Şimdi Ara

Yetkili Servis Kazığı ( Opel-Chevrolet içerir) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
3
Favori
5.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazi internet sitelerinde GM grubunun bakim paketleri satiliyor, yagi filtreleri vs her seyi ile.

    Benim araba da astra h daha ilk bakimina girmedi, sordum 470 lira dedi. Hic bir sey de degismeyecek alt tarafi yag filtre,

    Bundan sonra boyle set olarak alir iyi bir ustaya da 50 lira iscilik veririm 250 liraya kapatirim.

    http://www.opelgm.com/Opel-Astra-H-Z16XER-A16XER-Periyodik-Bakim-Seti-GM-08-,PR-1498.html

    Toyotanin agir bakimina 450 lira verdim noluyoruz ya boyle...

    Konuyu acana da ayni seyi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Yetkilidemi ?

    Evet tokat Oruçlar ford bayi yetkili servis samsun Otokoçta 260 lira dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esaslı bir kazık gerçekten..
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Bir değişiğide burada servis değil ama servis sayılır.

    http://forum.donanimhaber.com/m_90383518/tm.htm
  • 5 lt castrol, yag filtresi, hava filtresi, mazot filtesi, z rotlari, 4 fren balatasi iscilik dahil 268 tl tuttu. Getz 1.5 dizel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Yetkili servis kazığına ve yedek parça kazığına mutlaka bir çare bulunması gerekiyor.Bununla ilgili bir düzenleme muhakkak lazım.

    EDIT:Ben de CC'nin ilk bakımı için 434TL ödemiştim.(%5 indirim kampanyası vardı)Bütün filtreler ve yağ dahil.Yine bile bir yüz TL fazlası var bence.

    kesinlikle katılıyorum size
    yasal bir düzenleme yapılması şart.
    birilerinin bu soyguna dur demesi lazım.
    benim gözümde gasptan farksız bu yapılan.

    imzamdaki aracın sadece triger değişimi için reno yetkili servisi 750 TL istedi.
    yaptırmadım tabi ki.
    özel serviste orijinal parçaları internetten kendim temin ederek
    triger değişimi, yağ filtresi, hava filtresi, Shell helix ultra dizel 5-40 5 litre yağ
    ve ön firen balataları, işçilik ve parça dahil 425 tl ye hallettim.
    serviste olsa kaç lira tutardı siz düşünün.




  • Chevrolet sınıfındaki en adi aracı satıp, bakımında Premium araç gibi döşüyor, bilirim, bir kere aldım, iyi ki battı, bir daha asla almam.

    Bana da 2010 yılında 400 lira falan okutmuşlardı dandik Chevrolet'e. 2 sene sonra Renault'a çok daha iyi mis gibi dizel arabama hem 20bin bakımı daha geç, hem dizel bakımı daha pahalı olması gerekirken, 300TL'nin altında para verdim.

    Chevrolet = Kağıttan araba.

    Arkadaşıma dedim o kadar Chevrolet Aveo dizel alma diye, bak ben aldım çok dandik, kağıttan dedim anlattım, o da "YA seninki eski kasa, seninki dandikti bunlar güzel, donanımı full dedi, aldım götürdüm Opel bayiine, yanda Corsa, bak bu araba 2005'te tasarlanmış araba, yıllarca önce bak farka, kapıya bak, tavan döşemesne bak, işçiliğe bak gösterdim, inat o inat gitti 39 bin falan verip geçen sene aldı.

    Bu sene çok zor sattı, 30 civarı bir fiyata gitti ve satmasaydım elimde kalıyordu dedi. Sen haklıymışsın dedi...

    O kadar uyardık.

    Opel'de de aynı kazık var. Ben Mercedes'e bizim bayan bir mühendisin aracını götürdük, 800 liraya bakım mı olur diye epey tepki göstermişken, Chevrolet 700e bakım satıyor işe bak.

    GO HOME YANKEEE!!!!




  • Aşağıdaki yazıda da göreceğiniz gibi, aracınızı aldığınız yerde bakım yaptırmaya mecbur değilsiniz. Aracınıza başka yerde de bakım yaptırabilirsiniz. 1 Ocak 2007'de yürürlüğe giren Blok Muafiyeti Tebliğine göre TS 12047 belgesine sahip olan servislerde bakım yaptırdığınız takdirde garantiniz bozulmaz. ancak yapılan bakıma göre, TS 12047 belgesine sahip servis yaptığı bakımdan kendisi sorumludur. Yani örnekleyecek olursak, yağı ve filtresini değiştiren firma sorumlu ama şanzımanda bir müdahale olmadığı halde şanzımanda bir arıza çıkmışsa distribütör firma sorumlu olmaya devam ediyor.
    Biliyorum bir çok arkadaş, distribütörün servisinin bunu kabul etmediğini söyleyecekler:
    1. Distribütörler haksız rekabet ediyorlar,
    2. Distribütörler tüketici üstünde baskı yaparak tebliğe direniyorlar.

    Bunun kırılması için tüketici olarak, her seferinde blok muafiyeti tebliğinden kaynaklanan hakkınız nedeni ile uygulamayan firma hakkında kanuni hakkınızı kullanacağınızı hatırlatırsanız gönülsüz de olsa yapmak zorunda kalıyorlar.
    Bir de aklınızda olsun yaptırdığınız bakımlarda değişen tüm parçaların stok numaraları, marka, model tam gözüksün, yapılan işlem sanayi bakanlığının kodu ile tam yazılmış olursa kabul etmek zorunda kalıyorlar.

    TS 12047 belgesini Sanayi Bakanlığı veriyor ve servisler istediğiniz takdirde bu belgeleri gösteriyorlar (marka vermek istemiyorum)

    Yazı şöyle:

    OTOMOBİL SERVİSLERİNDE BLOK MUAFİYET YASASI

    Yetkililer oto servis ve araç garantisi üzerine de çok çarpıcı bilgiler veriyor: “AB ülkelerinde 2002 yılından itibaren uygulanan ve Türkiye de de 1 Ocak 2006 da yürürlüğe giren Blok Muafiyeti yasası var. Bu yasa 1 Ocak 2007 tarihinde uygulamaya konuldu. Bu kanun sayesinde yetkili servisler dışında araçların bakımı ve onarımı ile iştigal eden diğer teşebbüslerin ve özel servislerin yetkili servislerle rekabet edebilen bir duruma gelebilmeleri için makul bir ücret karşılığında üreticiden aracın bakım ve onarımına ilişkin teknik bilgi, eğitim, donanım ve yedek parçayı temin etmeleri sağlanabilecek. Bunun sonucu olarak artık yetkili olmayan servislere, o aracın üreticisi ile organik bir ilişkisi olmadığı ve bu nedenle muhatap kabul edilemeyecekleri yönünde bir itiraz yapılamayacaktır.Yani teknik şartları sağlamış özel bir servise gidip periyodik bakım yaptırırsanız yetkili serviste yaptırmışsınız gibi aracınızın garantisi devam edebilecek. Fakat uygulamada yetkili servisler "Periyodik bakımlarda bize gelmediniz. Özel bir servise gittiniz. Bu nedenle aracınızda bir sorun oluşmuş olabilir. Biz sorumluluk kabul edemeyiz." Şeklindeki bir yaklaşımla bu yasanın pratikte hayata geçirilememesine neden oluyorlar,halbuki araç kullanıcılarının araçlarını götürmüş oldukları yetkili servislere bu yasadan habederdar olduklarını ve garantiden hizmet verme zorunda olduklarını yetkili servislerde dile getirmeleri servislere geri adım attırmaktadır.

    Pilot Garage servislerinde ise bu durum şu şekilde işliyor, orijinal parça isteyen müşterilere garantili parça takılıp, muadil parça isteyenlere arzularına göre parça temin edilip ve ona da garanti veriliyor : “ Pilot Garage özel garantili araçlara periyodik bakım yapabiliyor. Fakat araç garantisinden parça değiştiremiyor. Pilot Garage olarak yaptığımız periyodik bakımlarda kullandığımız filtrelere ve diğer parçalara da garanti verebiliyoruz. Ayrıca verdiğimiz bakım faturası "BlokMuafiyeti Yasası"na göre garanti belgesi yerine geçiyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise Pilot Garage servislerinin Kurallara uygun olduğu anlamına gelen TS 12047 belgesine sahip olmaları.”

    Otomobil Servislerinde Blok Muafiyeti nedir?

    İsteyen her kişi serbestçe dilediği ticareti yapmalı noktasından hareket ederek, sınırların ve gümrüklerin kalkmasına kadar uzanan bir serbest ticaret ve rekabet ortamı yaratılması hedefiyle yola çıkılmış. Ancak gerek satış ve gerekse satış sonrası hizmetleri (yedek parça ve servis) özel eğitim, bilgi, beceri ve yatırım istediğinden otomotiv sektörünü hemen "serbest ticaret kavramı" kapsamına alamayacaklarını gören AB kural koyucuları "otomotiv sektörünü" bu serbest ticaret kavramından "bir sure için" BLOK OLARAK MUAF tuttular. Bu sebeple AB içinde otomotiv şirketleri, ana şirket, bayi, yan sanayici, servis ve yedek parçacı olarak tam serbest ticarete geçiş sürecinde bir muafiyet kazandılar. İşte buna Blok Muafiyet denir. Ancak 1996 dan beri AB çeşitli düzenlemelerle bu muafiyeti azaltma yolunda adımlar atmaktadır. Biz de 1996 başında AB Gümrük Birliği üyesi olduğumuz için AB ce rekabeti teşvik edici yönde alınan her türlü kararı en geç 12 ay içinde uygulamak zorundayız.

    Blok Muafiyet Yasası Türkiye de ne zaman uygulanmaya başlanacak?

    AB de Blok Muafiyet en son 2005 Ekim ayında revize edildi,Türkiyede 1 ocak 2007 de uygulamaya girdi.

    AB Blok Muafiyet kuralları henüz Avrupalı araç üreticileri tarafından bile tam kabul edilmiş değil. Çoğunluğu bu karara çeşitli nedenlerle direniyorlar veya kendilerine göre yorumlarda bulunuyorlar. Hemen tümü Avrupa kökenli olan Türk otomotiv sanayi ve yan sanayinin de bu direnci göstermesi doğal. Pek çoğu bu kararı uygulayacak şekilde kendi içlerinde düzenlemelerini yapmış olsa bile bunu açıkça söyleyip ilan etmiyorlar. Dolayısıyla hemen her kafadan bir ses çıkıyor ve bu serbest ticaret yapmak isteyenlerin önüne dev bir sorunmuş gibi konuyor. Halbuki iş basit: Otomotiv ürün satıcısı, yedek parçacı ve servisçi bu karara göre ayrı ayrı birimler. Otomotiv firması bayisini "illa servis aç, yedek parça bulundur" diye zorlayamaz. Servise de "illa parçanı benden alacaksın" diyemez. Adam eş değer kalitede olduğu belgeli her marka parçayı alıp satabilir ve servisine gelen araca takabilir. Servis açmak isteyen herkes ana firma kriterlerini yerine getirdiği takdirde servis açabilir. Birden fazla markaya servis hizmeti verebilir.Yani şu an "özel servis" konumunda olup bir türlü "resmi servis" statüsü kazanamamış servis atölyeleri ana araç üreticisi veya ithalatçısı firmaca öngörülen gerekli kriterleri yerine getirdikleri taktirde bal gibi yetkili servis olurlar. Otomotiv bayisi de istediği kadar başka marka araçların satışını yapabilir. Ancak piyasa ile 100 yılı aşkın süredir oynamayı huy edinmiş ve tüm ortamı da buna alıştırmış olan ana firmaların bunları kabul etmede yan çizdiklerini görüyoruz. En büyük sorun bu. Ama göreceksiniz bir tanesi AB kurallarına uygun hareket ederek öncülük yapsın bir haftaya kalmaz (bir iki prestij markası dışında) tüm Türk otomotiv sektörü sıfır numara Avrupalı olur çıkar.

    Blok Muafiyet Yasası Otomotiv sektöründe ne gibi değişikliklere yol açacak?

    Yıllarca tek kişinin elinde bir yapıya sahip otomotiv sektörü bu yapıya geçmek zorunda. Aksi halde bırakın AB adaylığımızı 10 yaşındaki Gümrük Birliği anlaşmamız bile tehlikeye girer. Hem kökeni AB de olan ana sanayi firmalarımız bu kuralları AB içinde -isteseler de istemeseler de- uygulayacaklarına göre Türkiye için ayrı bir uygulama yapamazlar. O zaman bir tek vatandaşın bile AB ye yapacağı şikayet üzerine kendi ülkelerinde büyük cezalara çarptırılacaklardır. Bunu göze alamazlar. Türkiye de özellikle oto sanayi sitelerinde, KOBİ ler ve yan sanayicilerde büyük insan gücü ve sermaye potansiyeli var. Bunların iyi işletilmesi şart. Büyük olmasa bile tatlı bir rekabet ortamı yaratılacak. Yedek parça üreticileri kalitelerini daha da arttıracaklar, çok daha değişik noktalarda parça ve hizmet sunacaklar. Bu ekonomiye büyük canlılık getirecek. Bunu görmemek imkansız. Yüz binlerce kişiye ekmek kapısı açılacak. Yan sanayiciler dev yatırımlar yapabilecekler. Hem kaliteleri hem de üretim ve doğal olarak ihracatları artacak. Şu an AB nin önde gelen küçük ticari araç ve otobüs üreticisiyiz. Bu kuralların uygulanmasından sonra yedek parça satışlarında Tayvan ı bile geçeriz. Bu da yüz binlere yeni iş kapısı demek. Serbest ticaret kadar ekonomiyi besleyen başka bir yöntem bilmiyorum.

    Blok Muafiyetinin tüketiciye sağlayacağı yararlar nelerdir?

    AB de serbest ticaret ve serbest rekabetin doğrudan tüketiciyi koruyacak unsurlar olduğu bilindiği gerçeği ile yola çıkıldı. Bizde de aynı. Kim aynı kalitede mali ve hizmeti daha ekonomik koşullar ile sağlarsa o daha fazla müşteri kazanacak. Müşteri de daha az para harcayacağı ürün ve hizmetler yüzünden daha fazla tasarruf yapma ve tasarruflarını yatırımlara yönlendirme yolunda plan yapabilecek. Ülkemizde 5 yaşını dolduran bir ticari araç, genelde, o anki değerinin %10 u kadar yılda yedek parçaya ihtiyaç duyar. Kabaca bugün 15 bin YTL olan 5 yaşındaki bir araç yılda 1.500 YTL lik parçaya ihtiyaç gösterir. Rekabetin artması, servislerin çoğalması ve hizmet kalitesinin üst düzeylere erişmesi bu 1.500 YTL yi 1.000 lere indirirse tüketicinin cebinde 500 YTL kalır. Öte yandan tüketici garanti süresi bitince "pahalı" diye yetkili servislere aracını götürmez, özel veya yetkisiz servislere gider. Buradaki uyduruk bakim ve parçalar yüzünden bu yukarıdaki oran % 10 civarındadır. Halbuki yetkili servis sayısı çoğalınca ve bu servislerde kalitesi güvenceli eşdeğer parçalar kullanılınca bu oran AB de olduğu gibi % 5 lere inecek. O zaman zaten parça gideriniz 750 ye iner. Bir de rekabet dolayısıyla indirimler devreye girince eskiden 1500 YTL yıllık parça tüketimi rahatça 500 lere iner. Oldukça teorik ama, bunu yaşayan Yunanistan ve Portekiz deki tüketiciler aynısını söylüyorlar. Cepte kalan 1000 liralar ile tüketici başka alım yapar veya yatırıma yönelir. Piyasanın değişik kesimleri de canlanır. Otomotiv sektörü tüm paranızı "hupp" diye yutamaz artık! Yani neresinden bakılırsa bakılsın tüketicinin menfaati için oluşturulmuş bir kural. Her ne kadar ana otomotiv üreticileri bas bas tam tersini iddia ediyorlarsa da bu kaçınılmaz bir gerçektir!

    Kaynak:http://www.arkarotomotiv.com/?p=page&u=123/blok-muafiyet-kanunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Bazi internet sitelerinde GM grubunun bakim paketleri satiliyor, yagi filtreleri vs her seyi ile.

    Benim araba da astra h daha ilk bakimina girmedi, sordum 470 lira dedi. Hic bir sey de degismeyecek alt tarafi yag filtre,

    Bundan sonra boyle set olarak alir iyi bir ustaya da 50 lira iscilik veririm 250 liraya kapatirim.

    http://www.opelgm.com/Opel-Astra-H-Z16XER-A16XER-Periyodik-Bakim-Seti-GM-08-,PR-1498.html

    Toyotanin agir bakimina 450 lira verdim noluyoruz ya boyle...

    Konuyu acana da ayni seyi tavsiye ederim.

    Dediğim gibi filtreleri bende o siteden sipariş verdim fiyatlar oldukça uygun. Ancak tamamen servise gitmeyip garantiyide yakmak istemedim. Ama bundan sonra muhtemelen tamamen dışarda yaptırırım.




  • hasanmerto kullanıcısına yanıt
    Chevrolet in avrupa bölümü çok kaliteli değil bunu herkes biliyor. Ancak bence fiyat/performans olarak en iyi araçları satıyordu kim ne derse desin. En basitinden örnek vereyim 2.0 dizel cruze 47 binden satıldı, Aynı segmentte octavia 2.0 dizel geldi yakınlarda fiyatı 120 bin (DSG farkını ve birazda RS olması farkını birazda 184 hp olmasını çıkartsak en aşşağı gene 90 bin tl ) Tamam Octavia cruze dan daha kaliteli olabilir ancak 40 bin tl daha vermeye değer mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intikam91 -- 11 Nisan 2014; 19:32:45 >
  • sırf opel servislerinin rezilliği bile opel almamak için yeterli bir sebep,, bu sadece bakım kazığı, hele birde arıza çıksa allah ne verdiyse ,,,
  • Geçen ay bende 2000 motor 2012 otomatik dizel cruzemin bakımını yaptırdım.546 tl ödedim..Yer İzmir..Size fazla fiyat vermişler..Gerçi 546 tl de çok..Taş çatlasın 350 tl olması gerek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Geçen ay bende 2000 motor 2012 otomatik dizel cruzemin bakımını yaptırdım.546 tl ödedim..Yer İzmir..Size fazla fiyat vermişler..Gerçi 546 tl de çok..Taş çatlasın 350 tl olması gerek..

    Daha öncede belirttiğim gibi burada 2 serviste aynı şahsa (yada firmada olabilir bilemiyorum) ait olduğu için rekabet yok. İzmirde durum biraz daha farklı sanırım.

    Bir de kullanılan yağ da servisten servise fark edebiliyor kimisi GM 5w 30 kullanıyor o da biraz daha ucuzlatabilir belki maliyeti.
  • yağın litresini taş çatlasa 5-8 lira arası alırlar filtre dediğin ne kadar zaten taş çatlasa 30-40 lira maliyeti vardır gerisi cukka



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi öğretmen58 -- 11 Nisan 2014; 19:41:05 >
  • Vw de çok farklı değil ama yetkili servislerin geneli pahalı, böyle giderse çok müşteri kaybedecekler.
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    aynen ben de ilk bakımı yetkili serviste yaptıracağım sonra büyük konuşmayayım ama triger değişimi gibi durumlar dışında gitmem. servisle ufak bir işim oldu nerede o toyotanın servisi... arabayı alırken +3 yıl garanti teklifini kabul etmediğime sevindim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Geçen ay bende 2000 motor 2012 otomatik dizel cruzemin bakımını yaptırdım.546 tl ödedim..Yer İzmir..Size fazla fiyat vermişler..Gerçi 546 tl de çok..Taş çatlasın 350 tl olması gerek..

    servisinizden memnun musunuz peki? ben de bakıma izmirde sokabilirim de...
  • Clio iv ilk bakıma 285tl odedim bende. Malesef yetkili servisler pahalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Resmen öpmüşler.
  • hasanmerto kullanıcısına yanıt
    Chevrolet batmadı.Avrupa bölümünü kapattı.ABD,Rusya ve eski doğu blogu ülkelerde faaliyetlerine devam ediyor.
    Kâğıttan dediginiz araçları 5 yıldızlı.Aveo modeli sınıfının en güvenli aracıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falcon86 -- 11 Nisan 2014; 20:06:20 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.