Şimdi Ara

Yeni, Hızlı, Ekonomik EAT6 Tam Otomatik Şanzıman (Peugeot) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
8
Favori
99.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    Aisin kendi dökümantasyonunda otomatik şanzuman yağının 2 yıl veya her 20bin km de değiştirilmesini tavsiye ediyor
    Daha neler? Ciddi misiniz?
    Bence Aisin dalga geçiyor olmalı. Sanki motor yağı değiştiriyoruz. Bende EAT6 c3 ve 7g-tronic Mercedes C serisi araçlar var.
    7g-tronic için Türkiye koşullarında 5 yıl ve 60 binde bir değişim öneriliyor, Almanya'da 120 bin km değişim periyodu. EAT6 için 20 bin km denmişse çok tuhaf olmuş gerçekten.
  • Şu videoyla ilgili yorumu olan? Yılda en az 20.000 km, günde yaklaşık 120 km (8 ay boyunca) yapacak, dur kalklı trafikte kullanacak birisi için bu tip şanzıman ideal midir sizce?
    https://www.youtube.com/watch?v=mJekKGaRDMM
  • 2019 yıl sonunda Peugeot 2008 EAT6 aldım.


    Şanzuman tek kelimeyle harika.


    İstanbul trafiği için biçilmiş kaftan.


    Isınma, aşınma, mekatronik gibi sorunları yok.


    Yokuş yukarı kasılma, daha teker hareket eder etmez kamyon gibi ikinci vitese geçme yok.


    Otomatik araç alacaksanız kesinlikle EAT6 ve EAT8, Alternatif olarak CVT (renault X-tronic ve honda CVT gibi)


    Çift kavramalardan kesinlikle uzak durun (DSG, EDC, DCT, Power Shift)

  • Herkese merhabalar,


    2015 model 2016 trafiğe çıkışlı EAT6 BlueHdi 120 HP 308 aracım var. 72.500 KM'de anlık olarak. Araç 56.000 KM'den beri bende. Tüm bakımları yetkili serviste yapılmıştır. Aracımdan genel olarak memnun olsam da şanzımanda bir sorun olduğuna inanır durumdayım.


    Şöyle açıklayayım;


    Soğuk havalarda veya yazın sıcakta aracı açıp belli bir süre çalıştırıp hareket edince 2ye geçerken ufak bir tepkime alıyorum.(Sanki araç öne doğru çok azcık atılıp vitesi alıyor gibi) ancak asıl sorunum bu değil özellikle 2den 3'e büyütme yaparken 2000 rpm civarına gelip tekrar 1800 rpmlere inip tekrar 2000 rpme gelerek - bu arada ufak bir silkeleme hissiyatı veriyor - 3e atıyor araç. İlk aldığım zamanlarda bunu çok fark etmesem de zamanla özellikle ara sokaklarda ve yavaş gidilmesi gereken noktalarda çok rahatsız etmeye başladı. 60.000 KM bakımı için gittiğim İzmir Arkas Peugeot Yetkili servisine bu durumu anlattım ve şanzımana KM ile odaklı olarak adaptasyon yazılımı yapıldığını sistemde herhangi bir hata, sorun görünmediğini iletti.


    Aynı şekilde yine yavaş gidilen bölgelerde - sokak araları vs. - 27-30 km/h saat aralığında araç 3. vites düşük devir gidebilecekken 2. vitese indiriyor ve yüksek devirde gidiyor devamında ya 3e manuel atmak zorunda kalıyorum veya tekrar - 2den 3'e büyütme yaparken 2000 rpm civarına gelip tekrar 1800 rpmlere inip tekrar 2000 rpme gelerek 3e atıyor - olarak belirttiğim kısmı yaşıyorum. 2ye indirdiği zamanlarda ise gazı kısa süreli de olsa almama durumu mevcut. Almasını beklediğim olabiliyor. Yorumlara ve genel olarak her yere bakmaya çalıştım ama birebir olarak anlattığımı anlatanlara rastlamadım.


    Bunun yanı sıra fark ettiğim bir başka gariplik ise aracın atıyorum genel olarak 3-4-5 viteslerinde belli bir hızdayken biraz gaza basmamla beraber devirin arttığını ancak vites atmadan tekrar normal olması gereken seviyelere indiğini görüyorum. Örnek vermek olursa 3. viteste giderken 1700 rpmlere gelip tekrar 1300-1400 lere geri geliyor gazı aldıktan sonra ama kesinlikle bu süre zarfında gaz yememezlik gibi bir durum oluşmuyor. O konuda bir sorun yok. Tek gazı almama sorunu 3ten 2 ye indiğinde anlık 1-1.5 snlik süreç ki rahatsız edici bir durum.


    Son olarak ise şöyle bir durum mevcut; ışıktasınız kalktınız 1-2 yaptı araç tam 3 e attığı anda trafik nedeniyle ayağınızı gazdan çektiğinizi düşünün işte o sırada araç 1000 rpmlere inip ordan sanki sekercesine 1250-1400 lere geliyor. Bununla ilgili video atabilirim ama hangi site üzerinden upload edip paylaşmalı bilemediğim için şimdilik atmıyorum.


    Benim anlamadığım araçlarla ilgili bir insan ve araştırmacı olmama rağmen AISIN'in bu kadar iyi şanzıman ürettiği herkes tarafından biliniyor. ZF8, 7G-DCT kullanmış biri olarak EAT6'nın bu saçmalıklarına gerçek anlamda anlam veremiyorum. Genel kullanımda rahatsız etmeyen sorunlar ama takdir edeceğiniz üzere İzmir trafiğinde ve ara sokaklarında özellikle yollar köstebek yuvası gibi olduğu için mecbur yavaş gitmek durumunda kalabiliyoruz. Anlattığım sorunları yaşayan herhangi biri var mı?


    İzmir 2. Sanayi Ay Yıldız Otomotiv Hakan Usta ile görüştüğümde ise kendisi Peugeot Yetkili Servisten ayrılan biri olarak şanzıman yazılımı dışında enjektörlere de yazılım atmış olmaları gerekli dedi ancak İzmir Arkas Peugeot servisini arayıp sorgulattığımda buna gerek olmadığı çünkü herhangi bir enjektörün değişmediği söylendi.


    Umarım bu konuda bana yardımcı olabilecek fikir verebilecek kişiler çıkar. Çünkü eminim ki bu araç şanzıman konusunda çok daha iyi ve az yakıyor ancak bende bu tarz sorunlar mevcut. 6.2 lt / 100 km - 35 km/h ile 16.000 KM ortalamam var. Yardımlarınızı bekliyorum.


    Saygılarımla.





  • +++++ düşüncelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.