Şimdi Ara

Yeni lastik alınca ne yapmak lazım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
15.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Direk eskisi çıkıp yenisi rot balansçıda takılıyor mu? Ayrıca alınması gereken sibop falan var mı? Bilmediğimden soruyorum yanlış anlamayın lütfen.



  • Lastikçi yenisini takar, ufak tefek ayarını yapar da genel de çelik sibop satmaya çalışıyorlar. Ellerinde vardır, pazarlıkla alırsınız sibopları da.
  • rot balanscıda takılmıyor lastikler...

    lastikçi takar. eğer rotlarda bi sorun yoksa lastik değişiminde rot ayarı yapılmaz.
    Lastikci her lastiğin balans ayarını yapar.
    Ancak bazı durumlarda yaklaşık 500 km kullandıktan sonra bir daha balans yapılması gerekebilir.
  • Yeni lastik aldıysan tabii ki doğruca lastikçiye gideceksin...O eskileri söküp yenileri takacak...Olay bitecek...

    Tabii ki bu işin içinde lastiklerin sökülmesi,janttan ayrılması,jantın kontrolü,yeni lastiğin janta geçirilmesi,sibop yenilenmesi ve balans ayarı var...
  • Eski lastikteki jantlar kullanilacaksa lastik janttan sokulup yeni lastik takiliyor. Araca takmadan balans ayari yapip takiyorlar bu kadar. Ama lastigin ustundeki outside yazisinin lastigin disina geldigine emin ol. Petlas bayisi kendi lastigin ters takmisti, ben son anda bi bakayim dedigimde farkettim. Adam bildigin outside kismini iceri takmis.
  • Lastik aldığın yerde takıyorlar zaten, internetten aldıysan yine lastikçiye gidip taktırıyorsun. Lastik değiştireceksen ilgili konular tavsiyeler var. Arama butonunu kullanabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Lastikçi yenisini takar, ufak tefek ayarını yapar da genel de çelik sibop satmaya çalışıyorlar. Ellerinde vardır, pazarlıkla alırsınız sibopları da.

    Ben de tam bu çelik sibop olayini soracaktim.Değişimde siboplar iyi olmasina ragmen çelik sibopla değitirdi ektsra bir ücret vermedim.. Avantaj dezavantaj nedir bu çelik sibop olayi??
  • drmelihx D kullanıcısına yanıt
    Ücretsiz değişmişler ne güzel, ben geçen sene sanırım 4 üne 50 tl vermiştim. Daha uzun ömürlü olduğu söylendi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    rot balanscıda takılmıyor lastikler...

    lastikçi takar. eğer rotlarda bi sorun yoksa lastik değişiminde rot ayarı yapılmaz.
    Lastikci her lastiğin balans ayarını yapar.
    Ancak bazı durumlarda yaklaşık 500 km kullandıktan sonra bir daha balans yapılması gerekebilir.


    Tekrar balans ayari yapilmasi hangi durumlarda gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Ücretsiz değişmişler ne güzel, ben geçen sene sanırım 4 üne 50 tl vermiştim. Daha uzun ömürlü olduğu söylendi.

    Ben de çelik sibop kapagini parlak görünce bunun sibop kapagini çalarlar nereden bulurum degistirmesetmiydim diye dusundum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx


    quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    rot balanscıda takılmıyor lastikler...

    lastikçi takar. eğer rotlarda bi sorun yoksa lastik değişiminde rot ayarı yapılmaz.
    Lastikci her lastiğin balans ayarını yapar.
    Ancak bazı durumlarda yaklaşık 500 km kullandıktan sonra bir daha balans yapılması gerekebilir.


    Tekrar balans ayari yapilmasi hangi durumlarda gerekiyor

    Her lastik değişiminde olacak diye bir şart yok...



    Ancak bir süre kullandıktan sonra belirli hızlarda (80 üstü gibi) direksiyon da titreme yada arabanın düz yolda giderken titremesi (hoplaması da diyebiliriz) meydana gelirse ki bu en çok 500 km de çıkar o zaman 2. Kez balans ister... Ve bunu lastikciniz muhtemelen ücretsiz yapar...




  • quote:

    Lastikler çok sayıda kauçuk, çelik ve kumaş katmanından oluşur. Bu farklı bileşenler nedeniyle, yeni lastikleriniz normal sürüş kalitesini ve maksimum performanslarını sunmaları için bir mola süresi gerektirir. Lastikler sertleştikçe, kalıplarına yapışmasını önlemek için bir yağlama maddesi kullanılır. Bazı yağlayıcılar lastiklerinizin yüzeyinde kalır ve çekilinceye kadar çekmeyi azaltır. Beş yüz mil kolay hızlanma, viraj alma ve frenleme, kalıp ayırıcı yağlayıcının yıpranmasını sağlar ve diğer lastik bileşenlerinin birlikte çalışmaya başlamasını sağlar. Ayrıca, eski lastiklerinizin, değiştirilme zamanının geldiğini hissettiğinizde çok az diş derinliği kaldığını unutmayın. Lastiklerinden traş olmuş lastik sırtına sahip herhangi bir kullanıci , size düşük diş derinliği lastikleri daha hızlı tepki vereceğini söyleyecektir. Yeni lastiklerinizin tepki vermesi biraz daha yavaş ise şaşırmayın (daha önce olduğu gibi aynı lastiği kullansanız bile). Onların yeni, tam derinliği, yıpranana kadar biraz daha ezilmiş kıvrım getirir.



    “... yeni lastikleriniz normal sürüş kalitesini ve maksimum performansı sağladıklarından emin olmak için bir rodaj süresi gerektirir.”



    Not: Yeni lastiklerinizin özelliklerini keşfederken dikkatli olun. Her lastiğin optimum performans için 500 mil'lik bir rodaj süresi gerektirdiğini unutmayın.






    Buna ek, En iyi balans aracin uzerinde yapilan balanstir, ancak cogu lastikci Jant Gobekleri cikarilabilir jantlar ile calistigindan en kolay yontem olan Makina uzerinde olani tercih eder. Bu Lastik ve jant cinsinden daha hassas olsa da , aracin aktarim organlarini balansa almaz.



    Rot Ayarlari bozuk bir arac, lastigi daha verimsiz kullanilmasina neden olabilir, her yeni lastik degisiminde(50.000) Rot-Direksiyon ayarlarini kontrol ettirilmeniz onerilir. Ayrica 10.000KM'de bir defa lastikleri sol on = sag arka ve simetrigi olarak degisminiz lastiklerin duzgun asinmasi icin tavsiye edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    quote:

    Lastikler çok sayıda kauçuk, çelik ve kumaş katmanından oluşur. Bu farklı bileşenler nedeniyle, yeni lastikleriniz normal sürüş kalitesini ve maksimum performanslarını sunmaları için bir mola süresi gerektirir. Lastikler sertleştikçe, kalıplarına yapışmasını önlemek için bir yağlama maddesi kullanılır. Bazı yağlayıcılar lastiklerinizin yüzeyinde kalır ve çekilinceye kadar çekmeyi azaltır. Beş yüz mil kolay hızlanma, viraj alma ve frenleme, kalıp ayırıcı yağlayıcının yıpranmasını sağlar ve diğer lastik bileşenlerinin birlikte çalışmaya başlamasını sağlar. Ayrıca, eski lastiklerinizin, değiştirilme zamanının geldiğini hissettiğinizde çok az diş derinliği kaldığını unutmayın. Lastiklerinden traş olmuş lastik sırtına sahip herhangi bir kullanıci , size düşük diş derinliği lastikleri daha hızlı tepki vereceğini söyleyecektir. Yeni lastiklerinizin tepki vermesi biraz daha yavaş ise şaşırmayın (daha önce olduğu gibi aynı lastiği kullansanız bile). Onların yeni, tam derinliği, yıpranana kadar biraz daha ezilmiş kıvrım getirir.



    “... yeni lastikleriniz normal sürüş kalitesini ve maksimum performansı sağladıklarından emin olmak için bir rodaj süresi gerektirir.”



    Not: Yeni lastiklerinizin özelliklerini keşfederken dikkatli olun. Her lastiğin optimum performans için 500 mil'lik bir rodaj süresi gerektirdiğini unutmayın.






    Buna ek, En iyi balans aracin uzerinde yapilan balanstir, ancak cogu lastikci Jant Gobekleri cikarilabilir jantlar ile calistigindan en kolay yontem olan Makina uzerinde olani tercih eder. Bu Lastik ve jant cinsinden daha hassas olsa da , aracin aktarim organlarini balansa almaz.



    Rot Ayarlari bozuk bir arac, lastigi daha verimsiz kullanilmasina neden olabilir, her yeni lastik degisiminde(50.000) Rot-Direksiyon ayarlarini kontrol ettirilmeniz onerilir. Ayrica 10.000KM'de bir defa lastikleri sol on = sag arka ve simetrigi olarak degisminiz lastiklerin duzgun asinmasi icin tavsiye edilir.

    Rot kalibrasyonu araçların kullanma klavuzlarında ve lastik üreticilerinin informasyonlarında her 10.000 km de bir kontrol edilmelidir şeklinde yazıyor hocam bilginiz olsun.




  • Pardon(10.000 yazmis) her 10.000 bakimda rot ayari kontrol yapan, fis veren servis de gormedim, gecen honda da 30.000 de rica minnet ayar fisi alabildim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 28 Mart 2018; 10:56:23 >
  • Kameralı sistemler fena değil sanki, tabi eger dogru kullanabiliyorlarsa. :)
  • Peki dostlar lastikcilerin( jantin yamulmuş düzeltmek lazim) olayina ne diyorsunuz...

    Kislik yazlik degisimi yapiyorum lastik fiyatini vs anlasiyorum lastikci lastikleri söküyor jantin yamuk yapilmasi lazim diye aldigin indirimi hopp oraya kitliyor...Arkadas ben araci sürekli uzun yolda da kullaniyorum sana verene kadar hic sorunum yoktu o zaman senin hatan diyesim geliyor..Başka lastikçiye gidiyorum şu fiyata aldim lastikleri diyorum malum lastikci vermistir eksigini jantlardan cikartir orasi diyor...Düşünün çakalliklarini...
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Çapraz değişim artık çoğu lastikte yok. Lastiklerin çoğu asimetrik olarak üretiliyor ve üzerinde dışa gelmesi gereken taraf yazıyor. En fazla ön-arka yapılabilir ki çok da gerekli bir şey değil. Zaten kışlık-yazlık değişiminde lastikciniz iyiyse ön arka ayarını da yapar.
  • f.gulteki F kullanıcısına yanıt
    Cogu derken? Asymetric olanlarin zaten modelinde belirtmiyor mu? Onlari da on arka yapabilirsiniz.

    Bu arada asymetric olanlar sol sag fark ediyor mu hatirlayamadim, siz rotasyon yonuyle karışıyor olmayasiniz.
    Çapraz degisim ile on arka yapmak arasinda cok bir fark yok amac, lastik sirtindaki desenin yük dağılımıni değiştirmek, önler ile arkanin kamber ve toe ayarlari farkli olduğu için lastik sirti on ve arkalarda farkli yerlerden asinir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 28 Mart 2018; 18:42:10 >
  • bunda bilmeyecek ve soracak ne olduğunu düşünüyorum...

    bulamadım...

    yeni lastik alınca ne yapılır ?

    Formula araçları ne yapıyorsa onu yapmalısınız..
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Michelin Energy Saver kullanıyorum asimetrik ibaresi yok. Rotation ve outside yazıları var. Ancak lastik desenleri asimetrik. Bunu aracı lifte falan kaldırdığınızda arkadan dört lastiği de görecek şekilde baktığınızda çok net olarak görebiliyorsunuz.
    Sağa doğru virajda araç sol ön teker üzerine ciddi bir yük bindirir. Sol ön tekerin özellikle yük binen dış yüzeeyinin daha sağlam yapılması gerekmektedir. Bu sebeple hepsi diyemem ancak çoğu üretici lastiklerini asimetrik olarak yapıyorlar.
    Siz sol ön tekeri sağ arkaya aldığınızda sağlam yapılan dış yüzeyini içeri getirerek aslında amacı dışında kullanıyorsunuz.
    Asimetrikte kesinlikle sağ sol farkediyor. Zaten asimetrik lastikler bunu için var. Aynı yönde dönüp benzer yüklere maruz kalan ön-arka lastiklerin birbirleriyle asimetrik olmasının bir esprisi yok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.