Aslında basıyorum, devreye giriyor ve araç bekliyor yokuşta, hareket ederken devreden çıkıyor ve geri kaçırıyorum. Sanırım aracın gaz ve debriyajına alışmak lazım biraz da.
Bir de bu özelliği kapatabileceğimiz bir bir düğme var mı araçta, yoksa yazılımsal mı?
quote:
Orijinalden alıntı: predator93
2013 0.9tce manuel. fabrika verisi 6.7. fabrika verisine 1 lt ekleyin hikayesini geçin araçlar fabrika verilerinin altında bile geziyor.
Öyle cidden fabrika verilerine 1 lt koyarsanız genelde tutuyor benim arabada 0,9 tce şubat 9 da 1 sene olacak şuan 10 bin küsürde ortalama devamlı 6.6 ydı dikkat ediyordum ama geçen ay dikkat etmedim birazda peder bey aldı arabayı hemen 7.2 ye çıkmış gene iyi sanırım birde eco modu kullanıyor musunuz gaz tepkisini baya azalıyor baya faydalı geldi bana.
quote:
Orijinalden alıntı: erAn_
quote:
Orijinalden alıntı: heroesx
Frene sonuna kadar basmiyor olabilirsiniz.
Aslında basıyorum, devreye giriyor ve araç bekliyor yokuşta, hareket ederken devreden çıkıyor ve geri kaçırıyorum. Sanırım aracın gaz ve debriyajına alışmak lazım biraz da.
Bir de bu özelliği kapatabileceğimiz bir bir düğme var mı araçta, yoksa yazılımsal mı?
Araç belli bir saniye bekliyor hiç bir şey yapmazsan otomatik bırakıyor ama sen kavrama noktasına geldiğinde beklemiyor direk bırakıyor tekerleri yeni senin direk tutcak tutmayacak diye düşünmeden kavrama noktasını bulup kalkışını yapman lazım ayrıca yokuşlarda tam basman lazım frene o zaman devreye giriyor.
Alıştım hocam, şu an sorun yaşamıyorum.
Ben de 2016 Model 2017 trafiğe çıkışlı makyajlı kasa 0.9 Turbo Stepway alarak aranıza katıldım. Araç kardeşimindi, satması gerekince ben aldım. Sıfırdan beri bizde yani, şu an 22.500 km’de. Aracımla ilgili birkaç ufak sorunum var. Servisten randevu aldım.
-Sağ ön kapı yolda giderken zırıldıyor. Güzel asvalt olursa sorun yok ama hafif pütür, çukur falan olsa zırıldıyor.
-Arka bagaj kapağının oralardan bi çıtırtı geliyor. Gaza basınca titreşimle bile geliyor. 3. Stop lambasının plastiğinden şüpheleniyorum. Başka bir şey de olabilir.
-Debriyaj pedalına basıp bırakırken pedaldan viykk diye bir ses geliyor. Sanki yağsız kalmış gibi.
-Frene basıp çekince ciyk diye bir ses geliyor. Kampanalardan olabilir gibi geliyor. Bu sesi cam açıkken duyabiliyorum.
Ufak tefek şeyler ama biraz tiriz olunca rahatsız ediyor.
Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
kafkas11
kullanıcısına yanıt
eco modu sürekli kullanmıyorum. bazen açıyorum şuan 7.1 lt
quote:
Orijinalden alıntı: erAn_
Alıştım hocam, şu an sorun yaşamıyorum.
Ben de 2016 Model 2017 trafiğe çıkışlı makyajlı kasa 0.9 Turbo Stepway alarak aranıza katıldım. Araç kardeşimindi, satması gerekince ben aldım. Sıfırdan beri bizde yani, şu an 22.500 km’de. Aracımla ilgili birkaç ufak sorunum var. Servisten randevu aldım.
-Sağ ön kapı yolda giderken zırıldıyor. Güzel asvalt olursa sorun yok ama hafif pütür, çukur falan olsa zırıldıyor.
-Arka bagaj kapağının oralardan bi çıtırtı geliyor. Gaza basınca titreşimle bile geliyor. 3. Stop lambasının plastiğinden şüpheleniyorum. Başka bir şey de olabilir.
-Debriyaj pedalına basıp bırakırken pedaldan viykk diye bir ses geliyor. Sanki yağsız kalmış gibi.
-Frene basıp çekince ciyk diye bir ses geliyor. Kampanalardan olabilir gibi geliyor. Bu sesi cam açıkken duyabiliyorum.
Ufak tefek şeyler ama biraz tiriz olunca rahatsız ediyor.
Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Bakıma ne zaman girdi 15 bin olması lazım dikkat ediyorsunuz dimi debriyaj ve fren ayakkabıdan gelmesin o ses bana ayakkabı sesi gibi geldi sıfır arabadan gelmemesi lazım öyle ses ayakkabınızı değiştirin bence :) trim sesi geliyor hocam yaw ne kadar da olsa dacia sonuçta malzeme kalitesi belli o kadar önemsemeyin hafif sesleri.
quote:
Orijinalden alıntı: predator93
eco modu sürekli kullanmıyorum. bazen açıyorum şuan 7.1 lt
Benimde sürekli açık eco modu bazen bakıyorum çok yokuşlu ise yollar 2-3 km lik mesafelerde kapatıyorum eco modunu çekiş baya fark ediyor ondan dolayı baya dikkat diyordum 6.6 ydı 4 aydır son 1 aydır 7.1 benimde ama dikkat ediyorum zorlasam 6.9 a iniyor hemen daha fazla şehir içi için çok zor gibi geliyor istanbul trafiği malum, oda olsun sonuçta arkdaşımda 2009 auris var dizel otomatik ortalama 8 litre çoğu eski motor dizellere göre bile az yakıyor maşallahı var motorun seviyorum ben 3 silindir turbolu falan gayet güzel dikkatli kullanırsan, ama biraz gaza geliyim basayım dedin mi 15-16 litreler anında çıkıyor bunun turbolu olmasında fayda var tabii.
kafkas11
kullanıcısına yanıt
Bakıma yetkili serviste 20.000 kilometrede girdi. 20.000 kilometre olması lazım bakım aralığı. Ayrıca bakımda ön balataları da değişti. 20.000 km çok erken değil mi balata için? Yokuş kalkış desteği mi etkiliyor acaba balataları?
Valla hocam dün servise gittim, bu ses şikayetleriyle ilgili arabayı bırakayım dedim. En erken 10 gün sonraya randevu verebiliyoruz, kaporta bölümü çok yoğun dedi. Hatta listeyi gösterdi, bunlar hep ses şikayeti dedi. Renault-Dacia karışık.
Ayakkabı değil hocam, farklı ayakkabılarla denedim, bildiğiniz parça sesi.
Neyse artık, randevu günü tüm şikayetlerimi kağıda yazıp vereceğim.
quote:
Orijinalden alıntı: erAn_
Bakıma yetkili serviste 20.000 kilometrede girdi. 20.000 kilometre olması lazım bakım aralığı. Ayrıca bakımda ön balataları da değişti. 20.000 km çok erken değil mi balata için? Yokuş kalkış desteği mi etkiliyor acaba balataları?
Valla hocam dün servise gittim, bu ses şikayetleriyle ilgili arabayı bırakayım dedim. En erken 10 gün sonraya randevu verebiliyoruz, kaporta bölümü çok yoğun dedi. Hatta listeyi gösterdi, bunlar hep ses şikayeti dedi. Renault-Dacia karışık.
Ayakkabı değil hocam, farklı ayakkabılarla denedim, bildiğiniz parça sesi.
Neyse artık, randevu günü tüm şikayetlerimi kağıda yazıp vereceğim.
balata için erkenmiş gerçekten min 50-60 bin olması lazım normal şartlarda yokuş kalkış desteğiylede olsa bu kadar erken olması ilginç kafama takıldı şimdi benim araba 10500 de bir sene oldu bakıma sokucam 550 tl fiyat verdiler bakalım normalde yağına suyuna bakcak başka birşey yok fiyatta fazla geldi bana.
quote:
Orijinalden alıntı: kafkas11
quote:
Orijinalden alıntı: erAn_
Bakıma yetkili serviste 20.000 kilometrede girdi. 20.000 kilometre olması lazım bakım aralığı. Ayrıca bakımda ön balataları da değişti. 20.000 km çok erken değil mi balata için? Yokuş kalkış desteği mi etkiliyor acaba balataları?
Valla hocam dün servise gittim, bu ses şikayetleriyle ilgili arabayı bırakayım dedim. En erken 10 gün sonraya randevu verebiliyoruz, kaporta bölümü çok yoğun dedi. Hatta listeyi gösterdi, bunlar hep ses şikayeti dedi. Renault-Dacia karışık.
Ayakkabı değil hocam, farklı ayakkabılarla denedim, bildiğiniz parça sesi.
Neyse artık, randevu günü tüm şikayetlerimi kağıda yazıp vereceğim.
balata için erkenmiş gerçekten min 50-60 bin olması lazım normal şartlarda yokuş kalkış desteğiylede olsa bu kadar erken olması ilginç kafama takıldı şimdi benim araba 10500 de bir sene oldu bakıma sokucam 550 tl fiyat verdiler bakalım normalde yağına suyuna bakcak başka birşey yok fiyatta fazla geldi bana.
Normal bakıma ben de sizinki gibi bir fiyat aldım. Dediğiniz gibi yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi değişiyor. dışarıda 200-250'ye halledilir ama servise mecbur olunca tamam diyoruz. Bu fiyattan konuşup arabayı bıraktım akşam üzeri aradılar, balatalarınız da zayıflamış 3-5 bin daha anca götürür, değiştirmezseniz diske zarar verir falan diyince iyi tamam dedim. Ekstra masraf çıkardılar.
Ben bu hareketi çok iyi niyetli görmedim. 21.000 km'de balata mı bitermiş? Ne kadar çok fren kullanılırsa kullanılsın bu kadar çabuk bitmez diye düşünüyorum.
Ciddi anlamda erken bir süre ancak devamlı fren ani hızlanmalar agresif kullanım yapsan anca biter 20 binde yokuş kalkış desteğiyle ilgili olduğunu sanmıyorum bide start stop var dimi sende buji değişimi demişler oda değişmişmiydi sende bakımda
quote:
Orijinalden alıntı: kafkas11
Ciddi anlamda erken bir süre ancak devamlı fren ani hızlanmalar agresif kullanım yapsan anca biter 20 binde yokuş kalkış desteğiyle ilgili olduğunu sanmıyorum bide start stop var dimi sende buji değişimi demişler oda değişmişmiydi sende bakımda
Evet start stop var ama bujileri değiştirmediler.
erAn_
kullanıcısına yanıt
yeni arabaların bir çoğunda kullanılan malzeme değiştiği için balata ömrü bu şekilde artık. servise 19 binde girdiğinde balatanın ömrü max 5 bin demişlerdi o zaman değişmedik 27 bin kmde disk+balatalar birlikte değiştim.
quote:
Orijinalden alıntı: predator93
yeni arabaların bir çoğunda kullanılan malzeme değiştiği için balata ömrü bu şekilde artık. servise 19 binde girdiğinde balatanın ömrü max 5 bin demişlerdi o zaman değişmedik 27 bin kmde disk+balatalar birlikte değiştim.
5 bin mi çok az eski clio da bize 55 binde bitmişti usta bukadar kısa bitmemesi lazım demşiti sonuçta clio çokta kaliteli malzeme değil sonuçta.
kafkas11
kullanıcısına yanıt
Sandero gibi ekonomik sınıftaki araçlara has olabilir. Maliyeti düşürmek için düşük kalite parça kullanılıyor olabilir.
Sonuçta 2005 symbol ne kadar kaliteli olabilir bu kadar fark etmemesi lazım diye düşünüyorum bakalım servis ne diyecek.
quote:
Orijinalden alıntı: kafkas11
Sonuçta 2005 symbol ne kadar kaliteli olabilir bu kadar fark etmemesi lazım diye düşünüyorum bakalım servis ne diyecek.
Sizin gibi düşünüyorum. Rot ayarı için servise bırakmıştım arabayı. Akşam alırken sorayım bu balata işinin aslını.
Diyeceği şeyi tahmin ediyorum. Kullanımdan kullanıma değişir. Malız ya biz.
quote:
Orijinalden alıntı: kafkas11
quote:
Orijinalden alıntı: predator93
yeni arabaların bir çoğunda kullanılan malzeme değiştiği için balata ömrü bu şekilde artık. servise 19 binde girdiğinde balatanın ömrü max 5 bin demişlerdi o zaman değişmedik 27 bin kmde disk+balatalar birlikte değiştim.
5 bin mi çok az eski clio da bize 55 binde bitmişti usta bukadar kısa bitmemesi lazım demşiti sonuçta clio çokta kaliteli malzeme değil sonuçta.
toplam ömrü 5bin değil. 19bin kullandım +5bin daha gider yani max 25bin km ömrü var eski balatalardan ömrü kısa olmasının sebebi ise yeni balatalarda asbest maddesi kanserojen olduğu için yasaklandığı için bu asbest olmayınca ömrü kısalıyor balatanın.
Arkadaşlar benim araç yolda giderken, gaza basmazken dümdüz gidiyor. Ama gaza basınca sağa çekmeye başlıyor. 2 tane rot balansçıya baktırdım, rot ayarları gayet güzel, ön düzende bozuk bir parça yok dediler. Bugün yetkili servise gittim. Abi Sanderolarda bilinen bir şey bu, araç hafif motor güçlü olunca oluyor böyle dedi ve yolladı beni. Oradan çıkıp başka bir yetkili servise gittim, usta test sürüşü yaptı, sonra rot ayarı için bırakmamı istedi. Bakmışlar, rot ayarı düzgünmüş ama yine yapmışlar, kafaya takmayın normal diyorlar. Sağ aks daha kısa olduğu için olurmuş.
Pek tatmin olmadım açıkçası. Başına gelen oldu mu acaba?