Şimdi Ara

YERLİ OTOMOBİL RESMİ GAZETEDE. ÜRETİM YERİ BURSA, DETAYLAR İÇERİDE (ALIM GARANTİSİ, ARAZİ TAHSİSİ VS)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yerli otomobil için devletin verdiği destekler belli oldu. Resmi gazete yayınlanan detaylara göre üretim yeri Bursa olacak ve arazi devlet tarafından tahsis edilecek.

    Bunun yanında verilen bazı ayrıcalıklar şöyle.

    - 31.12.2035 tarihine kadar 30.000 adet araç alım garantisi
    - Gümrük vergisi muafiyeti
    - KDV Muafiyeti
    - KDV İadesi
    - Vergi İndirimi
    - Sigorta Primi işveren hissesi desteği
    - Nitelikli Personel Desteği (Azami 360 Milyon TL)
    - Gelir vergisi stopajı desteği (10 Yıl)
    - Faiz ve/veya kar payı desteği

    Genelgenin tümüne ulaşabilmek için >>>>>>>>>>

    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/12/20191227-2.pdf

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • kanal a manala kaynak aktaracaklarına bu işin üzerine cıddı kaynak aktarsalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerli otomobilin ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. İlk etapta devletin desteklemesinide doğru buluyorum ama sadece elektrikli otomobil olarak sınır çizilmesi yanlış bence benzinli/lpg li ve dizel seçeneklerininde olması lazım.Projenin başarıya ulaşması için milletin beklentilerine de kulak verilmeli.Orta sınıfın binebileceği dizel veya benzin/lpg li araç geliştirilmesse korkarım yerli otomobilde başarı sağlayamayız.Harcanan parada boşa gider
  • Devlet üzerine düşeni yapmış, bundan sonrası üreticilerin görevi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sephıa

    Yerli otomobilin ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. İlk etapta devletin desteklemesinide doğru buluyorum ama sadece elektrikli otomobil olarak sınır çizilmesi yanlış bence benzinli/lpg li ve dizel seçeneklerininde olması lazım.Projenin başarıya ulaşması için milletin beklentilerine de kulak verilmeli.Orta sınıfın binebileceği dizel veya benzin/lpg li araç geliştirilmesse korkarım yerli otomobilde başarı sağlayamayız.Harcanan parada boşa gider
    Açıkçası şu aşamada Elektrikli bir otomobil (en azından bugünkü şartlar altında) fikri bana cazip gelmiyor. 500 km menzil (Hava ve yol şartları düşünülünce 350-400 km) ile ş.arası yolculuk düşündüm de bugünkü şartlarda, açıkçası çıkmaya cesaret edemezdim. Ama hibrit bir araç çok cazip olabilirdi. Ha alt yapısı oluşturulsun Elektrikli de olsa sorun yok tabi ama dediğiniz gibi en azından bir de hibrit model olsa fena olmaz.




  • Ulkede elektrikli arac icin altyapi yok. Millet evinin onunda park ettigi yere kim bilir kac gun sonra denk geliyor. Ev onunde sarj istasyonu da yok.

    Cok sinirli kesme hitap ediyor. Madem yerli arac projen var devlet de destek veriyor o zaman yapacaksin hibrit veya lpg insanlarda once guven olusturacaksin.

    Marka degeri diyorlar da bmw mercedes 100 yildan fazla suredir bu isin icinde. Daha altyapi yok servis agi yok ustalar araci tanimiyor.

    Neyse biz boyle yazinca cehapeli oluyoruz ama 200 binden baslayacaksa bu arac Türk halkinin araci olamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verilen destek baya büyük oldukçada yerinde karar . Lpg dizel hibrit filan bunları geçin bunlar artık yok gerek yok hibrit zaten geçiş dönemi için 10 yıl sonra dizel yine üçbeş olur ama hibrit çöp olur elektirikli araçlara geç kalan markaların uydurdukları son derece gereksiz olan birşey , tüm otomobil firmaların çok ciddi şekilde tek yatırımı ELEKTİRİKLİ burada yerli firma çok doğru iş yaptı. Her geçen gün batarya gelişiyor dolum süreleri azalıyor her avm de her benzin istasyonlarda 100kw sarj ünitesi kurulsa uzun yolculuklarda 100/150 km arayla bu istasyonlar insanların kafasında nerde sarj ederim düşüncesi kalkarki şuan oldukça fazla ve alınabilir bu elektirikli araçlar 2/3 yıla yaygınlaşana kadar bu istasyonlar çok aşırı fazla olucak bunu bu işi yapan firmalara bakabilir sorabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sephıa

    Yerli otomobilin ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. İlk etapta devletin desteklemesinide doğru buluyorum ama sadece elektrikli otomobil olarak sınır çizilmesi yanlış bence benzinli/lpg li ve dizel seçeneklerininde olması lazım.Projenin başarıya ulaşması için milletin beklentilerine de kulak verilmeli.Orta sınıfın binebileceği dizel veya benzin/lpg li araç geliştirilmesse korkarım yerli otomobilde başarı sağlayamayız.Harcanan parada boşa gider
    Bence dizel veya benzinli motor seçenekleri olmaması gayet yerinde bir karar. Fakat şöyle bir durum var. Elektriklinin yanında Hybrid seçeneği olabilirdi. Ama lpg veya dizel kesinlikle tercih edilmemeli. Lpg zaten performanslı değil o yüzden olmamalı. Ama Hybrid olsa iyi olabilirdi. Ama işte bu da ayrı bir maliyet olacak. Sonuçta bu araba şu an tamamen elektrik üzerine kuruldu ve ona göre tasarımı geliştirildi, geliştirilecek.




  • Bu araba 200 milyardan da çıksa 30.000 adet çok az değil mi 2035e kadar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • PeTeRPaNN kullanıcısına yanıt
    En az 30 bin. O zaman ki şartlar araç ihtiyacına göre sayı artar diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PeTeRPaNN kullanıcısına yanıt
    İlk etapta zaten senelik 15-20 bin üretim planlanıyor. İlk etapta senelik 5 bin alım dahi fabrika üretiminin üçte biri eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 35 bin garanti devlet kurumları içinmiş ve dh nin haberinde yillik 175 bin diyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bazı arkadaslar yok hıbrıt yok lpg falan demıs. Mıllet 100 senedır arac uretıyor lpg dedıgın nerdeyse 30 senedır en az vardır trde ayrıca hıbrıt de keza en az 10-15 senedir ureten markalar var. Mıllet elektrıklı arabayla cebellesırken sen gıdıp hala petrol urunlerıyle calısacak araba uretırsen sen onu uretene kadar o aracların kullanımı bıtıcek ayrıca dıger markaları yakalamana ımkan yok senden kac yıl ondeler tecrube bakımından.

    Suan elektrıklı arac uretılmesı yapılacak en mantıklı hareket olmus. Tesla ve bır kac marka dısında elektrıklı arac konusunda dıger markalarda hala yolun basında ve dıger markalarla kapısman ıcın en mantıklı alan.
  • Yıllık üretim kapasitesinin 175.000 adet olduğu belirtilmiş. Bu bana biraz iddialı bir rakam gibi geldi.

    Misal Toyota Sakarya'daki fabrikanın temelini 1992 yılında attı. 100 bininci aracını ise ancak 2000 yılında üretebilmişti. 2004 yılında da üretim kapasitesini 100.000'den 150.000'e çıkarttı. 2019 Aralık itibariylede kapasite yıllık 280.000 adet.

    Hadi yabancı bir yatırımcı için bu süreçler biraz uzun ve karmaşıktır bu anlaşılabilir.

    Ancak daha temeli dahi atılmamış bir fabrikanın yıllık 175.000 adet üretim hedefine ne kadar süre içinde ulaşabileceğini açıkçası merak ediyorum.

    Kaynak :https://www.toyotatr.com/?m=p&pid=6




  • max0007 M kullanıcısına yanıt
    İlk üretim hedefi 3 yılda 60 bin araç, 175 bin araç zaten fabrikanın nihai 5 farklı model üretimindeki kapasitesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 14:30 da yapılacak tanıtımı hangi kanaldan takip edebiliriz tv de

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Ülkede zaten emisyonla ilgili bir yaptırım yok.Egea gibi yerli pazara uygun dizel ya da Lpg uyumlu sedan ve hatta bir ticari araç bile yapılmalı.

    Sadece elektrikli otomobil üretilirse işimiz yaş.Iç pazar buna hazır değil.Ic pazarda büyümeden dış pazara açılmak bazı sektörlerde çok kârlı fakat o sektörlerden biri otomotiv sektörü değil.

    İnşallah güzel bir analiz yapılmıştır.Ki yollarımız da otonom 3'e de hazır değil..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakim bey kullanıcısına yanıt
    TRT Haber

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araç üretmek sorun değil ki.

    Önemli olan fiyat ve kalite. Sürdürülebilirlik.

    Dünyada satılan elektrikli araçların yarısı çinde satılıyor. Batı bile bunun maliyetinin oldukça pahalı olması sebebiyle bir türlü entegre olamadı.

    Devlet bu işe teşviği sürekli ve çok ciddi vermeli. Sorun şu ki devletin işsizliğe çözümü yok iken bu konu ne kadar sürdürülebilir. Aklıma mao nun politikaları geliyor. 50m insan açlıktan ölmesine karşın o sanayi hamlelerinden vazgeçmeyerek 40 yılda çini başka seviyeye getirdi. İyi de orada önce komünizm anlayışı ile insanlar gram önemseyerek ve üretim müthiş teşvik vererek bir seviyeye geldiler.

    Eğer çin olma yoluna gidiyorsak siyasi, insani koşullar hazır. Geriye devletin üretime über destek vermesi kalıyor. Çok enteresan yıllar bizi bekliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.