< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 29 Aralık 2017; 15:53:43 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 29 Aralık 2017; 15:53:43 > |
Bıkmadın mı ya her bu tip konuya girip, 3 paragraf güzel bir türkçeyle atmosferiğe gömüp, turboyu şişirip gitmekten
![]() Uzun uzun gömüyorum adminler siliyor, kısa gömeyim bu kez ![]() -Amerikada Mazda 3 Golf'ün 2 katı satıyor, orada da turbo çağdışı oluyor heralde, arabanın satış başarısını doğrudan motora turbo olup olmadığını bağladığına göre? - Subaru pazarı iyi(!) okudu, 1.6 turbo 170hp Levorg ile geldi, 105bine bıraktılar arabaları kimse yüzüne bakmadı, Subaru alan da gidip 2.0 dizel Forester aldı onun yerine. Sokakta Subaru ney diye sorsan "Boru markası" diye cevaplayacak, Passat kullanan sürüyle adam var. - Avrupada Mazda ile VW'ni kıyaslamak, fil ile karıncayı kıyaslamak gibidir. VW avrupada bir imparatorluktur, Mazda ufak bir köyün muhtarlığı. Kaldı ki iki marka arasındaki saf ticari büyüklük farkı dahi ortada. - Dünyada motor hacine göre vergi alan Singapur, Yunanistan, Çin, Rusya gibi ülkeler var fakat hiçbirisi böyle uçurum seviyesinde 1.6lt üstü motoru Ötv denilen bir haraçla katletmiyor. 2.0 Mazda 3 ile 1.5 olan yanyana satılıyor Rusya'da. Dünyada büyük pazar olarak sadece Türkiye kaldı 70li yıllardaki gibi hacime göre vergi alabilen, başka kimse yok. - Mazda Türkiye pazarında turbo-kompressor 1.3lt 200hp motorla gelse satamaz. Buraya kurulmuş, çöreklenmiş, imajı sağlam, ikinci eli, piyasası sağlam, Mazda'lara göre çok daha "sade" tasarımlı üstelik aynı denecek fiyata veya daha ucuza Almanlar varken kimse gidip Mazda almaz anca benim gibi bi kaç petrol kafa alır. - Bir dönem Türkiye satış lideri Honda Civic'in türkiye satışlarının %40'ını benzinli (lpg'siz) model oluşturuyormuş, işte o gerçekten eski, çok yakan 1.6 atmosferik motor. Birde lpg'li modelin hiç satılmadığını düşün? Millet pek de motorun ne olduğuna bakmıyormuş gibi değil mi güzel kardeşim? Bana sanki insanlar marka algısı, servis, pazar büyüklüğü, komşu faktörü, ikinci el, satış çabukluğu gibi konulara bakıyormuş gibi geldi ama? - 2.0 Mazda motoru, hastası olduğun minik turbolarla aynı kalitede, benzer verimde veya daha üstü bir makina. Bizde 1.5lt motor da Mazda 2 motoru. Kimse de 1.5 atmosferiğin 1.4 turbolarla aynı klasmanda olduğunu söylemiyor. Aynı şeyleri söyletmekten bıkmadınız. Bu da bu tip gelip provoke amaçlı yazı yazan tiplere son Mazda ile ilgili cevabım sıktı artık aynı şeyler. Ha bu arada düşük devirde "ferah ferah" basın demeyi unutmuşsun ![]() |
Benim de arkayı görünce aklıma ilk Alfa Brera geldi
![]() Satışlarda DH'de 1. olacağı kesin umarım gerçekte 100 adet satılır. Teşekkürler. |
Avrupa'da 2 litlerik versiyonları gayet iyi satiyor. Turbo getirmeyerek ancak Turkiye'de avucunu yalar. Onu da umursayacaklarını pek sanmıyorum.
|
Haberdeki bir detay kimsenin dikkatini çekmemiş.
Yeni nesil Mazda3, 2.0 litre SKYACTIV-X dünyanın ilk seri üretim sıkıştırmalı ateşlemeli motorunu kullanacak. Yani yeni skyactivlerde buji olmayacak arkadaşlar. Sıkıştırma oranları 1e 18 olacak. Buda şu anlama geliyor. "Dizeller kadar torklu ve dizelden daha az yakan benzinli otomobiller." Üstelik turbosuz. |
Japonlara, Avrupalılara ve Amerikalılara hayırlı olsun. Artık yeni çıkan hiç bir araç heyecanlandırmıyor bizi. Çünkü bizim alım gücümüz yerlerde ötv ise zirvede. Bir de bugun mtv fiyatları paylaşıldı aman allahım.
Bizi bu hallere getirenlerin iki yakası bir araya gelmesin, çolugundan çocugundan kat kat acısı çıksın. Diyanet başkanına maybach alıp da millete asgari ücrete 100 lira zam yapanların allah belasını versin. Hepsinin tek tek hesap verdiği günleri de görürüz inşallah. |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|