Şimdi Ara

Yeni Hyundai Matrix (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
142
Cevap
1
Favori
78.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumdaki pek çok kişinin bildiğinden eminim, ama görmemiş olan varsa diye, koltuğun takla atmasının nasıl olduğunu aşağıdaki fotoğrafta göstermek istedim. Arkadaki koltuklardan ikili olanı tek düğme ve tek dokunuşla katladıktan sonra, alttaki kolu çekip, koltuğu katlıyorsunuz. Sonra üzerindeki kanca ile şöför koltuğuna da sabitleniyor. Tekli koltuk da katlanabildiği halde, ikilinin katlanması, bisikletlerin sığması için yeterli olduğundan ve oğlum da benimle gelmek istediği için, tekliyi yatırmadım, oğlum arkadaki tekli koltukta geldi.

    Bu arada daha önce, arabanın her tarafında gözler, çekmeceler olduğundan bahsetmiştim. Katlanmış koltuğun altındaki o plastik kapaklar, arka koltuk altındaki gizli kutuları gösteriyor.

     Yeni Hyundai Matrix




  • Aşağıdaki fotoğrafta, bagajın normal halini görüyorsunuz. Burada arka koltuklar normal konumunda, boyut hakkında fikir versin diye ilk yardım çantası + yangın tüpünü çıkarmadım. Bisikletlerin tekerlekleri nedeni ile bagaj biraz kirlendi, ama olacak o kadar. Sonuçta, bu hali ile liste verilerine göre 325 Litre bagajın küçük olduğunu söylemek insafsızlık olur.

     Yeni Hyundai Matrix



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devr68 -- 27 Eylül 2008; 20:50:04 >
  • Aşağıda da arka koltukların tamamı takla atmış hali ile bagajın en büyük konumu görünüyor.

     Yeni Hyundai Matrix
  • Fotoğraf işini abarttığımın farkındayım. Bunun amacı kendi arabamı göstermek değil elbette. Sonuçta hepsi birbirine benziyor ve büyük şehirlerde herkes bayilerde görüp, inceleyebiliyor. Bir kaç srarlı sorudan anladığım kadarı ile satış bayilerinin olmadığı pek çok şehir var ve bazı modelleri hiç görmeyen arkadaşlar var. Fotoğraflar, onlar için. Aslında, bagaj büyüklüğünü anlatmak için içine ölçüleri malum standart bir eşya koyarak fotoğraflamak gerekirdi. Ancak, o sırada kolayda böyle bir eşya olmayınca, fikir vermek için aşağıdaki bisiklet beraberinde fotoğrafladım. Yine fotoğraf derinliği yeterli gösteremiyor. Şöyle ifade edeyim, bagjın arka koltuklar normal konumundayken iç tabandan derinliği 80-90 cm vardır. Yani uzun seyahatlerde pek çok valizi sığdırabilirsiniz.

     Yeni Hyundai Matrix




  • Bu da son fotoğraf olsun. Matrix'in yanında park halinde bir Scenic vardı. Elbette, Scenic'den daha yüksek. Fotoğrafta tam belli olmayabilir, ama bunu da farkı göstermek için çektim.
     Yeni Hyundai Matrix
  • Hayırlı olsun kazasız belasız inşallah ...
  • Hyundai neden bu arabaya 1600 cc 115 bg 260 torklu dizel motorunu koymuyor anlayamıyorum.

    Sürüş keyfine laf olmazdı o motor bu arabada olsa.
  • Hayırlı olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Hyundai neden bu arabaya 1600 cc 115 bg 260 torklu dizel motorunu koymuyor anlayamıyorum.

    Sürüş keyfine laf olmazdı o motor bu arabada olsa.


    1.5 crdi 110 bg yeterli perfonmansı fazlasıyla sunuyor,240 Nm tork azmı sizce?
  • Sayın cunuvar

    Siz ne yaptınız aldınızmı Matrix

    Mevcut 1500 cc dizel motor Eralarda çok seri çok atak ama Matrixde ağır kalırmı bilmiyorum.

    O nedenle hyundainin elinde 1600 cc 115 bg dizel motor varken neden hala bu motoru kullanıyor merak ettim.

    1500 cc 110 bg motor eskiden kia ceratolardada kullanılırdı ama sonra kia 1600 cc 115 bg motora geçti.

    Kia hyundai aynı firma bunu söylemeye gerek yok zaten.

    Kia ceed ile Hyundai İ30 karşılaştırın aynı araba.
  • Ben Hyundai deki 1.5 110 Bg lik motoru Accent Erada da kullanmıştım,açıkçası motor o kadar sessiz,verimli ve her devirde ataktı ki Matrix si almamda büyük etkisi oldu.
    Evet aldım kullanıyorum,bir süre şehir dışında olduğum için fazla kullanma şansı bulamadım bu yüzden sizlere araç hakkında fazla bir şey yazamadım.
    Matrix bence şu an piyasada alınabilecek fiyat performans olarak en uygun araçlardan birisi.Aynı katagoride hem dizel olupda bu rakamlara 5 yıl garantisi olan bu kalitede araç yok diye düşünüyorum. Benim kullandığım 1,5 crdi 1380 kg, alacak olan arkadaşlar kasa ağır gelirmi diye bir düşünceye kapılmasın, 240 Nm lik torkuyla oldukça yeterli bir performansı var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Sayın cunuvar

    Siz ne yaptınız aldınızmı Matrix

    Mevcut 1500 cc dizel motor Eralarda çok seri çok atak ama Matrixde ağır kalırmı bilmiyorum.

    O nedenle hyundainin elinde 1600 cc 115 bg dizel motor varken neden hala bu motoru kullanıyor merak ettim.

    1500 cc 110 bg motor eskiden kia ceratolardada kullanılırdı ama sonra kia 1600 cc 115 bg motora geçti.

    Kia hyundai aynı firma bunu söylemeye gerek yok zaten.

    Kia ceed ile Hyundai İ30 karşılaştırın aynı araba.






  • Cevap için teşekkürler.

    Hala tam karar veremedim.

    1- 3 milyar fark verip dizel almaya gerek varmı. Benzinli motorun çekişi yeterlimi ve dizeldeki tork yüksekliği nedeni ile dizelmi tercih edilmeli birde yakıt yönü var.

    2- Araç biraz yerden yüksek. Benim açımdan yüksek olması iyi bulunduğum bölgede çok kasis var ama bazen virajlara sert giriyorum yükseklik nedeni ile savrulma olurmu.

    3- Dizel olsun benzinli olsun içeri aldığı yol sesi ne durumda.

    4- Yeni kasada iç görünümde bir farklılık yok sanırım. Müzik sistemine usb giriş eklenmiş diye biliyorum. En azından direksiyondan kumandalı müzik sistemi olabilirdi.

    5- 2004 de sıfır getz almıştım matrix e geçersem pişman olurmuyum aracın sağından solundan gelen rahatsız edici sesler varmı.

    Neticede sıfır alıcaz ve yaklaşık 5 sene değiştirmiycez. Sonra keşke verso alsaydım filan demeyelim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Cevap için teşekkürler.

    Hala tam karar veremedim.

    1- 3 milyar fark verip dizel almaya gerek varmı. Benzinli motorun çekişi yeterlimi ve dizeldeki tork yüksekliği nedeni ile dizelmi tercih edilmeli birde yakıt yönü var.

    2- Araç biraz yerden yüksek. Benim açımdan yüksek olması iyi bulunduğum bölgede çok kasis var ama bazen virajlara sert giriyorum yükseklik nedeni ile savrulma olurmu.

    3- Dizel olsun benzinli olsun içeri aldığı yol sesi ne durumda.

    4- Yeni kasada iç görünümde bir farklılık yok sanırım. Müzik sistemine usb giriş eklenmiş diye biliyorum. En azından direksiyondan kumandalı müzik sistemi olabilirdi.

    5- 2004 de sıfır getz almıştım matrix e geçersem pişman olurmuyum aracın sağından solundan gelen rahatsız edici sesler varmı.

    Neticede sıfır alıcaz ve yaklaşık 5 sene değiştirmiycez. Sonra keşke verso alsaydım filan demeyelim.


    1- Aslında sıfır araç alacaklar için dizel - benzinli araç seçenekleri arasında karar vermelerinin kolay olduğunu düşünüyorum. Yıllık ortalama kullanımınızı biliyorsanız, hesap yapacak tüm parametreler belli. En öenmli ayrıntı, her araç tipi için, ortalama yakıt tüketimi değerleri ile, dizel-benzinli araç arasındaki fiyat farkları değişken olabiliyor. Bu nedenle, genelleme yapmayıp, hesabı her araç için ayrı yapmak doğrusu. Hyundai Matrix için dizel, benzinliye göre 3.200 - 3.500 YTL daha pahalı. Eğer yıllık ortalama kullanımınız 10 Bin Km civarında ise teorik ortalama tüketim değerleri üzerinden yıllık yakıt tassarrufu 1.000 - 1.070 YTL civarında olacaktır. Dizel'in servis maliyetinin biraz daha pahalı olduğunu da göz önüne alırsanız, alırken verdiğiniz farkı geri kazanmak için minimum 3.5 yıl beklemeniz gerekecek.

    2- Elbette, mukayeseli bir teknik analiz yaparak söylemiyorum, ancak, lastikler arası genişlik, araç ağırlığı, yukarı doğru daralan genişlik ve bugüne kadarki sürüş deneyimim açısından savrulma riski görmüyorum. Daha önemlisi ise dizaynı yapan, test eden mühendislere, markaya da güvenmek gerekir. Ancak sonuçta, her şey sürücünün kullanım şeklinde bitiyor. Bunda da aracın markası, modeli çok önemli değildir.

    3- Test amaçlı, bir arkadaşımın dizel Getz'ini kullanmıştım. Benzinli Matrix'in sesi ondan çok daha iyi. İçeri ses almaya gelince, bana göre daha çok yola bağlı. Bazı yollarda, hiç ses duymazken, motor bile çalışmıyor mu diyebileceğiniz bir sessizlik varken, bazı yollarda yol/lastik sesi duyuluyor. Yine de şunu da söylemeliyim; şimdiki ikinci aracım, Fiat Panda, bir önceki Fiat Marea da da yol ve motor sesi beni rahatsız etmezdi. Belki benim bu tür bir hassasiyetim olmamasındandır, zira pek çok lüks Mercedes, BMW, Audi (genelde yurtdışında) araç da kullandım, ama ben belirgin farklar hissetmedim.

    4- Müzik sisteminin estetiği de, direksiyondan kumandası da yok. Ancak, select tipteki ses kalitesi oldukça iyi.

    5- En doğru kararı test sürüşü yaparak vermenizi öneririm. Mümkünse bir kaç defa.




  • Yeni Matrix yakıt tüketimi ile ilgili deneyimleri aşağıdaki linkte okuyabilirsiniz:

    http://forum.donanimhaber.com/m_26016390/tm.htm#26986376



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devr68 -- 5 Ekim 2008; 21:01:42 >
  • merhaba...
    babam 2006 benzinli eski kasa getzi verip üstüne 12000 ytl ile sıfır 1.5 CRDi VGT (110 PS) TEAM ABS aldı geldi bu akşam.
    sürpriz yaptı...
    neyse sevindik falan...
    bi tur atayım dedim daha önce dizel sürmemiştim....
    2 ve 4 devir arasında sür dedi babam.
    aldım aracı şöyle bir çıktım turlamaya (mahalle aralarında turladığım için 3. vitesi geçmedim.)
    ... bir şey dikkatimi çekti ... 3. viteste gaza yüklenince 3devirden sonra torpitonun yolcu kısmı tarafından öyle havalandırmaya sıkışan yaprağın çıkardığı ses gibi tiz bir ses çıkıyor... küçük bir cızıldama... babama söyledim o da farkettiğini söyledi... 3. vitesten sonra yüksek viteslerdede gaza basınca çıkıyormuş... nedir bu bir bozuklukmu...yoksa dizel motorda olurmu böyle şeyler. kullanan arkadaşlar bir deneyip bilgi verirse sevinirim teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gerigelenadam -- 22 Ekim 2008; 3:30:14 >
  • merhaba arkadaşlar,

    6 ekim günü teslimli izmir yükseliş bayiinden 2. el bir matrix aldım. 2008 model dizel bir araç. İlk defa dizel kullandığım için ilk birkaç gün alışmam zor oldu açıkçası. Araçtan genel olarak memnun olduğumu söyleyebilirim. 2000 devirin üstünde çok seri gidiyor ancak 2000 altında biraz hantallık var zaten bence normal. Rampalarda, sollamalarda vs. performansı çok hoşuma gitti. Aldığım model team. ABS falan yok ve frenler bana biraz yetersiz geldi arabayla ilgili tek tedirginliğim ve bulabildiğim en büyük kusur budur. Pek çok insan aracın dış görünümünü beğenmedi ancak benim çok hoşuma gitti. Aracın içindende herhangi bir şikayetim yok açıkçası bence konforu yerinde bi araç.

    Dizel matrix kullanan arkadaşlara bir sorum olacak. Aracı aldığım gün deposunda çok çok az yakıt vardı. 100 liralık doldurttum. yaklaşık 35-36 lt yapıyor. Sürekli şehir içi kullanıyorum ve 480 km yaptı. Açıkçası beklediğimden biraz az geldi bana. Herhangi bir sorun olabilirmi? Birkaç tanıdığım hava filtresini değiştir dedi. Fakat daha araç 11bin kmde gerek varmı yokmu bilmiyorum bu konuda yardım ederseniz sevinirim.

    Birde bir arkadaş aracın yüksek devirlerde bir cızıldama yaptığını yazmış. Bende her zaman değil ama birkaç defa oldu bende onu merak ediyorum nedir diye?

    Saygılarımla




  • biggatürk arkadaşım bendeki de 2008 team+Abs izmir-çakırlardan almıştık,araba 24000km'de,şirkette megane ve clio3 kullanıyoruz renoya kıyasla matrixin frenlerinden çok memnunum açıkcası...sesten bahsetmişsiniz bizim araçta hiç duymadım!!sadece bundan 2000km önce direksiyonu sağa sola çevirirken tarif edemeyeceğim bir ses geliyordu serviste kaldırıp baktılar birşey bulamadılar belki Airbag rulesinden olabilir devam ederse değiştiririz dediler. ilginçtir serviste hiçbirşey yapmamalarına rağmen ses falan kalmadı arabada!!!
    sonuçta ekonomik,güçlü,rahat bir aile arabası..Benim gibi çocuğu olanlara şiddetle öneririm..sizede hayırlı olsun,kazasız belasız..
  • Hocam frenler konusunda haklı olabilirsin çünkü benim megane veya clio kullanmışlığım yok. Ama bunu söylerken passatla karşılaştırmıştım. Belki uyumlu bi karşılaştırma değil amadaha önce kullandığım birşeyle karşılaştırmak istedim. Rahatlığına, gücüne söylenicek hiçbirşey yok, size bu konuda sonuna kadar katılıyorum.
    Bir sorum olacak aracı 2. elmi aldınız? Aldıysanız kaç binde aldınız? Herhangi bir parça değiştirdinizmi?
    Birde araçla bir depoyla yaptığınız km ve kullanım durumunuz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biggaturk -- 30 Ekim 2008; 17:58:09 >
  • Arabayı ağustos 2007'de sıfır almıştık...
    full depoyla(55lt. alır), tam yükle(5 kişi+full bagaj) ,klima açık ortalama 100km hızla Ankaraya gitmiştik 900km yol yaptı!gayet başarılı bence ama normal yük ve sürüşle rahat 1000km üstü gider..
    Ben şehir içi hep 50ytl alıyorum 17lt. civarı onunlada 300km gidiyor rahat, buda şehir içi kullanımda..
    gayet ekonomik yani...
    bir de ekonomi için bu araca şehir içinde özellikle kalkışlarda fazla yüklenmemek lazım, ağır olduğu için yakıtı orda harcıyor.
  • Otomatik Matrix kullanan arkadaşlar yakıt durumu nedir bilgi verebilirmisiniz.

    100 km de kaç litre yakıyor şehir içi şehir dışı.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.