Merhabalar, Konuyu bir süredir takip ediyorum, youtube videoları vs.de inceliyorum. Elimde 900.000 civarı nakitim var ve sattığım corsa benzinli aracım yerine, elektrikliye geçmeyi düşünüyorum. Aralık ayındaki fiyat ve kredi kampanyası yine yakın şartlarda devam ederse, Ocak ayında da T10X için sipariş düşünüyorum. Ancak konuyu çok dağıtmayıp, uzatmayıp meşgul etmeden bir iki görüş ve cevap alabilirsem bana yardımcı olacak diye düşünüyorum. Öncelikle alırsam bu araç ilk elektrikli aracım olacak. Alan arkadaşlardan bu aracı alırsam kullanım olarak çok zorlanırmıyım(kullanımdan kasıt işleyişini, modlarını vs.) nelere dikkat etmem lazım kısaca bir iki madde alabilirsem sevinirim. Belli başlı şeyleri (batarya yönetimi için şarj %20-%80 arası doldurup kullanma gerekliliği gibi) biliyorum ancak çok da büyük bilgi sahibi değilim. (Misal sanırım rejen kullanmam lazım gibi anladım, batarya süresini arttırmak için yokuş aşağı vs gibi yerlerde gaz kullanmayıp.) Yine araç sahipleri arkadaşlardan merak ettiğim, yine olsa bu aracı şimdi alırlarmıydı bunu merak ediyorum. Çevremde çok kişi ikinci elde çok kaybedersin, değeri çok düşer, normal benzinli araç yada hybrid e yönel diyor ancak beni şu an için asıl cezbeden bu fiyatlara(900nakit ve kredi kampanyası ile 1.500 gibi tutarlara ulaşım kolaylığından bahsediyorum yoksa diğer şartta benzinli bir araca 900+250 kredi desek 1150ye bu şartlarda muadil araçlardan bahsediyorum.) donanım olarak ve artı olarak yakıt harcaması olarak ve bakım harcaması olarak en optimum seçim olarak görüyorum. Alabilirsem v1 kısa menzil ve belki v1 uzun menzil alabilirim gibi duruyor. v1 kısa menzilde yeterli performansı alabilir miyim soru işareti var. 200-250km ler biraz fiyat-performans ekseninden sapıyor gibi geliyor bana. 300km şehir içinde alabilirmiyim kısa menzil ile onu merak ediyorum. Yaşadığım şehir istanbul, yılda en çok 15 gün şehir dışı tüketimim olur. Günlük muhtemel kullanımım 30-40 km. Haftada 1 şarj ile tüketimi karşılama gibi bir beklentim var açıkçası bunu sağlayabilir miyim acaba? Yine başka bir araç öneriniz varsa bu konuda bir dönüş de yapabilirsiniz dediğim gibi elimde 900 civarı var, kredi kampanyası yada normal krediler ile ulaşabileceğim tutarı az çok tahmin edebilirsiniz zaten. Şimdiden teşekkürler, kalabalık ettiysem kusura bakmayın iyi forumlar. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halukgs -- 30 Aralık 2024; 11:15:14 > |
YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU (646. sayfa)
YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU
(En Son Oy Tarihi: 30.12.2024)
-
-
-
Arabayı kullanmak için mi satmak için mi alıyorsunuz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Misal ayrıntı nerede? %27.82lik oranda neler var mesela hücreleri burada birleştiriyorsun diye batarya yerli mi?
ayrıntıya hakim olsak batarya maliyetini tahmin ederdik
Vergisiz fiyatı 1.450.000 TL
1450.000X%27.82=403.000 TL yapar diğer parçaları boşver sadece batarya ve bosch elektirk motoru desek bosch motor maksimum 2000 eurodur 80.000 TL desen 320.000 TL batarya hani 1.000.000du
-
Merhabalar, kullanmak için alıyorum tabiki, o yüzden konfor, donanım, şıklık vs özellikleri yüzünden elimdeki nakit ile alabileceğim iyi seçeneklerden olarak gördüm. 3 yıl sonra gibi alacağım arabayı elden çıkarıp satma gibi bir düşüncem olur diye düşünüyorum.
-
merhabalar, aracı mayıs ayında aldım. güncelleme için henüz aranmadım. en son hangi aya kadar geldi? uzun zamandır işlerin yoğunluğundan foruma da giremedim.
-
bu arada yazmasam olmazdı. aracın fabrika çıkışı lastikleri gerçekten hem çok kalitesiz hem de çok kötüymüş. geçen pazartesi kumhonun kışlık lastiklerini aldım o günden beri sanki farklı bir araca biniyormuşum gibi oldu. yol tutuşu değişti yere sanki daha sağlam basıyor. sağa çekme azaldı.
-
Duyum vs. de yok herhalde yeni şartlar ile ilgili.
Valla merak ediyorum. Şartlar belli olursa 3 Ocak'ta benim de belli olur izleyeceğim yol...
-
Hiç bulaşmayın, eski aracınız da Corsa'ymış. Corsa elektrikliden devam edin. 100 bin lira fazlasına ikinci el sıfıra yakın elektrikli corsa bulursunuz. Gayette az yakıyorlar.
-
yaza ancak gelir acele etme neye göre çağırdıklarını bilen yok istanbulda isen kimi şasi numaram 5.000 diyor kimi 10.000
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadays -- 30 Aralık 2024; 15:57:20 > -
Hocam merhaba,
Öncelikle şuanda ki aklım olsa asla elektrikliye bulaşmazdım genel anlamda marka model ayrımı yapmadan, şartlar şunu gösteriyor daha hiçbir şey rayına oturmamış dünya genelinde. Şuan bizler geçiş süreci tüketicileriyiz, bu süreçte akla gelmeyen her türlü cefayı çeken kitleyiz. İlerleyen süreçte tabi ki çok daha iyi seçenekler sunacaktır elektrikli pazarı menzil, kullanım kolaylığı vs ama şuan bana göre tam bir eziyet.
-
Hep yokuş yukarı kullanıyorsunuz sanırım.
İlkbahar ve sonbaharda (sıcaklık optimum 20 derece civarı) şehiriçi tüketim ortalamam 17 kW/saat idi. Kışın (5-10 derece arası) şehiriçi ortalamam 23 kW/h. Yazın bundan biraz daha iyi.
Güncel tüketim verilerime ait ekran görüntüsü aşağıda:
Mercedes'in internet sitesinde menzil hesaplama diye kullanışlı bir sayfa var. Burada 20 derecede 542 km olan menzil 10 derece 448 km'ye; 0 derecede 372 km'ye düşüyor.
https://www.mercedes-benz.com.tr/passengercars/technology/e-mobility/eq-deneyimi.html
-
Açıkçası genelde gördüğüm yorumlar ekşide olsun, diğer sitelerde olsun olumlusu da olumsuzu da çok üst perdeden yorumlar. Yani öven genelde inanılmaz konfor, çok memnunuz, fiyat-performans için daha iyisi yok vs gibi, yeren yorumlar da böyle araba alınır mı, hatası, sensörü yazılımı bitmiyo, serviste sıra gelmiyo vs. vs. gibilerden yorumlar. Bu kadar uçlarda yorumları biraz insanların siyasi tarafı ile yorumlamasına bağlıyordum açıkçası, bu yüzden burada da sizinki gibi bir iki objektif yorum alırım düşüncesi ile merakımı paylaştım. Teşekkürler cevabınız için, değerlendireceğim.
-
3 sene sonra satılacaksa sizi üzer. Hatta her elektrikli üzer
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şu durumda var ben aldım sorun yaşamadım çok memnunum ama sorunlar yaşasam sürekli servislik olsam sürmekten zevk almasam önermezdim
Ben çok memnunum ve öneriyorum , konfor var , serilik var , tireşimsiz sessizlik var , son teknoloji var , bağlanabilirlik var , sesli komut var, sürüşü çok zevkli , 2024 Mayıs çıkışlı 1.4 sürümlü , geçenlerde 1.5 sürümlü olanı denedim hız sabitleyicili ile kendi kendine şeritte ortalayıp gayet güzel gidiyor
Benimki uzun menzil V2 , krem döşemeli ,meridian ses sistemli cam tavanlı bunu kullandığım için tavsiye ederim ama V1 için menzil için kullananlar yazar
Yine alacak olsam yine aynı konfigürasyon ile alırım
V1 içinde söylediğin şartlar için Uzun menzil alırdım , cam tavan ve 19" jant opsiyonlu belki yılbaşı sonrası opsiyonlarda donanımda değişir
-
Üstteki daha iyi olmuş ,peki neden simetrik değil yani alt kalın üst daha ince ,rüzgarı daha iyi yarması için , ön taraf ok ucu gibi olacak şekilde alt ve üstün simetrik olması gerekmezmiydi ,prototipteki (bej) olan o forma daha yakın
Ayrıca aynanın rüzgar sesi kabine gelmesin diye ben olsam kamerayı bu kadar çıkıntılı değil ,şarj soket kapağının üstü gibi düşün ,sadece üçgen kamera çıkıntısı şeklinde oralara koyardım , böylece katlama mekanizması yapmaya da gerek kalmaz yağmur sularının kirletmesi de engellenmiş olur , kendi araba çizimlerimde oraya konumlandırıyorum
-
Merhaba 2 gün önce kaza yapmıştım. Far ve ön panjur değişimi istenmiş. 100bine yakın bi masraf çıktı. Fakat servis biz parçayı alıyoruz sonra kasko veya sigorta size geri ödüyor diyor. Saçma geldi bana, bilgisi olan var mı? Özel servis yerine direk havaalannna mı götürsem aracı acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğa kasko harici süreç bu şekilde işliyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sadece doğa kasko mu.. Anladım. Bilseydim keşke kasko yaparken bunu ona göre yaptırırdım. Peki kasko kaç günde yatırır acaba parayı, bilginiz var mı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kasko şirketine danışmanız daha doğru olur. ne desem boş :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X