Şimdi Ara

Yeniden değerleme oranı açıklandı: Trafik cezası, vergi ve harç zammı belli oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
3
Favori
7.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ekim ayı enflasyon rakamlarını açıkladı. Enflasyon ekimde aylık bazda yüzde 2,88 artış gösterdi. Yıllık enflasyon yüzde 48,58'e geriledi. Kira zam tavanını belirleyen 12 aylık ortalama enflasyon göstergesi yüzde 62,02 oldu. Tüketici fiyatları, eylülde yüzde 2,97 artış kaydetmişti. Yıllık enflasyon yüzde 49,38'e gerilemişti.



    2025 için yeniden değerleme oranı ne kadar oldu?



    2025 yılı için yeniden değerleme oran yıllık enflasyonun açıklanmasıyla yüzde 49,38 olarak gerçekleşti. Dolayısıyla 2025 yılında çeşitli vergi, harç ve cezaların yüzde 43,93 yeniden değerleme oranında artırılması bekleniyor.



    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yeniden değerleme oranını yüzdel 50 azaltma ya da yüzde 50 artırma yetkisine sahip. Eğer değişiklik yapılmazsa 1 Ocak 2025 itibarıyla artış yüzde 43,93 olacak. 2025 bütçesinin yüzde 45 civarında artırıldığı düşünüldüğünde çok fazla müdahalenin yapılmayacağı öngörülebilir.



    Yeniden değerleme oranının etkisi




    • 500 TL olan yurt dışı çıkış harcı 710 TL,

    • 31.692 TL olan yurt dışından getirilen telefonda harç tutarı 45.614 TL,

    • 1600cc’ye kadar 1-3 yaş en düşük matrahlı otomobilden alınan MTV 5.851 TL’den 8.421 TL’ye,

    • B sınıfı ehliyet harcı 3.945 TL’den 5.678 TL’ye,

    • Araç muayene (otomobil) ücreti 1.821 TL’den 2.621 TL’ye yükselecek.



    2025 ehliyet ücreti ne kadar olacak?



    A sınıfı ehliyet harcı:




    • 2024: 1.308 TL

    • 2025: 1.882 TL



    B sınıfı ehliyet harcı:




    • 2024: 3.945 TL

    • 2025: 5.678 TL



    2025 pasaport harcı ne kadar olacak?



    6 aylık pasaport harcı:




    • 2024: 1.639 TL

    • 2025: 2.359 TL



    1 yıllık pasaport harcı:




    • 2024: 2.379 TL

    • 2025: 3.424 TL



    2 yıllık pasaport harcı:




    • 2024: 3.912 TL

    • 2025: 5.630 TL



    3 yıllık pasaport harcı:




    • 2024: 5558 TL

    • 2025: 7.999 TL



    3 yıl üzeri pasaport harcı:




    • 2024: 7833

    • 2025: 11.274



    2025 IMEI kayıt ücreti ne kadar olacak



    Cep telefonu IMEI kaydı:




    • 2024: 31.692 TL

    • 2025: 45.614 TL



    Ayrıca Bkz.Yurtdışı telefon IMEI kaydı nasıl yapılır? Güncel 2024 IMEI kayıt ücreti



    2025 yurt dışı çıkış harcı ne kadar olacak?



    Yurt dışı çıkış harcı ücreti:




    • 2024: 500 TL

    • 2025: 720 TL



    2025 yılı trafik cezaları ne kadar olacak?



    Kırmızı ışıkta geçmenin cezası:




    • 2024: 1.506 TL

    • 2025: 2.167 TL



    Hatalı park cezası:




    • 2024: 691 TL

    • 2025: 994 TL



    Hız sınırı aşma (Yüzde 10 ila 30):




    • 2024: 1.506 TL

    • 2025: 2.167 TL



    Hız sınırı aşma (Yüzde 50 ve üzeri):




    • 2024: 6.439 TL

    • 2025: 9.267 TL



    Alkollü araç kullanma (En düşük):




    • 2024: 6.439 TL

    • 2025: 9.267 TL



    Araç kullanırken telefonla konuşma:




    • 2024: 1.510 TL

    • 2025: 2.173 TL



    2025 yılı en düşük MTV ne kadar olacak



    1300cc MTV ücreti:




    • 2024 en düşük MTV: 3.359 TL

    • 2025 en düşük MTV: 4.834 TL



    1600cc MTV ücreti:




    • 2024 en düşük MTV: 5.851 TL

    • 2025 en düşük MTV: 8.421 TL



    2025 yılında pasaport, ehliyet, kimlik ücretleri, Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV), gelir vergisi dilimleri, emlak vergisi, otoyol ve köprü geçiş ücretleri gibi birçok kalemin yeniden değerleme oranı kadar artması bekleniyor. Dediğimiz gibi, Cumhurbaşkanı'nın bu oranı yükseltme veya düşürme yetkisi bulunmakta.









  • Başkaları yapınca "fahiş fiyat artışı" hükümet yapınca "yeniden değerleme oranı"

    - - - Ekleme - - -

    Önemli bir ayrıntı var, herkes hemfikir olsa da altını çizmek lazım: Yeniden değerleme oranına verilen tepkiler kuşkusuz "harçlar/vergiler" ile ilgili. Yoksa "para cezaları" için bu oran düşük bile kalıyor, sözgelimi keşke cezalar %500 olsa da herkes kendine sağlam bir çeki düzen verse (Tuzak cezalar hariç, ki onlarla ilgili Yargıtay kararları da çıktı)

    Bu durumun çözümü, mevzuatımızdaki kalıp ifade olan "yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır" ifadesinin değiştirilmesiyle mümkün. Harçlarla/vergilerle ilgili düzenlemeler için "yarısı kadar uygulanır" veya "çift yıllarda uygulanır" gibi ifadeler eklenebilir. Maksat, devlet eliyle enflasyonu daha da körüklememek. Düşünün ki bir şirket var, araçlarından yurtdışına çıkan çalışanlarına her kalemde ödeyeceği harçları artacağı için fiyatlarına da zam yapacak. Fiyatlarına zam yaptığı için enflasyonla birlikte seneye tekrar yeniden değerleme oranı artacak. İşte bu döngüyü sönümlemek için harç/vergi artışı ile idari para cezası artışı arasında ayrıma gidilmeli.

    Tek kelimeyle utanç tablosu.

    Alıntı

    metni:
    31.692 TL olan yurt dışından getirilen telefonda harç tutarı 45.614 TL500 TL olan yurt dışı çıkış harcı 710 TLAraç muayene (otomobil) ücreti 1.821 TL’den 2.621 TL3 yıl üzeri pasaport harcı 11.274 TL

    Trafik cezaları dışında hiçbirine harç denmez çünkü böyle fahiş rakamlarda harç olmaz. Bunlara ancak haraç denir.

  • Asgari ücrete en az yüzde 49,38 zam yapılması farz oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başkaları yapınca "fahiş fiyat artışı" hükümet yapınca "yeniden değerleme oranı"

    - - - Ekleme - - -

    Önemli bir ayrıntı var, herkes hemfikir olsa da altını çizmek lazım: Yeniden değerleme oranına verilen tepkiler kuşkusuz "harçlar/vergiler" ile ilgili. Yoksa "para cezaları" için bu oran düşük bile kalıyor, sözgelimi keşke cezalar %500 olsa da herkes kendine sağlam bir çeki düzen verse (Tuzak cezalar hariç, ki onlarla ilgili Yargıtay kararları da çıktı)

    Bu durumun çözümü, mevzuatımızdaki kalıp ifade olan "yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır" ifadesinin değiştirilmesiyle mümkün. Harçlarla/vergilerle ilgili düzenlemeler için "yarısı kadar uygulanır" veya "çift yıllarda uygulanır" gibi ifadeler eklenebilir. Maksat, devlet eliyle enflasyonu daha da körüklememek. Düşünün ki bir şirket var, araçlarından yurtdışına çıkan çalışanlarına her kalemde ödeyeceği harçları artacağı için fiyatlarına da zam yapacak. Fiyatlarına zam yaptığı için enflasyonla birlikte seneye tekrar yeniden değerleme oranı artacak. İşte bu döngüyü sönümlemek için harç/vergi artışı ile idari para cezası artışı arasında ayrıma gidilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_Y_B_H_P_T -- 5 Kasım 2024; 06:30:52 >




  • Motor vergileri artması lazım cezası otomobilden daha fazla olmalı.

  • Araç muayene ücretlerine bu kadar tepki varken fiyat artıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeniden değerlendirmemiz gereken bir mesele var: "Seçim"

    Ama gerçi kaç kez bu fırsatı verdiler, insan bir şey de diyemiyor.

  • IMEI kayıt ücreti ne olmuş öyle. 45 bin küsur. Ya belki ben orta düzey bir telefon almış bulundum. Niye en yüksekten kesiliyor?

    Adıma kayıtlı IMEI no'nun büyüklüğü kadar yani yaklaşık 866 Trilyon kere ABV

    (Bir de benim çift hatlı... Diğer no Zorlu'ya ve Kılıçdaroğlu'na gitsin)

  • Ben az buldum keşke 2x yapılsa. Allah devletimiz zeval vermesin.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    hocam, bu verileri açıklarken devlet tüik den yararlanıyor fakat iş zam yapmaya gelince asgari ye ve emekliye kendi belirlediği enflasyon oranını veriyor yani siz o %49 u %20 gibi düşünün -+ %5 anladınız siz onu...

  • dreamblue35 D kullanıcısına yanıt

    Özet:

    2012'de ABD’de yapılan bir araştırma, düşük gelirli işçilerin asgari ücret artışıyla birlikte tüketimlerini artırdığını, ancak bunun enflasyonu tetikleyecek ölçekte bir talep artışı yaratmadığını göstermiştir


    Kaynak:

    https://www.aeaweb.org/articles?id=10.1257/aer.102.7.3111


    _________


    Özet:

    Lemos'un bu araştırması, asgari ücret artışlarının bazı sektörlerde fiyatlara yansıyıp genel enflasyon üzerinde minimal etkiler yarattığını ortaya koymaktadır.


    Kaynak:

    https://ideas.repec.org/a/bla/jecsur/v22y2008i1p187-212.html


    Hepsini geçtim hak diye birşey var. Kaymak tabakaya bol keseden enflasyon üzerinde zam yapıp, yoksula asgari ücretle geçinen emekçilere hakkını vermemek enflasyon altında zam yapmak en hafif tabirle adaletsizliktir.


    Asgari ücretlinin maaşı enflasyon oranında zam alınca bu emekçilerimiz gidip miami'de tatil yapmayacaklar veya antrikot almayacaklar..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Böyle vergilere zam yaparak ülkeyi bende yönetirim

  • Yeniden değerleme oranında maaşlara da zam yapmayı düşünüyor musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cezalar caydırıcı şekilde olmalı daha daha çok olmalı. Ama harçlar mtvler falan bu ne yahu. Telefon 45bin nedir insaf.

  • Yeniden değerleme oranı açıklandı: Trafik cezası, vergi ve harç zammı belli oldu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Zam da zam zam
    Zam zam da zam zam ..

    Alışılmış TR çaresizliği

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ver mehteri

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tamam o zaman asgari ücretin de yüzde 43 artması lazım...ama beklenen enflasyon diye bir şey çıkardılar 25 diyorlar...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ekonomi politikası olmayınca sonuç bunlar oluyor. Güzel memleketimin geldiği noktaya bak yazık.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.