Şimdi Ara

Yavru Vatan'dan yerli otomobil: 5TL maliyetle 100Km gidebilen Günsel Model 1

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
1.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 60
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 gün 17 saat 21 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Ac1DBuRN (3 mesaj) Mc_Leopard (3 mesaj) MonitörKertenkelesi (2 mesaj) DH Misafiri (2 mesaj) asiruhh1903 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (18 mesaj) Mobil (11 mesaj) Mini (1 mesaj) (28 mesaj) (5 mesaj)
  • @
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Yavru Vatan'dan yerli otomobil: 5TL maliyetle 100Km gidebilen Günsel Model 1
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Bölüm Yetkilisi
    29186 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
     
    Herkese merhaba arkadaşlar, ben Erdi Özüağ. Geçtiğimiz yıl en çok konuştuğumuz başlıklardan biri de Tübitak öncülüğünde geliştirilen yerli otomobil olmuştu. Onun çalışmaları devam ededursun sürpriz yavru vatandan geldi ve ülkenin ilk yerli otomobili olan Günsel Model 1 tanıtıldı. Bu videoda, yakından görme şansı yakaladığım otomobilin merak edilen tüm özelliklerini sizlerle paylaşıcam. Hadi gelin hep birlikte otomobilin derinliklerine inelim.
     
     

    Önce isimlendirmeyle başlayalım. Markamız Günsel, aracımız ise Model 1. Şirketin ismi, sahibi olan Günsel ailesinden geliyor. Ailenin lideri olan Suat Günsel, dünyanın sayılı zenginleri arasında yer alan multi milyarder bir iş adamı. Ülkenin en büyük üniversitesi olan Yakın Doğu ve nispeten yeni sayılan Girne Üniversitesi ile birlikte hastane, banka ve çeşitli üretim tesislerinin sahibi. Forbes dergisinin 2016 verilerine göre 1.1 milyar dolarlık servetiyle dünyanın en zengin 1577. iş adadmı. Otomobil projesi de Suat Günsel'in otomobil merakından geliyor zira çok değerli modellerden oluşan ülkenin tek otomobil müzesi de Suat Günsel tarafından hayata geçirildi.

    Günsel Model 1 şu an prototip aşamasında ve geliştirme çalışmaları devam ediyor. Kabin ve kokpit tasarımı henüz bitmeyen aracın seri üretime girmesi için zorlu bazı koşullardan geçmesi gerekecek. Ancak güzel olansa, aracı geliştiren ekibinin güçlü bir yol haritasına sahip olması. Gösterimi yapılan araç çift kapalı sportif karosere sahip olsa da, aynı mimari üzerinde dört kapılı versiyon da planlanıyor. Üretim bandı tarafındaki yatırımlara paralel olarak aile kullanımına uygun versiyon da Günsel'in ürüm gamındaki yerini almış olacak. Tasarımın şu an gördüğümüz son haline, 8 yıllık proje kapsamında 90 farklı tasarım içerisinde karar verildi. Dünya devi farklı otomobil markalarının güncel tasarım dillerine benzetilebilecek araç, özellikle Volkswagen Grubu'nun küresel tasarım özelliklerine yakın görünüyor.
     
     

    Sportif araç çizgileri taşıyan ve agresif görünen Model 1, ön kısmındaki sivri çizgilerin etkisiyle durduğu yerde hareket ediyormuş hissi verirken, genel tasarım içerisinde büyük gövde tasarımının, gövdeye yakın büyük tekerleklerle birleştirilmesi da ayrıca dikkat çekici. Elektrikli olmasının avantajını da kullanan otomobilde arka bölüm, şasenin geneline oranla kısa tutularak hırçın tasarım biraz daha belirgin hale getirilmiş. 4000'den fazla parçadan oluşan ve gövdesinden uluslararası standartlardan hafif alüminyum alaşım ve kompozit materyallerin kullanıldığı otomobilde, tasarım özelindeki eleştriler daha ziyade aracın burun kısmındaki ızgara etrafında toplanıyor. Elektrikli bir araç olduğundan o derece büyük bir ızgaranın ana kullanım amacı muhtemelen aracı daha güçlü göstermek olsa gerek diye düşünüyorum. Her ne olursa olsun ızgara tasarımı biraz daha estetik yapılabilirmiş.  Bu arada aracın ön tamponundaki büyük kavis de dikkatden kaçmıyor. Bir tonun biraz altında bir ağırlığa sahip olacağını düşündüğüm otomobilde, 75 Kilowatt'lık piller, modern elektrikli otomobillerde sık sık gördüğümüz gibi gövdenin altına yerleştirilecek ve ağırlık dengesi için iyi bir fırsat sunacak.
     

    Pil ve elektrik motor ilk etapta dışarıdan alınacak ancak projenin büyümesine bağlı olarak bu alanlarda da çeşitli girişimlere tanık olabiliriz. Elektrikli otomobilin gücü geleneksel otomobil değerleriyle 102 beygir olarak açıklandı. Ancak elektrikli olmasının en büyük avantajı olan akselerasyon ve tüm gücün kolayca kullanılabilmesi, içten yanmalı aynı beygir gücündeki motorlu araçlara karşı Model 1'e daha sportif bir sürüş ve daha iyi 0-100 hızlanması sağlayacak. Günsel'in verilerine göre aracın 0-100 hızlanması da 8 saniye civarında olacak. Maksimum sürat ise saatte 150Km ile sınırlandırılacak. Günsel Model 1 aynı zamanda rejeneratif fren sistemine de sahip. Yani aracın frenlemesi esnasında mekanik hareketlerinden dolayı geçici süreliğine oluşturduğu ters güç (Rejeneratif Enerji) araç tarafından kullanılabiliyor. Tam şarj ile 350Km menzile sahip olan ve gerçekleşmesi halinde oldukça iyi bir değerle gelecek olan otomobilin pil verimliliği ise 500.000km'den sonra bile %90 üzerinde olacak.
     
     

    Şarj konusu da önemli. Şehir elektriğinde 7 saatte tam dolabilen piller, şarj istasyonlarında iki saat veya hızlı şarj istasyonlarında 30 dakikada dolabilecek. İlk etapta Günsel ailesinin sahip olduğu üniversite kampüsleri, banka subeleri ve benzin istasyonlarına kurulmasını planlanan istasyonlarla KKTC içerisinde son derece rahat bir kullanım mümkün olacaktır diye düşünüyorum. Ancak her halukarda Tesla'daki benzer şekilde en yakın şarj istasyonları ve yoğunluk durumlarının aracın içindeki bilgi-eğlence sisteminde gösterilmesi gerekir diye düşünüyorum. Güncel enerji fiyatları üzerinden değerler değişkenlik gösterebilir belki ama Günsel'in hesaplamalarına göre Model 1, 20 lira altında bir enerji maliyeti ile 350Km, 5 lira altında bir maliyetle de 100km yol yapabilecek. Tabi burada merak ettiğim konu, insanların evlerinde şarj etmelerine bağlı elektrik maliyeti kadar, hızlı şarj istasyonlarının kullanımında nasıl bir ücret talep edileceği. Bilindiği üzere Tesla önce şarj istasyonlarını bedava kullanıma açmış, son dönemde ise artan yoğunluğa da bağlı olarak istasyonlarını ücretli hale getirmişti.
     
     
    Aracın sahip olacağı infotainment sistemi hakkında henüz net bir bilgi olmasa da modern gereksinimlere yanıt veren bir donanımla geleceğini düşünüyorum. Kısaca ADAS olarak tabir ettiğimiz Advanced Driver Asistance Systems yani gelişmiş sürücü yardım sistemleri ise ilk etapta büyük oranda olmayacak. Anladığım kadarıyla Günsel, ilk olarak vakit kaybetmeden seri üretime geçmeyi ve aracı yollara çıkarmayı planlıyor. Ciddi ar-ge ve efor gerektiren ileri seviye teknolojiler ise muhtemelen kademeli olarak uygulanacak. Ekibin ilk etapta özellikle elektronik kontrol üniteleri ve pil yönetim sistemi üzerine kafa yorduğunu söyleyebilirim. Günsel Model 1'in bu konudaki en büyük avantajlarından biri de, daha önce İstanbul Üniversitesi kapsamında Yerel T1 adıyla geliştirilen ve 5000km yol kateden elektrikli otomobilin danışmanlarından Doç. Dr.Erkan Atmaca'nın da proje içerisinde yer alması. Sonucunda deneyim olmadan ilerlemek pek mümkün olmuyor.
     
     

    Yavru Vatanımızın otomobili olduğu için üretimde Kıbrıs da yapılacak dolayısıyla bunun için bir de fabrika kurulacak hatta elime ulaşan bilgi 2016 bitmeden temel atma törenin gerçekleştirileceği yönündeydi. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin siyasi pozisyonu gereği aracın olası ihracatı ülkemiz üzerinden de yapılabilir. Ya da devam eden görüşmeler çerçevesinde kuzey ve güney birleşmesi durumunda hızlı bir şekilde Avrupa'ya da açılabilir ancak bunlardan önce aracın üretilmesi gerekiyor ve hedef olarak koyulan 2018 tarihi ciddi şekilde zorlayabilecek yakın bir hedef. Umarız Günsel ekibi herhangi bir sıkıntı yaşamadan hedeflenen tarihte üretime girmeyi başarabilir. Fiyatlarsa tahmin edebileceğiniz üzere henüz belli değil ve gelen talep, ona bağlı üretim miktarıyla şekillenecek bir detay.
     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
    Günsel Model 1
     
     



    |
    |




  • Yüzbaşı
    580 Mesaj
    Anladık kaporta yapmışsınız da içi ne durumda hiç bir detay yok.Güvenlik ne durumda EuroNCap a girecek mi yoksa canlı bomba mı ?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Yüksekten uçan,yüksekten düşer.
  • Yarbay
    4112 Mesaj
    http://www.haberler.com/kayseri-otomobiller-bir-pille-100-bin-kilometre-8267276-haberi/

    Peh bizim tek şarjla 100 bin km gidecek olan otomobilimiz varken,kim napsın bunu
    |
    |
    _____________________________
    Burası D.H. burda yalan yok,burda herşey gerçek.
  • Binbaşı
    1457 Mesaj
    Yav daha yerli araba yok adam EuroNCAP'ı soruyor. Ne boş insanlarsınız. Sanki adamlar 20 tane araba modeli çıkardı da sıra NCAP'a geldi.
  • Yarbay
    4661 Mesaj
    İyide bizim baştakiler alışmış hazır paraya. İşlerine gelmez ki bu durum. Araba üreticisi onca yatırım, arge binlerce çalışan ile bir araba üretip 30.000 liraya araba üretiyor bizimkiler cart 45.000 ÖTV KDV alıp arabanın değerini 75.000 yapıyor. Ayrıca 1 liraya gelen benzin parasını 5 liraya satıyorlar. Günde milyon litre yakıt harcaması ile kaç paraya geliyor vergi kazancı. Bu arabalar tutulursa yerli otomobilmiş ucuz olurmuş, elektriklimiş falan diye kimse sevinmesin.
    Bu arada iş adamını tebrik ediyorum. Kaç tane zengin iş adamımız var, korkuyor yatırım yapmaya.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    337 Mesaj
    8 yıllık grafik tasarımcıyım şu firmaların bazı modellerini tasarımcılar nasıl bir bütün halinde tasarlamayı beceremiyor, kim nasıl onay veriyor merak ediyorum. Arkadaş sene 2016 elinin altında çok gelişmiş teknolojiler var üretim yapacaksın ama arabanın tasarımı bütün durmuyor. Benim gözüme çarpan arka tasarım bildiğin citroen cactus araba yan hatları vw scirocco aracın ön farları audi ızgarada audiden esinlenilmiş. Bunlar şahsi görüşüm ayrıca bu tasarımla acaba sürtünme kat sayısı nedir merak ettim. Yine de tebrik ederim başlangıç için, umarım kendilerini geliştirirler.
    |
    |
  • Yarbay
    6474 Mesaj
    olaCAK, gideCEK, süreCEK...

    o zaman benden koca bir

    inşallah...
    |
    |
  • Yarbay
    3748 Mesaj
    Bizim yerli araba da bir daha ki seçimlere kalmış. Sabırla bekliyoruz.
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    845 Mesaj
    Bu tip elektrikli araçlar neden tek kapı olarak tanıtılır anlamam, benzinli de olsa tek kapı otomobilin hitap ettiği kesim sınırlı.. Çocuklu aileler tercih etmez genelde, Adam akıllı 5 kapı modeli öncelik vermeleri gerekir, sonuçtu bu ticari taksi olarakta kullanılır. Aile otomobili olarak ta.. Bir de mevcut araçlara dönüşüm yapsalar daha faydalı olur sanki. Önümüzdeki 10 yılda bu elektrikli araçların fiyatları 70 bin tl altına düşmez, bizde zor bineriz..
    |
    |
  • Yüzbaşı
    653 Mesaj
    Pili geçiyorum ama elektrik motoru dışarıdan alınacak dedikten sonra olay bitmiştir. Bir aracın motorunu kendin üretmiyor isen o araç yerli sayılmaz, sayılamaz. Öyle olduktan sonra sanayide de yaparlar onu. Yürüsün yeter mantığıyla.
  • Yüzbaşı
    904 Mesaj
    Pilli bir aracın 1000kg~ ağırlığa sahip olacağını söylemek hayal kurmaktır bence. karbon kullanımından hiç bahsedilmedi. Hadi hayal kurduk diyelim full karbon şasi tasarladılar 1300kg'den aşağı çekemez. Sektörün önderlerinden Nissan Leaf bile 1500kg. Verilen değerler hiç yola çıkmamış bir aracın hızlanma, tüketim vs. değerleri. KEŞKE dedikleri tüm değerler gerçek olsa da bizde gurur duysak. Elektrikli araba teknolojisine uzak insanlar için "he ii ne güzelmiş" dedirtecek ama biraz olsun piyasayı bilen insan içinse her detayı hayale yakın.
  • Binbaşı
    1223 Mesaj
    Biz yerli araba üreticez demedik yerli marka yapıcaz dedik diye 3-5 senedir seçim vaadinde bulunanlar görsün bunu adamlar yapmış hem marka hem araba görüldüğü üzere anca seçimden seçime boş atarsınız.
    _____________________________
    "En büyük savaş cahilliğe karşı yapılan savaştır." - MUSTAFA KEMAL ATATÜRK - Asla bir aptalla tartışmayın.Sizi kendi seviyesine çeker ve sonra tecrübesiyle sizi yener.
  • Binbaşı
    1295 Mesaj
    Ülkemizde ŞAHİN VE DOĞAN VAR
    daha moderen daha teknolojik ve daha seri.
    tam bir yakıt dostu , genişlik ve konforuda mükemmel.

    bu araç neden üretimden durdu..!
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    60 Mesaj
    Ne kadar kolay eleştiriyoruz ortaya bir ürün prototipi konulmuş. Bu tür eleştiriler yerine geliştiriciye cesaret verecek daha iyi cümleler kurabiliriz diye düşünüyorum.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    551 Mesaj
    kusura bakmayın ama üniversitenin reklamından başka bir şey olduğunu düşünmüyorum. Ortada hiç birşey yok.
    |
    |
  • Binbaşı
    1215 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: asiruhh1903

    Biz yerli araba üreticez demedik yerli marka yapıcaz dedik diye 3-5 senedir seçim vaadinde bulunanlar görsün bunu adamlar yapmış hem marka hem araba görüldüğü üzere anca seçimden seçime boş atarsınız.

    ne yapması haberi okumuyor musun?
    -ecek -acak 'la haber yapılmış,
    o gördüğün maket, içi boş, ne koltuk ne motor ne kokpit ön konsol var,
  • Binbaşı
    1223 Mesaj

    Bizim bakanların açıklamalarını dinlemiyor musun ? aynı açıklamaları aynı -ecek -acaklı ifadeleri kullanıyorlar saab markasının logosunu söküp üstüne yerli logo yapıştırmayla 3 senedir oyalıyorlar ona dikkat çektim mesajımda.
    Kıbrıs gibi imkanları kısıtlı olan bir yerde bile böyle bir şey yapmaları başarıdır :)
    |
    |
    tolgatelli kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    "En büyük savaş cahilliğe karşı yapılan savaştır." - MUSTAFA KEMAL ATATÜRK - Asla bir aptalla tartışmayın.Sizi kendi seviyesine çeker ve sonra tecrübesiyle sizi yener.
  • Yarbay
    2948 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: brshr

    Pili geçiyorum ama elektrik motoru dışarıdan alınacak dedikten sonra olay bitmiştir. Bir aracın motorunu kendin üretmiyor isen o araç yerli sayılmaz, sayılamaz. Öyle olduktan sonra sanayide de yaparlar onu. Yürüsün yeter mantığıyla.

    Tamam size soyle bi soru sorayim. Seat ve skoda biri ispanya digeri çek markasi. Vw in bunyesideler ve motorlarini vw den aliyolar. Alman mi oluyorlar. Yada mercedes dizel motoru renaulttan aliyor mercedes fransiz mi oluyor. Ssangyoung motor ve sanzimani mercedes aliyor. SY simdi bir alman mi oluyor.

    Bakiniz onceligimiz bi marka ortaya cikarmak olmali yada hazir markayi satin almak olmali.

    Misal saab batti ve satildi. Onu bi Türk is adami satin alsaydi onu gelistirseydi cok daha iyi olcakti. Bi muddet saab in motorlarini kullanirdi daha sonra turk muhendislere motor yaptirirdi. Hersey sirayla.

    Toyota yanlis hatirlamiyorsam elektrikli rav4 modelinin elektrik motorunu tesladan aldi. Beyler toyota diyorum toyota hani bahsedilen dunyanin bircnumarali araba markasi. Acaba hangi japon cikipta motoru tesladan yuh sana diye.

    Suanda hangi otomobil markasi %100 mensubu oldugu ulkenin urunlerini kullaniyor.?

    Eger bi marka arabamiz olacaksa bunu devlet yapmaz tabikide. Devletin dukkan actigini nerde gordunuz? Projeyi yada prototipi hazir hale getirir girisimciye tesviklerle birlikte satar.

    Bu günselide kibris mi uretti? Hayir kibrisli is adami elini tasin altina koydu.

    Neyse konu uzun.

    Kibrisli is adamini tebrik ederim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Kuzuya rakı içirmişler, kurdun yerini sormuş...




  • Yarbay
    6207 Mesaj
    Yavru vatan nedir ? KKTC demek çok mu zor ? Bir de bu eleştirmenler neyi eleştiriyor ?Araba sadece prototip, daha bunun testleri vs. var. Ondan sonra gider denersin sonra eleştirini yazarsın.
    |
    |
  • Yarbay
    2884 Mesaj
    Fiyat için okudum hepsini ama en sonda diyorki "tahmin edebileceğiniz üzere belli değil" nerden tahmin edelim? Ve şahsen günsel ailesini ilk defa duyuyorum umarım başarılı olur



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Her Türlü Proje Tasarımı ve Üretimi Yapılır. Bilgi İçin DM Atabilirsiniz.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
SEO
Cancer Clinical Trials
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,734
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.