Şimdi Ara

Yeni arabalar nasıl düşük devirde daha hızlı gidiyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba , sizlere bir şey sormak istiyorum , yani ben eski arabalara da bindim işte 97 model ve biraz daha eski 1.6 motorları falan vardı , neyse işte sorum yeni arabalar 2012 ve sonrası sanırım nasıl düşük devirde daha hızlı gidiyor mesela , 97 model 1.6 motorlu bir araba 3000 rpm ile 100 kilometre hızla gidiyor , ama şimdi youtube dan araç incelemelerini izliyorum , mesela 1.0 litre fiesta ecoboost motor var , 2000 devirle saatte 100 kilometreyi geçiyor , ya bu nasıl oluyor :) , 2000 devirle 100 le gidiyor , 3000 le de 140 vuruyor :) , sadece fiesta değil , vw polo da aynı şekilde adam 2000 rpm ile 100 kmh ile gidiyor ya :) 3000 e gelince 140 ı geçiyor , :) nasıl böyle oluyor , mesela o eski arabanın motoru 1.6 hacmi daha büyük ama yeni olanlar daha düşük devirde daha hızlı gidiyor , mesela işte , 208 , civic , gibi araçlar da aynı şekilde nasıl oluyor bu.







  • Bildiğim kadarıyla şanzıman dişli oranı ile alakalı durum.

    Edit: Yanlışımı bilgili arkadaşlar düzeltecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi covert -- 7 Ağustos 2015; 14:50:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    Bildiğim kadarıyla şanzıman dişli oranı ile alakalı durum.

    Edit: Yanlışımı bilgili arkadaşlar düzeltecektir.

    hmm yani hocam vites kutusuyla alakalı bir durum mu
  • Herkesin aklına takılan, testlerde karşılaştığı fakat bir anlam veremediği dişli oranlarını ne işe yaradığı ve nasıl hesaplanması gerektiğine bakalım.
    Örnek olarak focus I 1.6 nın vites oranlarını alalım.
    1-3.58,
    2-1.93,
    3-1.32,
    4-0.95,
    5-0.76,
    Geri-3.62
    Son dişli oranı 4.06
    Bu oranları az sonra yazacağımız formülde kullanacağız.

    Aracın hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

    Örnek olarak 195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

    Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan devri hesaplamaya.

    Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesteysek o dişlinin oranı/1000)

    Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

    Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

    Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

    Örneğin aracımızda her viteste redline’da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

    (redline’ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

    1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

    2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

    3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

    4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

    5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

    geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h

    Gördüğünüz gibi elimizde aracın dişli oranları ve lastik ebatları olduğu sürece aracın istediğimiz devirde hızını hesaplayabiliriz.

    Bu formülleri kullanarak, aracımızın farklı ebatlardaki lastiklerle hızının ne kadar değişeceğini de hesaplayabiliriz.
    Alıntıdır.

    Hocam yukarıdaki dişli oranları küçüldükçe (tam bilgim yok büyüldükçede olarabilir arkadaşlar düzeltecektir.) örneğin 5. vites 6000 devirde 225km/h yerine dişli oranı küçüldüğünden 180km/h olarak araç yol alacaktır. Tam açıklayamadım sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    Herkesin aklına takılan, testlerde karşılaştığı fakat bir anlam veremediği dişli oranlarını ne işe yaradığı ve nasıl hesaplanması gerektiğine bakalım.
    Örnek olarak focus I 1.6 nın vites oranlarını alalım.
    1-3.58,
    2-1.93,
    3-1.32,
    4-0.95,
    5-0.76,
    Geri-3.62
    Son dişli oranı 4.06
    Bu oranları az sonra yazacağımız formülde kullanacağız.

    Aracın hızını hesaplarken temelde hesaplanması gereken iki önemli nokta var. Bunlardan biri tekerlek yuvarlanma dairesi, diğeri tekerleğe aktarılan devir.

    Örnek olarak 195/60/15 ölçüsünde lastiklerimiz olduğunu varsayalım.

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı

    Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(195*0,60*2)]*3,14=1931mm=1,931mt

    Tekerleğin yuvarlanma dairesini bulduk. Şimdi gelelim Tekerleğe aktarılan devri hesaplamaya.

    Tekerleğe aktarılan devir = (Motor devri(rpm)/son dişli oranı/hangi vitesteysek o dişlinin oranı/1000)

    Bu iki formülü kullanarak da aracın hızını bulabiliriz;

    Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60

    Hız = 1,931mt x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60

    Örneğin aracımızda her viteste redline’da ulaşılacak maksimum hızı hesaplayalım;

    (redline’ı 6000 devir/dakika alıyorum. Aracın göstergesinde kırmızı bölge yok. Fakat en son 7000 devir gösterilmiş.)

    1. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/3.58/1000) x 60 = 47.82 km/h

    2. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.93/1000) x 60 = 88.71 km/h

    3. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/1.32/1000) x 60 =129.71 km/h

    4. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.95/1000) x 60 =180.23 km/h

    5. viteste >> 1.931 x (6000/4.06/0.76/1000) x 60 =225.29 km/h

    geri vites >> 1.931 x (6000/4.06/3.62/1000) x 60 = 47.30 km/h

    Gördüğünüz gibi elimizde aracın dişli oranları ve lastik ebatları olduğu sürece aracın istediğimiz devirde hızını hesaplayabiliriz.

    Bu formülleri kullanarak, aracımızın farklı ebatlardaki lastiklerle hızının ne kadar değişeceğini de hesaplayabiliriz.
    Alıntıdır.

    Hocam yukarıdaki dişli oranları küçüldükçe (tam bilgim yok büyüldükçede olarabilir arkadaşlar düzeltecektir.) örneğin 5. vites 6000 devirde 225km/h yerine dişli oranı küçüldüğünden 180km/h olarak araç yol alacaktır. Tam açıklayamadım sanırım

    bu ne hocam ya :) teşekkürler yine de , yani sebebi vites kutusu mu oluyor dişliler yani




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.