Şimdi Ara

<<<< YENİ KIA CEED >>>> (472. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11.415
Cevap
64
Favori
549.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 470471472473474
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu uzun uzun yazılarımdan (anlatımlarımdan) dolayı sıkıyorsam affola.

    Bu değer zamanla elbet düşecek ancak şu km demem doğru olmaz. Dürüst olalım arabayı tanımıyorsunuz, gaz tepkisi nasıl, gazı kestikten sonra tepkisi nasıl gibi. Yani şu an gerekli olsa da, olmasa da gaza veya frene dokunuyorsunuzdur.

    Diğer konu 500km'lik uzun yol deneyimine bakıp, bu rakamın daha düşük çıkması gerektiği kanısındasınız (öyle anlaşılıyor) ancak ortalama hızı bilmiyoruz mesela; atıyorum 6 saat uzun yol deneyimi üzerine 6 saat şehir içi sürüşü ortalama ciddi anlamda düşürecektir.

    Canınızı sıkmamanızı tavsiye ederim, bu rakam elbet ilk başlarda elbet yüksek çıkacak, zamanla düşecektir fakat hangi seviyeye gelir bilmiyorum. Bu kullandığınız yere de elbet bağlı.

    Sizi anlıyorum, diğer model forumlarında tüketim verilerini okudukça canım sıkılıyordu, daha fazla tüketmesi düşündürüyordu. Fakat... Pejo yeni 308'i test ettim, aynı güzergahta... Ben araçla toplasan 15 km sürüş yaptım ve bayinin önüne geldim. Ardından 308 ile sürüşe çıktım; ışıklarda tüketim verilerini ve ortalama hızı sıfırladık (tabii yanımdaki satış danışmanı arkadaş sıfırladı); hararet yükselmişti, araçta stop-start yoktu... Bayinin önüne vardığımızda 45 km ortalama hız ve 5.2 litre tüketim verisi vardı yol bilgisayarında. Ardından sohbet, muhabbet derken, kendi aracıma bindim ve tesadüf aynı ışıklarda durdum. Tüketimi ve ortalama hızı sıfırladım ve aynı güzergahı kendi aracımla dolaştım. Aynı yere geldiğimde yine tesadüf 45 km ortalama hızla 5.9 litre tüketim verisi vardı. Sürekli bu güzergahta kullanmayacağız mutlak fakat yakın değerler çıkacağı düşüncesindeyim. 0.7 litre / 100 km verisi, senede 20.000 km yol yaptığınızda bugün mazotu 4 lira kabul etsek; size fazladan 560 lira mazot parası demektir. Aya bölsek 50 lira fazla verirsiniz. Can sıkmaya değmez inanın.

    Bir önceki mesajımda 5.8 litrelik fluance değerini paylaştım. Niyetim, samimi olan ile olmayanı görmeniz; bizde de var öyle bir arkadaş; ne kadar basarsa bassın 5 litreyi geçmiyor araç. Fkaat 5.8 litre tüketimde de arabayı kullanmayı bilmiyor oluyor. Bu gibi durumlara bakıp canınızı sıkmaya değmez.

    Alınmış bir kere, bu saatten varsa eğer (ben de takıntı haline getirdim) satma düşüncesi, bu olacak iş değil. Ben soranlara fazla tüketiyor deyip geçiyorum, benim kullandığım durumda bu araç bana bir depoyla 700-800 km arası mesafe vaat ediyor ve genelde de tutuyor. Ama bazen bu değer düşüyor (elbet 500 km' ye değil), ama yükseliyor. Hani rakam yükseldikçe veriyi sıfırlasam bak o zaman daha da düşük çıkacak, emin olunuz.

    Çok uzattım. Yazılar küçük, mümkün mertebe paragraflara ayırıyorum ama yine de uzun. Maksadım yardımcı olmaktır, zamanla düşeceğini bilmenizdir, yine de bu tüketimin çok aşağılarda dolaşmayacağını kabul etmenizdir, bu sebeple de canınızı sıkıp keyfinizi kaçırmamanız için size yol göstermeye çalışmaktır



    @mawice

    Sevgili kardeşim, nasılsın? Mahkeme konusu çözüme kavuştu bari? Açıkçası telefon açıp da seni de rahatsız etmek istemedim. İşin, gücün var diyerek. Zaten şu konu halledilse araba konusu da çözüme kavuşacak Allah'ın izniyle fakat olamadı bir türlü. En son v40 vardı aklında, cross country diye kaldı aklımda ama emin olamadım şimdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mawice

    Sizin aracını dct sanırım değilmi ? Birde trabzondamısınız

    Evet dct 7 ileri şanzuman , Trabzonluyum ancak Samsunda ikamet ediyorum ...

    aalpan , kardeş ilgin için teşekkürler. Şimdiye kadar çok aracım oldu belki de bu 15. aracım ama hepsi manueldi , işin doğrusu ben otomatik vites araç kullanma inceliklerini de pek bilmiyorum. Al " D " ye bas gaza. Bu kadar basit değildir diye düşünüyorum , gaz verirken bile bazen gereksiz abandığımı fark ediyorum bunlar tabiiki yakıtada etki eder. Zamanla inceliklerini çözdükçe sarfiyat ta düşecektir.
  • Günaydın.

    Walla utandım şimdi, benim daha 3. aracım. Özür diliyorum gerçekten, satırlarca yazıyı aslına bakarsanız işi bilene anlatmışım, tekrar özür diliyorum. Ben sadece yardımcı olmak istemiştim.

    Nacizane, otomatik kullanmakta pek bir incelik olduğunu düşünmüyorum. Benim aracım tam otomatik şanzıman, bu DCT'nin tepkileri hakkında hiç fikrim yok. Bu araç için konuşursam en fazla tüketimi 1. viteste görüyorum, fazladan kastım aşırı tüketim.

    Sizin kullandığınızın en büyük avantajı her zaman kavrama halinde. Basit tavsiyeler var gerek şanzıman ömür, gerekse kavrama ömrü açısından. Işıklarda N' ye almak, araç durmadan vites geri veya boşa almamak gibi. Bunun haricinde bildiğim pek bir şey yok, trafiğe göre mümkün mertebe freni kullanmamaya çalışıyorum. Tabi her zaman mümkün olmuyor ancak yine de mümkün mertebe. Frenleme esnasında bile yakıt tüketiminde artış olduğunu gördüm.

    Aklıma gelmişken şu da var : Ben Uşak'a gittiğimde tüketim ciddi şekilde artıyordu, buraya döndüğümdeyse normale dönüyordu. Yaniii, belkiii araç mevcut şartlara uyum sağlayıncaya kadar tüketim yüksek seyrediyor olabilir. İnanın bilmiyorum, belki araç sürekli yüksek vites düşük devir ayarında olduğundan, ufak bir uğultu ya da motor hırlamasında farkında olmadan gaza basıyorsunuzdur (ben bunu hala yapıyorum maalesef, motor hırlamasın diye).

    Ben anladığım kadarıyla çok da yardımcı olamayacağım, araç kullanma tecrübesi çok olan birisi değilim. Mevcut kullandığım aracı tanımaya çalışıyorum sadece. Biraz da, ilk aldığım zamanlar ben de tüketimden sebep canımı sıkmıştım, aynı durumu yaşadığınızı düşünerek sizi endişelerinizden uzaklaştırma amacındaydım fakat... Başarılı olamadım galiba.

    Neyse güzel kardeşim, size kolay gelsin. Sabahın 4'ünden beri ayaktayım, erken yatıyorum bir dert, geç yatıyorum başka bir dert, ben bu uykuya bir çözüm bulamadım. Malum iş saati yaklaşıyor, ben anca akşam tekrar yazabilirim. Size kolay gelsin, görüşmek üzere.




  • Kardeş estafurullah , kesinlikle anlattıklarını dikkate aldım ve her kelimesini zevkle tek tek okudum. Sen çok güzel bir kardeşimizsin , Allah cc. gönlüne göre verir inşallah. Benim araçta start stop var ışıklarda durunca stop ediyor bu boşa alma işini başka bir yerdede okumuştum ve denemek istedim ancak araç stop edince vitese müdahale ettiğimde tekrar çalışıyor. Benim araçta sanırsam vitesi ellemesem daha karlı olacak gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    @Killer Loop

    Abi sesin, soluğun çıkmaz oldu, hayrola nerelerdesin? İşler yoluna girdi mi bari?


    @ERG81

    2. duruşma oldu mu? Tam tarihi hatırlamıyorum, mart ayında olacaktı diye hatırlıyorum, bir gelişme var mı o günden bu yana?

    aalpan selam,
    Mesajını çok geç gördüm kusuruma bakma.
    Bugün bilirkişi testleri tamamlandı.
    Önce araç olduğu haliyle test edildi ve sağa çekme görüldü.
    Ardından araç Kia Tekkar' a çekilip rot ayarları kontrol edilip ufak düzeltmeler yapıldı.
    Sonrasında iki tarafın avukatları eşliğinde yeniden teste çıkıldı ve yeniden sağa çektiği görüldü
    Merak ediyorum şimdi Çelik Motor'un hamlesi ne olacak...

    Dostum Selam,
    Yanlış anlama nolur meraktan sordum, bilirkişi olayı bana biraz ilginç geldi. Normalde hakim ile bilirkişi senin arabayı mahkemeye çağırır. Sonra gün veirlir, o gün sen arabayı bilirkişiye teslim edersin. şanslıysan aynı gün alırsın arabayı. sonra rapor yazar bilirkişi keyfi ne zaman gelirse..
    şimdi sen demişin ki avukatlarla gezdik. tekkar a gittik? avukatlar uzman mı? tekkar tarafsız bilirkişi mi? ben tam anlamadım mazur gör :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    quote:

    Orijinalden alıntı: mawice

    Sizin aracını dct sanırım değilmi ? Birde trabzondamısınız

    Evet dct 7 ileri şanzuman , Trabzonluyum ancak Samsunda ikamet ediyorum ...

    aalpan , kardeş ilgin için teşekkürler. Şimdiye kadar çok aracım oldu belki de bu 15. aracım ama hepsi manueldi , işin doğrusu ben otomatik vites araç kullanma inceliklerini de pek bilmiyorum. Al " D " ye bas gaza. Bu kadar basit değildir diye düşünüyorum , gaz verirken bile bazen gereksiz abandığımı fark ediyorum bunlar tabiiki yakıtada etki eder. Zamanla inceliklerini çözdükçe sarfiyat ta düşecektir.

    Kullandığınız araçta tek dikkat ediceğiniz husus ışıklarda vs. beklerken vitesi boşa alın, şanzımanı kararsız bırakmayın, bu hem ısınmasını önler hemde baskı balataya sürekli kavrama halinde olmaz..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Kardeş estafurullah , kesinlikle anlattıklarını dikkate aldım ve her kelimesini zevkle tek tek okudum. Sen çok güzel bir kardeşimizsin , Allah cc. gönlüne göre verir inşallah. Benim araçta start stop var ışıklarda durunca stop ediyor bu boşa alma işini başka bir yerdede okumuştum ve denemek istedim ancak araç stop edince vitese müdahale ettiğimde tekrar çalışıyor. Benim araçta sanırsam vitesi ellemesem daha karlı olacak gibi.

    Start stopu kapatabiliyormusunuz, ben bu işi anlamadım, aracın zırt pırt stop edip tekrar çalışmanı aracın sağlığı bakımından ne kadar iyi acaba..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop
    Dostum Selam,
    Yanlış anlama nolur meraktan sordum, bilirkişi olayı bana biraz ilginç geldi. Normalde hakim ile bilirkişi senin arabayı mahkemeye çağırır. Sonra gün veirlir, o gün sen arabayı bilirkişiye teslim edersin. şanslıysan aynı gün alırsın arabayı. sonra rapor yazar bilirkişi keyfi ne zaman gelirse..
    şimdi sen demişin ki avukatlarla gezdik. tekkar a gittik? avukatlar uzman mı? tekkar tarafsız bilirkişi mi? ben tam anlamadım mazur gör :)

    Killer Loop selam,

    Başta aynen senin yazdığı gibiydi, araç için gün verildi, adliye otoparkında belirtilen günde bulunmam söylendi.
    Fakat bilirkişiye bıraktığım gün iki tarafında avukatı gelmişti ve bilirkişi ""dilerseniz testleri XXXX tarihte hep beraber yapalım" dedi.
    Bunun üzerine dün için randevulaşıldı.

    Bu arada bilirkişi Kia'nın avukatına, teste çıkmadan önce bir yetkili servisinde rot değerlerini kendisinin ölçmek istediğini belirtince dün Kia Tekkar' da buluşuldu.
    Yalnız Tekkar 'da beni bir sürpriz bekliyordu, Kia'nın avukatının yanında Çelik Motor'dan bir uzman ve bir de Volkan isimli satış sonrası yöneticiside vardı.
    Böyle olunca bilirkişi hepimizin gözetiminde testleri yaptı. Rot kontrolleri önceside araç sağa çekti, rot ayarları sonrasındada araç sağa çekti ve bunu herkes gördü.
    Şimdi çıkacak raporu bekliyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    @ERG

    Nasılsınız? Allah kolaylık versin, ben tam olarak tarihi bilmesem de aklımda mart ayında diye kalmıştı; önceki sayfalara ve yazışmalara bakmak da aklıma gelmedi.

    Anlattığınız son duruma göre bu aracın sağa çekme problemi, bu araç için kronik. Peki davanın bir sonraki duruşması ne zaman? O davada sonuç çıkacak mı, yoksa o bilirkişi, bu bilirkişi yine dolaşacak mı?


    Daha önce bir Cee'd station'da daha bu sorun çıkmış İzmir'de, ancak o bayi aracı değiştirmiş
    İkinci celse 19 Nisan'da olacak. Bu celsede, normalde hakim bilirkişi raporuna bakarak karar verir.
    Ancak Çelik Motor kendi avukatı ve yöneticilerinin gözetiminde yapılan bilirkişi testinde aracın çektiğini görmelerine rağmen adice rapora itiraz ederlerse tabiki süreç uzar ve başka bilirkişiye gidilebilir.

    Ancak açıkçası gram çekinmiyorum, ister rapora itiraz etsinler ister davayı kazandığımda temyize gitsinler hiç farketmez. Çünkü onlara benim sürprizlerim henüz bitmedi.
    Slovakia'yı devreye sokarım dedim sallamadılar, dün öğrendim ki slovakia tepelerine binmiş. Kore'ye olayı taşırım dedim sallamadılar, Kore tepelerine binmiş. Genel Müdürünüze ve Anadolu Motor Otomotiv bölümü başkanına ulaşırım dedim sallamadılar, ulaştım ve sonrasında gördüm ki genel müdür defalarca linkedin'den benim profilime bakmış :) Yani blöf yapmadığımı biliyorlar ve dün açık açık işin basın ayağınında hazır olduğunu belirterek aba altından sopayı gösterdim. Tercih onların; ben hakkım olanı istiyorum, fazlasını değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    quote:

    Orijinalden alıntı: mawice

    Sizin aracını dct sanırım değilmi ? Birde trabzondamısınız

    Evet dct 7 ileri şanzuman , Trabzonluyum ancak Samsunda ikamet ediyorum ...

    aalpan , kardeş ilgin için teşekkürler. Şimdiye kadar çok aracım oldu belki de bu 15. aracım ama hepsi manueldi , işin doğrusu ben otomatik vites araç kullanma inceliklerini de pek bilmiyorum. Al " D " ye bas gaza. Bu kadar basit değildir diye düşünüyorum , gaz verirken bile bazen gereksiz abandığımı fark ediyorum bunlar tabiiki yakıtada etki eder. Zamanla inceliklerini çözdükçe sarfiyat ta düşecektir.

    Öncelikle hayırlı olsun demek istiyorum. Bişey merak ediyorum aractan memnunsunuzdur mutlaka ben sadece arka kısımdan ses geliyormu onu merak ediyorum. Şöykeli burdada bi kaç kez bahsettim aslında tekrar söyliyim test sırasında arka koltuk çok sesliydi. Şu an sizde böyle bir ses varmı acaba ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop
    Dostum Selam,
    Yanlış anlama nolur meraktan sordum, bilirkişi olayı bana biraz ilginç geldi. Normalde hakim ile bilirkişi senin arabayı mahkemeye çağırır. Sonra gün veirlir, o gün sen arabayı bilirkişiye teslim edersin. şanslıysan aynı gün alırsın arabayı. sonra rapor yazar bilirkişi keyfi ne zaman gelirse..
    şimdi sen demişin ki avukatlarla gezdik. tekkar a gittik? avukatlar uzman mı? tekkar tarafsız bilirkişi mi? ben tam anlamadım mazur gör :)

    Killer Loop selam,

    Başta aynen senin yazdığı gibiydi, araç için gün verildi, adliye otoparkında belirtilen günde bulunmam söylendi.
    Fakat bilirkişiye bıraktığım gün iki tarafında avukatı gelmişti ve bilirkişi ""dilerseniz testleri XXXX tarihte hep beraber yapalım" dedi.
    Bunun üzerine dün için randevulaşıldı.

    Bu arada bilirkişi Kia'nın avukatına, teste çıkmadan önce bir yetkili servisinde rot değerlerini kendisinin ölçmek istediğini belirtince dün Kia Tekkar' da buluşuldu.
    Yalnız Tekkar 'da beni bir sürpriz bekliyordu, Kia'nın avukatının yanında Çelik Motor'dan bir uzman ve bir de Volkan isimli satış sonrası yöneticiside vardı.
    Böyle olunca bilirkişi hepimizin gözetiminde testleri yaptı. Rot kontrolleri önceside araç sağa çekti, rot ayarları sonrasındada araç sağa çekti ve bunu herkes gördü.
    Şimdi çıkacak raporu bekliyoruz.

    Hmmm.. ilginç olmuş.. bilirkişinin sıfatı nedir? ünvanı? çalıştığı yer?
    Ben olsam İTÜ otomotiv anabilim dalı öğretim üyelerinden oluşan bir heyetin test etmesini talep ederdim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    @ERG

    Nasılsınız? Allah kolaylık versin, ben tam olarak tarihi bilmesem de aklımda mart ayında diye kalmıştı; önceki sayfalara ve yazışmalara bakmak da aklıma gelmedi.

    Anlattığınız son duruma göre bu aracın sağa çekme problemi, bu araç için kronik. Peki davanın bir sonraki duruşması ne zaman? O davada sonuç çıkacak mı, yoksa o bilirkişi, bu bilirkişi yine dolaşacak mı?


    Daha önce bir Cee'd station'da daha bu sorun çıkmış İzmir'de, ancak o bayi aracı değiştirmiş
    İkinci celse 19 Nisan'da olacak. Bu celsede, normalde hakim bilirkişi raporuna bakarak karar verir.
    Ancak Çelik Motor kendi avukatı ve yöneticilerinin gözetiminde yapılan bilirkişi testinde aracın çektiğini görmelerine rağmen adice rapora itiraz ederlerse tabiki süreç uzar ve başka bilirkişiye gidilebilir.

    Ancak açıkçası gram çekinmiyorum, ister rapora itiraz etsinler ister davayı kazandığımda temyize gitsinler hiç farketmez. Çünkü onlara benim sürprizlerim henüz bitmedi.
    Slovakia'yı devreye sokarım dedim sallamadılar, dün öğrendim ki slovakia tepelerine binmiş. Kore'ye olayı taşırım dedim sallamadılar, Kore tepelerine binmiş. Genel Müdürünüze ve Anadolu Motor Otomotiv bölümü başkanına ulaşırım dedim sallamadılar, ulaştım ve sonrasında gördüm ki genel müdür defalarca linkedin'den benim profilime bakmış :) Yani blöf yapmadığımı biliyorlar ve dün açık açık işin basın ayağınında hazır olduğunu belirterek aba altından sopayı gösterdim. Tercih onların; ben hakkım olanı istiyorum, fazlasını değil.

    ceed için üzücü bir durum. ama münfetir bir kusur diye düşünüyorum. normalde eps sağa sola çekmeyi engellemeli.. yapamıyorsa şasi de kayma olaiblir belki fabrika çıkışı.. başka bişi olcanı sanmıyorum.. hakkını sonuna dek savun.. bu güzelim aracın adını lekeliyor salaklar.. versinler arabayı, bu sorunluyuda slovakyaya iade etsinler.. bu kadar zormu anlamıyorum cidden..




  • Axipren kardesimoncelikle iyi niyet temenniniz icin tesekkurler , start stopu cok mantikli yapmislar , sikisik trafikte 2.kez stop etmiyor ilk stoptan donra belli bir hizi vitesi bulmadan tekrar durursan ekranda EKO START/STOP KOSULLARI SAGLANAMADI yaziyor ve stop etmiyor istedigin kadar dur kalk yap ama bir isiktan kalktin bir muddet gidip diger isikta durduysan tekrar stop ediyor. Yani bu olayda sizin de dusundugunuz gibi zirt pirt stop etme yok. Bu arada start stop kapatilabiliyor. Far yuksekligini ayarladigimiz dugmenin yanina bir buton konumlandirmislar...

    Mavice kardesim aracim henuz 750 kmde ve oyle bir ses simdilik yok ancak 25binde baska bir ceed daha var bizde ondada boyle bir ses duymadim hatta trim sesler baslamadi bile. Koy yollarinda parkede oldukca tok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @ERG81

    Hakkınız olanı almanız dileğiyle, geleyim, şahit olayım "Forumdan yazılarını sürekli okuduydum, takip ettiydim, şahidim" derim ben

    Şaka bir tarafa (ortam biraz şenlensin istedim) Araca özel bir durum ve fakat, bu noktada ithalatçının ayak diremesi anlamsız. Hani bıraktım sorunu, müşteri memnuniyeti önemli olmasına rağmen...

    Ya şu Slovakya ve Kore'ye nasıl ulaştınız? Yani bizim Türklerle bu iş yürümeyecek olduğunda, biraz motive! etmek için, gerektiğinde biz de bu kanalları kullanalım. Maalesef, müşteri memnuniyeti adına yapılabilirdi. Bakınız mesela, Hyudai DCT dizel otomatikle geldi ve bir çok insanın Hyundai'nin servis kalitesine, ortaya çıkardığı ürüne olan güvenini yazdığını gördüm. Asıl amaçlanan bu değil mi? Müşteri sadakati böyle sağlanıyor, elbet servisten servise fark var ama bakıyorum sorunu olup da çözülmeyen insan sayısı az. Hiç yok demiyorum, sorunların içerisinde çözümü serviste bulanların sayısı oldukça fazla. Bazen, (her ne kadar araç sorun çıkarmasa da) Hyundai'mi alsaydım diyorum.

    Neyse, hakkınız olanı almanızı diliyorum.


    @orhan1461

    Size abi demek istiyorum 15 tane araç değiştirmişsiniz, her araca 2 yıl binseniz eder 30 yıl, ben 41 yaşındayım ve 2008 yılında ehliyetimi aldım. Ailemizde yoktu, ben de hanımım çalışıyor olmasa nerede göreceğim böyle imkanları ya da hanımım...

    Bu sebeple, densizlik etmişim, özür diliyorum. Allah hepimizin gönlündeki, hayırlıysa versin inşallah. Ben gönlüme olana sahibim çok şükür; sıra olmayan da... İleride oğlan büyüdüğünde onun için de isterim elbet bir şeyler Neyse, uzatmayayım.

    Yalnız stop-start olayının bu yönü güzelmiş, bana göre kötü tarafı, ısınmış bir motorun (ne de olsa aracın kapısında uyarı etiketinde belirtilmiş) aniden stop edilmesi o etikete göre yanlış. Kendi kullanımımı düşünüyorum, çok sık bir trafik yok ama bana öyle geliyor ki bu kullanım şekli tüketimi artırırdı, hele soğuk havalarda. Çok yol yapmıyorum, 6 km'lik güzergahta motor ısındı derken, ışıklarda beklerken bir miktar da olsa soğuyacaktır. Elbet bu soğuma ne kadar olur tartışılır. Ona bakılırsa forumda bir arkadaşın yazdığı bilgi doğruysa motor yağı 20 km' lik sürüşten sonra ısınıyormuş (80 derece sıcaklığa çıktığını yazmıştı).

    Tabi bunlar sadece düşünceler, umarım teoride doğru olan şey, pratikte de fayda sağlar.

    Çok uzattım.

    Güle güle kullanın.




  • Kardes motor stop ediyor ama calisirken motor direk calisip devam ediyor , bu bildigim anahtarla stop etme gibi degil , marsa vururken hani teyp klima felan susup arac calisinca devam ediyorya oyle birsey olmuyor aracta sadece motor susuyor ve ayagimi frenden alinca calisip devam ediyor. Bu sekilde kullanmanin bir zarari olurmu bilemiyorum eger olursa kapatabilirim...

    Cumleten hayirli surusler arkadaslar ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Axipren kardesimoncelikle iyi niyet temenniniz icin tesekkurler , start stopu cok mantikli yapmislar , sikisik trafikte 2.kez stop etmiyor ilk stoptan donra belli bir hizi vitesi bulmadan tekrar durursan ekranda EKO START/STOP KOSULLARI SAGLANAMADI yaziyor ve stop etmiyor istedigin kadar dur kalk yap ama bir isiktan kalktin bir muddet gidip diger isikta durduysan tekrar stop ediyor. Yani bu olayda sizin de dusundugunuz gibi zirt pirt stop etme yok. Bu arada start stop kapatilabiliyor. Far yuksekligini ayarladigimiz dugmenin yanina bir buton konumlandirmislar...

    Mavice kardesim aracim henuz 750 kmde ve oyle bir ses simdilik yok ancak 25binde baska bir ceed daha var bizde ondada boyle bir ses duymadim hatta trim sesler baslamadi bile. Koy yollarinda parkede oldukca tok.

    hayırlı olsun dostum.. anladığım kadarı ile ilk ceed değil sendeki
    stsrt stoıp olduğunuda bilmiyordum bak yeni duydum.. bence bir arıza yapmaz.
    start stop u yapan ayrı bir marş dinamosu var bildiğim kadarı ile..

    diğer yandan ceed in en sevdiğim yanı budur.. hep tok araçtır.. asla hırıltı zırıltı yapmaz.. 56 bin de sattığımda bile en ufak bir ses yoktu araç içinde..




  • @orhan1461

    Güle güle kullanın kısacası, bakalım zamanla tüketim düşecek mi? Ben düşeceğini düşünüyorum.


    @Killer Loop

    Sorması ayıptır, Almanya' daki işler bitti mi abi? Gidip geldiniz mi? Akrabanızın durumu nasıl? Yoksa bu soruları sormak için daha erken mi?
  • Tesekkurler kardes , strt stop dediginiz gibi motorun calismasi biraz farkli ilk marstaki gibi dgl.

    2012 de kaynima aldik bnm olmasada bnm gibiydi bu arada sunuda belirtmek isterim CEED o zamanda da, simdide hep her zaman fiyatindan fazlasini verdi emsallerinin en az 15bin altinda bir fiyati vardi ...

    2012 de 1.6 dizel concept manueli 51 bin tlye bitirdik. O donem toyotanin fordun vwnin emsal donanimlari 65 bin bandindaydi. Simdide ayni dizel otomatik concept plus donanim karsiligi diger markalarda en az 15 bin daha pahali. Birde her kose basinda her kavsakta olmamasida bence araci farkli kildiriyor arkadaslar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abim yasim 36 , 1980 liyim ama dediginiz gibi 2 yilde bir arac degistirmedim hic , en fazla bindigim 1 yildi 20 yasimdan beri hemen hemen her yil arac degistirdim ama bu kez sabirli davranmayi ve 5-6 sene binmeyi planliyorum. Bu arada asil isminizi bagislarsaniz size isminizle hitap etmek isterim. Bu devirde sizin gibi alcak gonullu mutevazi insanlara rastlamak zor.

    Cumleten kazasiz belasiz keyifli surusler dilerim arkadaslar ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    DTC şanzumandan hem kia- hyundai grubunun, hem de müşterilerinin beklentisi yüksek.
    Ben de bir miktar ilk bakıma kadar bir miktar da ilk bakımdan sonra yakıtın düşeceğini düşünüyorum.
    Yazın nasip olursa DTC şanzumanlı dizel bir kia ya da hyundai almayı planlıyorum.
    Bu arada km arttıkça aracınızla ilgili izlenimlerinizi paylaşırsanız memnun oluruz.
  • 
Sayfa: önceki 470471472473474
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.