|
Bildirim
|
En iyi özelliği kendisi yokken kendinden söz ettirmesi bence.
|
sabah gazetesini geçtimde hele atv yi izleyenlerde nasıl bir mide var merak ediyorum.
|
Halen bunlarda utanma diye bir duygu olduğunu mu saniyordunuz???!
Bakın "Basın ahlakı" demiyorum,onu gömeli çok oldu. |
Haberde okuyucunun gazeteyi okumuyor olmasına güvenilmiş. Okuyucu başlıklara bakıp geçiyor belli ki...
Bu söylediğim şaka değil. Böyle bir güruh var. Başlıkları okuyarak gündemi takip eden bir okumayıcı okuyucu kitle var. Neyse, Benim yerli otodan beklentim: Hem uçması, hem de amfibi olmasıdır. Yerli savaş gemimiz, yerli savaş uçağımız da kendisi olur böylece... Şaka bir yana, yerli otodan beklentim yok. Çünkü gördüğüm kadarı ile dünya ihtiyaçlarını iyi analiz edebilen bir ekip yok ortada. Dünyanın şu anki eksiği hafif/ucuz/keyifli/ekonomik/performanslı araba. Eskiden böyle arabalar vardı. Artık yok. Keyif niş bir şey oldu. Tüm arabalar, sürüş özellikleri açısından, aşağı yukarı birbirine benzedi. Üreticiler, tüketicileri yönlendiriyor. Halbuki tersi olmalı. Otomobil piyasasında, tüketicinin orta sınıf aşağılık kompleksini kaşıyan ciddi dolaplar dönüyor. Bu kalıpların dışına çıkan, "ben bu kurallarla oynamayacağım, tüketiciyi kerizlemeyeceğim" diyen bir üretici şukuyu kapar. Hafif/ucuz/ekonomik araba yapsınlar. İnanın bana çok satılır. Ha, tüketicinin çoğu aracın kendisinin iyi olması ile gene ilgilenmez. Çoğunluk arabadan anlamıyor zira. Ancak bizim çoğunluğa hitap etmemize gerek yok. Aracın temel özelliklerini önemseyen çok küçük bir kesim bile olsa, Avrupa + ABD pazarı dedin mi, bu yılda yüzbinlerce araba satmak demek olur. Bunu şu anda yapan başkası da olmadığına göre... Piyasaya bomba gibi düşersin. Özetle C sınıfında 900 kilo olup, standart bir C sınıfı araç güvenliği sunabilen, bu hafifliğe 125-140hp olan, maliyet minimizasyonu için yol tutuşundan, amortisör sisteminden kesilmemiş, gerekirse dokunmatik ekranından kesilmiş bir araba her ülkede küçük bir yüzdenin böğrüne basacağı bir otomobil olacaktır. Ama bu küçük yüzde, toplamda yüzbinlerce araç satışı olacaktır. "Farklı" olmanın getirdiği rekabet muafiyetini de yıllarca sürdürebilecek bir girişim olacaktır. Ama benim oğlum aptal. 100 firmanın rekabet ettiği sıradan araçlar sektöründe 101'inci marka olarak yerini almak istiyor. O da istiyor mu bilmiyoruz. Aracın görünmezlik özelliğini iptal etmeleri lazım... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 12 Nisan 2018; 9:43:23 > |
|
|
|
|