Şimdi Ara

***YOKUŞ AŞAĞI BOŞTA YAKIT TÜKETİMİ??? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yokuş aşagı inişte araç boştayken yol bilgisayarından yakıt tüketimi 0 gösterir..
    bunun haricinde mutlaka bir etken varki doğru göstermiyordur..hele vitese atınca tersini göstermesi ilginç..
  • aaa ben vites boştayken benzin beleş gidiyor diye biliyordum
  • Eh bende yazayım...95 springim varken şehir dışında 1 km lik iniş buldummu hemen saga cekilip vitesi boşa atıp beleş inerdim. Sonra bunun yanlış oldugunu ögrendim. Ayagını gazdan çek 5 e tak in.. Boşa atmak fren mesafesini uzatıyor. Araba deli gibi iniyor. Motora baglı viteste inerken araba dengeli, kontrollu iniyor. Neden tehlikeli yazıyorum...VİTES BOŞTA İNERKEN MOTOR STOP EDERSE FREN YOK OLUYOR. KAZIK OLUYOR. BASSANDA BASILMIYOR. KARI KIŞI YAGMURU DÜŞÜN, TIRLAR KAMYONLARI DÜŞÜN..TABAKHANEYE GİDER GİBİ GİDEN OTOTBÜSLERİ DÜŞÜN..BELEŞ YOKUŞU İNİYORSUN KEYİFTEN DÖRT KÖŞE, ACİL DURMAN YADA HIZ KESMEN LZIM... AYAGINI ATTIN FREN YOK...100 GRM BENZİN UGRUNA GİTTİ NİYAZİ...Yavvvvv bana bir şey olmazzzz diyenler olur, Yaaav kontagı çeviririm....yada vitese takar çalıştırırım....Bana bir şey olmaaazz..Ben ustayım.....Diyenler olacak. Her ölümlü kaza 1 kez oluyor. Devamı yok...Yani her insan 1 defa ölüyor...Allah hepinizi kazadan beladan korusun arkadaşlar....100 gr benzin için degmez.... saygılarımla.. Kontak kapatmak çok çok daha kötü fren pedalı kazık gibi oluyor hiç basılmıyor. kontak kapalı fren yok...sakın yapmayın...Eskden cahil kamyoncular yapardı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 9 Şubat 2007; 10:50:59 >




  • dizel araçlarda motorun turbosu yağlamayı kesermiş boşta zararı varmış diye duymustum
  • peki otomatik vites arabada ne yapacağız? aynı tehlikeler var mı? Yokuş aşağı inerken araba vitesteyse daha yavaş gidiyor??
  • bilgi veren herkese teşekkürler. sayenizde boşa aalmanın zararlarını öğrendim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koksal09

    ARKADSAŞLAR Scenic 1.5 dCİ ile yokuş aşağı (fazla sert rüzgar olmadığı halde bile) yol bilgisayarında BOŞ VİTESTE anlık yakıt tüketimi 1.8-2.0 lt/100 km gösterirken, vitese takınca (o anki hızıma uygun bir vites ) yakıt tüketimi 0-0.2 lt/100 km ye düşüyor. Bunu yüzlerce kez denedim ssonuç hep aynı.
    Normalde tersi olması gerekmezmi, boş viteste daha az yakması gerekir heralde.
    Araç boş viteste iken rölanti devrinde (800/dk) çalışan motorun yaktığı yakıt miktarı , araç viteste iken hız ve vitese göre 3000-4000 devirle çalışmasına göre nasıl daha fazla olabilir?
    Bunu çeşitli RENAULT servislerine ve Renault merkeze defalarca sordum fakat tatmin edici bir cevap alamadım, aldığım cevapları yazsam gülme krizlerine girersiniz.
    Benim aklıma, üretici firmanın aracın boş viteste kullanılmasını önlemek için yol bilgisayarını bu şekilde (BOŞ VİTESTE OLDUĞUNU ALGILADIĞINDA OLDUĞUNDAN DAHA FAZLA TÜKETİM DEĞERLERİ GÖSTERMEK ÜZERE) programlamış olmasından başka mantıklı bir açıklama gelmiyor.

    Siz ne düşünüyorsunuz???



    Boş viteste inmek pek iyi bir fikir değil.Ben Meganla yokuş aşağı boş viteste inince ortalama 0.2 litre,1.viteste inip ayağımı gazdan kesince 0.0 gibi bi oran oluşuyordu.Bir de yokuş aşağı boşta inerken fren balatalarının ısınıp yanma tehlikesi varmış diye duydum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koksal09

    ARKADSAŞLAR Scenic 1.5 dCİ ile yokuş aşağı (fazla sert rüzgar olmadığı halde bile) yol bilgisayarında BOŞ VİTESTE anlık yakıt tüketimi 1.8-2.0 lt/100 km gösterirken, vitese takınca (o anki hızıma uygun bir vites ) yakıt tüketimi 0-0.2 lt/100 km ye düşüyor. Bunu yüzlerce kez denedim ssonuç hep aynı.
    Normalde tersi olması gerekmezmi, boş viteste daha az yakması gerekir heralde.
    Araç boş viteste iken rölanti devrinde (800/dk) çalışan motorun yaktığı yakıt miktarı , araç viteste iken hız ve vitese göre 3000-4000 devirle çalışmasına göre nasıl daha fazla olabilir?
    Bunu çeşitli RENAULT servislerine ve Renault merkeze defalarca sordum fakat tatmin edici bir cevap alamadım, aldığım cevapları yazsam gülme krizlerine girersiniz.
    Benim aklıma, üretici firmanın aracın boş viteste kullanılmasını önlemek için yol bilgisayarını bu şekilde (BOŞ VİTESTE OLDUĞUNU ALGILADIĞINDA OLDUĞUNDAN DAHA FAZLA TÜKETİM DEĞERLERİ GÖSTERMEK ÜZERE) programlamış olmasından başka mantıklı bir açıklama gelmiyor.

    Siz ne düşünüyorsunuz???

    Araba viteste iken motoru tekerler çeviriyor (yokuş aşağı) sen gaza basmazsan çok düşük benzin harcıyor. Ama boşa attığın zaman motor kendini rölanti devrinde tutmak için biraz güç harcıyor. Bu da diğerine göre daha fazla yakıt demek.




  • at bosa yaa hiç bişi olmaz bosdayken yol bılgısayarı 0.0 gostermesı lazım yanlıslık var arkadsıma katılıyorum ayrıca asırı buyuk vites dişlileri asındırır yol bılgısayarı braz kafasına gore bişey yaa fazla dıkkate almayın braz az gosterıo gbi
  • cut off.
  • yokuş aşağı olsun olmasın ayağınızı gazdan çektiğinizde araç benzin tüketmez çünkü gaza basmıyoruz ve tekerlekler motoru döndürüyor ama vitesi boşa atarsak araç rolantide çalışacağı için azda olsa yakıt tüketir çünkü motor motor içi sürtünmelerden kaynaklanan enerji kaybı içiçn yani stop etmemek için bir miktar yakıt kullanmak zorundadır
  • 1995 model vectra a da snırım tek nokta enjeksiyon ayrıca otomatik vites. 2000 devir civarı giderken (zaten hep öyle gidiyor ne biçim arabaysa) yol bilgisayarı hep 0.0 yazıyor.


    diğer arabamız olan benim kullandığım clioda ne yazıkki yol bilgisayarı yok. ama umarım onda da cut off vardır. 2000 model 1.4i rta
  • bütün araçlarda cut off vardır.eski karbüratörlerde dahil
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    arkadaşlar yokuş aşağı yakıt tüketimini engelleyen (cut off) sistemi her araçta varmı?
    mesela tek nokta enj. clioda varmıdır?
  • benim araba otomatik clio 2001... yol bilgisayarı benzeri bişe var... ayağı gazdan çekinde 0 yazıyor... iyi de anlamadığım bişe var o da şu: araba otomatik olduğu için dururken ayağı frenden çekince dahi araba gidiyor gaza basmak gerekmiyor yani beli bir tüketim oluyor hatta lınan mesafe az olduğu için birim mesafedeki tüketim yüksek olmalı yani sonuç olarak gaza basılmıyor olması motorların çalışmadığı anlamına gelmiyor ben arabaya hız aldırıp gazdan ayağımı çektiğimde o zaman niye 0 oluyo???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    benim araba otomatik clio 2001... yol bilgisayarı benzeri bişe var... ayağı gazdan çekinde 0 yazıyor... iyi de anlamadığım bişe var o da şu: araba otomatik olduğu için dururken ayağı frenden çekince dahi araba gidiyor gaza basmak gerekmiyor yani beli bir tüketim oluyor hatta lınan mesafe az olduğu için birim mesafedeki tüketim yüksek olmalı yani sonuç olarak gaza basılmıyor olması motorların çalışmadığı anlamına gelmiyor ben arabaya hız aldırıp gazdan ayağımı çektiğimde o zaman niye 0 oluyo???




    yarım debriyaj gibi düşün



    manuel arabada yarım debriyajdayken frene basarsın, freni bıraktığında yürür otomatik gibi. 5. viteste hızlı giderken yine yarım debriyaj yaptığında yine göstergede 0.0 yazar(hoş bilya falan giderde)


    yani bütün olay hız ve devir miktarında. otomatik araba rölantide 750 devir civarı çalışıyor.ama cut-off 1500-2000 civarı bir yerde meydana geliyor




  • şimdi uzun lafın kısası... tam otomatik yada klasik otomatik arabalarda yokuş aşağı giderken yada hız almışken ayağı gazdan çekince sarfiyat duruyor mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    şimdi uzun lafın kısası... tam otomatik yada klasik otomatik arabalarda yokuş aşağı giderken yada hız almışken ayağı gazdan çekince sarfiyat duruyor mu?



    90 veya 100 km/h nın üstünde evet.


    1995 model vectra a cd de öyle gözlemledim bu hızların üstünde gazdan çekildiğinde duruyor. ama altında benzin 2.0l/saat yaktığını gösteriyor
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.