Şimdi Ara

YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
12.158
Cevap
300
Favori
508.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
63 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU


(En Son Oy Tarihi: 7.12.2024)
Giriş
Mesaj

  • T O G G



    İlk Tanıtım Anı



    İlk Sürüş Anı




    Teknik Özellikler



    Tasarım ve İç Dizayn



    Detaylı İnceleme



    Fiyat Listesi

    Açıklanmadı

    Suv

     YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU
     YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU
     YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU

    Sedan
     YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU  YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU  YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU  YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU  YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU



    SON BİR YILDA NELER OLDU ?






    RESMİ İNTERNET SİTESİ :
    togg.com.tr
    TOGG
    https://togg.com.tr


    RESMİ YOUTUBE KANALI :
    https://www.youtube.com/channel/UCyJmxE4HojtWsqccwmXgVdw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizlion -- 28 Aralık 2020; 0:46:56 >







  • Öteki mesajınızın altına yorum yapmak yerine lüzumsuz kişileri muhatap almamak için bu mesajın altına yorum vermeyi yeğliyorum.

    Ben, ortada daha TOGG T10X yokken 2023 Mart ayında çekilişe katılıp alanlardanım.

    Kasım 2023'te aracımı teslim aldıktan sonra hem ortamı görmek hem de bir-iki soruma cevap bulmak maksadıyla Yedi Mavi servis merkezine gittiğimde satış sonrasındaki aksaklıkları görmüştüm. Kullanıcıların bilgisizliğine, servisin ilgisizliği de eklenince güncelleme için randevu almaktan vazgeçip çıkmıştım. İki eleman sıraya girmiş kullanıcılara cevap yetiştirmeye çalışıyordu. O zaman şöyle söyledim: "Bizler, "gönüllü denekleriz" ve bunun farkındayız. Ama lütfen siz de biz gönüllü deneklere en azından tatmin edici bilgi verin. Elimize son derece karmaşık (akıllı) bir oyuncak verdiniz. Bari temel ve olası sorunlar hakkında yeterince bilgilendirin."

    Satış sonrası verilen hizmetlerin yetersizliği konusunda herkes hemfikir.

    Ama emin olun bu TOGG T10X'i kötü ve tavsiye edilmeyecek bir otomobil yapmaz.

    Birçok kullanıcının yaşadığı sorunları ben de yaşadım. Hiçbiri çözülemeyecek sorunlar değildi. Ancak sorun, çözüme ulaşmaktaydı. Çoğu kere telefonla bile ulaşamadık.

    Mayıs ayındaki 1.4.0 güncellemesi ile birlikte yazılım kaynaklı birçok sorun çözüldü. Şimdilerde ise yok denecek kadar az. Satış sonrası verilen hizmetler halen yeterli değil.

    Haziran ayında airbag arıza lambası sebebi ile randevu almak epeyi güçtü. Bizzat servise giderek ertesi güne randevu almıştım. Sonuç; iki gün sonra aracım sorunsuz teslim edildi.

    Halen T10X'e büyük bir keyifle biniyorum. Eğer, 2023'te almamış olsaydım. Şimdi -üstelik de aynı fiyattan- 2024 model T10X alırdım. Yakın zamanda bir güncelleme ile ileri sürüş destek sistemleri de aktive edilirse bence en iyi fiyat/performans otomobil olur.

    SONUÇ: Elektrikli otomobil konusunda yeterli bilgiyle elektrikli tercih edenlere TOGG T10X'i kesinlikle tavsiye ediyorum. TOGG'un beni aptal/enayi yerine koyduğunu da düşünmüyorum. Henüz emekleme safhasında olan bir Türk markasına destek vermeyi "gönüllü deneklik" olarak nitelemek daha doğru olur. Hem elektrikli dene'yimi, hem de TOGG "dene"yimi TOGG'a da çok şey katıyor. TOGG'un, kullanıcılarının geri dönüşlerinden ne kadar istifade ettiğini çok iyi biliyorum. Ben tüm bunları bilerek aldım ve pişman değil aksine çok mutluyum.

    Ben TOGG'a bir şans verdim. Başarıya dönüşmese bile bu tecrübenin ülkemize katkısı illa ki olacaktır. En azından TOGG ve elektrik için harcadığım paralar, büyük oranda ülkemizde kaldı.

    Siparişlerin yoğun olduğu şu günlerde evden şarj işini de açıklayayım. 

    Evde şarj eden herkes sanıldığı gibi garajına wall box kurduran müstakil ev sahipleri değil öncelikle :) apartmanda da 3-4 üncü kata kadar uzatma sarkıtarak bu işlemi yapabilirsiniz. 


    Apartmanda sayaçtan ayrı hat çekilmesi proje çizilmesi vs de olmazsa olmaz şart değil. 

    Evinizin beyaz eşyalardan uzak bir prizine direk bağlayarak uzatmayı da sarkıtarak sarj etmeniz mümkün. 


    İhtiyacınız olanlar ev şarj cihazı ve yaklaşık 20 m lik uzatma kablosu sadece. 

    Şarj cihazlarında 3.5 kw olanlar temel olarak iş görüyor. Tek fazda 7.4 kw verenler de var ancak 7 kw için sayaçtan doğru ayrı hat çekip priz almanız gerekmekte. 3.5 kw lık cihazlar için ise direk evdeki fişe takabilirsiniz. 


    Kw hesabı içinse volt x amper bize wattı veriyor. Burda aslında hesap 230 volt x 16 amper = 3680 watt yuvarlak 3.7 kw olarak hesaplanıyor. Ancak voltaj hem evin hem de apartmanın veya sokağınızın yüküne göre düşebiliyor. Misal evde fırın açtınız saat akşam yoğun elektrik tüketimi var voltaj 215 e kadar inebilir. Bir de üstüne araç bağladınız 200 volta kadar düşebilirsiniz. Bu durumda size 200 x 16 dan 3.2 kw gibi bir güç gelir. Voltajın düşmesinde sorun yok. Sadece güç azalır şarjda bir kopma kesilme meydana gelmez. 


    Şarj cihazlarının çoğu da 8-16 a arasında modlara sahiptir. 8-10-13-16 amper gibi şarj hızları seçebilirsiniz. Eski mahallelerde eski evlerde kabaca 16 A modundan alacağınız güç 3.1 kw falandır. Bu kayıp değil voltaj düşümü ile alakalı. Gece saatlerinde civar tüketimler düşer 3.2 3.3 de alabilirsiniz. Taze evlerde 3.4 e kadar çıkabilir. Üstünü görmedim. 

    Her mod düşümünü yaklaşık 500w güç düşümü şeklinde hesap edebilirsiniz. Misal 16a modunda 3.2 kw veriyorsa cihaz 13a modumda 2.7 kw verir. 16a da 3 kw veren 13a da 2.5 kw verir diyebiliriz. Dediğim gibi bu değerler voltaja göre değişkenlik gösterdiği için bu şekildedir. 


    Görüldüğü üzere 13a modunda evde kullandığımız normal bir fırına yakın bir güç vardır yani aslında elektrikli araç şarj edebilmek için çok üst düzey güçlere ihtiyaç yok. 2-2.5 kw ile de şarj olabiliyorlar ki bu evlermizde alışkın olduğumuz bir tüketim. Bir çoğumuz mutfakta bulaşık makinesi açıkken banyoda çamaşır makinesi de açmışızdır. Bu iki cihaz birlikte 4 kw güç tüketimine ulaşabilir, ancak elektrikli araç şarjı 3 kw civarlarındadır yani korkulacak bir şey yok. Sadece dikkat edilmesi gerekenler var. 


    Uzatma kablosu. Yaklaşık 20 m büyük oranda yeter. Kablonun çok telli HTR cinsinden olması önemli. Tek telliler tesisat kablosudur fazla eğip bükmeye gelmez. Seyyar kablo olacağı için saç kılı gibi çok telli htr kablo gerekir. 

    Kalınlık olarak 3x2,5 yeterlidir. Isınma yapmaz 3.5 kw gibi güçlerde. 3x4 de kullanılabilir ama çok gerekli değildir. 20 m den daha uzuna gidecekseniz 3x4 kalınlık lazım olabilir. Kalınlık arttıkça kayıp azalır. Ama 2.5 kablo kalınlığında da fazla bir kayıptan söz edilemez. 


    Priz başlarının silikonlu veya kauçuklu olması ısınmayı engeller. Normal prizlerde de kullansanız çok sorun olmaz. Sadece bir miktar ısınır ama tehlike arz etmez. Gücü bir tık kısıp 13a modunu tercih ederseniz ek önlemlere de gerek kalmaz. 


    Kablonun kesinlikle sararak kullanılmaması gerekiyor. Yani kabloyu açmadan birbirine dolayarak düğüm olmuş üst üste geçmiş şekilde kullanılmaması gerekiyor. Zira manyetik alan oluştuğundan dolayı yangın tehlikesi bulunmakta. Bu sebeple kabloyu kesinlikle açarak kullanın. Misal 20 m lik kablonuz var ama size 5 m lik kısmı lazım. Gerekirse yılan oyunundaki ki etrafı dolana dolana gidin ancak kablo birbirinin üstüne denk gelmesin veya düğüm olmasın.


    Bu arada 20 m lik kablo togun bagaj altı bölmesine rahatça sığıyor. Öyle japon katlama teknikleri ile katlamanıza da gerek yok kabloyu, makul şekilde sardığınızda bagaj altı bölmeye sığmakta. AC kablosunu ise araçta taşımasanız bile olur. Tog için onun da yeri ayrı o da rahatça sığıyor da bagaj alanı sınırlı olan araçlar için belirtme gereği hissettim. Neden AC kabloya gerek yok derseniz dışarda DC istasyonlarda zaten kablo üzerinde var. Olur da mahrumiyet bölgesinde kalırsanız da uzatma ve ev şarj cihazı ile de zaten yolda kalmayacak kadar şarja ulaşabilirsiniz. Ev şarj cihazının avantajı herhangi bir prize bağlayabiliyor olmanız.


    Eski evlerde toprak hattı iyi olmayabiliyor, cihazlar topraklama hatası verebiliyor ancak ev şarj cihazlarında no ground yani topraksız mod da mevcut. Toprak hattı 11 - 22 kw gibi güçlerde ciddi önem arz eder zaten wallboxu kurmaya gelen ekip de buna özellikle dikkat eder, gerekli değerleri alamazsa toprak hattından kurulumu gerçekleştirmez. Ancak 2 - 3 kw gibi güçlerde tehlike arz edecek bir durum da değildir. Yani özetle evinizde bir fırını sorunsuz bir şekilde çalıştırabiliyorsanız, aracınızı da bu güçlerde şarj edebilirsiniz. Ya da bu vesileyle evinizin toprak hattını bir elektrikçiye düzettirebilirsiniz.


    Şarj gücü seçimi olarak eviniz eski ise 16a da sorun yaşama ihtimaliniz düşük de olsa mevcut. Misal araç şarjda iken fırını açarsınız veya tost makinesi, kettle vb. sigorta atabilir. Tedbiren 13a modunu kullanabilirsiniz, 2,5 - 2.7 kw gibi güce denk gelir ki sorunsuz bir şekilde geceden sabaha dahi şarj edebilirsiniz. Veya daha da kafam rahat olsun derseniz 10a düz 2 kw ile şarj edebilirsiniz.


    Şarj güçlerini yüzdeye çevirecek olursak, formulü şudur, şarj cihazının ekranında gördüğünüz değeri, aracın batarya kapasitesine bölerseniz, bir saatte yüzde kaç dolduracağını bulabilirsiniz. Misal cihaz 3.1 kw ile şarj ediyor, tog uzun menzil batarya 88.5 kwh. 3,1 / 88,5 = 0,035 yani saatte %3,5 doldurmuş olur. Bu şekilde hesap yapabilirsiniz. Ancak kabaca hesaplayacak olursak Uzun menzilde saatte %3, kısa menzilde saatte % 5 de düz hesap edebilirsiniz.



    Özetlemek gerekirse;


    Eski de olsa evinizden şarj imkanınız mevcuttur.


    Plan, proje tadilat, apartman izni, ayrı hat çekilmesi gibi işlemler şart mıdır, değildir. Ha daha yüksek güçler için bunlar gerekse de, düşük hızda bu işlemlere gerek olmadan da şarj imkanınız mevcuttur.


    Uzatma kablosu kullanılabilir mi, evet kullanılır. 20 metre için 3x2.5, daha uzun mesafeler için 3x4 kullanılabilir. Priz kafaları kauçuklu, silikonlu olursa ısınma olmaz.


    Şarj cihazınız monofaz 16a 3.5 kw olması yeterlidir ancak yorumlara dikkat ederek almakta fayda var, kimi cihaz durduk yere şarjı kesebiliyor. Bir de 8 - 16 a arası değişken şarj hızlarını desteklerse daha iyi olur, çoğu cihazda bu destek zaten vardır. Markalarla beraber gelen cihazlarda bazen seçme modu olmayabiliyor, onlar da genelde 13a modunda fix olarak geliyor.


    Kablonuzu sarmadan tamamen açarak kullanmanız gerekiyor. Yangın riski mevcut.


    Kwh hesabı yaparken son zamlar vergiler üst tarife dahil düz 3 liradan hesap ederseniz daha toleranslı sonuçlar çıkar.


    Ben evin tesisatını hiç güvenmiyorum derseniz de 8a moduna kadar düşebilirsiniz, ancak 10a yı çoğu ev kaldırır.


    Kablo ve cihazı bagajda, taşırsanız, yolda kalma riskini de en aza indirmiş olursunuz.


    Aklıma gelenler bunlar, sorunuz varsa iletebilirsiniz.

    Hocam normalde pek yazmıyorum fakat sizin sorunuza cevap yazmak istedim.


    Önceliklile şunu söyleyeyim, sorun yaşayan arkadaşlar olayı günlük işleri haline getirmiş, sabah akşam forumlarda/telegramda yazıyor. Ben gibi sorun yaşamayanlar da, onlar laf yetiştireceğine keyfine bakıyor.


    Haziran ayından beri kullanıyorum majör sorunlarım yok. Ağustos ayı başında yazılım güncellemesi yapıldığından beri enerji sistemi arızası 2-3 sefer aldım. Onlar da 2 dk da resetleme ile giderildi.


    Alarm çalması problemini 3-4 defa yaşamışımdır, genelde aracı açınca önce bagajı açınca oluyor. Sürücü kapısının açılmasını istiyor kendisi :)


    Günlük olarak aracı kullanmak çok keyifli. Oyuncak araba gibi bir düğmeye basıyorsun çalışıyor, daha doğrusu ekranda "hazır" yazıyor. Hiç ses yok ama çok seri. O cüsseden beklenmeyecek çeviklikte çünkü önde 200 kg motor ile kafadan kayma eğilimi yerine tabanda yüzlerce kg batarya ile çok dengeli bir sürüşü var.


    Önceki hafta Ankara gittim geldim. İstanbul Bolu highway %19, Ankara %35 batarya varış. Yolu 120-180 km sürat ile kat ettim. Dönüşte benzer oldu biraz daha yüksek süratle geldim %20 ile İstanbul'a vardım. Toplam maliyet 1600 tl. Keşke tüm yolu 150-180 arası gidebilseydim ama batarya yetmezdi, bir sefer daha durmam gerekirdi :/


    Araç bir audi veya mercedes değil elbette süspansiyon konforu olarak. Biraz gergin çalışıyor süspansiyon. Fakat yalıtım çok iyi. O süratlerde makul ses ile müzik dinlerken bir rüzgar sesi rahatsızlığı hissetmedim.


    Aracın yazılımı tam oturmadı, sorun yaşarsınız mutlaka fakat kullanıma engel sorun çok az. Yolda kalan araç bin kere yazılıyor. Ben biraz da nazar değer diye sorunsuz kullandığımı yazmıyorum.


    İstanbul Ankara gibi kalabalık büyükşehirlerde tek servis olması sebebiyle sorun var, randevu almak zor. Bekleme süreleri uzun. Ben sadece yazılım güncellemesi için gittim bir sefer. Sorun yaşamadım.


    En başta söylediğim gibi sorun yaşayanlar olayı hayatlarının merkezine koymuş durumda, özellikle tek aracı olanlar için gerçekten büyük sıkıntı olabilir. Fakat memnun olan ben gibiler yazmıyor(uz).


    Ben aldığım memnunum t10f çıksın onu da alırım. İlk model için çkk güzel iş çıkartmışlar. Audi a4 aracım garajda duruyor arada gidip çalıştırıyorum :)

    Yapay Zekanın Yanıtı

    TOGG: Türkiye'nin Yerli Otomobili

    Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG), Türkiye'nin ilk yerli elektrikli otomobili olan TOGG'u üretmektedir. TOGG, son teknoloji özellikleri ve dikkat çekici tasarımıyla otomotiv sektöründe büyük ilgi topladı.

    Özellikler ve Teknolojiler

    TOGG, etkileyici bir menzil ve hızlı şarj süresi sunan bir elektrikli motorla güçlendirilmiştir. Meridian ses sistemi, sürüş deneyimini daha keyifli hale getirirken, otonom sürüş özellikleri güvenliği ve konforu artırır.

    Kullanıcı Yorumları

    Şimdiye kadar yayınlanan TOGG kullanıcı yorumları genel olarak olumludur. Kullanıcılar, aracın performansından, teknolojisinden ve tasarımından oldukça memnun kalmışlardır.

    Hongqi HS5 ile Karşılaştırma

    TOGG, benzer özelliklere sahip bir diğer lüks SUV olan Hongqi HS5 ile sıklıkla karşılaştırılır. Her iki araç da benzer fiyat aralıklarında yer almakta ve üstün sürüş deneyimleri sunmaktadır. Bununla birlikte, TOGG, yerli bir üretim olması ve daha ileri teknoloji özellikleriyle öne çıkmaktadır.

    Fiyatlandırma ve Uygunluk

    TOGG'un fiyatı henüz resmi olarak açıklanmamıştır. Ancak aracın rekabetçi bir şekilde fiyatlandırılması beklenmektedir. TOGG, Türkiye pazarında önemli bir oyuncu olmayı ve yerli otomobil ihtiyacını karşılamayı hedeflemektedir.

    Gelecek için Beklentiler

    TOGG, Türkiye'nin otomotiv endüstrisinde yeni bir sayfa açmaya hazırlanıyor. Ülkenin yerli otomobil üretimi konusundaki hayallerini gerçekleştirerek Türkiye ekonomisine ve teknolojik gelişimine katkı sağlayacak.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fiyat olarak SUV için 45.000 euro civarı deniyor şu an habertürkte...

    Bütün hayallerim yıkıldı lan...
    Araba 10 numara 5 yıldız ama keşke çirkin olsaydı, 15-20 bin euro olsaydı.
  • Ne olursa olsun desteklemek lazım, köstek olmanın kimseye faydası yok.
  • Egeaya benzemis (adettendir :) )









    Saka saka dibim dustu muthis olmus maşaAllah
  • SUV olanın önü Jeep'e
    Sedan olanın önü Yeni 508'e benzemiş.
    Yerli olsun bizim olsun, vatana millete hayırlı olsun
  • hala anlamadım, bu aracın böbrekleri varmı? yoksa kapalı mı olacak?
    kapalı olacaksa iğrenç ötesi bir tasarımı var! adeta göbekli bir adamı andırıyor!
    ama o diğer resimleri gibi olacaksa, yine sevmedim, bana nefret ettiğim Lexus'un, Amerikalıların, ve yeni BMW'lerin iğrenç böbrekli tasarımlarını çağrıştırıyor, ama yinede kabullenmesi zor olmaz.
    yine sevmediğim başka bi yanı, ince yan aynaları! kabakulak Spock gibi duruyor!
    ama arka tasarımını sevdim.

    genel olarak BMW X3 (E53), togg'un kardeşi vinvast lux sa 2.0 consept ve biraz da Mazda cx 5 benziyor.

    sedan güzel duruyor. arka tasarımı Peugeot 508'e benziyor ve baya şık gözüküyor. yandan biraz Chrysler 300'ü andırıyor ama güzel. ön tasarımı ise baya yakışıklı!


     YERLİ OTOMOBİL - TOGG - ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-13B66B2D0 -- 27 Aralık 2019; 17:48:43 >




  • Yollara çıktıklarında da bu başlık altında bugün yapılan muhabbetleri görmek, okumak dileğiyle hayırlı uğurlu olsun vatana millete.

    Sedanın oturaklılığı aldı beni benden. Yandım anam.
  • Hava almasina gerek olmadigi icin(sogutma) izgaraya gerek yok. Ozet geceyim istedigin gibi oynayabilirsin izgara tasarimiyla. Muhtemelen acilip kapanabilen bir sistemi var. Zaten su an sitesinde yayinlanan gorsellerde izgarali halide mevcut 👍
  • Hayırlı uğurlu olsun. Allah utandırmasın.
  • Valla onu bende anlamadım ama açık olacak zannedersem çünkü görsel ve tanıtım videolarda hep açık aracın böbrekleri
  • Elektrikli araba trenini yakaladık diye düşünüyorum.Tasarımlar çok güzel. Seri üretime geçildiği günleri de görürüz inşallah.

    Allah utandırmasın.
  • Gerçekten güzel olmuş. Aklımı kurcalayan bir soru var. Neden menüleri ingilizce?
  • Uluslararası düşün hocam. Sen hiç japonca menüsü olan honda gördün mü?
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle haklısın. Aynı fikirdeyim
  • Gurur duydum. Modeller cok guzel. Ben sedan a hayran oldum. Insaallah alacağım
  • Keşke gerçekten yerli bir otomobil üretebilseydik. Motoru ile şanzımanı ile tasarımı ile tamamen bize ait olabilseydi.
  • Bu aracın elektrikli motorunu biz mi ürettik yoksa aldık mı

    Piller kaç Kw olacak vs vs aklımda deli sorular.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.