Şimdi Ara

Yavru Vatan'dan yerli otomobil: 5TL maliyetle 100Km gidebilen Günsel Model 1 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
1.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araba çok güzel arka farları polo ya ve arka bölüm volvo tarzı olmuş spor olması ayrı bir güzel.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_Leopard


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac1DBuRN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_Leopard


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac1DBuRN

    Pilli bir aracın 1000kg~ ağırlığa sahip olacağını söylemek hayal kurmaktır bence. karbon kullanımından hiç bahsedilmedi. Hadi hayal kurduk diyelim full karbon şasi tasarladılar 1300kg'den aşağı çekemez. Sektörün önderlerinden Nissan Leaf bile 1500kg. Verilen değerler hiç yola çıkmamış bir aracın hızlanma, tüketim vs. değerleri. KEŞKE dedikleri tüm değerler gerçek olsa da bizde gurur duysak. Elektrikli araba teknolojisine uzak insanlar için "he ii ne güzelmiş" dedirtecek ama biraz olsun piyasayı bilen insan içinse her detayı hayale yakın.

    Sen ne kadar biliyorsun piyasayı? Sektörde çalışan mühendis, geliştirici Vs. Herhangi bir vasfınız var mı?

    Vasıflarımı sorgulamayı düşünüyorsanız, kendi tecrübelerinizle başlayın isterseniz. Otomotiv teknolojilerini kaç yıldır ne sıklıkla takip ediyorsunuz mesela? Yaptığım eleştiri anlamsız geldiyse zaten bu sektörle alakanızın pek olduğunu sanmıyorum.

    Anlamsız gelmedi. Ben elektronik mühendisiyim ve bu tarz ar-ge çalışmalarını takip ediyorum. Belki haberdarsınız dır ama yine bilgilendireyim.
    https://forum.donanimhaber.com/m_75242831//tm.htm#75242831
    Buradaki arkadaşların çalışmalarını takip edebilirsiniz.
    Genel olarak bahsedilen sistemler öyle aman aman şeyler değil. İstendikten sonra tonaj da kurulum maliyetleride aşılır.
    Sorun bunu TR çapında kimsenin istememesi. isteyen ufak kuruluşlarında ödeneklerinin yetersizliği.

    Harika bir çalışma umarım daha da başarılı olurlar.
    Hedefler koyarken yapabilecekleriniz +1 olarak düşünülmeli bence. 5 yapabiliyorsanız en azından 6yı hedeflemelisiniz ki kendinizi geliştirebilmelisiniz. Ama daha çalışan bir prototip yokken 5 liraya 100 km veya 1000 kg ağırlığında olacak demek biraz hayalcilik gibi geliyor bana. Bu ağırlık olayına takılmamın nedenide malum. Pillerin yarattığı ağırlık, menzil ile ters orantılı dolasıyla siz 75kWh batarya koyacağım dediniz mi o boyuttaki bir araba taban hariç bagajında bile pil olacak demektir. Opel ampera-e 60kWh bataryaya sahip ve zemin boydan boya pille kaplı. Bundan daha ufak Gülser'in halini siz düşünün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ac1DBuRN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_Leopard


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac1DBuRN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mc_Leopard


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac1DBuRN

    Pilli bir aracın 1000kg~ ağırlığa sahip olacağını söylemek hayal kurmaktır bence. karbon kullanımından hiç bahsedilmedi. Hadi hayal kurduk diyelim full karbon şasi tasarladılar 1300kg'den aşağı çekemez. Sektörün önderlerinden Nissan Leaf bile 1500kg. Verilen değerler hiç yola çıkmamış bir aracın hızlanma, tüketim vs. değerleri. KEŞKE dedikleri tüm değerler gerçek olsa da bizde gurur duysak. Elektrikli araba teknolojisine uzak insanlar için "he ii ne güzelmiş" dedirtecek ama biraz olsun piyasayı bilen insan içinse her detayı hayale yakın.

    Sen ne kadar biliyorsun piyasayı? Sektörde çalışan mühendis, geliştirici Vs. Herhangi bir vasfınız var mı?

    Vasıflarımı sorgulamayı düşünüyorsanız, kendi tecrübelerinizle başlayın isterseniz. Otomotiv teknolojilerini kaç yıldır ne sıklıkla takip ediyorsunuz mesela? Yaptığım eleştiri anlamsız geldiyse zaten bu sektörle alakanızın pek olduğunu sanmıyorum.

    Anlamsız gelmedi. Ben elektronik mühendisiyim ve bu tarz ar-ge çalışmalarını takip ediyorum. Belki haberdarsınız dır ama yine bilgilendireyim.
    https://forum.donanimhaber.com/m_75242831//tm.htm#75242831
    Buradaki arkadaşların çalışmalarını takip edebilirsiniz.
    Genel olarak bahsedilen sistemler öyle aman aman şeyler değil. İstendikten sonra tonaj da kurulum maliyetleride aşılır.
    Sorun bunu TR çapında kimsenin istememesi. isteyen ufak kuruluşlarında ödeneklerinin yetersizliği.

    Harika bir çalışma umarım daha da başarılı olurlar.
    Hedefler koyarken yapabilecekleriniz +1 olarak düşünülmeli bence. 5 yapabiliyorsanız en azından 6yı hedeflemelisiniz ki kendinizi geliştirebilmelisiniz. Ama daha çalışan bir prototip yokken 5 liraya 100 km veya 1000 kg ağırlığında olacak demek biraz hayalcilik gibi geliyor bana. Bu ağırlık olayına takılmamın nedenide malum. Pillerin yarattığı ağırlık, menzil ile ters orantılı dolasıyla siz 75kWh batarya koyacağım dediniz mi o boyuttaki bir araba taban hariç bagajında bile pil olacak demektir. Opel ampera-e 60kWh bataryaya sahip ve zemin boydan boya pille kaplı. Bundan daha ufak Gülser'in halini siz düşünün.

    Bunların hepsi bir heves ile yapılan parasızlık dan üretime geçilemeyecek projeler. Daha önce hacettepenin de gazı nin de araçlarını gördük. Söyle böyle bir ton haber. Ama sonuç 0. Üni ve kişiler in kendine referans olsun diye yaptıkları projeler aslında. Yoksa adam adını soyadını niye araba markası yapsın. Bozuldukca sülalesine edilecek küfürleri biliyor tabiki. Sözün özü Umarım bir gün bir yatırımci çıkar da içlerinden birine destek verir. Oradan buradan toplama değil de Ciddi bir arge sürecine girer.

    Bakmayın istenmiyor. Çünkü petrol devlete kar getiriyor. Elektrikli olursa vergi de az almak zorunda kalacak. Şimdi sıfır benzinli araçâ binmek isterseniz bir tane kendinize bir tane de devlete almak zorunda siniz. %100 un üzerine çıktı malum vergiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkaya ufak jeneratör koyarız pil derdi de olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    Hah işte tam da dediğim gibiymiş, okumaya bile gerek yok annesinin değilse de sülalesinin soyadını vermiş. Ne yani Şaban diye soyadı olsa adam arabasının markasını Şaban mı yapmalı? Bunu Kıbrıs'a mal edeceksen ülkenin de gururu olacak bir markası olsa ona göre isim konulsa iyi olurdu bence.

    Kendi sülalesine özel bir araç yaptırıyor ise o zaman olur adam zaten multimilyardermiş...Ama ülke gururu olacak isebu araba en azından Kıbrısa özel bir isim koysa iyi olurdu.
  • 4 kapılı olursa daha başarılı olur. Ön ızgara biraz daha küçültülürse araba daha şık görünür. Vay be koskoca Türkiye yerli otomobil yapamadı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yapıyor :D Şaka gibi ama gerçek. Ne diyelim inşallah başarılı olur. Elektrikli motorun yabancı olması o kadar da kötü bir şey değil bence. Onu da yerli yaparlar. Yeter ki bir şeylere başlansın. Tekrar tebrik ederim.

  • kıbrıs'lılar yavru vatan denildiğinde deliriyor. haklılar da. vatan vatandır yavru nedir? siz de topluma hitap eden bi site olarak buna dikkat etmelisiniz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roark

    kıbrıs'lılar yavru vatan denildiğinde deliriyor. haklılar da. vatan vatandır yavru nedir? siz de topluma hitap eden bi site olarak buna dikkat etmelisiniz.

    Yavru vatanı bırak Türkiye'den gelene deliriyorlar ve biraz araştırınca haklı olduklarını anlıyor insan bir hafta önce Kıbrıstaydım.
  • Şu tarz haberlerden bıktım, 10 yıldır yerli otomobilimizi üretiyoruz çıkan haberlere göre ama ben hala yerli otomobil kullanan birisi göremedim...

  • Erdi, çok güzel video hazırlamışsınız. Ancak konuşurken arka fonda ses olmasın ne olur.

  • mazda cx-3'e benzemiş.

  • Ne yavru vatanı ya, bırakın bunları artık. Yavru vatan lafı 30 sene öncesinde, çocuklukta kaldı. Adamların Türkiye'yle alakası yok, biz hala yavru vatan diyoruz.

    Araca gelince, araç üretimine girmekle güzel bir iş yapmışlar ancak paran olduktan sonra elektrikli otomobil üretmek dünyanın en kolay işidir. İçten yanmalı motor deyince herkes sus pus olurken, ne zaman elektrikli modası çıktı teknolojiyle, mühendislikle alakası olmayan ne kadar kurum varsa, üniversiteler dahil bu işe soyundu, bir anda aslan kesildi. Neden ? Çünkü kolay. 100 yıllık benzin motorunu kendisi geliştirip hizmete sunmuş bir tane üniversite yokken bir bakıyorsunuz hepsi elektrikli araç ustası olmuşlar. Motorunu ve aküsünü kendin tasarlayıp üretmedikten sonra parası olan herkes kendi adıyla bir elektrikli araç çıkarabilir. Yalnız bunun menzili güzelmiş, hiç değilse o noktada iyi bir seçim yapmışlar. Aracın geri kalanının hiçbir özelliği yok, normal otomobil işte... Seriye geçince o jantlar iki boy ufalır.


    Bu arada daha araç prototipmiş. Ben seriye geçeceğine inanmıyorum. Maliyetine, satış fiyatına ve buna bağlı talebe baktıktan sonra muhtemelen vazgeçeceklerdir.





  • Hey gidi İrfan hey, kırmızı ferrarin ile öğrenci yurtlarının önünde drift yaptığın günlerden, nerelere. Böyle zengin bir babanın çocuğu olamadık ki.

  • Motorunu kendin üretmiyorsan yerli sayılmaz, tekerleğini kendin üretmiyorsan yerli sayılmaz, cam sileceğini kend... yeter be kardeşim defolun gidin şu ülkeden de girişimciler bir rahat etsin, işiniz gücünüz özgüveni olan insanların işine taş koymaya çalışmak. Her şey sırayla kardeşim pat diye herşeyi kendi nasıl üretsin. Nasıl bir kafa var sende?
  • Kibrisin babayigiti çıkmış, yapacam demis, yapıyor da . Helal olsun.

    Bizim babayigitler istanbulda site yapma yarısında hala.

  • Bunlar KKTC ureteceklerine gelsinler TÜRKİYE ye otomobil fabrikasıda var hazırda bizimkilerinde çalışmaları var arge calısmalarıda devam ediyor ortak araba uretsek daha az maliyet tablosu cıkar pil teknolojisinide tubitak gelistiriyor yerli olarak yazilimda turklere ait olucak disardaki teknolojilerle bu is olmaz ortaklasma olmassa gelismede neyazikki olmaz olsada zaman kaybi ama arabanin tasarimi ilk model olarak goze hos geliyor gercekten

  • Kıbrıs ilerleyen yıllar'da mutlak Türkiye'yi geçecek.
  • helal olsun önemli olan vizyon.
    burada eleştiren hiçbir şeyi beğenmeyen çok bilen yurdum insanı damlamış biri ismini beğenmemiş de halk arabası desen alay edersin ama volkswagene bayılıyorsun ya da mercedes münevver olsa burun kıvrılır. toyoda ailesinin markası şu an ilginç gelmiyor ama vs gider böyle.
    Günsel de gayet olabilir bir marka hoş da olmuş. ncap kaç vs diye hor görmeye çalışanın memlektinde hala şahin doğan yollarda cirit atıyor neyse bu ülkeden zaten bir şey olmaz bari kıbrıslılara engel olmayın.
  • bakalım güzel olur sonra neler olacak...

  • ne gerek vardı vergi sayesinde üreticiden daha fazla kazanan anavatanınızı hiç mi örnek almadınız yazıklar olsun size, hayır hiç bilmiyosanız, hazır üretilmişinden alaydınız, o kadar emeğe yazık değil mi boş işlerle uğraşıyorsunuz!!!

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.