Şimdi Ara

Yeni CLS hakkında biraz fikir jimnastiği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
5.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepimizin bildiği gibi Merc, CLS'yi tamamen yeniledi. Kimileri beğendi, kimileri ise (mesela ben) eskisini daha güzel buluyor. Ama konumuz bu değil. Konumuz CLS'nin konumlandırılması olacak.

    CLS piyasaya ilk çıktığında yanlış hatırlamıyorsam 2 benzinli motor seçeneği ile satılıyordu. Ardından AMG ve dizel seçenekleri geldi. (dizel konusunda yanılıyor olabilirim, dizel piyasaya ilk etapta da çıkmış olabilir, ama konumuz bu da değil.)

    İki aracın da ortak noktaları E segmenti olan E Serisi üzerine üretilen lüks birer sedan olmaları. E segmentinde kısıtlı seçeneklerden ve sıkıcı tasarımlardan sıkılan insanların ilk alternatiflerinden biri oldu, ve olmaya devam edecek CLS. Ancak CLS'nin müşteri kitlesi için Mercedes'in ciddi bir değişiklik yaptığını düşünüyorum. Bu değişiklik iyi mi olacak, yoksa kötü mü olacak bilmiyorum.

    İlk CLS'ye Mercedes içindeki en yakın araç olan E Serisi'nin baz motorları 4 silindirli benzinli ve dizellerden oluşurken CLS'de asla 4 silindirli bir motor kullanılmadı. 4 silindir ve 6 silindirli araçlar arasında ciddi fiyat farkı her zaman vardır, bu yüzden CLS, E Serisi'ne göre farklı bir konumda oldu. Piyasada çok fazla görülen bir araç olan E200K gibi asla çok satmadı. Bu durum bence çok hoş, çünkü CLS yapısı itibarı ile özel bir araba. 5.20d ya da E200K gibi her yerde görmeye alışık olduğumuz bir araba olmadı.

    Şu anda ise CLS'de baz motor olarak 4 silindirli bir motor var, bu da demek oluyor ki fiyatlar denk motorlu bir E Serisi'den çok fazla olmayacak. Yani piyasada çok fazla CLS görme olasılığı çok fazla olacak. Benim gözümde özel bir MERC olan CLS'nin çok satmasını ister miyim? Hiç sanmıyorum.

    Aynı konuya CL açısından bakalım: CL şu anda 4 motor seçeneği ile satılıyor. En düşük motor 5.5 litrelik bir benzinli V8. Bu yüzdendir ki piyasada çok az CL görüyoruz. Şöyle bir model düşünsenize: CL 350 CDI. Çok satar, peki CL'nin genel karakteri ne hale gelir? Bentley rakibi olan bir araba için hoş olur mu? Bence olmaz.

    Keşke CLS'nin 4 silindirli motoru olmasaydı diyorum, artık benim gözümde CLS'nin 5.20d, C180K, A6 2.0 TDI gibi adeta şirket aracı haline gelen arabalardan pek bir farkı kalmadı.

    Siz neler düşünüyorsunuz?







  • Bir şey daha eklemek istiyorum, bu segmentte bir Mercedes'in 350'de kesilmesi beni üzdü. Eski kasa ilk çıktığında 500'ü vardı yanlış hatırlamıyorsam. Sanırım ileri etaplarda 500 motor gelecek ama neden lansman bu şekilde yapılmadı anlamıyorum.
    Bunlar benim için üzücü noktalar...
  • Katılıyorum ancak çokta önemsemiyorum,çünkü eski kasa bence çok daha kült bir araç,tasarımı her gördüğümde hayranlık uyandırmaya devam ediyor tıpkı ilk gördüğümdeki gibi güncel ve özel.
  • money talks demis birileri;

    bmw catir catir satarken e serisi ile istedigi satisi yakalayamayan(belki de yakalamistr fakat benim cevremde yakalayamadi) merc cls ile acigi kapatmaya calisacak gibi duruyor.
  • ben ilave birşey eklemeyeceğim çok haklısınız.özellikle s250cdi gibi araç çıkacakken cl350cdi gelmesi beklenebilir bir durum.benim dizel bir aracım yok benzinli araçlarımda çok yakmasına rağmen lpg'de düşünmedim ama her cebin hesabı kendine sorumluluklarına bağlı bineni kullananıda eleştirmedim ama 320cd veya e350cdi gibi araçlara binip spor arabam var diyenlere .............yorum getiremiyorum
  • S serisinin 250cdi i çıkmışken CLS yi niye garipsiyorsunuz..

    o cls 250cdi dediiniz motor bi turbo ve cls 350cdi ile aman aman bi fiyat farkı yok

    tabi kim istemez CLS 500 gibi bir motor almak..ama dünya şartları

    CLS 500 zaten mevcut.


    - CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY, 204 BHP/500 Nm(beginning with March 2011)
    - CLS 300 CDI (231 CV, 540 Nm)
    - CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY, 265 BHP/620 Nm(beginning with January 2011)
    - CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, 265 BHP/620 Nm
    - CLS 350 CGI BlueEFFICIENCY, 306 BHP/370 Nm(beginning with January 2011)
    - CLS 500 BlueEFFICIENCY, 435 BHP/700 Nm(beginning with March 2011)
    - CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY, 435 BHP/700 Nm
    - CLS 63 AMG, 544 BHP/800 Nm(571 BHP/900 Nm with the Performance Package)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • @enoman

    Eski kasanın özel olmasının en büyük nedenlerinden biri, bence az görüyor olman.

    Çok görseydin böyle düşünmeyebilirdin.

    @pershing105

    Umarım dizel bir CL görmeyiz.

    E, hatta S Serisi belli amaçlara hizmet eden arabalar ancak CL ve CLS keyif arabaları.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 6 yorum ve öneriler
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Polemik'teki inanılmaz mantık hatası.

    Adamların derdi zaten çok satmak. Derdi az satmak olan adamlar Bugatti gibi yaptığı her arabadan zarar edip şirket bünyesindeki VW servislerinde geçiren adamlardır.
  • Mersonun dizelinin 2.2'den başlaması güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Mersonun dizelinin 2.2'den başlaması güzel.


    2.0dan felan başlasa herhalde CLS patlaması olur etrafta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Polemik'teki inanılmaz mantık hatası.

    Adamların derdi zaten çok satmak. Derdi az satmak olan adamlar Bugatti gibi yaptığı her arabadan zarar edip şirket bünyesindeki VW servislerinde geçiren adamlardır.


    Olaya ticari açıdan bakmıyorum sayın arkadaşım.

    Olay çok satmak ise CL'ye 2.2 dizel motor koysunlar, işte o zaman çok satmak ne demek görürüz.
  • CLS180 Komp. AMG Paket
    Hiç de fena olmazdı
  • Ben yine de memnun değilim bu durumdan, yeni CLS bence prestij ve bulunabilirlik olarak eskisinin çok gerisinde olacak.
    Zaten tasarım gittikçe gözümden düşüyor, biri farların Insignia'ya benzediğini söylemiş, adam hayallerimi acı bir gerçekle yıkıverdi.
    Dış görüntü zaten Coupe'den ayrılmış başlı başına Sedan olmuş, eksisinin silüet tam bir Coupe idi.
    İçine de ahşap hiç ama hiç yakışmıyor, lüks bir sedanın kabinine ahşap yakışmıyorsa bir sıkıntı var demektir. Sevmezsin, o farklı...
    Bilmiyorum, yenisini çok bozmuşlar sanki, bu da eski CLS'nin alınabilirliğini benim gözümde arttırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Polemik'teki inanılmaz mantık hatası.

    Adamların derdi zaten çok satmak. Derdi az satmak olan adamlar Bugatti gibi yaptığı her arabadan zarar edip şirket bünyesindeki VW servislerinde geçiren adamlardır.


    Olaya ticari açıdan bakmıyorum sayın arkadaşım.

    Olay çok satmak ise CL'ye 2.2 dizel motor koysunlar, işte o zaman çok satmak ne demek görürüz.


    Sen avukat olalı dünya çok değişti kadim dostum.
  • holyone
    mercedes confıgurenın fiyatlarını görüp yarın araç ithalatı ile ilgili binlerce konu açılacak adres vermişsin.
    polemik
    aynen cl ve cls keyif araçları
    s serinınde amaç içinde ayrıca bir keyfi yeri var yalnız 250cdi motorla s serine binmek tüm keyifleri kaçırabilir en azından haddini bilmemek olur gibime geliyor e250 türkiyenin standatlarında belli bir tatminkarlılığı yaratabiliyorken bu tip motorlarla bu araçları tercih etmek hazımsızlıkla alakalı bir durum.volvo s801,6 d seçeneği gibi aynı şekilde trafikte yürümeyen chiplerle fıs tıs işlerle uğraşan gereksiz büyük hantal araçlar ve tipler olmuş olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Polemik'teki inanılmaz mantık hatası.

    Adamların derdi zaten çok satmak. Derdi az satmak olan adamlar Bugatti gibi yaptığı her arabadan zarar edip şirket bünyesindeki VW servislerinde geçiren adamlardır.


    Olaya ticari açıdan bakmıyorum sayın arkadaşım.

    Olay çok satmak ise CL'ye 2.2 dizel motor koysunlar, işte o zaman çok satmak ne demek görürüz.


    Sen avukat olalı dünya çok değişti kadim dostum.


    Biz büyüdük ve kirlendi dünya...




  • Aslında sırf motor hacmi değilde, aynı motor seçeneğinde de hatırladığım kadarıyla Abd'de de bir miktar pahalıydı CLS. Özel olmasının sebeplerinden biride bu olabilir. CL ile S karışımı olarak adlandırılmıştı ön izleniminde, çok iyi hatırlıyorum o günü.

    Ancak şu kısım beni biraz şaşırttı;

    A6 2.0 Tdi , C180K 1.6 , Bmw 5.20d

    Bu araçların çoğu sıfırı 100.000 tl civarında olan araçlar ve 2. elde dahi hala para etmekteler. Yani bilmiyorum, bu yeterince net değilmi "prestij" için, neticede az para değilki bu arabalar. Sanki normal bir B/C sınıfı gibi bahsedilmiş. ( Ki bu segment araçların bile sıfırı 30-40.000 tl gibi bir rakam, çoğu ailenin yıllık gelirini aşıyor )

    CLS evet belki eskisinden fazla görülebilir ama bu genede bence prestijine pek gölge düşürmez. Mercedes Mercedes'tir, lüks araba lükstür. Bu forumda C180K /3 serisi hor görülüyor olabilir ( 80.000 TL'den başlamalarına rağmen ) ama gerçek hayatta işler bambaşka diye düşünüyorum.




  • Saydığım üç arabayı hor görmüyorum, ancak bu üç araba o kadar çok satıldı ki benim için özel olmaktan çıktılar.

    A6 Allroad özeldir mesela, ya da BMW 5.30xi. Ancak yukarıda saydığım üç araba her yerde karşıma çıkıyor ve artık farklı gelmiyorlar bana.
  • Gittiğin yere göre değişir tabi. Türkiye geneline oranla çok az, ama bir Bağdat caddesine gidersen çok fazla görmen olası.

    Tabiki daha üst sınıf otomobiller daha özel, ama CLS zaten E serisinin şasisini kullanan ve Abd'de de normal E'den %10 pahalı olan bir araçtı.

    Eğer prestij aranıyorsa S , 7 serisi felan düşünülmeliki ben bunların sayısının ( Güncel kasa ), 1000'in altında olduğunu düşünüyorum ( Ayrı ayrı, Türkiye genelinde )

    Neticede yapılan olay bence bu segment kullanıcılar için "bir opsiyon" niteliğinde oldu. Çünkü CLS çıktığında Coupe / Sedan formu pek yaygın değildi, ama mesela şimdi Passat CC gibi araçlar var, D sınıfında VW , normal Passat'ın yanında birde CC sunuyorsa, Mercedes müşteriside aynısını isteyebilir. Ki zaten Bmw'de 5 serisinin coupe versiyonunu hazırlıyor bildiğim kadarıyla. Sonra Audi A7'de bu trende uyuyor.İlk yıllarda "rakipsiz" olması ve insanların bu formu pek benimsememiş olması belki onu "özel" kılmış olabilir..Ama bence CLS hala güzel bir araç, lüks, yeni tasarımınıda çok beğendim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Aslında sırf motor hacmi değilde, aynı motor seçeneğinde de hatırladığım kadarıyla Abd'de de bir miktar pahalıydı CLS. Özel olmasının sebeplerinden biride bu olabilir. CL ile S karışımı olarak adlandırılmıştı ön izleniminde, çok iyi hatırlıyorum o günü.

    Ancak şu kısım beni biraz şaşırttı;

    A6 2.0 Tdi , C180K 1.6 , Bmw 5.20d

    Bu araçların çoğu sıfırı 100.000 tl civarında olan araçlar ve 2. elde dahi hala para etmekteler. Yani bilmiyorum, bu yeterince net değilmi "prestij" için, neticede az para değilki bu arabalar. Sanki normal bir B/C sınıfı gibi bahsedilmiş. ( Ki bu segment araçların bile sıfırı 30-40.000 tl gibi bir rakam, çoğu ailenin yıllık gelirini aşıyor )

    CLS evet belki eskisinden fazla görülebilir ama bu genede bence prestijine pek gölge düşürmez. Mercedes Mercedes'tir, lüks araba lükstür. Bu forumda C180K /3 serisi hor görülüyor olabilir ( 80.000 TL'den başlamalarına rağmen ) ama gerçek hayatta işler bambaşka diye düşünüyorum.



    küçük gördüğümüz hiç bir şey yok tamamen külterel ve keyfi olarak algılayın yorumları

    ben uzun dönem w140 ve w220 kullandım 3200 motorlar fakat dayım ve birkaç arkadaşımda 500-600 seçenekleri vardı
    hatta dayımla aram çok iyi değildi yeğenim sende haybeye mercedese binmek için benim aracın aynısını almışsın derdiki laf babama vursun neyse ben sayacağım lafları içimden geçirir 12 silindirin keyfine bakardım.
    amerikaya gidip geldikten sonra türkiyeye piyasasında mesleğim gereği ve zamanla tecrübe ederek bu işlerin türkiyede fuzuli olmaktan başka bir işe yaramadığını anladım.lüks sayılan bırakın her anlamda lüks olsun eleştiriye mahal vermesin adına leke düşürmesin.320d dizele binene hiç laf söylemem ama 320cd kullanana giydirme yapmak durumunda kalıyor insan.aynı şekil cl ve diğer sınıftaki araçların dizelleri doğduğu takdirde devam edecektir.
    türkiyede herkes olmuşken en büyüğü olsun mantığı ile en boş s serine binip birde motoru olmayan araç ile yol almak görmemişlikten başka birşey değildir.amerikadada belli bir kesim bizim bu mantalitemizle hareket eder ama doygunluk oranı fazla olduğundan bu durum belli oranda ego sorunu yaşayan gruplarda kalmıştır.umarım bu durum bu mantalite bizim ülkemizdede hak ve had değerlemesi ile düzeye girer ama malesefki bu ötvleri dayatan yöneticilere çareyi üreticiler bizlerin huyunu bildiğinden bu alternatifleri sunarak pazarda etkin olmaya devam edecekler. artık alana satana hayırlı olsun




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.