Şimdi Ara

YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN) (401. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: eminbey777 Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil1 iOS
5 sn
11.401
Cevap
174
Favori
897.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 399400401402403
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba bayiden 1.4 sedan egea urban plus aldım bende dün bir aksilik olmazsa haftaiçi teslim alacağım..geri görüş kamerası taktırdım dikiz aynası olandan (250 liraya kadar düştü fiyatını)
    şunu da kesin yaptır veya taktır diyeceğiniz birşey var mı? teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nemesis-Prime

    30 yıl öncesinin karbüratörlü motoru ile güncel enjeksiyonlu bir motoru sadece motor hacmi olarak karşılaştırmak hiç doğru değil. Halk arasında kulaktan duyma bilgilerle ve özellikle doğruluğundan emin olmadığınız bilgilerle yanıt vermeniz başkalarını yanıltabilir. Bilginin doğruluğunu araştırın derim.

    Bu mantıkta 1400cc veya 1500cc motorlara sadece hacmi daha fazla diye 1500cc motor daha iyidir diyemeyiz. Çünkü işin içine turbo, krank mili, piston vb. birçok motor bölümü giriyor. Eğer hala önemli bir fark olmadığını düşünüyorsak işin mühendislik kısmını hiç sayıyoruz demektir.

    Ayrıca karbüratörlü araba mevsimsel değişikliklerde daha fazla ayar ve bakım ister. Hava ve basınç değişikliklerinde yakıtı doğru oranda gönderemez. Bunun için ekstra bir ayar ve bakım gerekir. Üstelik karbüratörlü motorlar benzin ile gidildiğinde (ki kimse verimsiz olduğu için karbüratörlü motoru benzinde kullanmak istemez) çok yakar.

    Ufak bir kıyaslama; (resim alıntıdır)

    Hocam senin canın başka bir şeye sıkılmış herhalde takılacak birisini arıyorsun.

    Arkadaş basit bir soru sormuş "1.4 ile yokuşta sıkıntı yaşar mıyım"

    Bende gayet basit bir cevap vermişim 95 beygir ve 127 nm tork ile yokuşta sıkıntı yaşarsınız.

    Siz kalkıp "halk arasında kulaktan dolma bilgiler" demişsiniz. Ne alaka anlayamadım? Halk arasında ne duymuş olabilirim ki?

    Motordan, enjeksiyondan, krank milinden, turbodan, pistondan bahsetmişsiniz. Kim kıyaslama yapıyor anlamadım?

    Bilginin doğruluğunu araştırın demişsiniz. Hangi bilginin doğruluğunu araştırayım? Arkadaşın kullandığı aracın da beygir ve torku ile Egea 1.4 hemen hemen aynı dedim ve hatta baktım ki gerçekten aynıymış. İkiside 90-95 beygirle 127 nm tork üretiyor. Bunun anlamı "hemen hemen aynıdır" Bunun nesini araştırayım?

    Sonuçta 95 beygir ve 127 nm tork ne kadar yokuş çıkarsa bu arabada o kadar çıkar.

    Nitekim 1.6 atmosferik Egea kullanan @MUSAVIR arkadaş da aynı şeyi söylemiş. Ben yeri geliyor 1.6'da bile zorlanıyorum siz 1.4'ü düşünün artık demiş.

    Burada alınmanızı gerektirecek bir durum yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • celebic kullanıcısına yanıt
    Her şey yanlış anlaşılma sonucu gelişmiş hocam. Kusura bakmayın. Eski karbüratörlü motorlar ile Egea 1.4 benzinli motoru kıyaslıyorsunuz sandım. O sebepten karbüratör vs enjeksiyon karşılaştırması yapmıştım.

    Bu arada 1.6 multijet Egea kullanıyorum. Turbonun farkı hissettiriyor elbette. Diğer motor seçeneklerini kullanma fırsatım olmadı ama başka araçlarda kullandığım benzer motorlarda sıkıntı yaşamadım. Yokuşta çekişten düşmesi kişinin beklentisine ve kullanım amacına göre değişir. Düşük hacimli atmosferik araçlarda turbolu araçlar gibi torku hissederek çıkmak mümkün değil elbette.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mfizik

    merhaba bayiden 1.4 sedan egea urban plus aldım bende dün bir aksilik olmazsa haftaiçi teslim alacağım..geri görüş kamerası taktırdım dikiz aynası olandan (250 liraya kadar düştü fiyatını)
    şunu da kesin yaptır veya taktır diyeceğiniz birşey var mı? teşekkürler
    Ben krom set yaptırmıştim bayide, çok yakışıyor araca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperd82

    Ben bir yıldır aracı sırtımda taşıyorum o zaman :-) ve gayet memnunum. Araç basınca gidiyor performans istersen devir vereceksin. Tasarruf istiyorsan 6 vites var düşük devirde gideceksin.

    Siz bu aracı hiç kullandınız mı?
    Araç aynı VTEC gibi düşük devirde tasarruf, yüksek devirde performans sunuyor. 95 hp işte.

    1.4-1.6 atmosferik yeni nesil motorlar ne verirse bu araçta da var.

    Benim 9. aracım, bu ekonomik şartlarda sanayiden uzak kaldığım için mutluyum. Benim gibi titiz insanlara önerebilirim. Az özellik az sorun dertsiz kullanım 1.4 easy.

    Alıntıları Göster
    Hocam hemen niye bir savunma durumuna geçtiniz anlamadım?

    Çünkü siz de benim söylediğimi "1.4-1.6 atmosferik yeni nesil motorlar ne verirse bu araçta da var" diyerek onaylamışsınız. Ben de farklı bir şey mi demişim? Kullandığı araçla hemen hemen aynı beygir ve bu tork ile yaşadıklarınızın aynısını yaşarsınız demişim.

    Arabadan memnun olmanıza sevindim, ben de memnunum. Bunu zaten o arkadaşa arabadan memnun kalmazsınız demişim gibi yazmışsınız.

    Vaktiniz olursa eski yorumlarımdan Egea'nın tam bir f/p arabası olduğunu defalarca yazdığımı görebilirsiniz. Bu fiyata alınacak en iyi araba olduğunu söylemişimdir.

    Sormuşsunuz bu aracı kullandınız mı diye. Evet kullandım, şirkette kullandım, 1,3 modelini halen kullanmaktayım. Vtec de kullandım, atmosferik de kullandım, turbo da kullandım. Sekiz sene bir ulusal oto kiralama firmasında çalışıp sonrasında 13 sene oto kiralama şirketi sahipliği yaptım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nemesis-Prime

    Her şey yanlış anlaşılma sonucu gelişmiş hocam. Kusura bakmayın. Eski karbüratörlü motorlar ile Egea 1.4 benzinli motoru kıyaslıyorsunuz sandım. O sebepten karbüratör vs enjeksiyon karşılaştırması yapmıştım.

    Bu arada 1.6 multijet Egea kullanıyorum. Turbonun farkı hissettiriyor elbette. Diğer motor seçeneklerini kullanma fırsatım olmadı ama başka araçlarda kullandığım benzer motorlarda sıkıntı yaşamadım. Yokuşta çekişten düşmesi kişinin beklentisine ve kullanım amacına göre değişir. Düşük hacimli atmosferik araçlarda turbolu araçlar gibi torku hissederek çıkmak mümkün değil elbette.
    Estağfurullah hocam önemi yok. Siz yanlış anladığınızı belirterek büyüklük göstermişsiniz zaten. Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • celebic kullanıcısına yanıt
    "Yokuşlarda aracı sırtınıza alır çıkarsınız" demişsiniz ya ondan cevap verme gereği duydum, bence abartılı bir ifade olmuş. 1.4-1.6 atmosferik bütün araçlarla aynı performansı veriyor yani gayet yeterli gücü var. Ben de çok defa belirttim turbo dizel-benzin tepkimesi keyfi beklemeyin diye, alabilirseniz 1.3 dizel alın diye ama 30 bin TL fark çok ciddi rakam.

    Şunu da tüm kullanıcılara tekrar hatırlatayım dik yokuşta örneğin araç 5.viteste giderken boğulursa 4'e değil 3'e atın. Yani giderken boğulduğu vitesten bir değil iki vites düşürün. Böylece her türlü yokuşu çıkıyor.

    Aracın 95 beygir verdiği devir 6000 ve 127 tork verdiği devir 4500 buna göre her türlü yürüyen bir araç.

    Saygılar hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nemesis-Prime

    Haberde fotoğrafın altında Fiat Tipo “cross” yazmışlar. Haftalar önce ben de cross modeli çıkacağını düşündüğümü söylemiştim. Tampondaki gümüş gri renk cross (yarı SUV) olduğuna işaret ediyor. Yine de bekleyip göreceğiz.

    Evet Cross modeli olarak hatchback üzerine bir model olacakmış. Yükseltilmiş süspansiyon, çamurluk kapakları olabilir, farklı renk tavan belki, metalik tavan rayları, ön arka sahte kayma plakaları falan. Yukarıda biraz geride belirttiğim gibi bence cazip olabilir. Tabii fiyat da önemli. Havalı oldu diye fiyatı abartılı seviyeye getirirler ise kötü olur. Gene de Avrupa'daki pazarda kendine bir yer bulur. Ford Focus Active veya Kia x ceed gibi. Tahminim özellikle İtalyanlar en azından ilk çıktığında 1 2 sene bayağı bir satın alır. Burada yazılı dursun sağ olursak o zaman okuruz.
    Egea Tipo kendince mütevazi boş bir niş alan bulmuş durumda pazar içerisinde. Fiesta fiyatına Focus boyutunda araç. Dacia veya Peugeot 301 kadar dandik değil, ama Focus vb'ye göre daha ucuz. İlk çıktığında bu forumlarda ne kadar eleştiri yapıldı. Şimdi bence belli bir itibar oluşturdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mfizik M kullanıcısına yanıt
    Geri görüş kamerası seevisteu mi takılacak ay ayla beraber çok iyi fiyat böyleyse bende taktırmak isterim açıkçası .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba: 2015 1.3 egea almak istiyorum. Urban paketinde tam olarak neler var ilan detaylarinda malum sitede mesela geri gorus kamerasi isaretli. Bu donanimda geri gorus kamerasi varmidir. Yoksada mevcut 5 inclik ekran uymlumudur geri gorus kamerasi icin. Tek tusla tamamen bagaj acma yokus kalkis hiz sabitleyicide var sanirim. 6 hava yastigida yaziyor ama arka tarafta perde hava yasitigida varmidir acaba belki bunlar onceki sayfalarda yazilmistir fakat ani bir gelisme oldugundan bakamadim. Simdiden tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi endars -- 31 Mayıs 2020; 15:0:35 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: endars

    Merhaba: 2015 1.3 egea almak istiyorum. Urban paketinde tam olarak neler var ilan detaylarinda malum sitede mesela geri gorus kamerasi isaretli. Bu donanimda geri gorus kamerasi varmidir. Yoksada mevcut 5 inclik ekran uymlumudur geri gorus kamerasi icin. Tek tusla tamamen bagaj acma yokus kalkis hiz sabitleyicide var sanirim. 6 hava yastigida yaziyor ama arka tarafta perde hava yasitigida varmidir acaba belki bunlar onceki sayfalarda yazilmistir fakat ani bir gelisme oldugundan bakamadim. Simdiden tesekkurler
    Şu görsel tüm sorularınızı cevaplayacaktır.





  • Merhaba.

    Motor soğukken ilk çalıştırma sonrası rolantinin normal devire düşmesini bekliyor musunuz?
    Aracım 2017 Urban 1.4 Sedan benim araç ilk çalıştırma da yüksek devir ile çalışıyor ve bir müddet sonra normal rolantiye düşüyor.
    Aslında ilk çalıştırma sonrası mekanik kısmın yağlanması ve biraz ısınması sonrası hareket etmek daha iyi ama bazen can sıkıcı olabiliyor.
    Tüm Egea larda bu bekleme var mı, yoksa daha sonra yazılım ile bu bekleme kaldırıldı mı? Ya da kaldırılabilir mi?
    Araç normal devrine düşmeden hareket edersek ilerde bir olumsuzluk olur mu?
    Siz nasıl hareket ediyorsunuz?
  • Ben çalıştırır çalıştırmaz yürüyorum ama tabi sakin sürüyorum. Bildiğim kadarıyla rölantide motor ısıtmak eskide kaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç turbo ya da atmosferik motorlu olsun fark etmeksizin aracı çalıştırdıktan sonra hareket etmek için ve park ettikten sonra kontağı kapatmak için yaklaşık 15-20sn beklerim.

    Eğer havalandırma ya da klima açık ise kontağı kapatmadan önce bu sistemleri kapatırım.

    Aracı çalıştıracağım zaman ilk olarak yarım kontak çevirip göstergedeki ışıkların sönmesini bekledikten sonra aracı çalıştırırım.

    Bunların haricinde motor sıcaklığı optimum seviyeye gelene kadar aracı yüksek devirlere çıkartmıyorum.
  • Arkadaşlar merhaba.
    İtalyan Fiat tipo sayfasında yeni çıkacak kasanın görseli MY2021 adı ile paylaşıldı.
    Buyurun 2021HB Egea Cross versiyon, bazı özellikler ve yeni SW kasa. Bence bu makyajlı yeni bir kasa değil. Normal kasaları ufak tefek aksesuarlarla Cross yapmışlar.
    Eğer yeni makyajlı kasada sadece bu kadar basit değişiklikler yapılacaksa hayal kırıklığı olur.
    Bu arada ön çamurluklarda yan sinyalleri göremedim. Acaba aynalaramı taşıdılar sinyalleri







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NRCLK -- 31 Mayıs 2020; 19:41:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alperd82 A kullanıcısına yanıt
    İşte bende onu merak ediyorum.
    Teknoloji ve motorlar artık gelişti ama biz istesekte istemesekte Egea yı ilk çalıştırdığımızda bir müddet 1400 devir çalışma, sonra normal olan 900-1000 aralığına düşecek şekilde yazılım yüklenmiş. Tabi soğuk havalarda bu süre uzuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gayet yüksek ve yakışıklı olmuş ben beğendim.
    SUV C sınıfı olacaksa ve SUV B sınıfı fiyatıyla satacaksa çok tutar bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostlar araçlarınıza herhangi bir yazılım cip tuning vs yaptıran deneyen oldu mu? 1.6 dizel düz vites aracım için düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    Gerek var mı hocam arcın beyniyle oynamaya, gavur gibi gidiyor zaten makine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Dostlar araçlarınıza herhangi bir yazılım cip tuning vs yaptıran deneyen oldu mu? 1.6 dizel düz vites aracım için düşünüyorum.
    Bundan önce 2 değişik aracıma chip tuning yaptırmıştım. İşinin ehli birine yaptırmaya dikkat edin.
  • 
Sayfa: önceki 399400401402403
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.