|
Bildirim
|
Kötü bir huy...
Yedek depo diye birşey yoktur. Yedek depo olarak tabir edilen ve sırf "kulağa hoş geldiği için" daha çok taksi şoförleri arasında efsaneleşen "yedek depo" aslında yakıt deposunun içindeki yakıt genleşme alanıdır ve yakıtın çalkalanması nedeni ile meydana gelen gazların yakıtta kabarcık yapmaması için tasarlanmıştır. Depo bir defa huni gibi değildir, tabanı düzdür ve tortu ya da birikinti deponun her yerinde olabilir, sırf en son birikeceği noktada değil. Deponuz örnek olarak 55 litre ise bunun 50 litresi tükendikten sonra uyarı ışığı yanar ve size deponuzdaki yakıtın tükenmek üzere olduğunu ve kısa bir süre içerisinde yakıt almanız gerektiğini hatırlatır. Yedek depodan sonra bir yedek depo daha olmadğından kendinizi ibrenin "0" konumundan ziyade uyarı ışığının yanmasına odaklamanız ve bunu referans almanız gerekir. Depoya doldurulan yakıt zaten pompada süzgeçten geçmekte, motorda kullanılana kadar da filtrelenmektedir. Depoyu tamamen bitirmek karbüratörlü araçlarda sorun yaratmaz belki ama elektronik tek veya çok noktadan yakıt enjeksiyonlu araçlarda sizi tamirciye kadar yollayabilir. Taner Göde Modern bir otomobilin yakıt deposu. Depo artık teneke veya sacdan değil, çarpışma anında hemen yırtılıp içindeki yakıtın tez tahliyesi için bekek biberonlarının da imal edildiği polikarbonat (PC) maddesinden yapılmıştır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 7 Kasım 2009; 19:06:05 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 7 Kasım 2009; 22:53:48 > |
|
|
|
|
|
|