığı yerden devam ederiz.

    Ben de görüşümü ileteyim: enjeksiyonlu otomobillerde aracı açlıştırırken gaz pedalına basmaya gerek yoktur. Kontak anahtarına bir anahtar takıldığında (ve dha sonra döndürdüğünüzde ) veya çıkarıldığında bir röle tetiklenir ve röle üzerinden on/off bilgisi ECU'ya ulaşır. Ecu buradan aracın çalıştırılacağını bilgisini alan ECU yine kontak anahtarı üzerinden gelen çalıştır komutuyla motoru çalıştırır, bu aşamada gaz vermeye gerek yoktur çünkü ECU çalıştırmak için gerekli gaz miktarını otomatik ayarlar, siz gaza bassanız bile marş motoru çalıştığı müddetçe ECU kendi bildiğini okur. Burada henüz endsütriyel bir standart yok bildiğim kadarıyla. Yani bazı araçlarda marş motoru ECU tarafından yönetiliyorken, diğer bazılarında doğrudan kontağa bağlıdır. Bu aracın markası ve model yılıyla ilintili bir durum. Ama her durumda gaza basmaya gerek yoktur, ECU anı zamanda çalıştırma anındaki yakıt israfını önlemeye yönelik olarak da programlanmıştır.

    Zararına gelince, fazla bir zararı olduğunu sanmam, olsa bile sözü edilecek düzeyde değildir.
    Bu konu özel ilgi alanım değil, bu meseleyin elektronik/mekanik detayını benden daha iyi bilen arkadaşlar vardır aramızda mutlaka, onların cevabını da görelim derim. Ne de olsa tüm araçlar eski/yeni aynı sisteme sahip değiller.



    Saygılar ve iyi akşamlar.




  • Eline ayağına sağlık müdürüm.

    suicide ;

     yokuşta kaldınız araba çalışmıyor ne yaparsınız





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Life Eternal -- 1 Haziran 2010; 20:58:54 >
  • sende anlama eksikliği var sanırım, yazık acımaya başladım artık. hani zarar verirdi? senin tezin bu değil miydi, yoksa yine kıvırmaya mı başladın. bildiğin asena forumda geziyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    sende anlama eksikliği var sanırım, yazık acımaya başladım artık. hani zarar verirdi? senin tezin bu değil miydi, yoksa yine kıvırmaya mı başladın. bildiğin asena forumda geziyor

    az yada çok, zarar zarardır.

    Yerin dibine çamurlara gömüldün hala kurtaran yok çırpın biraz daha
  • doğru, boşa dememişler cahille tartışmaya girme seni kendi seviyesine çeker diye.
    yaptık bir hata malesef...


    aklıselim forum sakinlerine konu açılmışken sorayım, boğulmuş motorda enjeksiyon karbüratör farketmeden gaza basarak çalıştırmak işe yarıyor (deneyim) ve kılavuzda da öneriliyor. ne olupta işe yaradığını nasıl açıklayabiliriz acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 1 Haziran 2010; 21:20:42 >
  • Motorda biriken yanmamış yakıtı motora ufak miktarda zarar vererekte olsa yakmaya yarıyor.
    Bak abini üzdün ama gene yardımcı olmaya çalışıyorum sana
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.