Şimdi Ara

Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
442
Cevap
12
Favori
150.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkes yorumlamış, kimse deneme yapmamış anlaşılan,
    ben gittim ve deneme sürüşü yaptım arkadaşlar,
    bizzat sürdüğüm ve test ettiğim için merak edenler dikkatle dinlesin :)


    öncelikle ford kullanmamış ve markaya karşı önyargılı olduğumu söylemeliyim.
    İlk kez kullandığım için tüm izlenimlerimi paylaşayım dedim,
    Konfor gayet başarılı geldi bana, malzeme kalitesi, doku, renk uyumu başarılı.
    Koltuk vucudu sarıyor, rahat.
    Göstergelerdeki mavi renk hakimiyeti ve fiesta tarzı kumanda tuşları bana hoş gelmedi, daha sade ve az tuş olabilirdi.
    Direksiyondan kumanda tuşları daire şeklinde, çok kullanışlı gelmedi bana doğrusu,
    Arka koltuk diz mesafesi ve bagaj daha iyi olabilirdi.

    Gelelim motoraaa,
    ben de çoğu kişi gibi teknik verilere bakıp 1.0 litre 3 silindir, 125 beygir ve 170 nm tork, şehir içi 6.4 lt yakıt değerlerini görünce heyecanlandım tabi.
    çalıştırınca ilk hayal kırıklığım motor sesi oldu, belki de yeni olduğundandır, belki de sırf sese odaklandığımdandır, bilemiyorum ama rahatsız oldum.
    vites geçişleri normal, ne iyi ne kötü, daha yumuşak geçiş beklerdim doğrusu,
    1 ve 2. viteslerde maalesef ağır kalıyor, ama bekliyordum doğrusu...
    Otobana çıktım, ikinci hayal kırıklığım yol ve rüzgar sesinin çok olması, 120 ile içeriye fazla gürültü aldığına şahit oldum.

    özetle motor bence yetersiz, özellikle şehir içinde vasat kalıyor, teknik değerlere ulaşabileceğini sanmıyorum çünkü hızlanmak için ister istemez gaza fazla yükleniyorsunuz. Beni en iyi 1.6 dizel focus kullanıcıları anlayacaktır.

    Ben umduğumu bulamadım,
    49 bin tl eder mi?
    bence etmez...




  • İsterse 250 beygir olsun neticede bin cc ... asla performans beklenmesin, asla seri kalkış beklemesin. Şehir içi hanım arabası derler ya işte öyle bir araç, yani Focus gibi bir araca uygulamaları bence gereksiz olmuş. Fiesta için ise çok ideal bir motor yakıt tüketimi ile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greatottoman

    herkes yorumlamış, kimse deneme yapmamış anlaşılan,
    ben gittim ve deneme sürüşü yaptım arkadaşlar,
    bizzat sürdüğüm ve test ettiğim için merak edenler dikkatle dinlesin :)


    öncelikle ford kullanmamış ve markaya karşı önyargılı olduğumu söylemeliyim.
    İlk kez kullandığım için tüm izlenimlerimi paylaşayım dedim,
    Konfor gayet başarılı geldi bana, malzeme kalitesi, doku, renk uyumu başarılı.
    Koltuk vucudu sarıyor, rahat.
    Göstergelerdeki mavi renk hakimiyeti ve fiesta tarzı kumanda tuşları bana hoş gelmedi, daha sade ve az tuş olabilirdi.
    Direksiyondan kumanda tuşları daire şeklinde, çok kullanışlı gelmedi bana doğrusu,
    Arka koltuk diz mesafesi ve bagaj daha iyi olabilirdi.

    Gelelim motoraaa,
    ben de çoğu kişi gibi teknik verilere bakıp 1.0 litre 3 silindir, 125 beygir ve 170 nm tork, şehir içi 6.4 lt yakıt değerlerini görünce heyecanlandım tabi.
    çalıştırınca ilk hayal kırıklığım motor sesi oldu, belki de yeni olduğundandır, belki de sırf sese odaklandığımdandır, bilemiyorum ama rahatsız oldum.
    vites geçişleri normal, ne iyi ne kötü, daha yumuşak geçiş beklerdim doğrusu,
    1 ve 2. viteslerde maalesef ağır kalıyor, ama bekliyordum doğrusu...
    Otobana çıktım, ikinci hayal kırıklığım yol ve rüzgar sesinin çok olması, 120 ile içeriye fazla gürültü aldığına şahit oldum.

    özetle motor bence yetersiz, özellikle şehir içinde vasat kalıyor, teknik değerlere ulaşabileceğini sanmıyorum çünkü hızlanmak için ister istemez gaza fazla yükleniyorsunuz. Beni en iyi 1.6 dizel focus kullanıcıları anlayacaktır.

    Ben umduğumu bulamadım,
    49 bin tl eder mi?
    bence etmez...





    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Siigle


    quote:

    Orijinalden alıntı: greatottoman

    herkes yorumlamış, kimse deneme yapmamış anlaşılan,
    ben gittim ve deneme sürüşü yaptım arkadaşlar,
    bizzat sürdüğüm ve test ettiğim için merak edenler dikkatle dinlesin :)


    öncelikle ford kullanmamış ve markaya karşı önyargılı olduğumu söylemeliyim.
    İlk kez kullandığım için tüm izlenimlerimi paylaşayım dedim,
    Konfor gayet başarılı geldi bana, malzeme kalitesi, doku, renk uyumu başarılı.
    Koltuk vucudu sarıyor, rahat.
    Göstergelerdeki mavi renk hakimiyeti ve fiesta tarzı kumanda tuşları bana hoş gelmedi, daha sade ve az tuş olabilirdi.
    Direksiyondan kumanda tuşları daire şeklinde, çok kullanışlı gelmedi bana doğrusu,
    Arka koltuk diz mesafesi ve bagaj daha iyi olabilirdi.

    Gelelim motoraaa,
    ben de çoğu kişi gibi teknik verilere bakıp 1.0 litre 3 silindir, 125 beygir ve 170 nm tork, şehir içi 6.4 lt yakıt değerlerini görünce heyecanlandım tabi.
    çalıştırınca ilk hayal kırıklığım motor sesi oldu, belki de yeni olduğundandır, belki de sırf sese odaklandığımdandır, bilemiyorum ama rahatsız oldum.
    vites geçişleri normal, ne iyi ne kötü, daha yumuşak geçiş beklerdim doğrusu,
    1 ve 2. viteslerde maalesef ağır kalıyor, ama bekliyordum doğrusu...
    Otobana çıktım, ikinci hayal kırıklığım yol ve rüzgar sesinin çok olması, 120 ile içeriye fazla gürültü aldığına şahit oldum.

    özetle motor bence yetersiz, özellikle şehir içinde vasat kalıyor, teknik değerlere ulaşabileceğini sanmıyorum çünkü hızlanmak için ister istemez gaza fazla yükleniyorsunuz. Beni en iyi 1.6 dizel focus kullanıcıları anlayacaktır.

    Ben umduğumu bulamadım,
    49 bin tl eder mi?
    bence etmez...





    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...

    adamlar mobilet süper 51 motoru koymuşlar arabaya.. 3 silindir. bide avrupada motosiklet motoruyla çalışan klansmanında en iyi motoru seçilmiş ecoboost.. buraya yazıyorum , bu motor 2014 yılında türkiyede kalkacak.. almanca demek gerekirse FAUST olacak. anlayan anlasın..

     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg




  • bu arada satıcı atılgan otomotiv deki arkadaştan edindiğim izlenim, bu modele beklenen talep olmadığı yönünde...
  • Yabancı sitelerde aracı test edenler,1.6 125likten çekiş yönünden hiçbir farkı olmadığını söylüyordu.Youtubeda videoları var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorun hacmi 1.0lt heralde 3 silindir olacak,5 silindir olacak değil ya.Yılın motoru ödülü alan ecoboostu motosiklet motoruyla kıyaslıyor adam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımı (Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg, 170 tork, sedan) Ağustos 2012’de Erzincan Ford bayisinden aldım. Çok memnunum.
    Ortalama yakıt tüketimi Erzincan’da 7lt gösteriyordu. Erzincan Erzurum arası klima açık 6lt gösterdi. Erzurum Kars arası ise 5.8’e kadar düştü. (Aracı zorlamadım ve 2500 devirin üzerine çıkmamaya özen gösterdim) Yokuşlarda çekmeme gibi bir sorunu yok. 1.5 otomatik Subaru impreza (2007) ve 1.3 dizel Opel Astra Klasik’ten (2005) daha keyifli. Çekiş bakımından aynı yoldaki dizel Opel Astra’nın performansını gösterdi.

    Kars’ta şehir içi fazla dur kalk yapmadan ve ortalama yakıtı sıfırladıktan sonra, ortalama yakıt göstergesi 6lt-5.8lt arası değişiyor. Aracı sakin kullanırım ve aracın vites değiştirme önerisine çoğunlukla uyarım. Hızlanmalar benim için oldukça yeterli. Aracımın motor sesi traktör motoru gibi değil. Sabah çalıştığında ve sabah yola çıktığımda biraz hırıltı geliyor sonra düzeliyor. (Sanıyorum motor gürültüsü çoğunlukla aracın nasıl kullanıldığı ile ilgili)

    En beğendiğim özellikleri motorun sessiz çalışması, çekişi ve direksiyon hakimiyeti. Direksiyonu çok hassas. Araç istediğim zaman istediğim yere dönüyor. Çekişi benim için gayet yeterli. 1.6 ecoboost Grand cmax ve 1.6 dizel yeni focus ile test sürüşü yaptım. Bana göre, bu iki araç kadar performanslı bir araç.

    İçeri fazla ses almıyor. Klima açıkken yol ve rüzgar sesini pek duymadım. Klima kapalıyken kapıdan biraz rüzgar sesi geliyor. Ses yalıtımı benim için yeterli.
    Alacak olan arkadaşlara, teknik verilerini incelemelerini ve test sürüşü yapmalarını öneririm.

    Araç almadan önce bu forumdaki pek çok yazıyı okudum. Bu foruma emeği geçen herkese teşekkür ederim.
    Umarım bu değerlendirme almak isteyen arkadaşlara yardımcı olur. Sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.

    Saygılarımla,
    Mehmet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: merogul

    Aracımı (Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg, 170 tork, sedan) Ağustos 2012’de Erzincan Ford bayisinden aldım. Çok memnunum.
    Ortalama yakıt tüketimi Erzincan’da 7lt gösteriyordu. Erzincan Erzurum arası klima açık 6lt gösterdi. Erzurum Kars arası ise 5.8’e kadar düştü. (Aracı zorlamadım ve 2500 devirin üzerine çıkmamaya özen gösterdim) Yokuşlarda çekmeme gibi bir sorunu yok. 1.5 otomatik Subaru impreza (2007) ve 1.3 dizel Opel Astra Klasik’ten (2005) daha keyifli. Çekiş bakımından aynı yoldaki dizel Opel Astra’nın performansını gösterdi.

    Kars’ta şehir içi fazla dur kalk yapmadan ve ortalama yakıtı sıfırladıktan sonra, ortalama yakıt göstergesi 6lt-5.8lt arası değişiyor. Aracı sakin kullanırım ve aracın vites değiştirme önerisine çoğunlukla uyarım. Hızlanmalar benim için oldukça yeterli. Aracımın motor sesi traktör motoru gibi değil. Sabah çalıştığında ve sabah yola çıktığımda biraz hırıltı geliyor sonra düzeliyor. (Sanıyorum motor gürültüsü çoğunlukla aracın nasıl kullanıldığı ile ilgili)

    En beğendiğim özellikleri motorun sessiz çalışması, çekişi ve direksiyon hakimiyeti. Direksiyonu çok hassas. Araç istediğim zaman istediğim yere dönüyor. Çekişi benim için gayet yeterli. 1.6 ecoboost Grand cmax ve 1.6 dizel yeni focus ile test sürüşü yaptım. Bana göre, bu iki araç kadar performanslı bir araç.

    İçeri fazla ses almıyor. Klima açıkken yol ve rüzgar sesini pek duymadım. Klima kapalıyken kapıdan biraz rüzgar sesi geliyor. Ses yalıtımı benim için yeterli.
    Alacak olan arkadaşlara, teknik verilerini incelemelerini ve test sürüşü yapmalarını öneririm.

    Araç almadan önce bu forumdaki pek çok yazıyı okudum. Bu foruma emeği geçen herkese teşekkür ederim.
    Umarım bu değerlendirme almak isteyen arkadaşlara yardımcı olur. Sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.

    Saygılarımla,
    Mehmet

    1,6 dizele yakın olması zor gözüküyor. Tdci sınıfının en perpormansli olanı 1,0 benzinli aynı performansı vermek için 8-9 lt benzin tuketir ama yinede arkada kalır. Bahsettiginiz güzergahta dizel focus kullansaydınız 4,5 Lt tüketim degerlerini yakalarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • test eden arkadaşı saygılarımı sunuyorum... son süratte 210 u 4. vitesde 185 km hıza ulaşan bir aracın talep olmaması normaldir =) bu değerleri stock bir tdci ne zaman gördü çok merak ettim. bmw 116, golf gibi araçlardan daha sessiz bir aracı beğenmedi anlamış değilim(testleri internette mevcut...) ..onca 1,5 dizel 1,6 dizel araçlara bırak el sallamayı, ayağımı sallarken ne düşündüler orası ayrı bir konu
  • Bu gün İzmir otokoçta aracı inceledim henüz test aracı gelmediği için test sürüşü için kayıt yaptırdım belki kampanya olabilir diye yıl başına yakın almayıda düşünüyorum tüm yazıları okudum özellikle bazı görüşler bana ilkel geldi ağzı olan konuşuyor misali 1.0 motor olurmu diyenler 170 tork 125 ps değerlerine bakmıyorlar herhalde!bu değerlerde kafada atma ile olmuyor ciddi ölçümlerle sabitleniyor,bu motor şahin doğanın 1.6 atmosferik motorundan daha güçlü artık atmosferik motorlar tarihe karıştı,ford dünya markası bir kere kemik gibi bir araç kapılarını örterken çıkan tok ses üst sınıf araçlarınki ile aynı bir nissan qq bir duster ve renaultun hepsinde teneke sesi var,ben 2 yıldır 1.2 tsi skoda yeti kullanıyorum 1400 kg ağırlığı çekmez diyorlardı adeta hoplatıyor işıkta ilk kalkışta çok üst füzey bir araç yoksa büyük fark atıyor aileye 2 araç olarak 1.0 motorlu focus alacağım gördüğüm tek eksiklik otomatik olmaması onun dişinda kemikli bir araç 40 yıldır araç kullanırım anadolla başladım biraz tecrübem var sanırım düşünen arkadaşlar bence hiç düşünmesin özellikle 1.0 motora hiç takmasınlar muhatabınız ford şimdiye kadar hangi yanlışı yapıp hangi modeli yok oldu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BERSUM

    Bu gün İzmir otokoçta aracı inceledim henüz test aracı gelmediği için test sürüşü için kayıt yaptırdım belki kampanya olabilir diye yıl başına yakın almayıda düşünüyorum tüm yazıları okudum özellikle bazı görüşler bana ilkel geldi ağzı olan konuşuyor misali 1.0 motor olurmu diyenler 170 tork 125 ps değerlerine bakmıyorlar herhalde!bu değerlerde kafada atma ile olmuyor ciddi ölçümlerle sabitleniyor,bu motor şahin doğanın 1.6 atmosferik motorundan daha güçlü artık atmosferik motorlar tarihe karıştı,ford dünya markası bir kere kemik gibi bir araç kapılarını örterken çıkan tok ses üst sınıf araçlarınki ile aynı bir nissan qq bir duster ve renaultun hepsinde teneke sesi var,ben 2 yıldır 1.2 tsi skoda yeti kullanıyorum 1400 kg ağırlığı çekmez diyorlardı adeta hoplatıyor işıkta ilk kalkışta çok üst füzey bir araç yoksa büyük fark atıyor aileye 2 araç olarak 1.0 motorlu focus alacağım gördüğüm tek eksiklik otomatik olmaması onun dişinda kemikli bir araç 40 yıldır araç kullanırım anadolla başladım biraz tecrübem var sanırım düşünen arkadaşlar bence hiç düşünmesin özellikle 1.0 motora hiç takmasınlar muhatabınız ford şimdiye kadar hangi yanlışı yapıp hangi modeli yok oldu?

    olmaz kardeşim. 1.0 dan motor , pat pat , bişey olmaz. zamanla göreceksiniz. hyundai buyndan 5 sene önce bu 3 silindir li motor nunmrasını getz lerde denedi. yemedi.. burası forum, ağzı olan tabi ki konuşacak. bak , kendiniz de gördünüz, koskoca otokoçta daha test aracı bile yok, adamlar tırsmışlar, mal belli olmasın diye....




  • Koskoca Ford malım belli olmasın diye test aracı getirmiyor öyle mi?komik duruma düşürmeyin kendinizi.Ford denemeden zorlamadan,dayanıklılığını ölçmeden satışa sunar mı sence?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: Siigle


    quote:

    Orijinalden alıntı: greatottoman

    herkes yorumlamış, kimse deneme yapmamış anlaşılan,
    ben gittim ve deneme sürüşü yaptım arkadaşlar,
    bizzat sürdüğüm ve test ettiğim için merak edenler dikkatle dinlesin :)


    öncelikle ford kullanmamış ve markaya karşı önyargılı olduğumu söylemeliyim.
    İlk kez kullandığım için tüm izlenimlerimi paylaşayım dedim,
    Konfor gayet başarılı geldi bana, malzeme kalitesi, doku, renk uyumu başarılı.
    Koltuk vucudu sarıyor, rahat.
    Göstergelerdeki mavi renk hakimiyeti ve fiesta tarzı kumanda tuşları bana hoş gelmedi, daha sade ve az tuş olabilirdi.
    Direksiyondan kumanda tuşları daire şeklinde, çok kullanışlı gelmedi bana doğrusu,
    Arka koltuk diz mesafesi ve bagaj daha iyi olabilirdi.

    Gelelim motoraaa,
    ben de çoğu kişi gibi teknik verilere bakıp 1.0 litre 3 silindir, 125 beygir ve 170 nm tork, şehir içi 6.4 lt yakıt değerlerini görünce heyecanlandım tabi.
    çalıştırınca ilk hayal kırıklığım motor sesi oldu, belki de yeni olduğundandır, belki de sırf sese odaklandığımdandır, bilemiyorum ama rahatsız oldum.
    vites geçişleri normal, ne iyi ne kötü, daha yumuşak geçiş beklerdim doğrusu,
    1 ve 2. viteslerde maalesef ağır kalıyor, ama bekliyordum doğrusu...
    Otobana çıktım, ikinci hayal kırıklığım yol ve rüzgar sesinin çok olması, 120 ile içeriye fazla gürültü aldığına şahit oldum.

    özetle motor bence yetersiz, özellikle şehir içinde vasat kalıyor, teknik değerlere ulaşabileceğini sanmıyorum çünkü hızlanmak için ister istemez gaza fazla yükleniyorsunuz. Beni en iyi 1.6 dizel focus kullanıcıları anlayacaktır.

    Ben umduğumu bulamadım,
    49 bin tl eder mi?
    bence etmez...





    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...

    adamlar mobilet süper 51 motoru koymuşlar arabaya.. 3 silindir. bide avrupada motosiklet motoruyla çalışan klansmanında en iyi motoru seçilmiş ecoboost.. buraya yazıyorum , bu motor 2014 yılında türkiyede kalkacak.. almanca demek gerekirse FAUST olacak. anlayan anlasın..

     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg


    kusura bakmayın ama çok cahilce yorumda bulunmuşsunuz. neye göre hangi donelere göre bu karara vardınız. getz'de kullanılan 3 silindirli motorla bu motorun ne alakası var. vw da dizel 3 silindir motor kullandı yıllarca ne oldu, bir tarafına bir şey mi oldu. ayrıca vw de 1.2 lt motor kullanıyor. üstelik bu 1 lt'lik motor aynı zamanda yeni çıkacak mondeo da dahi kullanılacak. adamlar salak mı ki koca arabaya bu hacimde motor kullansınlar. bir bildikleri var herhalde. fiat da 1 lt motor kullanıyor. kalu beladan kalma düşüncelerle yaşadığımız için bir baltaya sap olamıyoruz zaten biz millet olarak. insanlar biraz kullanır, bakılır zayıflıklar gösteriyor ondan sonra dersiniz ki bu motor olmamış ama bu peşin hüküm niye. ayrıca bir halt olmayacaksa bu motordan niye ısrarla buraya gelip olumsuzluklarını yazıyorsunuz. almazsınız olur biter ama bilmeden etmeden atıp tutmuşsunuz. artık motorlardaki genel eğilim downsizing yönünde. yani düşük hacimlerden aşırı beslemelerle verimli ve seri motorlar üretmek. bundan 5 sene önce 2 lt motordan bilmem kaç beygir güç elde edecekler deseler yada 1.6 lt motordan bilmem kaç beygir güç elde edecekler deseler siz ona da atıp tutardınız muhtemelen.




  • bir çok arkadaş bilip bilmeden yorum yapmış burda bahsedilen 1.0 ltlik motor turbo beslemeli bir motor,sıradan atmosforik motorlarla karıştırılmamalı,bu motor piyasadaki bütün 1,6 ltlik atmosforik benzinli motorlardan daha güçlüdür,tek eksi tarafı turbonun 1500 devirde devreye girmesi arada bir boşluğa neden olacaktır,tabi bu turbo boşluğu biçok rakibinden daha azdır astra j de 1900 devirde turbo devreye giriyor
  • Satış elemanı bana turbonun araç çalışır çalışmaz devreye girdiğini söylemişti. Araç 1400 devirde 170 tork veriyor ile aracın turbosu 1400 devirde devreye giriyor farklı şeyler gibi geliyor bana. Örneğin araç 150 torku hangi devirde verir ve bu 150 torku verdiğinde turbo devrede midir yoksa değil midir?
    Zaten biraz gaza basınca hemen 1500, 2000 devre çıkıyor.
  • Turbo her devirde yani aracı çalıştırdığınız gibi çalışır turbo temiz havayı daha çok motore göndermek için var..

    Sadece MAKSİMUM devri dediniz aralıklarda olur...
  • Motor tork-hp grafiğini koysa birisi de görsek neymiş..
  • "http://1l-ecoboost.fordmedia.eu/documents/Focus1.0-litre%20EcoBoost_TechSpecs_EU.pdf" adresinden aldığım grafik.


     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg


     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merogul -- 21 Eylül 2012; 10:23:43 >
  • Hocam grafik çok güzel.
    Kimse bu aracın performansını düşük bulmamalı, haksızlık olur.
    (Sözüm hayatı boyunca 2000cc motordan aşağı binmeyenlerden dışarı!)

    1500devirde 25kw(34hp)
    2bin devirde 35kw(47hp) güç üretiyor.
    Yani turbosuz 1.6 16v (120hp) motorlardan biraz daha bile iyi düşük devirdeki tepkisi.
    Daha ne.. Kimse şöyle böyle demesin, adamlar çok güzel bir motor yapmış :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 21 Eylül 2012; 16:49:01 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.