Şimdi Ara

<<<< YENİ KIA CEED >>>> (270. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11.415
Cevap
64
Favori
549.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 268269270271272
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende de ses yok çok şükür. Gelirse ilk yapacağım iş silikon ve pütür ile malum şüpheli bölgelere müdahele etmek olacaktır. Araç içi sesten nefret ederim. 8 yıl,110bin km kullandığım peugeot 206 aracımda bile sattığımda tık yoktu. Ceed'teki lastiklerim piyasadaki en yumuşak lastik, belki ondan dolayı ses hiç duymadım. (goodyer efficient grip performance)
  • MRB ARKADAŞLAR.ben diyarbakır'da yasıyorum.aracım yeni ceed consept manuel.şu bahsettiğiniz zırıltı benim aracımda da var.aracım 5 ocak 2013 trafiğe çıkışlı.bu sorun da aracımı aldıktan 1 hafta sonra başladı.ERG81 arkadasın tam da bahsettiği yerden ve şekilde çıkıyor.önce fazla önemsememeye çalışdıysam da inanın ki sırf bu ses yüzünden aracımı satmayı bile düşündüm.ama bir servise gidelim bakalım ne diyecekler dedim.servise gittik.önce bir ustayla bozuk yolda test sürüşü yaparak sesin yerini tespit etmeye çalıştık.ilk usta pek anlamadı.sonra tamiratı yapacak olan ustamıymış ne bir test sürüşü de onunla yaptık.o da ses, göğüsün altından bir yerden geliyor dedi.sesin geldiği yeri bulup müdahale etmek için de göğüsü komple sökmeleri gerektiğini bunun da en az 1.5- 2 gün süreceğini aracın serviste kalması gerektiğini söyledi.ben de sıfır aracın göğsünü söktürmeyi hiç göze alamadım.çünkü serviste göğsü sökülmüş bir sportage gördüm.gıcır gıcır aracı ne hale getirmişler! yani kısacası araca kıyamadım.şimdi artık mecburen o sesi dinleyerek de olsa aracımı kullanıyorum.ama inanın çok gıcık bir ses.bak şimdi hatırladım.yine gıcık oldum o sese. bunu anlatmak istedim çünkü servis, sesi bulmak adına aracınızı deneme tahtasına cevirebilir.aman dikkat derim.hayırlı sürüşler ve iyi forumlar herkese.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tesla

    Bu sorun Ceed forumlarında da dile geitirlmişti. Ben yaşamadım ama yaşayıp çözen arkadaş paylaşmıştı. Aynen aktarıyorum:

    "Arkadaslar % 80 herkesin sorunu olan sag ön kelebek caminin oradan gelen ozellikle hava sicakligi belli derecedeyken baslayan tikirtinin nedeni on sag direk baglantisinin altinda bulunan iki sacin bir birine degmesidir.

    Cozumu sag on lastik ve davlumbaz sokulup o ikimetalin arasina cekomasik sikilip birine yapismasi.
    Bundan sonra kesinlikle o sesi duymazsiniz.
    Bu sorun bendede vardi ve sorun cozuldu. Icerilerde silecek cevresinde doseme altlarinda bosuna aramayin.
    "

    ceed almaayı düşündüğüm araçlardan biri..
    Ama ses konsunda çok takıntılıyım..
    Siz hangi serviste sorununuzu çözdünüz..
    Ustanın ismini falanda yazsanız..
    Forumdaki arkadaslara faydası olacağını düşünüyorum..




  • az önce hemen hemen bütün rakiplerin fiyatlarını inceledim en az zam yapan ve en rekabetçi etiket taşıyanlar 60000 tl civarı orta donanım seviyeleri ile seat leon ve opel astra diğer rakiplerin fiyatları ceed gibi uçmuş orta donanım otomatikler 70000 civarı üstelik hep 2013 model fiyatları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan
    "ayduz", hayırlı oldun diyeyim kardeşim. Şimdine yapacaksın? Yeni araç almak var mı planlarında (2. el diyorum), diğer geçmiş 14 ayın bir değerlendirmesini yapmanızı rica etsem, araçla ilgili düşüncelerinizi paylaşır mısınız?
    @ayduz

    1.2 motorlu , mümkünse 2011 civarı bir araç bakıyorum. Kafamda iki araç var netleşince yazacağım buraya.
    Keşke diyorum vaktiyle Hyundai i30 düz Elite dizel alsaydım. Ya da premium versiyonun düz vitesi olsaydı. Dizel bir araçla, otomatik benzinlilerden daha çok yakıyor olmak insana koyuyor. Şu an VW grubunun benzinlileri bizim dizellerden daha az yakıyor. Bakım, kasko, vergi vs. düşünüldüğünde yılda en az 1000 TL kârda adamlar, yakıt masrafı hariç.
    Onun haricinde canımı sıkan nokta geçen aylarda 160 kmyi geçtikten sonra yaşadığım güvensizlik hissi. Belki de rüzgâr vardı bilmiyorum ancak araç şeritte düz gitmiyor gibiydi.
    Aracım düz vites olsaydı satmazdım sanırım. Donanım olarak xenon, koltuk ısıtma ve şerit değiştirme hariç akla gelebilecek her şeyi olan bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atlantikbeyaz

    az önce hemen hemen bütün rakiplerin fiyatlarını inceledim en az zam yapan ve en rekabetçi etiket taşıyanlar 60000 tl civarı orta donanım seviyeleri ile seat leon ve opel astra diğer rakiplerin fiyatları ceed gibi uçmuş orta donanım otomatikler 70000 civarı üstelik hep 2013 model fiyatları.

    65 civarına alınacak C4 Exc. ya da 62'ye alınacak C4 Confort Plus da çok iyi bir alternatif bence. Üstelik yakıt sarfiyatları da oldukça makul seviyelerde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tesla

    Bu sorun Ceed forumlarında da dile geitirlmişti. Ben yaşamadım ama yaşayıp çözen arkadaş paylaşmıştı. Aynen aktarıyorum:

    "Arkadaslar % 80 herkesin sorunu olan sag ön kelebek caminin oradan gelen ozellikle hava sicakligi belli derecedeyken baslayan tikirtinin nedeni on sag direk baglantisinin altinda bulunan iki sacin bir birine degmesidir.

    Cozumu sag on lastik ve davlumbaz sokulup o ikimetalin arasina cekomasik sikilip birine yapismasi.
    Bundan sonra kesinlikle o sesi duymazsiniz.
    Bu sorun bendede vardi ve sorun cozuldu. Icerilerde silecek cevresinde doseme altlarinda bosuna aramayin.
    "

    bende hiç ses yok inanırmısınız.. ama sanırım ben aldıktan 1 ay sonra davlumbazları da söktürüp altlarına pütür attırmıştım.
    snra davlumbazların üzerinede attılar.. muhtemel ordaki boşlukları pütür doldurdu.. malum kendileri sağlam bir malzeme ve esnek. .sesi kesmiştir..

    Aracınızda ses olmadığı için şanslısınız çünkü her gaz verişimde gelen bu ses deli ediyor beni

    dostum kesinlikle katılıyorum sana.. ses benide deli eder.. üstelik benim kulak fena hassastır.. araçtan çıt çıkmıo.. maşşala diyeyim..
    ama burada yazan arkadaşların anlattıklarına bakacak olursam aracın dışında ve altlarda bir yerden geliyor ses..
    demek ki bu sürtünme misali bişiyse benim pütür attırmam bi işe yaramış.. yoksa deli olurdum bende.. bilmeden aracın altındaki sesleri kesmişiz desenize..

    valla darısı bu sorunu yaşayan arkadaşların başına diyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hilal-i esved28

    MRB ARKADAŞLAR.ben diyarbakır'da yasıyorum.aracım yeni ceed consept manuel.şu bahsettiğiniz zırıltı benim aracımda da var.aracım 5 ocak 2013 trafiğe çıkışlı.bu sorun da aracımı aldıktan 1 hafta sonra başladı.ERG81 arkadasın tam da bahsettiği yerden ve şekilde çıkıyor.önce fazla önemsememeye çalışdıysam da inanın ki sırf bu ses yüzünden aracımı satmayı bile düşündüm.ama bir servise gidelim bakalım ne diyecekler dedim.servise gittik.önce bir ustayla bozuk yolda test sürüşü yaparak sesin yerini tespit etmeye çalıştık.ilk usta pek anlamadı.sonra tamiratı yapacak olan ustamıymış ne bir test sürüşü de onunla yaptık.o da ses, göğüsün altından bir yerden geliyor dedi.sesin geldiği yeri bulup müdahale etmek için de göğüsü komple sökmeleri gerektiğini bunun da en az 1.5- 2 gün süreceğini aracın serviste kalması gerektiğini söyledi.ben de sıfır aracın göğsünü söktürmeyi hiç göze alamadım.çünkü serviste göğsü sökülmüş bir sportage gördüm.gıcır gıcır aracı ne hale getirmişler! yani kısacası araca kıyamadım.şimdi artık mecburen o sesi dinleyerek de olsa aracımı kullanıyorum.ama inanın çok gıcık bir ses.bak şimdi hatırladım.yine gıcık oldum o sese. bunu anlatmak istedim çünkü servis, sesi bulmak adına aracınızı deneme tahtasına cevirebilir.aman dikkat derim.hayırlı sürüşler ve iyi forumlar herkese.

    dostum sanada geçmiş olsun.. yalnız deneme tahtası olayı servisin korkutmak için yaptığı taktik olabilir.. xira onlarda bilmiyor muhtemelen sesin nerden geldiğini, çok derinlere kadar sökmemiz lazım diyerek müşteriyi korkutup vaz geçirmek taktiği olablir?

    Zira benim eski auris in ön panelde fena gıcırtı gelirdi.. bir ara servis ön paneli söküp yalıtıcaz dedi.. yok dedim. ön panel söküldümü bi daa eskisi gibi olmaz katiyen..
    iyki söktürmemişim.. gel zaman git zaman bir arkadaş bu forumda silecek altındaki plastikten ses geldiğini bulmuş. plastik ile ca marasına toz toprak girince gıcırdıyormuş. sökmüşler o plastiği, silikon sıkıp yapıştırınca ses gitmiş..
    bende servise söledim inanmadılar.. zorla yaptırdım o işlemi.. ses felan kalmadı..

    yani şunu demek istiyorum, bazen sesin geldiği yeri tespit etmek zor olabilir.. farklı bir yerden geleiblir.. Tesla arkadaşımın tecrübesi işe yarayabilir?
    yada paraya kıyı benim gibi aracın altına komple pütür attırrırsanız muhtemelen ses kalma.. ama davlumbazları söktürüp te attırmak lazım diyede belirteyim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayduz

    quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan
    "ayduz", hayırlı oldun diyeyim kardeşim. Şimdine yapacaksın? Yeni araç almak var mı planlarında (2. el diyorum), diğer geçmiş 14 ayın bir değerlendirmesini yapmanızı rica etsem, araçla ilgili düşüncelerinizi paylaşır mısınız?
    @ayduz

    1.2 motorlu , mümkünse 2011 civarı bir araç bakıyorum. Kafamda iki araç var netleşince yazacağım buraya.
    Keşke diyorum vaktiyle Hyundai i30 düz Elite dizel alsaydım. Ya da premium versiyonun düz vitesi olsaydı. Dizel bir araçla, otomatik benzinlilerden daha çok yakıyor olmak insana koyuyor. Şu an VW grubunun benzinlileri bizim dizellerden daha az yakıyor. Bakım, kasko, vergi vs. düşünüldüğünde yılda en az 1000 TL kârda adamlar, yakıt masrafı hariç.
    Onun haricinde canımı sıkan nokta geçen aylarda 160 kmyi geçtikten sonra yaşadığım güvensizlik hissi. Belki de rüzgâr vardı bilmiyorum ancak araç şeritte düz gitmiyor gibiydi.
    Aracım düz vites olsaydı satmazdım sanırım. Donanım olarak xenon, koltuk ısıtma ve şerit değiştirme hariç akla gelebilecek her şeyi olan bir araç.

    dostum 160 ile giderken nasıl yolda durmaz? ben 160 a ulaştığımı fark etmiyorum bile?
    senin araçta bişi olmasın sakın?

    birde VW ayda 1000 TL karda demişin? bu rakkamı kalem kalem yazarmısın? Zira VW C sınıfı golf bile şu anda dizel dsg si 74 bin tl. full donanımı 80 bin tl.
    sen benzinli 1.2 lerden mi bahsediyorsun? eğer öyleyse pek kıyaslamamak lazım.. ikisi çok farklı kulvar çünkü..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atlantikbeyaz

    az önce hemen hemen bütün rakiplerin fiyatlarını inceledim en az zam yapan ve en rekabetçi etiket taşıyanlar 60000 tl civarı orta donanım seviyeleri ile seat leon ve opel astra diğer rakiplerin fiyatları ceed gibi uçmuş orta donanım otomatikler 70000 civarı üstelik hep 2013 model fiyatları.

    dostum hangi otomatik üst donanımdan bahsediyorsun? i30 ve ceed dışında diğerleri yarı otomatik.. yolda kalma riskini göze alıyorsan düşük yakıt namına alaiblirsin tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayduz

    quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan
    "ayduz", hayırlı oldun diyeyim kardeşim. Şimdine yapacaksın? Yeni araç almak var mı planlarında (2. el diyorum), diğer geçmiş 14 ayın bir değerlendirmesini yapmanızı rica etsem, araçla ilgili düşüncelerinizi paylaşır mısınız?
    @ayduz

    1.2 motorlu , mümkünse 2011 civarı bir araç bakıyorum. Kafamda iki araç var netleşince yazacağım buraya.
    Keşke diyorum vaktiyle Hyundai i30 düz Elite dizel alsaydım. Ya da premium versiyonun düz vitesi olsaydı. Dizel bir araçla, otomatik benzinlilerden daha çok yakıyor olmak insana koyuyor. Şu an VW grubunun benzinlileri bizim dizellerden daha az yakıyor. Bakım, kasko, vergi vs. düşünüldüğünde yılda en az 1000 TL kârda adamlar, yakıt masrafı hariç.
    Onun haricinde canımı sıkan nokta geçen aylarda 160 kmyi geçtikten sonra yaşadığım güvensizlik hissi. Belki de rüzgâr vardı bilmiyorum ancak araç şeritte düz gitmiyor gibiydi.
    Aracım düz vites olsaydı satmazdım sanırım. Donanım olarak xenon, koltuk ısıtma ve şerit değiştirme hariç akla gelebilecek her şeyi olan bir araç.

    dostum 160 ile giderken nasıl yolda durmaz? ben 160 a ulaştığımı fark etmiyorum bile?
    senin araçta bişi olmasın sakın?

    birde VW ayda 1000 TL karda demişin? bu rakkamı kalem kalem yazarmısın? Zira VW C sınıfı golf bile şu anda dizel dsg si 74 bin tl. full donanımı 80 bin tl.
    sen benzinli 1.2 lerden mi bahsediyorsun? eğer öyleyse pek kıyaslamamak lazım.. ikisi çok farklı kulvar çünkü..

    Ayda değil yılda 1000 TL. Vergi bakım kasko olarak düşünülünce.
    Araç rüzgardan etkilenmiş de olabilir dediğim gibi. Öyle aşırı bir sağa sola kaçma olmadı ama rayda gider gibi de gitmedi araç.




  • Manuel ceed im de ne ses var nede yolda gezme defakarca 190 ve uzeri hizlara ciktim 190 uzeri guvendigin kac araba ben sahsen 130 dan sonra hicbirine guvenmiyorum
    Stabil surus yada yolda gezinmeyse dedigin bunlar bende yok kaldiki direksiyoon sport modu var dahada stabil oluyor uzun yold
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayduz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayduz

    quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan
    "ayduz", hayırlı oldun diyeyim kardeşim. Şimdine yapacaksın? Yeni araç almak var mı planlarında (2. el diyorum), diğer geçmiş 14 ayın bir değerlendirmesini yapmanızı rica etsem, araçla ilgili düşüncelerinizi paylaşır mısınız?
    @ayduz

    1.2 motorlu , mümkünse 2011 civarı bir araç bakıyorum. Kafamda iki araç var netleşince yazacağım buraya.
    Keşke diyorum vaktiyle Hyundai i30 düz Elite dizel alsaydım. Ya da premium versiyonun düz vitesi olsaydı. Dizel bir araçla, otomatik benzinlilerden daha çok yakıyor olmak insana koyuyor. Şu an VW grubunun benzinlileri bizim dizellerden daha az yakıyor. Bakım, kasko, vergi vs. düşünüldüğünde yılda en az 1000 TL kârda adamlar, yakıt masrafı hariç.
    Onun haricinde canımı sıkan nokta geçen aylarda 160 kmyi geçtikten sonra yaşadığım güvensizlik hissi. Belki de rüzgâr vardı bilmiyorum ancak araç şeritte düz gitmiyor gibiydi.
    Aracım düz vites olsaydı satmazdım sanırım. Donanım olarak xenon, koltuk ısıtma ve şerit değiştirme hariç akla gelebilecek her şeyi olan bir araç.

    dostum 160 ile giderken nasıl yolda durmaz? ben 160 a ulaştığımı fark etmiyorum bile?
    senin araçta bişi olmasın sakın?

    birde VW ayda 1000 TL karda demişin? bu rakkamı kalem kalem yazarmısın? Zira VW C sınıfı golf bile şu anda dizel dsg si 74 bin tl. full donanımı 80 bin tl.
    sen benzinli 1.2 lerden mi bahsediyorsun? eğer öyleyse pek kıyaslamamak lazım.. ikisi çok farklı kulvar çünkü..

    Ayda değil yılda 1000 TL. Vergi bakım kasko olarak düşünülünce.
    Araç rüzgardan etkilenmiş de olabilir dediğim gibi. Öyle aşırı bir sağa sola kaçma olmadı ama rayda gider gibi de gitmedi araç.

    dostum yılda 1000 tl nedir allaşkına.. üstelik kullandığımız araba tam otomatik..
    bundan snra düz vites alırsan dert olmaz ama i30 yada ceed dışında otomatik alırsan ve istanbul gibi yoğun tarfiği olan bir şehirde kullanırsan sana bol şans diyorum

    benim gibi yarı otomatik kullanıp çekenler bilir ancak tam otomatiklerin kıymetini..




  • deathrider13 kullanıcısına yanıt
    Ses konusunda benden daha takıntılı biri yoktur diye tahmin ediyorum. Teybi kapatıp arabayı dinlerim, o derece. Benim Ceed'de tık yok çok şükür. Bu mesajı Ceed forumda bir arkadaş yazmış, ordan almıştım. Servisin adını belirtmemiş. Siz aracınızı alın, ses çıkarsa zaten davlumbaz sökülünce saclar görülecektir. Bir arkadaş da davlumbazlara ve davlumbaz arkasındaki bölüme pütür uygulatmıştı yol sesi için. onda da ses olmamış hiç.

    Ama dediğim gibi benim araçta hiç ses yok ve ben birşey yapmadım. Siz gönül rahatlığıyla araç alın derim. Lastiklerinizi yumuşak bir lastikle değiştirirseniz, yol sesi ve çukurlar yüzünden oluşan tıkırtılardan da uzun vadede aracı korumuş olursunuz.
  • 55 ED 960 plakali siyah premium sahibi aramizdami..
  • DEĞERLİ FORUMDAŞLAR, MERHABA!aracım 1 yılını doldurdu hayırlısıyla hamdolsun.11600km civarı ve ilk bakımını yaptırdım.460tl fiyat çıktı.yağı kendim almadım.zira servis de castrol edge kullanınca ve de arada fiyat olarak pek fark olmayınca servisin yağını koydurduk.fakat yağ değişimi esnasında şöyle bir durum oldu.ben aracımın başında beklerken yağ değişimini yapan arkadaşın koyduğu yağın 0w30 olduğunu fark ettim.hemen tabi; dur ne yapıyorsun, 5w30 olmayacak mıydı? dedim.fakat servis sorumlusu bu arkadaş, yok abi 5w30 la 0w30 aynı yağdır.ikisi de olur, diyince iyi dedim.nasıl olsa bu servis işlem makbuzuna geçecek, demek ki ben yanlış biliyormuşum dedim.sonra eve gelince aracın kitapçığını açtım ve tavsiye edilen yağlara baktım.evet ustanın dediği doğru 0w30 da var fakat viskozitesi en düşük yağ olarak gözüküyor ve genelde soğuk geçen iklimler için.fakat ben diyabakır'da yasıyorum.ve yazın 45-47 dereceleri görüyoruz.geceleri bile 30 derece ve üstü sıcaklıklar olur.0w30 yağın sıcaklık sınırı da eksi 40 ila artı 30 derece ciavrında.ve kitapçıkta şöyle de bir not düşmüş:bir sonraki bakıma kadar hangi iklim koşullarında kullanacaksanız ona uygun yağı seçiniz.diyor.şimdi benim de kafam burada karıştı.çünkü kısmet olursa eğer,olağanüstü bir durum olmadıkca ben yılda 12000 civarı km yaptığım için,yıllık bakımı 2014 aralık sonu gibi yaptırırım.e haliyle yağ değişimini de o zaman.peki şimdi yaz gelince benim araca konulan yağ ÖZELLİĞİNİ KAYBEDER Mİ VEYA YAZIN YENİDEN YAĞ DEĞİŞİMİ Mİ YAPMAM GEREKECEK?eğer öyle ise servisle görüşüp hata yaptınız,düzeltin mi demeliyim? cevap verebilecek arkadas var mı acaba? şimdiden teşekkürler.iyi forumlar herkese.




  • bu arada söylemeyi unutmuşum.aracım yeni ceed dizel manuel consept.
  • Aynı bölgeden aldığımdan beri bizim araçta da ses var. Yanlız defalarca dikkat ettim bozuk çukurlu bol tümsekli yollarda gıcırdama şeklinde oluyor bu ses. Düzde kesinlikle böyle bi sorun yok.. Mart nisan gibi 2. bakıma girecek o zaman şu davlumbazdan gireceğim mevzuya..
  • Benim ceed concept otm.te Bugune kadar duydugum sesler:

    - Yaz sıcaklarında piano blacklerin sert kasislere hızlı girince citirdamasi

    - On kapı kollarının citirdamasi (dayanamayip serviste yalıtım yaptrdim tabi garantiden. Şimdi tutup nekadar sıkıp oynatsam cit yok)

    - Gözlük kabının bazı devirlerde ziriltisi (Bunu kendim hallettim rahatladım)

    - Torpido kapağının eğimli yollardaki çukurlarda çıkardığı bi ses var lastik takozlarin küçük olmasından kaynaklanıyor ve sıcak havalarda kesiliyor herhalde genleşme ve yumuşamanın etkisinden


    Ayrıca kulağım çok hassastir ve takarım bu tip seslere resmen araçtan sogutur beni fakat sözü gecen sag on davlumbaz ici ziriltisi henüz benim ceedimde olmadı 22000e yakın km dir umarım da olmaz...

    Bu sıkıntıyı yaşayan forumdaslarima biran önce o sesin kesilmesini ve araçtan alınan sürüş zevkine zeval vermemesini dilerim saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar 42000 Tl civarında gdı cift kavramalı ceed ler var.Lpg taktırmayı şimdilik düşünmeceksek(Çünkü BRC LPİ sistem 6000 Tl civarında) yılda 8500 km yapan biri olarak bu araçları almak mantıklımı.Benzinli kullanan arkadaşlar yakıt tüketiminden ve sanzumandan memnunlar mı?
  • 
Sayfa: önceki 268269270271272
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.