Şimdi Ara

***YOKUŞ AŞAĞI BOŞTA YAKIT TÜKETİMİ???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADSAŞLAR Scenic 1.5 dCİ ile yokuş aşağı (fazla sert rüzgar olmadığı halde bile) yol bilgisayarında BOŞ VİTESTE anlık yakıt tüketimi 1.8-2.0 lt/100 km gösterirken, vitese takınca (o anki hızıma uygun bir vites ) yakıt tüketimi 0-0.2 lt/100 km ye düşüyor. Bunu yüzlerce kez denedim ssonuç hep aynı.
    Normalde tersi olması gerekmezmi, boş viteste daha az yakması gerekir heralde.
    Araç boş viteste iken rölanti devrinde (800/dk) çalışan motorun yaktığı yakıt miktarı , araç viteste iken hız ve vitese göre 3000-4000 devirle çalışmasına göre nasıl daha fazla olabilir?
    Bunu çeşitli RENAULT servislerine ve Renault merkeze defalarca sordum fakat tatmin edici bir cevap alamadım, aldığım cevapları yazsam gülme krizlerine girersiniz.
    Benim aklıma, üretici firmanın aracın boş viteste kullanılmasını önlemek için yol bilgisayarını bu şekilde (BOŞ VİTESTE OLDUĞUNU ALGILADIĞINDA OLDUĞUNDAN DAHA FAZLA TÜKETİM DEĞERLERİ GÖSTERMEK ÜZERE) programlamış olmasından başka mantıklı bir açıklama gelmiyor.

    Siz ne düşünüyorsunuz???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 4 Ocak 2007; 22:06:24 >







  • Durum şöyledir.
    Günümüzdeki enjeksiyonlu tabir edilen araçlar vitesteyken ayak gazdan çekilerek yokuş aşağı veya hızla durulacak noktaya kadar götürülürse aracın motoruna sistem benzin göndermiyor.
    Ben bunu öğrendiğimden beri dik bütün yokuşlarda, yani vitesteyken anormal bir yavaşlama olmayacak bütün yokuşlarda vitesle inmeye başladım.
    Ve hatta kavşaklara yaklaşırken aracı boşa almıyorum bile. Ayağımı gazdan çekip büyük bir vitese atıyorum.
    Çok iyi hesaplayamamışsam son anlarda boşa taıyorum.
    Hatta hatta o sırada yeşil yanarsa veya yokuş usturuplu bir şekilde biterse yine büyük sayılabilecek bir vitesle hızlanıyorumki yakıt ekonomisi olsun.
  • belli bir devre kadar (1500dv/dk civarı) krank miline bağlı olan devir sensörü motor devri algılarsa ve aynı anda gaz pedalına da basılı değilse
    motoru kontrol eden ünite enjektörlere yakıt göndermez

    saygılar
  • ya yakıt tuketimini bilmiyorum ama yokustan aşşagı vites boşta inilmez diye cogu kez duydum bunun sebebi nedir arabaya nasıl bir zararı var bilen bir arkadas acıklyabilirmi? frenlere bir zararı olabilirmi? umarım konuyu saptırmıs olmam..
  • yokuş aşağı boşta inersen araç daha çabuk hızlanır ve kontrolü sağlayamayabilirsin onun için tehlikelidir
    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    ya yakıt tuketimini bilmiyorum ama yokustan aşşagı vites boşta inilmez diye cogu kez duydum bunun sebebi nedir arabaya nasıl bir zararı var bilen bir arkadas acıklyabilirmi? frenlere bir zararı olabilirmi? umarım konuyu saptırmıs olmam..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semihua28

    yokuş aşağı boşta inersen araç daha çabuk hızlanır ve kontrolü sağlayamayabilirsin onun için tehlikelidir
    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    ya yakıt tuketimini bilmiyorum ama yokustan aşşagı vites boşta inilmez diye cogu kez duydum bunun sebebi nedir arabaya nasıl bir zararı var bilen bir arkadas acıklyabilirmi? frenlere bir zararı olabilirmi? umarım konuyu saptırmıs olmam..




    ewet o da var ama benım kast ettigim bosta yokus assagı gitmenin arabaya zararlı olduguydu.ogrenmek ıstedıgım arabanın nasıl zarar gordugu . belkide ben yanlıs hatırlıyorumdur.belki sadece kontrollsuz hızlanmadır kast edilen.

    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leonheart07 -- 25 Ocak 2007; 23:46:57 >
  • valla teknik konulardan çok anlamam ama vardır herhalde bi zararı
    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    quote:

    Orjinalden alıntı: semihua28

    yokuş aşağı boşta inersen araç daha çabuk hızlanır ve kontrolü sağlayamayabilirsin onun için tehlikelidir
    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    ya yakıt tuketimini bilmiyorum ama yokustan aşşagı vites boşta inilmez diye cogu kez duydum bunun sebebi nedir arabaya nasıl bir zararı var bilen bir arkadas acıklyabilirmi? frenlere bir zararı olabilirmi? umarım konuyu saptırmıs olmam..




    ewet o da var ama benım kast ettigim bosta yokus assagı giderken arabaya zararlı olduguydu belkide yanlıs hatırlıyorumdur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    ya yakıt tuketimini bilmiyorum ama yokustan aşşagı vites boşta inilmez diye cogu kez duydum bunun sebebi nedir arabaya nasıl bir zararı var bilen bir arkadas acıklyabilirmi? frenlere bir zararı olabilirmi? umarım konuyu saptırmıs olmam..


    Araca teknik olarak bir zararı olduğunu zannetmiyorum fakat, araç boş viteste iken kullanıldığı anda, ani yavaşlama gerektiğinde motor freni devreye girmeyeceği için fren mesafesi uzar, bu gibi durumlarda aracın kontrolü zorlaşır. Eğer yol kaygan ise kesinlikle boş viteste yokuş inilmemelidir.
    Eskiden çok bilinçsiz bir şekilde, kamyoncuların yükleri yoksa yokuş aşağı kontak kapattıklarını (yakıt ekonomisi için) bile görmüştüm.
  • motor hızla soğuyarak normal çalışma ısısını korumakta zorlanır , daha sonra vitese taktığınızda birden motor en az 2000-4000 devirlere çıkar vede düzensiz anormal bir çalışma sistemi oluşur ve motoru yıpratır , sanzuman ise birden bire aşırı yük altında kalır , 70-80 km hızla boşa aldınız daha sonra vitese taktınız diyelim şanzuman rulmanları hızlı bir şekilde deformasyona uğrar vites senkromeçlerinin bozulması an meslesi ayrıca motorun triger kayışı da birden aşırı yük göreceğinden kopma riski taşır krank ve egzantrik mili dayanıklıdır pek bişey olmaz ama egzantiriğin gaydları supablara temas ettiğinden subap ayarlarını bozabilirsiniz , o yüzden bir arabayı birden aşırı devirveya birden devir olmayan pozisyonda kullanmamamalıyız , yakıt konusunu hiç söylemedim bile kısacası boşa atmak iyi değildir




  • Bıh sana yaa...
  • arkadaşlar yokuş aşağı yakıt tüketimini engelleyen (cut off) sistemi her araçta varmı?
    mesela tek nokta enj. clioda varmıdır?
  • Arkadaşlar bende bu boş işini denedim yüksek viteste ayak yokuş aşağı veya yukarı fark etmez çekince yol bilgisayarı 0 gösteriyor. Boşa alınca yokuş aşağı 0.2 ile 0. 8 aralığında bir değer veriyor. Ben bir önceki aracımda boş vitesi alışkanlık haline getirmiştim şimdi nasıl kurtulacam diye uğraşıyorum .

    Ama şu bir gerçek boşta olan arabayı yokuş aşağı durdurmak zor. güvensizlik hissi fazla oluyor. viteste daha emniyetli duruş mesafesi çok kısa olacağı kesin. Daha önemlisi fren balataları aşırı ısınıyor ve yıpranma 2 katına çıkıyor, Ama yakıt konusunda vitesli olarak inmede 0 göstermesini ve yakıt yakmama tezini hiç bir zaman çözemeyecez gibi geliyor bana çünkü o kadar az yakıtı hiç bir şekilde ölçemeyiz. Sadece yetkili servise sorup amel etmekten başka yapacak bir şey yok.
  • Bu cut off sadece yokuş aşağı devreye girmiyor tabiki. Bence çok güzel bir sistem, trafikte kırmızıyı gördüğümde boşa almıyorum, araba 1500devire kadar yakıt harcamıyor ve kendi kendine yavaşlıyor. Bu nedenle hem yakıt ekonomisi hem de frenlerin aşınması gecikir. Araç için en sağlıklısı bu yani. Bu arada aracı boşa almanın bir tehlikeli yanı da arabanın stop etme ihtimali. Ben bir kez yaşamıştım ama neyse ki yokuş inmiyordum. Araba stop edince hidrolik sistemler çalışmıyor ve fren sertleşiyor, direksiyon da dahil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    motor hızla soğuyarak normal çalışma ısısını korumakta zorlanır , daha sonra vitese taktığınızda birden motor en az 2000-4000 devirlere çıkar vede düzensiz anormal bir çalışma sistemi oluşur ve motoru yıpratır , sanzuman ise birden bire aşırı yük altında kalır , 70-80 km hızla boşa aldınız daha sonra vitese taktınız diyelim şanzuman rulmanları hızlı bir şekilde deformasyona uğrar vites senkromeçlerinin bozulması an meslesi ayrıca motorun triger kayışı da birden aşırı yük göreceğinden kopma riski taşır krank ve egzantrik mili dayanıklıdır pek bişey olmaz ama egzantiriğin gaydları supablara temas ettiğinden subap ayarlarını bozabilirsiniz , o yüzden bir arabayı birden aşırı devirveya birden devir olmayan pozisyonda kullanmamamalıyız , yakıt konusunu hiç söylemedim bile kısacası boşa atmak iyi değildir



    vayyyy beee.işte bu cook geniş bir cevap olmus bırak yokus assagı artık kırmızıdada boşa almıyacam bilgiler için saol.




  • Eğer otomobillerde fren sistemi direkt hidrolik olursa yani Westinghose olmazsa en iyi yönten inişlerde kontağı kapatmak olur. Anahtarı çekmeyincedireksiyon da kilitlenmez. Bu zamanda o kadareski araba da bulunmaz. 1960 model Ford Cosul' de kontak kapatılıp salınabilir.(garantili)
  • Hocam

    bir tane zevkimiz vardi
    onda da bir agiz tadi birakmadin
    yine de sagol
    hoslandigimiz seyin bedelini ogrenmis olduk..


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    motor hızla soğuyarak normal çalışma ısısını korumakta zorlanır , daha sonra vitese taktığınızda birden motor en az 2000-4000 devirlere çıkar vede düzensiz anormal bir çalışma sistemi oluşur ve motoru yıpratır , sanzuman ise birden bire aşırı yük altında kalır , 70-80 km hızla boşa aldınız daha sonra vitese taktınız diyelim şanzuman rulmanları hızlı bir şekilde deformasyona uğrar vites senkromeçlerinin bozulması an meslesi ayrıca motorun triger kayışı da birden aşırı yük göreceğinden kopma riski taşır krank ve egzantrik mili dayanıklıdır pek bişey olmaz ama egzantiriğin gaydları supablara temas ettiğinden subap ayarlarını bozabilirsiniz , o yüzden bir arabayı birden aşırı devirveya birden devir olmayan pozisyonda kullanmamamalıyız , yakıt konusunu hiç söylemedim bile kısacası boşa atmak iyi değildir




  • Bende yaşadım hocam aynı durumu arabanız neydi?
  • Alpi kardeş,bişey soracam bilgin dahilinde cvb verirsen sevinirim.bendeki araç tek nokta enj. lu.bu basettiğin cut off sistemi tek noktalarda da mevcut mu. benim bu konuda hiçbir bilgim yok.teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavigökyüzü

    Alpi kardeş,bişey soracam bilgin dahilinde cvb verirsen sevinirim.bendeki araç tek nokta enj. lu.bu basettiğin cut off sistemi tek noktalarda da mevcut mu. benim bu konuda hiçbir bilgim yok.teşekkürler..


    Ben o kadar ayrıntı bilmiyorum. Sadece yeni nesil motorlarda olduğunu biliyorum. Bilgim yok açıkçası
  • ok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.