Şimdi Ara

Yeni Hyundai Matrix (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
1
Favori
78.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Web sitesinde değilse bile bayilerdeki fiyatlar, yeni kasalar için maalesef artırıldı. Buna rağmen, ben aracı beğendiğim için almaya karar verdim ve bugün anlaştım. Aslında yeni kasanın bu kadar çabuk çıkacağını bilmediğim için, hedefimde yoktu ve bir sürü başka araca bakmıştım. Ancak sizin bu yazınızı okuyunca haftasonu bayiye gidip, inceleme şansım oldu ve Matrix Select totomatik vites aldım. Umarım doğru karar vermişimdir.

    Bu kararımla öncesindeki incelemlerimi aşağıdaki linkte okuyabilirsiniz:

    http://forum.donanimhaber.com/m_26016390/tm.htm#26016390#26016390

    http://forum.donanimhaber.com/m_26016390/tm.htm#26016390



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devr68 -- 29 Ağustos 2008; 0:07:05 >




  • Bugün bizde kısmet olursa Matrix in Otomatik select modelini alacağız.Umarım sorun çıkmaz
  • Arabaları aldığınızda ayrıntılı yorumları yazarsanız seviniriz.

    Ben dizel olanı düşünüyorum ama ikinizde benzinli otomatik almaya karar vermişsiniz artısı nedir eksisi nedir yakıt durumu nedir yazarsanız sevinirim.

    Bence otomatik vites rahat olur ama çok yakar.

    Kasada ağır 103 bg otomatik vitese az gelir diye düşünüyorum.

    Şimdiden hayırlı olsun allah kaza bela göstermesin.
  • Son anda benzinli otomatik modelden vazgeçtim.Dediğiniz gibi kasanın ağır ve 103 beygir olması çok yakmasına sebep olacağından dizel alıyorum.
    Güzel dilekleriniz içinde teşekkür ederim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Arabaları aldığınızda ayrıntılı yorumları yazarsanız seviniriz.

    Ben dizel olanı düşünüyorum ama ikinizde benzinli otomatik almaya karar vermişsiniz artısı nedir eksisi nedir yakıt durumu nedir yazarsanız sevinirim.

    Bence otomatik vites rahat olur ama çok yakar.

    Kasada ağır 103 bg otomatik vitese az gelir diye düşünüyorum.

    Şimdiden hayırlı olsun allah kaza bela göstermesin.
  • Buradaki arkadaş ayrıntılı bir inceleme yapmış fiat fiorino için.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25867783/mpage_1/key_//tm.htm#25950526

    Bende gittim inceledim ama bana matrix almak daha mantıklı geliyor.

    Hem dizel 110 bg hemde 5 yıl garanti var.

    Arabayı aldığınızda yukardakine benzer bir yazı yazabilirseniz bizler için aydınlatıcı bir kaynak olur.
  • Fiorino benim de hedeflerim içinde vardı, test sürüşü de yaptım. Güzel araç, özellikle dışarıdan. Konfor donanımı da üst seviyede. Ancak hem iç tarafında ticari araç konseptinden kurtulamadığını gördüm, hem motor sesi ve gücü olumsuz etkiledi. Bir de web sitelerinden hem Matrix'in, hem de Fiorino'nun 2008 model ikinci el fiyatlarına bakmanızı tavsiye ederim. Sonuçta Matrix binek amaçlı üretilmiş ve B4 sınıfı bir araç. 5 yıl garanti konusu da, vurguladığınız gibi bence önemli.

    Otomatik vites mecburiyetim olmasa, ben de kesinlikle dizel seçerdim. Matrix'lerin test araçları henüz izmir bayilerine ulaşmadı, ama aynı motor olduğu için, geçen hafat bir arkadaşımın Getz aracını kullanarak test ettim. Bana çok sessiz ve güçlü geldi.


    http://forum.donanimhaber.com/m_26016390/tm.htm#26016390#26016390

    linkteki çalışmanın ekine bakarsanız BC sütununda yıllık 10.000 km ortalama üzerinden 3 yıl sonundaki masrafı karşılaştırabilirsiniz. Buna göre listedeki otomatik versiyon yerine benzinli select fiyatını koyup mukayese yaparsanız, dizele vereceğiniz fiyat farkını yaklaşık 3 yılda amorte edebileceğinizi görürsünüz.

    Bir de aynı yazının sonunda bir zam olasılığı teorim var, onu da okumanızı tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devr68 -- 27 Eylül 2008; 21:17:37 >




  •  Yeni Hyundai Matrix


     Yeni Hyundai Matrix


     Yeni Hyundai Matrix


    Matrix kısa sürede, özellikle şehir içi kullanımda çocuklu aileler tarafından tercih edilen ve Türkiye binek araç pazarında yüzde 3.4 oranında bir paya sahip olan MPV’ler arasında kendine önemli bir yer edindi ve 2008 yılının ilk 7 aylık satışları itibariyle Türkiye’nin en çok tercih edilen 2’nci MPV’si konumunu sürdürdü. Gerek günlük işlerde gerek hafta sonu kaçamaklarında her türlü ihtiyaca cevap verebilecek özelliklere sahip olan Matrix, 25 yaş üstünde yer alan, A-B ve C sosyo-ekonomik statüsündeki çocuklu aileleri ve genç çiftleri hedefliyor. Matrix’in pratik, ekonomik, fonksiyonel, ergonomik, güvenli, sosyal, şehirli, rahat ve kendine güvenen bir karakteri bulunuyor.

    Tasarım
    Özellikle genç aileler tarafından tercih edilen Matrix’teki yenilikler ön taraftan başlıyor. Çamurluklara kadar uzanan ve daha da büyütülen ön farlarla birlikte yeni tasarıma kavuşan radyatör ızgarası ilk bakışta dikkati çeken değişiklikler arasında yer alıyor. Matrix’in ön taraftaki yenilikleri tamponda da devam ediyor. Tasarımı yenilenen ön hava giriş kanalı daha da büyütülürken yanlardaki sis farları da daha belirgin hale getirilerek aracın kendine özgü bir havaya kavuşması sağlandı. Bu değişim, Matrix’in daha sportif hale getirilen ön kaputunda, ön çamurluklarında ve yeni tip jant kapaklarında da görülüyor. Arka tarafta ise en önemli değişiklik tamponda ve arka kelebek cam altında yapıldı. Sportif çizgilerle yeniden tasarlanan arka tamponda formu değiştirilen sis farları da dikkat çekiyor.

    4060 mm uzunluğa, 1740 mm genişliğe ve 1635 mm yüksekliğe (tavan raylarıyla birlikte 1685 mm) sahip olan Matrix’in, 2600 mm’lik aks mesafesi sayesinde de oldukça geniş ve ferah bir iç hacmi bulunuyor.
    MPV sınıfındaki bir aracın sunduğu tüm avantajlara sahip olan Matrix’in iç tasarımındaysa yeni siyah renk ön konsola ve gri döşemelere yer verilirken orta konsolda bulunan radyo/CD çalara MP3 ve USB özelliği eklendi ve etrafındaki çerçeveler yenilendi. Matrix ile özdeşleşen ve kullanıcılar tarafından oldukça beğenilen göstergeler, orta konsoldaki bilgi ekranı, klima kontrolleri, dört kapıda elektrikli camlar, yüksek oturma pozisyonu, görüş açılarını artıran geniş camlar ve 40/60 oranında katlanan arka koltuklar gibi özellikler aynen korundu. Sunroof opsiyonel olarak sunulmaya devam ederken Matrix’in 345 litrelik bagaj hacmi, arka koltulklar tam olarak yatırıldığında 1.284 litreye çıkıyor.

    Motor Seçenekleri
    Hyundai Matrix Türkiye’de, common-rail direkt enjeksiyon teknolojili 1.5 litre CRDi-VGT dizel motor ve 1.6 litre benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle üretiliyor. 1.5 litre hacme sahip olan CRDi-VGT motor, 4000 d/d’de 110 PS maksimum güç ve 1900 ile 2750 d/d arasında tam 24 kgm’lik (235 Nm) tork üretiyor. Bu motorla 0’dan 100 km/s hıza 13.9 saniyede çıkan Matrix, 170 km/s’lik maksimum hıza ulaşıyor. Değişen aerodinami sayesinde yakıt tüketim değerleri düşürülen 1.5 CRDi-VGT motor, Matrix ile şehir içinde 100 km’de 6.3 litre ve şehir dışı kullanımda sadece 4.5 litre yakıt tüketiyor. 1380 kg’lık boş ağırlığı bulunan Matrix dizelin 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi ise 5.2 litre.

    Hyundai’nin kendini kanıtlamış 1599 cc’lik benzinli motoru ise Matrix için 5800 d/d’de 103 PS maksimum güç ve 4500 d/d’de 14.4 kgm (141 Nm) maksimum tork üretiyor. Matrix’te 1.6 litrelik motor için 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor. Manuel şanzımanla 170 km/s maksimum hıza çıkan Matrix 1.6, 0’dan 100 km/s hıza 12.7 saniyede ulaşıyor ve 100 km’de ortalama 7.2 litre yakıt tüketiyor. Otomatik şanzımanlı Matrix 1.6 ise 14.2 saniyelik 0-100 km/s ilk hızlanmaya, 166 km/s’lik maksimum hıza ve 100 km’de 8.3 litre ortalama yakıt tüketimine sahip.

    Donanım seçenekleri
    Matrix’in Türkiye’de üretilmesiyle birlikte oldukça zengin ve birçok versiyon arasından tercih edilebilen donanım seçenekleri sunuluyor. Daha önce 3 ayrı donanım paketi sunulurken yenilenen araçla birlikte donanım paketleri 4’e yükseltildi.

    Türkiye’de üretilen Matrix’in Start, Team, Select ve Style olmak üzere dört farklı donanım seçeneği bulunuyor. Yeni eklenen başlangıç donanım seviyesi Start’ta sürücü havayastığı, elektrik kumandalı ön ve arka camlar, aktif gergili emniyet kemerleri, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, arka koltuklarda hareketli baş dayamaları, çocuk koltuğu sabitleme mekanizması (ISOFIX), immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, kaza anında katlanabilen direksiyon mili, gövde rengi kapı kolları ve tamponlar ve elektrik kumandalı yan aynalar sunuluyor. Team paketindeyse bu donanımlara ek olarak direksiyon yükseklik ayarı, manuel kontrollü klima, dört hoparlörlü radyo/CD/MP3 çalar, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, ön sis farları, renkli camlar, fasılası ayarlanabilir cam silecekleri, arka cam sileceği ve isteğe bağlı olarak ABS fren sistemi alınabiliyor.

    Select paketindeyse, Start ve Team paketlerinin özelliklerine ek olarak ön yolcu havayastığı, standart ABS, metal görünümlü ön konsol, dijital bilgi ekranı, 6 hoparlörlü radyo/CD-MP3 çalar, bel ve yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, arka koltuklarda bardak tutacaklı kol dayama, bagaj içi filesi, gövde rengi yan dikiz aynaları, tavan rayı ve otomatik şanzımanlı versiyonda sürücü koltuğu kol dayaması alınabiliyor. Style paketindeyse tüm bu donanımlara ek olarak yan havayastıkları, deri kaplı vites topuzu ve direksiyon simidi, arka spoyler, elektronik kontrollü tam otomatik dijital klima, nem sensörü, arka spoyler, AQS hava kalite kontrol sistemi ve 15 inçlik jantlara sahip 195/55 R15 ebadındaki lastikler sunuluyor. Ayrıca elektrikli açılır tavan da isteğe bağlı olarak alınabiliyor.

    Türkiye’de üretilen Matrix’te Bronz Gri, Mika Bordo, Metalik Açık Gri, Safir Mavi ve Lacivert olmak üzere yepyeni 5 renk seçeneği sunulmaya başlandı. Toplam 9 farklı renk alternatifi bulunan Matrix’te ayrıca İnci Beyazı, Derin Siyah, Kum Beji ve Kristal Mavi renkleri arasından da seçim yapılabiliyor.

    Hyundai Matrix’in fiyatları, motor ve donanım seçeneğine göre 23 bin 900 YTL ile 33 bin 300 YTL arasında değişiyor.

    Not: direksiyonda.com dan alıntıdır.




  • matrix gayet güzel olmuş bence. fiyatı da fena değil. alan arkadaşların yorumlarını dört gözle bekliyorum...
  • Bayilere giden arkadaşlar , kaç fiyat verildi acaba dizel için.
    Sitede eski fiyatlar var da. Özellikle dizel select ve style için.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: adanamersin

    Bayilere giden arkadaşlar , kaç fiyat verildi acaba dizel için.
    Sitede eski fiyatlar var da. Özellikle dizel select ve style için.


    Web sitesindeki fiyatlar şöyle:

    1.5 CRDi VGT (110 PS) SELECT 30,600 YTL
    1.5 CRDi VGT (110 PS) STYLE 32,400 YTL

    Yanlış hatırlamıyırsam, bayilerde de hemen hemen aynı. İzmir için, ilk verilen fiyatlar yaklaşık 300 YTL daha ucuz.
  • Bayiler liste fiyatı üzerinden 300-500 hatta bazen 1000 ytl yi geçen indirimler yapabiliyor.

    Niyetinizin ciddi olduğunu belli edin bir kaç bayiyi bir birine kırdırın ucuza alırsınız.

    Özellikle nakit parada eliniz güçlü oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Arabaları aldığınızda ayrıntılı yorumları yazarsanız seviniriz.

    Ben dizel olanı düşünüyorum ama ikinizde benzinli otomatik almaya karar vermişsiniz artısı nedir eksisi nedir yakıt durumu nedir yazarsanız sevinirim.

    Bence otomatik vites rahat olur ama çok yakar.

    Kasada ağır 103 bg otomatik vitese az gelir diye düşünüyorum.

    Şimdiden hayırlı olsun allah kaza bela göstermesin.


    2009 Yeni kasa Matrix Select otomatik vites aracı bugün teslim alabildim. Bayinin söylediğine göre, yeni kasayı İzmir'de ilk alan olduğum için, sanayi bakanlığı izninin ibrazı ve işleme alınması ilk defa olduğu için bir kaç gün gecikme yaşandı. Ardından, AB yasalarına uyumlu ruhsatlar ilk defa doldurulmaya başlanmasından kaynaklanan bir gecikme daha olunca, aracı teslim almam 1.5 hafta sürdü. Sonuçta, bu hızla akşamüstü 70 km kadar kullanma şansım oldu. Son 14-15 yıldır sedan tipi araçlardan sonra, en önemli beklentim, bir süre gömülmeden, sandalyede oturur gibi araç kullanmaktı. Matrix bu beklentime tam yanıt verdiği için çok mutluyum. Konforlu ve sessiz sürüş, performansı yüksek motor, her yönden genişlik gibi pek çok artıları var. Buna karşılık ilk andaki hayal kırıklığını belirtmeden geçemeyeceğim. Listede yol bilgisayarı denince, açıkçası detayları sorgulamamıştım, ama bu ekranın anlık yakıtını tüketimi göstermiyor oluşunu çok yadırgadım. Oysa, mevcut yakıtla kaç km. daha yol gideceğini gösteren bir ekranda, bu detayın olmaması çok şaşırtıcı geldi. Bu çok çok küçük bir ayrıntı, ancak benim için ilk günün olumsuz süprizi idi. Umarım bu basit ayrıntı, yeni araçlarda zamanla düzeltilir. Bunun dışında sorularınız olursa, yanıtlamaya çalışırım. İlk gün yorumu bu kadar.




  • sadece önü değişmişler sanırım

    diğer yerler aynı gibi
  • Devr68 hayırlı olsun güle güle kullanın.

    Allah kaza bela göstermesin.

    15-20 gün içinde ayrıntılı bir yazı yazarsanız sevinirim.
  • '' Buna karşılık ilk andaki hayal kırıklığını belirtmeden geçemeyeceğim. Listede yol bilgisayarı denince, açıkçası detayları sorgulamamıştım, ama bu ekranın anlık yakıtını tüketimi göstermiyor oluşunu çok yadırgadım. Oysa, mevcut yakıtla kaç km. daha yol gideceğini gösteren bir ekranda, bu detayın olmaması çok şaşırtıcı geldi. Bu çok çok küçük bir ayrıntı, ancak benim için ilk günün olumsuz süprizi idi. Umarım bu basit ayrıntı, yeni araçlarda zamanla düzeltilir. ''


    Öncelikle hayırlı olsun demek isterim iyi günlerde kazasız belasız kullanın. Bu aracı almadan önce araştırdıysanız,hem kataloglarında hemde kendi internet sitesinde donanım olarak yol bilgisayarının olmadığı açık ve net bir bir şekilde belli ,evet size katılıyorum bu büyük bir eksik,ama acıda bir gerçek:(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cunuvar -- 6 Eylül 2008; 11:37:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cunuvar

    '' Buna karşılık ilk andaki hayal kırıklığını belirtmeden geçemeyeceğim. Listede yol bilgisayarı denince, açıkçası detayları sorgulamamıştım, ama bu ekranın anlık yakıtını tüketimi göstermiyor oluşunu çok yadırgadım. Oysa, mevcut yakıtla kaç km. daha yol gideceğini gösteren bir ekranda, bu detayın olmaması çok şaşırtıcı geldi. Bu çok çok küçük bir ayrıntı, ancak benim için ilk günün olumsuz süprizi idi. Umarım bu basit ayrıntı, yeni araçlarda zamanla düzeltilir. ''


    Öncelikle hayırlı olsun demek isterim iyi günlerde kazasız belasız kullanın. Bu aracı almadan önce araştırdıysanız,hem kataloglarında hemde kendi internet sitesinde donanım olarak yol bilgisayarının olmadığı açık ve net bir bir şekilde belli ,evet size katılıyorum bu büyük bir eksik,ama acıda bir gerçek:(


    Kataloğunda da, internette de ifade şu: "Dijital bilgi ekranı ile gerekli tüm bilgiler karşınızda" Fotoğrafta da mevcut yakıtla kaç km.gidileceğini belirten göstergeyi koydukları için, benim aklıma başka türlüsü gelmedi. Klasik pazarlama hilesine kandım. Sonuçta, bir sıkıntı nedeni değil, ama beklentinin farklı çıkması hoş değil. Srekli tüketim hesabı yapıp, moralimizi bozamamızı istememişler herhalde. Ben de hesap yapıp canımı sıkmayacağım zaten. Araç konforlu, diğer özelliklerinin keyfini çıkaracağım.

    Hemen belirtmek istediğim bir özellik; İzmir'de yaşadığım için havalar halen sıcak ve aracın klimasının test etmek için halen iyi bir zaman. Son bir kaç yılda kullandığım, Fiat, Renault ve Toyota marka araçlarla mukayese ettiğimde, klimasının çok iyi soğuttuğunu gözledim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cell-im

    matrix gayet güzel olmuş bence. fiyatı da fena değil. alan arkadaşların yorumlarını dört gözle bekliyorum...


    yeni kasa ile ilgili ilk yorumları aşağıdaki linkte okuyabilirsiniz:


    http://forum.donanimhaber.com/m_26016390/mpage_1/key_//tm.ht#26572123
  • Verdiğiniz link açılmıyor hatalı.

    Ben ekleyim linki

    http://forum.donanimhaber.com/m_26016390/mpage_1/key_//tm.htm#26559057
  • Bugün, 26" büyük bisikletin pedalında bir arıza olunca, tamirciye götürmem gerekti. Gitmişken, oğlumun 12" bisikletinin de lastiklerini de şişirtmek için ki bisikleti birden Matrix'in bagajına attım. Dönüşte, bagajı merak eden arkadaşların isteği aklıma geldi. Hemen bol bol fotoğraf çektim. İşte ilk fotoğraf aşağıda. Devamı gelecek.

     Yeni Hyundai Matrix



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devr68 -- 27 Eylül 2008; 20:28:09 >
  • Bagaj içinin daha yakından görüntüsü aşağıda. Bisiklet en büyük modellerden olduğu için, elbette sadece bagaja sığdırmak mümkün değil. Son yıllarda yeni araç alanlar, inceleyenler bilir, artık arka koltuklar tek düğmeden, basit bir dokunuşla katlanıyor. Buna ilave bir de takla attırdığınızda, bagajda oldukça geniş bir yer açabiliyorsunuz.

     Yeni Hyundai Matrix
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.