Şimdi Ara

+Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi) (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.860
Cevap
52
Favori
376.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @ Muhendis06

    Bu hadiseler benim hatamdan değil buna öyle bir şey olsa ne ise söylerim parçaları pahalı olduğu için firma değiştirmeye yanaşmadı bana mais yetkilisi ayrı servis ayrı konuşuyor. Sadece tamponunu kardeşim vurdu onun dışındaki tüm hatalar arabadan kalitesizliğinden kaynaklanıyor. Geçen hafta yola gidiyordum araç yüzünden gidemedim 200 km gittim geri döndün, 2 kere motor arıza lambası yandı nedeni ise el freni ve vites sorunun danmış... Renonun bu arabası diğer arabalarına göre kaliteli ama kalitesinin de karnı ağrısın ben en az 15 yıldır araç kullanıyorum bir çok araç geçti elimden Renonun tek sevdiğim yönü yakıt tasarrufuydu onuda bu modelinde kaldırmış bir depo ile 800 km zar zor gidiyor ayrı yeten ben hiç arabayı zorlamam tamda devrinde kullanırım alacaklara benim sözüm almayın bu arabayı tipini aldanmayın affedersiniz ama süslü bilmem ne bu araba...




  • @ robinson kardesim,

    paylastiginiz bilgiler tuketici egilimleri acisindan cok onemli olabilir. O yuzden sirf bu araci almaya niyetli oldugumdan bana yardimci olursaniz sevinirim. Ornegin 1200 lira fiyat cektikleri torpido nasil bir duruma geldi? Bir fotografiniz varsa cok merak ediyorum. Kirilan koltuk parcasi icin de ayni merakimi mazur gorun. Bir de catlayan tampona kaç para istediler? Diger yandan motorun bu kadar yakit canavari olmasi cok garip??? ayni motorlu bir megane hb sahibiyim. Size ortalama degerler vererek konusabilirim ki TEM otoyolunda toplam 500 km lik bir mesafeyi gidis-gelis 1000 km kat ederek iki yolcu ve 20 kg bavullarla [170 kg ilave yukumuz oluyor demek] ortalama 110 kmh suratle, 5 litre/100 km eurodiesel mazot tuketiyorum. Siz de araci hangi kosullarda kullanarak bu derece yakit tukettiginizi belirtebilir misiniz? Dedigim gibi, belki beni vazgecirebilirsiniz bu aractan. Satin almadan once zaten bir iki gun kiralamayi dusunuyorum.
  • Sevgili @ Muhendis06

    Sıra sı ile sorularına cevap verim 1200 lira fiyat çektikleri torpidonun iç gözü sebepsiz yere kavladı... Servisin bu durumu ilk gördüğünde bana söylediği bu meganelerde de oluyor bunu garantiden değişiyorlar... O resmi sadece nete yükledim resmi yeniden çekmem gerek musait bi zamanda çekerim ama bu konuda önceki sayfalara o resmi eklemiştim,senin için yeniden çeker akşama eklerim kıralan koltuk parçası şoför koltuğunun arkası yani arkadaki oturan kişinin cep koyduğu yer ama oanın tamamı dikkatli bakılırsa sökülüp takılan bir şey olduğu görülür 1-2 hafta geçtikten sonra baktım o kısımda çıkma olmuş yani yavaş yavaş ayrılıyor. Servis bunu değiştirdi ve gelen parçanın perçimlerine baktım plastik kısmı desteklemişler araya lama demir atarak buda nasıl kalitede işçilik olduğunu göstermiş oldu, tampon çatlaması deyince sis lambasının üstü çok küçük çatlak 10 cm kadar çok dikkat edince görülür onun için servise bir şey demedim dememde zaten, ayrıca aracımın açılır tavanından ses gelmeye başladı onuda servise gösterdim tavan lastiği sipariş ettiler 3-4 aylık aracın nasıl tavan lastiği eskir ses eder onuda düşünmek lazım o parça da 2 kere reno maisten geldi ikisinde de yanlış göndermişler.... :) Bende de 1.5 dci 2005 model full megan var şehir içinde 950 km yol gittiğim oluyor şehirler arası yolda ise ben megane ile 1300 km gördüm lagunanın şehir içi yakıt tüketimi çok yüksek bir çok farklı yol yöntem sürüş denedim ama en düşük gördüğüm 6.5 lt oldu,




  • Kullanmakta oldugunuz lastigin model bilgisini paylasir misiniz lutfen? Ornek: Michelin Alpine 205/55 R16 gibi..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Kullanmakta oldugunuz lastigin model bilgisini paylasir misiniz lutfen? Ornek: Michelin Alpine 205/55 R16 gibi..


    Megandaki goodyear tam emin olmamakla beraber lastik modeli 195/ r16 olması lazım diğeri lagunada ki kendi orjinali 17 çant ayrıca megandakini yazın değiştirmiştim sürat lastiği takıldı ama tam modelini bilmiyorum,
  • eski lagunalarda michelin vardı...3 lerde 215 50 17..ama michelin mi tam bilmiyorum

    bu arada d segment araçtan full yakıt economisi beklememek gerekir...sonuçta ortalama 1500 kg ile hareket eden küçük hacimli dizel
  • Benim Laguna 3'te lastikler: Continental 215 50 17



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isimbulunamadı -- 22 Mart 2009; 10:14:47 >
  • Dostum, lastik tipini sormamdaki gaye yaz lastigi mi kis lastigimi onu da ogrenmek icindi... malum kis lastikleri %10 civari yakit tuketimini arttiriyor. Ancak ortalama 90 km/h hizla tespit ettiginiz yakit tuketimi 1.5 dci 100 hp makinada eger 4.5~ 5 litreyi geciyorsa o zaman bir sorun oldugunu dusunmek gerekir. Bana bu tip verilerden bahsedebilir misiniz? Bu arac su ortalama hizda su kadar yakit tuketti diyebilecek olan var mi?
  • Lagunadaki lastiği kendi orjinal lastiği yani mevsimlik lastik megane dakinide mevsimlik latik almıştım sana laguna için şunu söylüyorum ve bu konudakilerde hem fikir sürenler aracı kullananlar 5.7 lt aşağı düşüren olmamıştır şehir içinde,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emregulec_1905


    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Arkadaşlar birşey sormak istiyorum;

    Laguna'nın sürüş pozisyonundan mennun musunuz?

    sorununmu var ?



    Mesela Megane, Clio araçlarda koltuk çok yüksek. Megane'de ne kadar koltuk asansörlü olsada en altta bile rahat degil. Rahat degilden kastım yayılamıyorsunuz. Oturuş pozisyonu çok yüksek kamyon sürer gibi.

    Lagunada nasıl onu soruyorum?
  • genelde d sınıfı araçlar konfor odaklı olduğu için alçak sürüş pozisyonuda mevcut..bende yok ama galeride çok inceledim..özellikle dinamic versiyon daha küçük direksiyon simidiyle daha ergonomik
  • quote:

    Orjinalden alıntı: egunns

    genelde d sınıfı araçlar konfor odaklı olduğu için alçak sürüş pozisyonuda mevcut..bende yok ama galeride çok inceledim..özellikle dinamic versiyon daha küçük direksiyon simidiyle daha ergonomik



    Bir önceki Laguna'da D sınıfıydı ama alçak sürüş pozisyonu yoktu. Ben bindigim araçta bunu ararım.
    Şimdi Clio'ya biniyorum vallahi hiç rahat kullanamıyorum yahu. Koltugu geri çeksem arka koltuga kimse oturamıyor dizleri sıkışıyor, koltuk zaten yüksek kamyon şöförü gibi.
  • Laguna 3 ün sürüş pozisyonu gerçekten çok yüksek , güneşliği yan cama alayım derken kaç sefer kafamı vurmuşumdur :) Zamanla alışılıyor ama bu tarz bir araca bu denli yüksek oturma pozisyonu bence performaslı kullanımda bir handikap oluşturuyor.
  • Benim istedigim oturuş pozisyonu şudur;

    Camın başlangıç noktası omuz hizasından yüksek olmalıdır. Yani, omuzlar cama paralel bakıldıgında gözükmeyecek şekilde. Rahat oturuş tarzı budur, gömülme kısaca Benim istedigim bu. Bu ne Meganede var nede Renonun başka bir aracında. Gördügüme göre yeni Megane III'tede bu yok. Hatta ve hatta Laguna III'tede.. Reno bu işi bir türlü yapamıyor, yada yapmak istemiyıor.

    Ben mecbur degilim ki 50 milyar verdigim araçta kamyon şöförü gibi dik oturayım.. Laguna'dan sırf bu yüzden sogumaya başladım. Halbuki alma arefesindeyiz, ama ailemi sırf bu yüzden vazgeçirecegim..

    Mesela bir Passat'a bir Mondeo'ya biniyorum peeeh ya diyorum. Tam bir konfor abidesi.
  • Mondeo'nun koltukları ve pozisyonu;

     +Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi)

    C5'in

     +Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi)

    Buda Laguna;

     +Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi)

     +Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi)

     +Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi)




  • bu sürüş pozisyouna verdiğiniz önem benim kriterlerime görede çok önemli..hatta doğrudur insanı aracı almaktan bile vazgeçirebilir...zaten ilginçtir bana laguna 3 BP nubuk koltukları biraz sertti ve fazla comforlu gelmedi...hatta expression modeli daha rahat gibiydi...business paketli olmayan dinamic veriyonuna binmedim...istediiiniz yüksek omuz çizgisi yani suni gömülme hissi bmw 1 serisi ve a3 te rastladım ben...yani çok kasa az cam...spor olduğu doğru ama kasvetide beraberinde getiriyo..bendeki laguna 2 expression ın koltuklar gayet tatminkardı..laguna 2 deki ütü çizgisi paralel geliyodu koltuk çok alçalabilmesine rağmen cam yüksekliği fazla olduğu için sport konumdan uzaktu..laguna 3 te bu dahada belirgin yüksek omuz çizgisi araç dışarsan dinamik gözüksün diye arka kapılardan başlamış ve sürücü tarafına geldiğinde alçalarak devam etmiş..yani kısaca koltuk çok alçalsa bile sizin yan cam görüşünüz oldukça fazla olduğu için hayal ettiğiniz sport sürüşler olmayacaktır...ama bence kesinlikle kaydadeğer bir seçenek ....yeni avensisin alçak sürüş pozisyonuna sahip olduğu internet adresinde baya bi belirtmişler..omuz çizgiler yüksek camlar az sizin istediğiniz tarz fakat iç mekanda lagunadaki gibi özel hissedemiyosunuz




  • Başka D segment arabaları çok kullanmadım o yüzden onlarla net kıyaslama yapamıycam ama Laguna 3'ün sürüş pozisyonundan ben memnunum. Koltuğu en altta kullanıyorum ve bu şekilde hoş oluyor. (Boyum 1.80) Direksiyon küçük ve kucağınızda duruyor.
  • Mini Cooper tavsiye ederim. Renault'da bu oturuş pozisyonu sport serilerinde var.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Benim istedigim oturuş pozisyonu şudur;

    Camın başlangıç noktası omuz hizasından yüksek olmalıdır. Yani, omuzlar cama paralel bakıldıgında gözükmeyecek şekilde. Rahat oturuş tarzı budur, gömülme kısaca Benim istedigim bu. Bu ne Meganede var nede Renonun başka bir aracında. Gördügüme göre yeni Megane III'tede bu yok. Hatta ve hatta Laguna III'tede.. Reno bu işi bir türlü yapamıyor, yada yapmak istemiyıor.

    Ben mecbur degilim ki 50 milyar verdigim araçta kamyon şöförü gibi dik oturayım.. Laguna'dan sırf bu yüzden sogumaya başladım. Halbuki alma arefesindeyiz, ama ailemi sırf bu yüzden vazgeçirecegim..

    Mesela bir Passat'a bir Mondeo'ya biniyorum peeeh ya diyorum. Tam bir konfor abidesi.




  • Robinson, Muhendis ve ismibulunamadı nick'li kullanıcıların tartışmasına ancak şimdi katılabiliyorum kişisel görüşlerimi mümkün olduğunca objektif olarak anlatmaya çalışacağım.

    Öncelikle şimdiye kadar sahip olduğum araçlar ile başlayayım;

    2004 Clio HB 1.2 : Bu araç başlangıç için fevkalade olmuştu. İlk araç olması sebebi ile konsoldan, kapılardan vs gelen bakalit sesleri konusunda çok hassastım. Toplamda 20.000 KM kullandım.
    2005 Megane II 1.6 Otomatik : Bu araç en fazla sorun yaşadığım ve beni hayata küstüreni oldu. Bunda ses gelmeyen nokta yoktu ve ben verdiğim paranın o günün şartları için bana çok büyük gelmesi sebebi ile yüksek bir beklenti içerisindeydim. Toplamda 15.000 KM kullandım.
    2005 Clio HB 1.5 Dci 80hp : Bu araç içlerinde satıp'da üzüldüğüm, en çok kullandığım, en sorunsuz, en pratik, en çok güvendiğim araç oldu. Toplamda 60.000 Km kullandım. Rutin bakımları dışında 1 kez motor kulağının içindeki plastik conta birde ısıtma bujileri değişti. Kesinlikle renault'u anlamama yarayan araç oldu.
    2008 Honda Civic 1.6 Otomatik : Bu aracıda 15.000 Km kullanma şansım oldu. Yine hiç problem çıkartmadı ve güle oynaya sorunsuzca bindim.
    2008 Mini Cooper S Otomatik : Bu bambaşka bir araba idi. Hem bana mezar olmasından korktuğumdan, hemde eşimin ısrarları yüzünden sattım. Sadece 7.000 Km kullanabildim. 2. el olarak aldığım tek araçtı. Hiç problem yaşamadım.
    2009 Renault Laguna III 1.5 Dci : Halen kullanıyorum bunu detaylıca aşağıda anlatacağım.

    Kendi araçlarımın dışında, çalıştığım şirketin, akrabalarımın, arkadaşlarımın ve test sürüşleri ile birlikte bir çok aracı kullanma fırsatımda oldu;

    Audi A3 1.4 TFSI : İçi fena değil ! Çok fazla kronik problemi bulunan ! Korkunç motor sesi olan ! Performansı tatminkar. İşçilik kalitesi iyi. Malzeme kalitesi kötü. Bu değerlendirmeleri tamamen fiyatına ve markanın bendeki muhteşem prestijli imajına bakarak yapıyorum.
    Audi A3 1.6 FSI : Yeni kasa ile tam zıt bir araç kesinlikle alınıp kullanılabilecek bir araç. Ufak işçilik ve malzeme hataları var ama göz yumulabilinir. En büyük problem yakıt tüketimi korkunç.
    BMW 3.20D, 3.18D Yeni Kasa : O paraya bu araba tek kelime ile israf. Malzeme kalitesi olarak standart bir C segmenti araçtan hiç bir farkı olmayan bir araba. Markanın insanlar üzerindeki etkisi dışında hiç bir ekstrası yok. Çok daha ucuza çok daha mantıklı araçlar alınabilir. 2. el konusuna hiç girmiyorum bile.
    Mercedes C 220 Yeni Kasa : Çooook dar. Bunun dışında söylenecek hiç bir şey yok. Spor bir otomobil. Kesinlikle aile otomobili değil. Mini ne ise buda o!
    Passat 1.6, 1.8T, 2.0TDI : Çalıştığım şirkette çokca kullanma şansı bulduğum bence verilenin karşılığını alamadığınız bir araç. Sahipleri arasında şikayetçi olanı çok. Segmentinin en çok satılan tasarımı en güzel araç.
    Volvo S40, S60 : Aman derim uzak durun...
    Opel Astra : Çok kullandım ve hiç bir kusur bulamadım. Tek beğenmediğim yanı iç konsol tasarımı.
    Ford, Peugeot bunları herkes biliyor anlatmaya gerek yok...

    Gelelim Laguna 3'e;

    Benim aracım 1.5 Dci, Açılır tavan ve Premium paket'li.

    Performans : Kimileri forumda bu aracın gitmediğini, kalkmadığını, hızlanmadığı vs.. vs.. söyleyip duruyor. Buna söylenecek tek bir lafım var palavra. Bu araç 1.400 kg ağırlığında 0-100'ü 13 saniye civarında bildiğin standart 1.6 C segmenti araçlar ile aynı değerler bunlar. Performans konusunda isteyen herkese bunu uygulamalı olarak gösterebilirim. Ayrıca inanılmaz iyi yol tutuşuna sahip. Sertleştirilmiş şasi kesinlikle aracın yığılmasına izin vermiyor.

    Yakıt Tüketimi : Hiç abartmadan şehir içinde en rezil trafiklerde kullanıldığında 800 km. Şehir dışında ise 1300 Km. Bir deposu 140 TL 'ye doluyor. Motorin'i 2.48 TL'den hesapladığınızda 0.175 TL / 0.11 TL gibi bir değer ortaya çıkıyor ki ben daha önce bundan daha az yakan bir araç kullanmadım.

    Fiyat/Performans : Ben satınaldığımda aynı donanım seviyesinde bulunup en ucuz olan araç bu idi. ÖTV indirimi sebebi ile piyasa karışık. Fakat benim aracımı 47.500-48.000 TL civarına alabiliyorsunuz.

    Malzeme Kalitesi / Konfor : Audi, BMW, Mercedes, VW ile yarışacak hatta geçecek seviyede.

    İşçilik : Klasik Renault işte, stabilize bir yolda her tarafından tıkırtılar çıtırtılar gelir. Düz yolda çok sessiz. Fakat geçmişe nazaran çok gelişme var.

    Bakım : 15.000 Km'de bir bakım var. Bunlar 200-250 TL arasında tutuyor. Ağır bakımı 60.000 şeklinde devam ediyor. Bundan ucuzu motosiklet bakımı olur herhalde.

    Özet : Verdiğiniz paranın karşılığını alabildiğiniz, kullanıcısını üzmeyen, az yakan, bakım maliyeti çok düşük, güncel tasarımlı, 2. eli çok iyi olmasada makul rakamlar istendiğinde çabuk olan, konforlu, güvenli bir araç. Alıp yıllarca binebilirsiniz. Renault'un yaygın servis ağı sayesinde her yerde yaptırabilir, yedek parça sıkıntısını kesinlikle yaşamassınız.

    Ben araba işinin bir miktar şans olduğuna, her gelen sesi duymamak gerektiğine ve beklentininde verilen para ile orantılı olması kanaatindeyim. Bu yüzdende belkide hiç sıkıntı yaşamıyorum son 3-4 araçtır. Bu yüzden kesinlikle herkese tavsiye ederim.

    Bu aracı almasaydım, yada satarsam bugünün koşullarında ne alırım. Yeni Golf, Fiat 500, Mini Cooper, Honda CRV arasından tercih yapmaya çalışırdım sanırım.

    Edit : İmla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ucan-laz -- 23 Mart 2009; 15:34:57 >




  • güzel okunası yazı..bilgiler yol gösterici olmuş...son cümledeki segment kargaşası da farklı bir renk katmış
    ben kısa süreli(testsürüşü) laguna 3 dci kullandım..tatmin olmadığım 2 nokta vardı..1-direksiyon park manevralarında oldukça sert ve konforu dizginlemiş..tahminim faz 2 de bu gözden geçirelecektir..2-yılda 10 bin km den yapan sürücüleri bile 5 bin tl fazla verip dizel almak zorunda bırakan performans ve tork fakiri 110 benzin....aşırı beslemeyle veya farklı yöntemlerle en az 130 bg e ulaşmaları gerekiyo...insignia tarzı 1.6 180 bg biraz lüx olur ama satış patlaması yaşatır
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.