Şimdi Ara

Yazılım (chip tunning) yaptıran çok fazla ancak gizleniyor-esamesi okunmuyor. Sorun yaşayan ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
1
Favori
21.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Detayı nedir bilmem ama bir ikinci elci olarak yazılımlı pedallı bilmem neli arabaya 5 kuruş vermem.

    Firma ismi vermek istemiyorum ama daha geçen sene türkiyede en bilinen adamlardan birisine yazılım yaptırıp araç beynini yakan Audi A5 kullanıcısı vardı forumda.Yanlış hatırlamıyorsam 5-10bin euroluk masraf çıkmıştı.
    o konudan sebep 2008 yılında aldığım üyeliği süresiz sildiler
    sebebi de o konu ilk açıldığında direk silen yönetici ve sildiren chipci arkadaşa ikidebir yüklenmem
    sürekli o konu da sildiklerinde başka konuda laf sokmam

    cevap vermektense 10 yıllık üyeliğimi silmekte buldular çareyi
  • bunun zararı bana göre aşırı soğuk ve aşırı sıcak havalarda yani arabanın limitlerde gezdiği zorlanmalarda ortaya çıkar
  • Şimdi bazı arabalarda Power,Ekonomi,Spor v.b modlarda kullanım imkanı var. Üreticinin koyduğu bu seçeneklerde amortisör v.b ayarlara ilaveten yazılımın da değiştirilmesi vardır herhalde.Bazı arabalarda yetkili servisler de performanslı kullanım isterseniz motor ayarlarını buna göre yapıyorlar.

    Normalde üreticiler arabalarında performans,dayanıklılık, yakıt ekonomisi v.b. faktörleri sattıkları aracın hitap ettiğini düşündükleri müşteri profiline göre düzenlerler.

    Ancak makul bir performans artışını sonradan yazılımla sağlamak bir şekilde motora tolerans limitleri içinde kalması gereken ilave bir yük vermektir.Bunun da kullanım faktörünü göz ardı edersek fizik kanunlarına göre arabanın ömrünü biraz azaltması gerekir.

    Ancak bu performans artışı için bir miktar araba ekonomik kullanım ömründen fedakarlık yaparım diyenler olacaktır, bu da bir tercihtir.

    Ben bir arkadaşın Steinbauer marka bir chip takılmış aracına bindim. İş makinaları ve ziraat makinalarında da kullanılan bu chip anladığım kadarı ile ateşleme zamanını değiştirerek ilave güç sağlıyordu .İlave güç ihtiyacı olmadığında chip devre dışı bırakılıp araba fabrika ayarlarına dönebiliyordu. Arkadaş ta bunu sadece römork çekerken ve araba limitte yüklü iken devreye sokuyordu.Ancak güç ve tork artışı hissedilir derecede artıyordu.Bu güce alıştıktan sonra normal ayarlarda kullanmak bir çok kişi için kolay olmasa gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pej -- 9 Nisan 2018; 23:30:50 >




  • Chiptuning işlemi sonucunda aracı sorunsuz kullanmanız işlemi yapan yer kadar aracın kendisiylede doğrudan ilgilidir.

    Örneğn Hyundai Accent Era 1.5 crdi araca yaptırırsanız çok kısa zamanda (20.000 km hatta daha az) turbo gider.
    PSA grubunu 1.6 hdi 16 valf olan 110 hp eski nesil araçlarına yaparsanız GT 1544V turbo kısa zamanda gider.
    BMW'nin 320i ED araçlarındaki N13B16 kodlu motora yazılım yaptırırsanız çok yüksek ihtimalle kısa zamanda sorun yaşarsınız. Birçok kullanıcı bu araçlarda motor kırdı.
    VW'nin 1.4 litre 140 hp'lik TSI motorlarında chip ile 200 hp'ye çıkılıp sorun yaşanmazken aynı motorun 2015 sonrası üretilen 150 hp'lik motorlarına chip tuning işlemi yapıldığında 180 hp ile bile kısa zamanda turbo kırıyor, çünkü 150 hp olarak güncellendiğinden itibaren kullanılan turbo zayıf.

    Yeni nesil birçok araçta chiptuning yapmak için aracın ECU diğer deyişle motor kontrol ünitesinin sökülüp içi açılıyor ve fiziksel müdahalede bulunuluyor. Bu işlem kontrol ünitesinin kodlama kilidini açmak için yapılıyor yada yazılım konrol ünitesinin çeşitli noktalarına yapılan kablolamayla atılıyor. Siz bu işlemi yaptıktan sonra tekrardan orjinal yazılıma dönseniz bile yetkili servis araca yazılım atıldığını anlıyor ve aracınız garanti dışı bırakılıyor.
    Yazılım işi dünyada bu denli yaygınlaşınca üreticilerde kendi önlemlerini almak zorunda kaldı. Çünkü sonuç olarak yazılım yaparak aracın motorunun limitlerini zorluyorsunuz ve motorun daha fazla stres altında çalışmasına sebep oluyorsunuz, tabii buna bağlı olarak motor ve ona bağlı aksamlar daha fazla arıza çıkarıyor ve daha erken ömrünü tamamlıyor. Tabii iyi bir chip tuning işlemi yaptırır ve aracı aşırı zorlamazsanız sorun yaşama ihtimalinizde aracın standart haliyle sorun yaşama ihtimaline çok yakındır. Ancak chip tuning yaptıran birçok kullanıcı aracı daha hızlı ve seri kullanmak için yaptırıyor ve limitleri zorluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Ne kadar fark edebilir? 95 beygir Egea parça değişimi olmadan kaç beygir yapılabilir ki?
    1.3 dizel ise 120 beygir, 250 tork civarında güç alınıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 a3 1.6 tdi stronicnaracim var.3.5 seneyi gecti yazilim yaotirdim.48 bin km de motor,92 bin de dsg yazilim yaptirdim.Suan tam 117 bin de cok sukur stronic dur kalk trafik de ki ufak titreme ve nadiren gerceklesen kemikli gecis (1.2.vites) disinda sorik yok.Bunlae zaten yazilimsiz arac da da var.ara bakim cok yaptirdim ve gereken seylere de dikkat ettim.Ara ara gazlarim anlik gazlamalar cok hosuma gidiyor.



    Satarken soylerim serefsizlik yapicak degilim.Ana bakim disin da ara bakimlarin bile faturasi duruyor teslim edicem hepsini aliciya.Elbet alan olur ana oyle olu fiyatina satmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilenler bilir aracim yazilimli s40 1.6 d 1senede 3 defa turbo pallerini kestigi ve turbo gec basinc uretmeye basladigi icin turbo yaptirdim yaptirdigim kisi tanidik oldugu icin totalde bana 1000 liraya mal oldu 120 hp civari bir gucu tekerleklere aktardigini dusunuyorum 0-100 u 9.5-10 saniye arasinda degisiyor motorun sicakligina gore.



    Yakin zamanda da iptal ettirmeyi dusunuyorum sebepleriyle birlikte gozlemlerimi aktaracagim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Aracina yazilim yaptiran herkes, dusuk devirdeki hantalligi ortadan kaldirmak icin, yilda 2 kere duble yollarda sollama yaparken kaza yapmamak icin efendime solim sogukken gaza basmaz, hic gazlamaz, satarkende soyler.

    1.6 arabayi 250 beygir yapiyor ama ayda yilda gittigi uzun yolda araba bayilmasin diyor.



    Geciniz abicim. Motorun irzina geciyorsunuz. 80 - 100 binde zaten biryer patlamaz.

    Merhaba,

    Yazdıklarınız galiba bana.

    Öncelikle her sabah/akşam otobanda ve çevreyollarındayım. Ve inişli çıkışlı bir yol. Ortalama hızı 60 küsürlerde olan bir otomobilden bahsediyoruz. Yılda ortalama 30.000 km yapan birinden bahsediyoruz.

    44 yaşında bir makina mühendisiyim. Otomobilin motorunu soğukken zorlamayacak kadar bilinçli bir kullanıcıyım.

    Şimdiye kadar sattığım hiçbir otomobilde hiçbir şeyi gizlemedim. 3-5 fazlaya satayım diye yalan söyleyecek biri değilim

    Motorun ırzına geçiyorsam da, arabanın parasını kazanmışım, vermişim, almışım. Size ne oluyor.

    Selamlar.

    Alıntıları Göster
    Merhaba

    44 yasinda muhendissiniz. Ortalama 25 yasinda ise basladiysaniz 20 yildir tecrubeniz var demektir.

    130 kusur hp olarak uretilen bir motoru 250 hp yapip "isin ehli yaparsa birsey olmaz ehheh" derseniz gulerler, hele bir makine muhendisi soylerse daha fazla gulerler.

    Sizi tenzih ederim, micrometre tutmayi bilmeyen 50 yillik makine muhendisleri gordum.



    Isterseniz benzin dokup yakabilirsiniz, para sizin mal sizin istediginizi yapin ama satarken piyasa fiyatindan verirseniz buda baska birseyler gerektirir.



    Iyi calismalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İçeriğini bilmediğiniz yazılımı araçlarınıza nasıl yükletebiliyorsunuz anlamıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 yildan fazla oldu sanirim. Bu forumda Audi kullanicisi paylasti. Aracina yazilim dahi yukleyemeyen piyasada isim yapmis bir firma vardi hatirlamiyorum su anda. Herkes tarafindan cok begeniliyordu. Fakat bizim forumdasin aracina ciddi masraf açmıştı. Masrafi karsilamadilar sanirim. O geldi aklima. Kisaca sorun yasayanlar da var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım Citroen C3 DV4TD Kodlu 1.4 HDI , 4 senedir yazılımlı biniyorum. 103 bin kmdeyken EcuFast tarafından yazılım atıldı, 201 bin kmde intercooler taktım. Ona göre yeniden yazılım atıldı. Şu anda 213 bin kmdeyim , 110 bin kmdir yazılımdan kaynaklı herhangi bir sorun yaşamadım. Turboya ve enjektörlere daha anahtar değmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 11 Nisan 2018; 0:41:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Merhaba

    44 yasinda muhendissiniz. Ortalama 25 yasinda ise basladiysaniz 20 yildir tecrubeniz var demektir.

    130 kusur hp olarak uretilen bir motoru 250 hp yapip "isin ehli yaparsa birsey olmaz ehheh" derseniz gulerler, hele bir makine muhendisi soylerse daha fazla gulerler.

    Sizi tenzih ederim, micrometre tutmayi bilmeyen 50 yillik makine muhendisleri gordum.



    Isterseniz benzin dokup yakabilirsiniz, para sizin mal sizin istediginizi yapin ama satarken piyasa fiyatindan verirseniz buda baska birseyler gerektirir.



    Iyi calismalar.

    Tekrar merhaba,

    18 yaşında bu işlere başladım. Hatta otomobil ve mekanik ile bilgilenme sürecim daha da eskiye dayanır. Lise yıllarımda Almanya’daki üreticiler/distribütörlere posta ile mektup gönderip katalog isterdim. Yurtdışı dergileri takip ederdim. Sonrasında Onno Ustaya mektuplar yazdım, merak ettiklerimi sordum. Internet yaygınlaşınca da bilgiye ulaşmak kolaylaştı.

    Daha ehliyetim yokken otostop ile rallileri takip ederdim, servis alanlarına girmeye çalışır, girdiğimde neyi nasıl yapıyorlar, incelerdim. 2. Stajımı torbalı’da Opel fabrikasında yaptım. Diğer stajyerler oturup çay içip sohbet ederken ben her hatta aktif çalıştım. Çünkü otomobil parçalarını incelemek hoşuma gidiyor. Otomobile dışarıdan bakıldığında görünmeyen parçalarını inceleyebilmek.

    Ben 130 hp olan motoru, 250 hp yapmadım. Siz de yapın birşey olmaz demedim, demem de. 520i’de 170 hp olarak satılan, ama kısılarak X1’e 143 hp konulan motorumu 240 hp yaptılar dedim. N20B16 motorlar, N20B20 motorun downsizing yapılmış halidir. Sağlam motorlardandır dedim. Çoğu başka motorda böyle bir güç artışı göremezsiniz.

    Risk yok demedim, riski bilerek yaptırdım dedim.

    Bu riski almak isteyenler, bu işle uzmanlaşmış kişilere gidin, eline laptop geçiren kopya yazılım atıyor, dikkat edin dedim.

    Mikrometre tutmayı bilmeyen, kendine makina mühendisi demesin zaten. Mesleğimin 9 yılı AR-GE mühendisi olarak geçti. Bunun bir süresi AR-GE Müdürü olarak geçti. UG’de tasarımı yapıp, Cnc tezgah için programını yazıp, tek başıma tezgahın başına geçtiğim çok oldu. Özellikle yeni bir ürün tasarlarken. Bozulan bir tezgahı paramparça yapıp tamir ettiğim çok oldu. Ben yağa-kire bulanmaktan korkmam. Mekaniği severim.

    Şimdi artık kendi şirketimin başındayım. Makina kısmın azaldı ams mühendislik kısmı sürüyor.

    Bu arada ben nerde ne zaman, aracımı satarken yazılımı saklarım, söylemem dedim de bana tepki gösteriyorsunuz???

    Yukarıda da yazmıştım. 5-10-15.000 aşağısına veririm, yeni sahibine gider diye.

    Kimseyi arkamdan konuşturacak kadar küçülmem. 3-5000-10000 için yalan söylemem. İnsanları kandırmam. Yapanlar var mı? Evet var. Ama bazı insanlar para için şerefsizlik yapıyor diye, herkesi aynı kefeye koyamazsınız.

    Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 11 Nisan 2018; 10:7:58 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Yazilariniz dikkatimi celb etti, eger asagidaki 4 soruyu cevaplarsaniz sevinirim.



    1.Yazilim modifiyesi yapilmis araclarinizi, kac kilometre'de elden cikarttiniz?



    2. Alici sormadan dahi aracinizda yazilimi modifiye edilmis oldugunu soylediniz mi ?



    3. Fiyatta bu nedenle indirim ya da artis yaptiniz mi ?



    4. Anladigim kadariyla mak. muh. de olsaniz, siz yazilimi yapmadiniz, hazir piyasa da olan bir urunu kullandiniz. Hangi yazilimi yaptiracaginizi neye gore sectiniz/ nasil guven sagladiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Yazilariniz dikkatimi celb etti, eger asagidaki 4 soruyu cevaplarsaniz sevinirim.



    1.Yazilim modifiyesi yapilmis araclarinizi, kac kilometre'de elden cikarttiniz?



    2. Alici sormadan dahi aracinizda yazilimi modifiye edilmis oldugunu soylediniz mi ?



    3. Fiyatta bu nedenle indirim ya da artis yaptiniz mi ?



    4. Anladigim kadariyla mak. muh. de olsaniz, siz yazilimi yapmadiniz, hazir piyasa da olan bir urunu kullandiniz. Hangi yazilimi yaptiracaginizi neye gore sectiniz/ nasil guven sagladiniz ?

    Merhaba,

    1. İlk defa bir aracıma yazılım yaptırdım. Bunun sebebi önceki arabalarımda ihtiyaç hissetmemem (Volvo S80 T6, Honda Accord 3.0 V6 vs.) ve bu aracımın motorunun buna uygun olması, teknolojinin geçen gün daha güzel sonuçlar vermesi. Bu aracımı ise 150.000 veya 200.000 km’ye gelmeden değiştirmeyi düşünmüyorum. Zırt pırt araba değiştiren biri değilim. Bu kadar müsrif olabilecek zenginlikle bir ülke olduğumuzu düşünmüyorum.

    2. İlk defa yazılımlı bir araç satacağım ve tabii ki söyleyeceğim. Kendimi biliyorum. Önceden de araba sattım ve her zaman durumunu tam olarak yazdım. Şirkete ikinci el bir Opel Combo almıştık zamanında. Pazarlamacı araştırmadan almış, km’si düşürülmüş. 130.000 km’de son bakıma girdikten sonra biz almışız. 50.000’e düşürmüşler. Satılırken ilana da yazdırdım, alana da söyledim. 80.000-90.000 kadar km’si düşürülmüştür diye. Ne oldu, sadece 1000 tl az fiyata sattım. Arkamdan söylendirecek kadar düşmedim. Para için kendimden ödün veremem. O 1000 tl ile zengin olacak değilim, veya 1000 tl ucuza satarak fakir de olacak değilim. Benim aracım için ise 5000-10000 tl ucuza veririm, olur biter. Geçmişini bilerek birisi mutlaka alacaktır. Dert değil benim için.

    3. Arabanın muadillerinden farkı var ise tabii ki fiyat düşürülür. Bu niye garip geliyor, veya niye kimse inanmıyor amnlamadım.

    4. Piyasayı araştırdım, insanların yorumlarını inceledim, yurtdışı siteleri inceledim. Daha önce yaptıkları araçları araştırdım. Karşınıza bir şirket çıkıyor, genelde B ve C ve D sınıfı piyasadaki araçlara performans getirmekle uğraşmış, dükkanda egea, fluence, fiesta vs araçlar. başka bir şirket çıkıyor, süper sport otomobiller ile uğraşmış. Porsche’ler, Ferrari’ler, bentley vs. Bunun yanında BMW’lere de hizmet veriyor. M4 gibi araçlarla da uğraşıyor. Pist araçları hazırlıyor. GT3 RS gibi. Bu araçların sahipleri bu şirkete sonuna kadar güvenerek araçlarının sağını solunu oynatmak için ona bırakıyor. GeForce motorsport ve gorilla performance ikilisinde karar verdim. Ve riski aldım. Kafadan Kopya yazılım yapan bir yer istemedim. Araçtan yazılım okundu, Almanya’ya mail atıldı ve gelen yazılım tekrar araca kopyalandı. Şimdiye kadar bir sorun yaşamamış olmam da, doğru bir tercih yaptığımın göstergesi. Ama Biraz da dediğim gibi şans işi. Riski aldım. Sorun da yaşayabilirdim, ama ben arabayı her gün limitlerde zorlamıyorum.

    Ben bu riskleri aldım ve yaptırdım. İsteyen herkes bu riski alıp yaptırabilir. Çoğu motordaki kazanç ürküttüğünüz kurbağaya değmeyecek kadar. Benim elimdeki aracın motoru da az bir güç verseydi veya sağlamlığı bilinen bir motor olmasaydı yaptırmazdım. Mesela 320i ed sahibi olsam yaptırmazdım. Mesela C200D sahibi olsam yaptırmazdım. 520i sahibi olsam yaptırırdım, ama E180’im olsa yaptırmazdım. Gibi gibi.

    Toplum olarak o kadar yalancı ve dolandırıcı bir toplum haline geldik ki, benim arabaya yazılım yaptırdığımı satarken söyleyeceğime kimseyi inandıramıyorum.

    İster inanın ister inanmayın, ben kendimi biliyorum ve bu yüzden içim rahat. Satarken tabii ki saklamam. Neyse o.

    Selamlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Bilende konuşuyor bilmeyende. kaç defa yazılım lı aracı kaç km kullandınız. ?


    gider çikofast gibi yerlerde yaptırırsanız 80-100 bin değil 10-20 bin km de başlar arızalar.

    Bigturbo ile 250-300 bin km giden insanlar var 1.6 dizel 200+ ps araç ile. Siz neyden bahsediyorsunuz.
  • Öncelikle bu konu öyle basit şekilde kestirilip baştan savulacak bir konu değil.

    Şuan ki 4cü aracım yazılım lı.

    1 ve 2 ci aracım yazılım lı diye sattım. (yaklaşık 70-80 bin km gibi yazılım yapıldı 160-170 bin km civarı satıldı)
    3.cü aracım pert oldu (60 bin km gibi yaptırdım 110 binde pert oldu)
    Şuan ki aracım la devam ediyor (60 binde yaptırdım şuan 150 binde)


    beyler sonuçta araçlar üretilirken 3 şey göz önüne alınıyor.

    Sorunsuzluk
    Az tüketim - Maks performans (bu denge çok çok önemli)
    Çevre sağlığı

    Şimdi yazılım ile bu 3 seçenekten birinden feragat edip diğerini kazanıyoruz. İşte burada yazılım yapan firmanın kalitesi ve tecrübesi ortaya çıkıyor. (sonuçta bu yazılım düzenleyende bir insan) Her aracın parametreleri ayrı. Her aracın her modelin yazılımcısı bile ayrı oluyor.

    gider X bir firmada yazılım yaparsınız 400-500 TL yer açar maps haritasını hepsine %10 artış verir. Sonra ver yansın ortalık.


    Günümüz araçlarımız muaazzam parametlere ile çalışıyor. Geri kazanım dan bile güç artışı sağlıyor. Bunları bilmeden yazarsanız ona ne motor ne turbo kalır.


    Kaliteli bir yerde yazılım, Araç üzerinde oldukça tecrübeli motorun yazılımını geri kazanımı şanzıman oranlarına kadar bilen bir yerde yaptırırsanız.

    Emisyondan feraget eder güç alırsınız. Fakat burada şu dengeyide bozuyorsunuz. Min tüketimi

    Bu sizlere kısa vade de uzun vadede sorun oluşturmaz paşa paşa binersiniz.

    Ama yazılımlı araçlar bakım aralığını 1/2 ye indirmesi benim görüşüm daha saglık lı bir sonuç verir. Sonuçta sıkıştırma basıncı artıyor :) yag kullanım ömrü azalıyor.


    Anlayacağınız dilden yazdım detaya girmedim :) Öyle sayfa ilede anlatılmaz bu konu.




  • 1.5 senedir yazılımlı kullanıyorum ve genel olarak memnunum. Önceki hali ile arasında çok fark var(150 hp-320 nm, 180 hp 400nm)(4 çeker dinamometreye girme fırsatım olmadı ama en az 165-170 hp güç var, önceki 0-100 13 saniye iken şimdi 10.4 saniye, ara hızlanmalarda da çok canlandı) (araca özel harita yazıldığı için en hafif ayarlar yapıldığını da belirtmem gerek)...
  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Misal ben hic memnun kalmadim gorilladan.En sonunda verdigim ucreti geri alip dogustan orijinal yazilimlari ki kaybetmisler,yuklettim araci orijinal hale getirttim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    Bilende konuşuyor bilmeyende. kaç defa yazılım lı aracı kaç km kullandınız. ?


    gider çikofast gibi yerlerde yaptırırsanız 80-100 bin değil 10-20 bin km de başlar arızalar.

    Bigturbo ile 250-300 bin km giden insanlar var 1.6 dizel 200+ ps araç ile. Siz neyden bahsediyorsunuz.
    Ben bilmiyorum birtek sizler biliyorsunuz.

    Su var; aracin orasi burasi patlayinca tamir ettirmeye gittiginiz yerler varya, heh iste ben o yerlerin birisindeyim. Ben bilmiyorum hic birsey bilmiyorum ancak sizler yazilimli arac surunce herseyin iyisini, mekanigini, icerde olup biteni sikistirma artiyor seklinde bilenlersiniz.

    Iyi gunler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Genel olarak muhendislik bakis acisiyla bakarak bu isi yaptirdiginizi dusunmuyorum. Ben Makina Muhendisiyim Yaptirdim diyen bir kisinin, onca zabab markalara yapanlara yaptirdim demesi, bunca Ar-ge yapan bir muhendisin ideolojisi ile nasil uyusabilir. Muhendislik yaklasimi, hangi ayarlarin ne derece arttirildigini bilerek onlem almak gerektirmez mi ?



    Hic Yazilimli araba satmamissiniz, tecrubesizsiniz yani bu konuda, Kilometresi oynanmis bir aracin Kilometre disinda ayarlari oynanmamis olmasi demek, O kilometre sayisini uzerine koyup bakimlarda yapilmasi gerekenleri hesap etmenize olanak saglar, hic bilmediginiz bir yazilimi * araciniza yuklediginizde ise 200.000KM'de araci ne kadar yiprattiginizi bilemeyeceksiniz, belki 350.000KM'kadar yiprattiniz belki daha az, nasil bakim yapacaksiniz ? Bunu soylediginizde 250.000TL verip aldiginiz 5.20i araciniz elinizde kaldigini tecrube edeceksiniz.



    Diyelim ki araciniz 2 ay sonra yanma elemanlarinda bir problem yasadi, siz yaptirdiniz, yine yasadi. Sonra motor degisti, Siz Motor degismis araci satarken 1000TL degil hem motor rektefiye ya da sandik masrafi hem de deger kaybiniz 20-30bin arasinda olacak, bunlari goze aldiniz herhalde.



    Kisacasi bekara kari bosamak kolay demisler, Yazdiklarinizda pek bir iyimser bakis acisi sezinledim, bildigim muhendis bakis acisi, realistik ve testlere dayanarak edinilir, kendiniz test etmediginiz araci 200.000 kullanacagim sattigimda zarar etmeyecegim demek, ancak idda olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.