Şimdi Ara

YENİ VERGİ SİSTEMİ GELİYOR! (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
205
Cevap
0
Favori
17.695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • en çevreci lpg oluyor teşvik gelir belki
  • Bu vergi düzenlemesi adil olsa, giren yine otomobil kullanıcısına girmez.

    Kamyonlar motor yağı yakıyor, keza otobüsler.

    Sen ALLAH yukarıda, eğer kamyondan çevreyi kirlettiği kadar vergi alacaksan, yaydığı kükürt türevleri, karbondioksit ve türevleri kadar vergi alacaksan, Allah yukarıda şahit kızmayacağım.


    Ama yine ticari araçlar az vergi verecekse, bunun neresi çevreci olacak? Söyleyin bana ha?

    Ben bir Iveco minibüsün 5'te biri kadar çevreyi kirletip, dizel aracımla çok vergi verirsem, severim öyle işi ben. (sövdüm aslında da severim dedim silinmesin diye)



    ÇEVRE MEVRE YALAN, DİZEL KULLANICISI ÇOK ARTTI; VERGİ GELİRLERİ DÜŞMESİN DİYE ONLAR YOLUNACAK.


    Bunlar yıllarca KYOTO anlaşmasını imzalamadı, halen NÜKLEER REAKTÖR yapacaz diyorlar, ağaçları kesip duble yol yapıyorla, 2B orman arazileri kanunu çıkardılar, İzmirin cennetine SİYANÜRLE altın arayan madem açtılar, dünyanın en güzel bölgelerinde Hidroelektrik santralleri kurup çevre katliamı yapılıyor, neresi çevreci bunların?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 22 Mart 2012; 19:51:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Optech

    Çevreyi çok kirleten hanelerden de daha çok emlak vergisi alınsın devletin dağıttığı kaçak kömürler ile 1 hane eski model 1 aracın 5 yıllık çevre kirliliği ile eşdeğer naber.


    İşte o kadar !
  • en güzeli aslında araçların kasko degerleri üzerinden belli bir yüzdede vergi almak ancak bu vergileri düzenleyenlerin vede yandaşlarının bindikleri jiplerin mersedes ve bmw lerin kasko degerlerini düsünürsek ne kadar mümkün bilemiyorum sonuçta öyle adil bir vergide işin ucu onlara dokunacak
  • Dizel fazla vergi vericek demek, hmmm. Benim dizel aracım yurt dışında vergi bile vermiyor. Tax-free ( co2 salınımı 100 g/km nin altında ) listesine girdiği için ingiltere gibi ülkelerde vergisiz. Burda tam tersini yapip vergiyi arttırmaya çalışıyorlar.Böyle vergilendirme zaten anca Türkiyede olur. Bizim halkımızada bu yakışır....
  • Acaba burda yazılanları herhangi bir hükümet yetkilisi yada ne bileyim bizi yönetenler okuyormu yada onlara ulaştırılıyormu ? Yoksa bu kadar insan boşunamı çene patlatıyor yani kısır döngü tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış misali merak ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlasbey

    Acaba burda yazılanları herhangi bir hükümet yetkilisi yada ne bileyim bizi yönetenler okuyormu yada onlara ulaştırılıyormu ? Yoksa bu kadar insan boşunamı çene patlatıyor yani kısır döngü tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış misali merak ettim

    Zaten sorunda orda meclis yapılan hiç bir yasa yada kanun değişikliği vatandaşa sorulmuyorki kafalarına göre bişeyleri değiştiriyorlar vatandaşın lehinemi olur alehinemi olur hiççç
  • fıkra ile cevap

    "Bir gün yasak dönemde temel gidip ayı vuryo bunu gören polisler temeli tutukluyo içeri alıyo ve soru sormaya başlıyo ula temel sen ne ettün hacen ayıyı neden vurdun ? Temelde hacen fasulyeyi yemuştur mısırı yemuştur finduğu yemiştur aileme yicek bişey bırakmamışdur ben ne yapayumda çektim vurudum oni? E Bilmiyimusun ayı vurmak yasaktur ! Ankarada mecliste adamı vardur bilmiyimusun ! temel durur düşünür ol uşaklar ozaman asun beni mademki ayının ankarada adamı var benim yok asun beni :)"
  • araç eskidikçe vergisi artıyorsa ekzost emisyonuna göre vergi alınacağı anlamına geliyor. ama madem emisyona göre alınacak dizel niye fazla vergi veriyor?
    tamam dizeller daha fazla çevreyi kirletiyorlar partiküller v.s. nedeniyle ancak dünya üzerinde dizelden fazla vergi alan memleket var mıdır bilmiyorum. ha işin doğrusu, emisyon ve çevre olayına göre vergi alınacaksa dizelin fazla vermesi şart.

    herşeyi geçtim forumda yıllardır en berbat vergi sistemi bizde diye hayıflanıyordu arkadaşlar, avrupadaki gibi emisyona dönelim diyorlardı şimdi niye celalleniyorlar anlamadım.

    not: 1.3 multijet kullancısıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scelikkaleli

    Arabası yeni olana az, eski olana çok vergi salarak “hangi adalet?”
    Hükümetin Enerji Bakanı, eski arabaların vergisi çok, yeni arabalarınki az olacak demiş.

    Bir Holdingimizin kredi sözleşmesi için düzenlenen imza töreninde “Çevreci ve yeni otomobil kullanımı özendirmek, yaşlı otomobilleri trafikten çekmek için” bir projelerinin olduğunu, bunu da 24 ay içinde gerçekleştireceklerini söylemiş.

    Doğrusu bunu öğrenince bir “vergici” olarak çok şaşırdığımı itiraf etmek isterim.

    Dilerim bu yanlış hükümetçe de çabuk anlaşılır ve “Proje”den derhal vazgeçilir.

    Karşı çıkmamızın nedenlerini madde madde sıralayalım:

    1.Ekonomisinin, bizi dışarıdan izleyenleri de endişeye sevk eden acil sorunu “Cari açık”tır.
    Cari açık, teknik olarak bir ülkeye giren-çıkan para dengesindeki açık anlamındadır ama bu dengesizliğin temelindeki asıl ve yapısal sorun, ekonominin dışarıdan aldığı ile dışarıya sattığı arasındaki “Dış ticaret açığı ”dır.

    Ekonomimiz elimizdeki son istatistiğe göre 2011 yılında 240,8 milyar dolarlık mal ithal ederken, buna karşılık ancak 134,9 milyar dolarlık mal satabilmişse, bu arada ekonominin bir tek yılda 105,9 milyar dolarlık “açığı” doğuyor demektir.

    Tek yılda bu kadar açık, ciddi kan kaybıdır. Bunun acısını işçisinden esnafına, memurundan sanayicisine kadar, dalga dalga herkes bir şekilde çeker.

    Hükümetin bu cari açıkla mücadele için bir gün bile kaybetmeden ve her alanda mücadele etmesi gerektiği hakkında içerideki-dışarıdaki herkes mutabıktır ve bu riskin bir an önce giderilmesi beklemektedir.

    2.Gümrük Bakanlığının 2011 yılı kayıtlarına göre Türkiye ekonomisi otomobil ithalatına 17,1 milyar dolar ödemiştir. Bu rakamın ciddi biçimdeki büyüklüğünden dolayı, geçtiğimiz aylarda Sayın Başbakan “Bu otomobilleri biz yapalım cari açığı azaltalım” demiş, yerli sanayiciyi yardıma çağırmıştır.

    Başbakan her ne kadar gönülden istese de, bir otomobil fabrikasının kısa sürede devreye girip, iç pazarda bile olsa yıllarca talep görmesi mümkün değildir. Şu anda da böyle bir ürün yoktur.

    Dolayısıyla 24 aylık bir projeye dayanarak ve kullanıcı üzerine vergi yoluyla baskı kurup “Eski arabanı sat yenisini al” demek, bu koşullarda devlet eliyle yabancı oto ithalini coşturup mevcut cari açıkla mücadelede yangına benzin dökmek demektir.

    3.Eski otomobillerin trafikten çekilmesi ve yerine yeni arabaların kullanılması, daha önce de denenmiş, araç başına 4 bin lira ÖTV teşviki uygulanmıştır.

    Bunun sonucunda zaten takoz üzerinde duran ya da kırda bayırda dolaşan yani hiçbir zaman şehir trafiğine girmeyen arabalar el değiştirerek hukuken hurdaya çıkarılmış, yerine önemli ölçüde araba ithal edilmiştir.

    Dolayısıyla cari açıkla birlikte trafiğe çıkan binek aracı sayısı da arttırılmıştır.

    4.Dünya’daki ekonomik krizin araba satıcılarının pazarını daralttığı, onların kendilerine yeni pazarlar aradığı, kimsenin gözünden kaçmayan bir gerçektir.
    Türkiye’nin bu cari açığına rağmen hangi gerekçeyle olursa olsun başkalarına pazar açması şüphesiz dışarıdaki otomobil üreticileri ile buradaki ithalatçıları ve bayilerini çok mutlu edecektir.

    5.Eski araçların egzozunun daha fazla karbondioksit saldığı ve bunun şehirlerin havasını bozduğu bir gerçektir ancak, bunun çözümü; bu dış ticaretinde sıkıntılı ülkeye vergi baskısıyla yeni otomobiller ithal ettirmek değil, öncelikle emisyonu yüksek yani egzozundan siyah duman çıkaran araçlarını imkân olduğu ölçüde şehirdeki trafikten men etmektir.

    Herkesin gözü önünde yaşandığı gibi; şehirlerde en bakımsız araçlar; Belediye otobüsleri, halk otobüsleri, minibüsler, kamu personel servisleri ve askeri araçlardır.

    Bu araçlar, -trafik cezasına da muhatap olmadıkları için- çevreyi rahatça kirletirken onları göz ardı edip vatandaşı yeni otomobil almaya zorlamak doğru bir politika değildir.

    Kamu bu tedbiri öncelikle kendine uygulamalı, imkânlar yeni de olsa çevreye bir ölçüde zararı olacak binek araçlarını artırmak yerine toplu taşımanın geliştirilmesi için kullanılmalıdır.
    6.Piyasa düzenini esas alanların vatandaşın elindeki aracın ekonomik ömrünü tayin etmesi yanlıştır.

    Dağdaki, tarladaki, sanayideki, köy yolundaki insanlar ellerindeki aracın kendileri için ne kadar ekonomik olduğunu, ne zaman yenilenmesinde yarar olacağını kendileri tayin ederler.

    Şehirde ekonomik ömrü biten araba el değiştirip taşlı köy yollarına gittiğinde, zengin şehirlinin aracı kasabadaki esnafın malı olduğunda, meraklısının kullandığı araba emeklinin eline geçtiğinde artık o hiç de “eski” değildir.

    Zaten bu kimselerin yeni arabaları olsa bile onu bu işlerde kullanamazlar.

    7.İnsanlar örneğin ellerindeki 5 bin liralık arabayı satıp 40 bin liraya yenisini almaya zorlanırlarsa, bu ekonomide yeni araca gidecek para büyük ölçüde bankalar sisteminden çekilecek, tüketici kredileri yani istikbalden yenen paralar artacaktır.

    Bu şüphesiz bankalar sistemini çok sevindirir, onlara bol tüketici kredisi müşterisi sağlar ama bu paraların harcanabileceği diğer alanlardaki esnaf kan ağlar.

    Çünkü eve, mobilyaya, giyime, hatta gıdaya gidecek para böylece yön değiştirecek ve bu piyasalar sıkıntıya girecektir.

    Hükümetin piyasa dengelerini bu ölçüde değiştirmesi doğru değildir.

    8. Bu proje, bir sosyal devletin güdeceği vergi politikası olamaz.

    Siz vergilerini artırsanız da arabasını “yenilemeyecek” olanlar yani arabasında mal, malzeme taşımak gibi “işi icabı” eski araba kullanacak olanlar, ekonomisi ancak eski arabayla dolaşmaya imkân verenler yani alt gelir grubu, bu “tedbir”e rağmen yine de aynı arabayı kullanacak ama üzerlerindeki vergi yükü ağırlaşacaktır.
    İşte buna rağmen yapılacak uygulama başta bu projeyi getiren siyasilere tepki yaratır.

    9.Bizim gibi gelir dağılımı çarpık, tüketim eğilimi yüksek bir ekonomide; “Proje” bu eğilimi daha da coşturacaktır.

    Telefon yenilemedeki eğilimimiz bunun en yakın örneğidir. Bu eğilimimiz hükümet eliyle bu defa otomobil konusunda “desteklendiğinde” bunu yapabilecek üst gelir grupları tüketimlerini daha da artıracak, kamu gücü ve kaynakları otomobilde daha üst sınıfa terfi etmek isteyenlerin önünü açmada kullanılacaktır.

    10.Bizim Anayasamızın 73. Maddesi aynen şu cümlelerle başlar

    “Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, malî gücüne göre, vergi ödemekle yükümlüdür. Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı, maliye politikasının sosyal amacıdır.”

    Anayasa, ödenecek vergilerin insanların kullandığı otomobillerinin yeniliğine göre değil, mali güçlerine göre salınmasını emreder.

    Siz bunun tam aksini yapıp; yeni otomobil alandan az, eski otomobilini kullanacak olandan daha fazla vergi alırsanız Anayasanın istediğinin tam da tersini yapmış olursunuz.

    Bu tabii ki başta sosyal adalet ilkesini zedeler ama daha da somutunu söyleyelim mi?
    Bu proje, hukuken sakattır ve iptal nedeni ortadadır.

    Biri Anayasa mahkemesine gider haklı olarak dava açarsa iptal edilir; zaten yıllardır bir türlü yerine oturtulamamış “otomobilleri vergilendirme” işimiz bir kere daha “Kaos”a dönüşür, yazık olur.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Yeni yapılması düşünülen vergi sistemini herkes kötülediğine göre demekki şuan da uygulanan araç vergilendirme sistemi mükemmel bir sistemmiş.Herkes memnunmuş da haberimiz yokmuş.

    Adil bir vergi sistemi:

    - emisyon veya çevre kirletme faktörü
    - Aracın büyüklüğü/ağırlığı
    - Fiyatı

    Bu üç maddenin önem sırasına göre ağırlıkları değişecek şekilde oluşan bir vergi oranı üzerinden aracın vergisi belirlenmeli. Ve şimdi olduğu gibi az sayıda vergi dilimi olmamalı. Çok sayıda olmalı ki daha adil olsun. Buna ek olarak yerli üreticiyi teşvik etmek istiyorlarsa Yerli oto'da %2-%5 ÖTV indirimi yapılabilir.

    Asıl ikinci eli ağır patlatacak birşey lazım. İnsanların arabalarını satmak istemeyecekleri bir durum... Yurtdışında bu çok dengeli. İşçilik ücretleri o kadar yüksek ki, ikinci el arabalar para etmiyor. O yüzden araba alan, 2 sene sonra yenisini almıyor. Alırsa aşırı zarar ediyor. Bizde de durumu buna getirecek ne yapılır, bilmiyorum...

    Allahın hurda CRX'ine 8-11.000TL, dandik palio'ya 11-16.000TL istiyorlar. Şaka gibi.




  • Beyler yeni sistem eğer almanyadaki gibi olacaksa bence olsun. Herkez kalite araçlara biner. Ne marka olursa olsun 2. el biter. Şuan sahibindene girin sıfır araçlardan yüksek 2.el fiyatları. Almanyada tanıdığı olan varsa detaylı fikir alabilir. Ömrü hayatında M paket bmw ye binemeyecek insanımız`a bir imkan doğacak vergisine katlanmak şartı ile 10 12 yaşındaki kemikli araçlara binebilecek. Lütfen olumlu taraflarını araştırıp ona göre tartışalım. Ha diyeceksinizki sen o %50 denmisin? Hayatta işim olmaz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Beyler yeni sistem eğer almanyadaki gibi olacaksa bence olsun. Herkez kalite araçlara biner. Ne marka olursa olsun 2. el biter. Şuan sahibindene girin sıfır araçlardan yüksek 2.el fiyatları. Almanyada tanıdığı olan varsa detaylı fikir alabilir. Ömrü hayatında M paket bmw ye binemeyecek insanımız`a bir imkan doğacak vergisine katlanmak şartı ile 10 12 yaşındaki kemikli araçlara binebilecek. Lütfen olumlu taraflarını araştırıp ona göre tartışalım. Ha diyeceksinizki sen o %50 denmisin? Hayatta işim olmaz..

    İşte budur.Ama olaya olumlu tarafından baktığın için 40 taklada atsan %50 lik dilimden olmadığını kimseye inandıramazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    quote:

    Orijinalden alıntı: scelikkaleli

    Arabası yeni olana az, eski olana çok vergi salarak “hangi adalet?”
    Hükümetin Enerji Bakanı, eski arabaların vergisi çok, yeni arabalarınki az olacak demiş.

    Bir Holdingimizin kredi sözleşmesi için düzenlenen imza töreninde “Çevreci ve yeni otomobil kullanımı özendirmek, yaşlı otomobilleri trafikten çekmek için” bir projelerinin olduğunu, bunu da 24 ay içinde gerçekleştireceklerini söylemiş.

    Doğrusu bunu öğrenince bir “vergici” olarak çok şaşırdığımı itiraf etmek isterim.

    Dilerim bu yanlış hükümetçe de çabuk anlaşılır ve “Proje”den derhal vazgeçilir.

    Karşı çıkmamızın nedenlerini madde madde sıralayalım:

    1.Ekonomisinin, bizi dışarıdan izleyenleri de endişeye sevk eden acil sorunu “Cari açık”tır.
    Cari açık, teknik olarak bir ülkeye giren-çıkan para dengesindeki açık anlamındadır ama bu dengesizliğin temelindeki asıl ve yapısal sorun, ekonominin dışarıdan aldığı ile dışarıya sattığı arasındaki “Dış ticaret açığı ”dır.

    Ekonomimiz elimizdeki son istatistiğe göre 2011 yılında 240,8 milyar dolarlık mal ithal ederken, buna karşılık ancak 134,9 milyar dolarlık mal satabilmişse, bu arada ekonominin bir tek yılda 105,9 milyar dolarlık “açığı” doğuyor demektir.

    Tek yılda bu kadar açık, ciddi kan kaybıdır. Bunun acısını işçisinden esnafına, memurundan sanayicisine kadar, dalga dalga herkes bir şekilde çeker.

    Hükümetin bu cari açıkla mücadele için bir gün bile kaybetmeden ve her alanda mücadele etmesi gerektiği hakkında içerideki-dışarıdaki herkes mutabıktır ve bu riskin bir an önce giderilmesi beklemektedir.

    2.Gümrük Bakanlığının 2011 yılı kayıtlarına göre Türkiye ekonomisi otomobil ithalatına 17,1 milyar dolar ödemiştir. Bu rakamın ciddi biçimdeki büyüklüğünden dolayı, geçtiğimiz aylarda Sayın Başbakan “Bu otomobilleri biz yapalım cari açığı azaltalım” demiş, yerli sanayiciyi yardıma çağırmıştır.

    Başbakan her ne kadar gönülden istese de, bir otomobil fabrikasının kısa sürede devreye girip, iç pazarda bile olsa yıllarca talep görmesi mümkün değildir. Şu anda da böyle bir ürün yoktur.

    Dolayısıyla 24 aylık bir projeye dayanarak ve kullanıcı üzerine vergi yoluyla baskı kurup “Eski arabanı sat yenisini al” demek, bu koşullarda devlet eliyle yabancı oto ithalini coşturup mevcut cari açıkla mücadelede yangına benzin dökmek demektir.

    3.Eski otomobillerin trafikten çekilmesi ve yerine yeni arabaların kullanılması, daha önce de denenmiş, araç başına 4 bin lira ÖTV teşviki uygulanmıştır.

    Bunun sonucunda zaten takoz üzerinde duran ya da kırda bayırda dolaşan yani hiçbir zaman şehir trafiğine girmeyen arabalar el değiştirerek hukuken hurdaya çıkarılmış, yerine önemli ölçüde araba ithal edilmiştir.

    Dolayısıyla cari açıkla birlikte trafiğe çıkan binek aracı sayısı da arttırılmıştır.

    4.Dünya’daki ekonomik krizin araba satıcılarının pazarını daralttığı, onların kendilerine yeni pazarlar aradığı, kimsenin gözünden kaçmayan bir gerçektir.
    Türkiye’nin bu cari açığına rağmen hangi gerekçeyle olursa olsun başkalarına pazar açması şüphesiz dışarıdaki otomobil üreticileri ile buradaki ithalatçıları ve bayilerini çok mutlu edecektir.

    5.Eski araçların egzozunun daha fazla karbondioksit saldığı ve bunun şehirlerin havasını bozduğu bir gerçektir ancak, bunun çözümü; bu dış ticaretinde sıkıntılı ülkeye vergi baskısıyla yeni otomobiller ithal ettirmek değil, öncelikle emisyonu yüksek yani egzozundan siyah duman çıkaran araçlarını imkân olduğu ölçüde şehirdeki trafikten men etmektir.

    Herkesin gözü önünde yaşandığı gibi; şehirlerde en bakımsız araçlar; Belediye otobüsleri, halk otobüsleri, minibüsler, kamu personel servisleri ve askeri araçlardır.

    Bu araçlar, -trafik cezasına da muhatap olmadıkları için- çevreyi rahatça kirletirken onları göz ardı edip vatandaşı yeni otomobil almaya zorlamak doğru bir politika değildir.

    Kamu bu tedbiri öncelikle kendine uygulamalı, imkânlar yeni de olsa çevreye bir ölçüde zararı olacak binek araçlarını artırmak yerine toplu taşımanın geliştirilmesi için kullanılmalıdır.
    6.Piyasa düzenini esas alanların vatandaşın elindeki aracın ekonomik ömrünü tayin etmesi yanlıştır.

    Dağdaki, tarladaki, sanayideki, köy yolundaki insanlar ellerindeki aracın kendileri için ne kadar ekonomik olduğunu, ne zaman yenilenmesinde yarar olacağını kendileri tayin ederler.

    Şehirde ekonomik ömrü biten araba el değiştirip taşlı köy yollarına gittiğinde, zengin şehirlinin aracı kasabadaki esnafın malı olduğunda, meraklısının kullandığı araba emeklinin eline geçtiğinde artık o hiç de “eski” değildir.

    Zaten bu kimselerin yeni arabaları olsa bile onu bu işlerde kullanamazlar.

    7.İnsanlar örneğin ellerindeki 5 bin liralık arabayı satıp 40 bin liraya yenisini almaya zorlanırlarsa, bu ekonomide yeni araca gidecek para büyük ölçüde bankalar sisteminden çekilecek, tüketici kredileri yani istikbalden yenen paralar artacaktır.

    Bu şüphesiz bankalar sistemini çok sevindirir, onlara bol tüketici kredisi müşterisi sağlar ama bu paraların harcanabileceği diğer alanlardaki esnaf kan ağlar.

    Çünkü eve, mobilyaya, giyime, hatta gıdaya gidecek para böylece yön değiştirecek ve bu piyasalar sıkıntıya girecektir.

    Hükümetin piyasa dengelerini bu ölçüde değiştirmesi doğru değildir.

    8. Bu proje, bir sosyal devletin güdeceği vergi politikası olamaz.

    Siz vergilerini artırsanız da arabasını “yenilemeyecek” olanlar yani arabasında mal, malzeme taşımak gibi “işi icabı” eski araba kullanacak olanlar, ekonomisi ancak eski arabayla dolaşmaya imkân verenler yani alt gelir grubu, bu “tedbir”e rağmen yine de aynı arabayı kullanacak ama üzerlerindeki vergi yükü ağırlaşacaktır.
    İşte buna rağmen yapılacak uygulama başta bu projeyi getiren siyasilere tepki yaratır.

    9.Bizim gibi gelir dağılımı çarpık, tüketim eğilimi yüksek bir ekonomide; “Proje” bu eğilimi daha da coşturacaktır.

    Telefon yenilemedeki eğilimimiz bunun en yakın örneğidir. Bu eğilimimiz hükümet eliyle bu defa otomobil konusunda “desteklendiğinde” bunu yapabilecek üst gelir grupları tüketimlerini daha da artıracak, kamu gücü ve kaynakları otomobilde daha üst sınıfa terfi etmek isteyenlerin önünü açmada kullanılacaktır.

    10.Bizim Anayasamızın 73. Maddesi aynen şu cümlelerle başlar

    “Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, malî gücüne göre, vergi ödemekle yükümlüdür. Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı, maliye politikasının sosyal amacıdır.”

    Anayasa, ödenecek vergilerin insanların kullandığı otomobillerinin yeniliğine göre değil, mali güçlerine göre salınmasını emreder.

    Siz bunun tam aksini yapıp; yeni otomobil alandan az, eski otomobilini kullanacak olandan daha fazla vergi alırsanız Anayasanın istediğinin tam da tersini yapmış olursunuz.

    Bu tabii ki başta sosyal adalet ilkesini zedeler ama daha da somutunu söyleyelim mi?
    Bu proje, hukuken sakattır ve iptal nedeni ortadadır.

    Biri Anayasa mahkemesine gider haklı olarak dava açarsa iptal edilir; zaten yıllardır bir türlü yerine oturtulamamış “otomobilleri vergilendirme” işimiz bir kere daha “Kaos”a dönüşür, yazık olur.



    Olay çok güzel açıklanmış ama uygulayacak insanlar lazım oda bizim dükkanda yok




  • valla milleti nasıl soyacaklarını şaşırdılar bir kulak arkamız kaldı
  • bizde hükümetler olsun vatandaşlar olsun kimse çevreyi düşünmez, yani bu çevre için yapılacak değişiklikler inandırıcı gelmiyor bana. vatandaşında çevreciliği destekler görünmesi işine yarayacakların söylemidir,yeni arabası olsa çevreci eski arabası olsa ne çevresi yahu denir. devlette çevrecilik adı altında gelir peşindedir.
    adı çevrecilik olsun başka şey olsun sadece devlete kızmakta yersiz, trafikte tehlike arz edecek kadar dolaşan o kadar çok döküntü araba var ki (eski demiyorum bakımsız diyorum) bunlarında bir şekilde önüne geçilmeli ama tabi eli ayağı düzgün eski araba sahipleride bu sisteme göre zarar görecek. insanlar bilinçli olmalı, biz bilinçli hareket etmediğimiz sürece bu gibi sistemler iki ucu poklu değnek olacak, sistem döküntü arabaları cezalandırırken bakımlı arabaları cezalandırmamalı işte burda toplumda bilinç gerekiyor ama nerde herkes kendini düşünüyor,sağduyulu insan çok değil.
    diğer bir konu ; artık devletin sürekli arabalar üzerinde durması midemi bulandırıyor, ya benzin zammıdır ya ötv zammıdır ya mtv ayarlamasıdır vs. başka gelir kalemleriniz yok mu onlarla uğraşın birazda, çekin arabalar üzerinden elinizi yeterince bindirdiniz. arabayı satıp kurtulduğum için çok memnunum 2 sene oldu, arabasızda yaşanıyor ama huzursuz yaşanmıyor arkadaş




  • Gözünü sevdiğimin LPG'si desese gene başbaşayız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Dizelin vergisini artıracağına Benzinlinin vergisini düşürseler daha mantıklı ama yapmazlar

    hükümetin derdi çevre mevre degil nerden yolarim onun peşinde indirim beklemek hayal olur

    şu bir kesin hiç kimse şuan ödediginden az vergi ödemiycek
  • sistemler düzenler değişir, düzülenler bakidir....

    dizel benzin lpg elektrik hiçbişey farketmez....
  • Bu konu yukarıda tutulmalı.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.