Şimdi Ara

Yaris Hybrit Batarya fiyatı!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
57.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, 1 aylık araştırma sonucu Toyota'dan cevap alabildim.
    6111 TL şuan
    Yani 2200 dolar

    Merak eden çok ama net bişey söyleyen yoktu.
    Bu bilgi önemlidir.



  • Bildiğim kadarıyla o batarya 10 ayda 2 yılda bitecek değil....Sürekli araba hareket halinde iken kendini doldurup düşük hızlarda arabayı elektrik motoru ile hareket ettiriyor....Ben 100 km yolu 4 Lt benzin ile gidebileceksem o bataryayı hiç gözüm görmez...Ulaşım aracı olarak evde eşek bile beslesen yemi, suyu arpası masrafı var...Avensis hibrit üretilse almak için hemen sıraya girerim... Auris hibrit üretildi...satılıyor....Corolla inş üretilir...Özetle tercih edilmesi hesap kitap sonucu cazip yada değil.... BEN 180 KR. LUK BENZİNİ 4 KÜSÜR LİRAYA ALMAKTAN MUTLU DEĞİLİM... Kendimi kaz gibi hissediyorum...Sırf bu duygu bile hibrit almak için geçerli nedenim.. HİBRİT AVENSİS BEKLİYORUM....İNŞ.....saygılarımla..




  • Batarya ömrü için, İstanbulda 5-7 yıl tahmin ediliyor.

    Bir de asıl şüphe, yıldan yıla batarya performansı düşecek mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Batarya ömrü için, İstanbulda 5-7 yıl tahmin ediliyor.

    Bir de asıl şüphe, yıldan yıla batarya performansı düşecek mi?
    Yaris hibrit alan kullanan forumdaki arkadaşlarımızdan zaman içinde bilgi alırız....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Yaris hibrit alan kullanan forumdaki arkadaşlarımızdan zaman içinde bilgi alırız....

    Alıntıları Göster
    Şu anda 2015 Yaris Hybrid kullanıyorum, 2 aya yaklaştı. Toyota servisi ve satıcısı ile yaptığım konuşmalarda kullanıma göre değişken olarak 12-20 yıl arasında ömrü olduğu söylendi. Teknolojisini araştırdım öyle normal akü-batarya gibi kısa ömürlü diyebileceğimiz bir durum yok, japonların 15 yıldır falan geliştirdiği, o zaman üretilen ürünlerin -bazı istisnalar dışında- halen sorunsuz çalıştığını öğrendim. Türkiyeye yeni girmiş bir teknoloji olarak düşünüyor olsakta epey yaygın bir teknoloji, Cadillac Escalade'de bile kullanılıyor sadece küçük araçları düşünmemek lazım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lamb0fGod -- 23 Haziran 2015; 17:52:09 >




  • taşkafa T kullanıcısına yanıt
    Prius var , avensise yakın boyutları,
    Ama 1.8 motor,
    Vergisi yüksek,
    Sırf bu vergi ve benzin fiyatlarından dolayı, Yaris hybrit aldım,
    Çok memnunum,
    Bagaj sıkıntı değil, senede 1-2 tatilim var, port bagaj takar giderim...!
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba,
    Bu 5 yıl tahminini servistenmi aldınız, kısa bir süreç ..!
    Ben yeni hybrit Yaris aldım,
    10 15 yıl arası pile birşey olmaz demişlerdi..?
  • Ben de yeni aldım, yaris Hybrid spirit imi. Bana da servis elemanı en az 12 yıl ömrü var dedi.
  • 97 senesinden beri hybrid araç satan Toyotaya sormak lazım.Türkiye'de batarya değiştiniz mi evetse kaç pare.?
  • Hibrit sistemin sadece elektrikli sistemden çok çok daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Ayrıca hibrit yarisler çok şirin duruyor. Hele bide yeşil hibrit yaris
  • 2017 Yaris Hybrid için
    1- batarya ömrü ?
    2- batarya fiyatı ?
    Burda Toyota Hybrid için bilgiler var
    Toyota
    Toyota Hybrid - Hibrit Araba En Çok Merak Edilenler
    https://www.toyota.com.tr/hybrid-innovation/faqs/hybrid-faq.json



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agah07 -- 29 Ağustos 2017; 10:45:10 >




  • toyotanın 2019 model corolla sport wagon hybrid modeli çok şık
  • bu konuyu hiybrid toyota almayı düşünen biri olarak araştırmaya başladım. yeni nesil hibrit corolla'yı merak ediyorum.
    BMW 320i ED aldım hava olsun diye ama yakıtı şehir içi katlanılmıyor.

    Sahibinden.com'da birtane 150000km'de yaris var. 2012. pili bitik diyor. 150000km'de bitiyormuş normalde diyor ilan açıklamasında araç sahibi.

    2015 haziranda konu açıldığında 2200 dolar denilmiş pil fiyatına. İlanı açan kişi de 14000tl demiş. üstünden 4 yıl geçmiş. Fiyatlar tutarlı.


    internette arattırdım ama eski pirius dışındaki modeller dışında (bir de camry modellerinde yaşını almış araçlar) pili biten pek yok gibi. Sahibinden'deki pili bitik yaris ise TR'de tek 150000km devirmiş hybrid Toyota.


    Şimdi bir hesap yapmak lazım, 150000km'de 1,33 benzinli ile yakılan benzin, 1,5 hibrit ile yakılan benzinden 2200-3000 dolardan hala fazla mıdır?

    iki model arasında 100km'de 2 litre fark olsa tüketimde, 150000km'de 3000 litre benzinli daha fazla yakıyor olurdu.. 19000tl yakıttan tasarruf. 14000tl pil parası. 150000km'de sadece 5000tl kardasınız.

    İlk yatırım maliyetini de hesap edin ama. Sıfır 1,33 ile sıfır hibrit yaris arasında ne kadar çok fiyat farkı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Selduman -- 11 Mart 2019; 20:37:43 >




  • Selduman S kullanıcısına yanıt
    Hocam asıl mesele hibrit araclarin ikinci elde (4-5 yil kullanildiktan sonra) yeni sahibine hibrit olarak satilamamasi.
    Batarya performansi azalmis veya bitmis bir hibriti nasil elden cikaracaksiniz?

    Sadace Toyota icin degil Hyundai ve Kia icin de ayni sey gecerli.
    Daha simdiden 2.elde 1 yasinda Ioniq ve Nirolar 115bin TLlere alici bulamazken ileride durum ne olacak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 12 Mart 2019; 9:19:19 >
  • Selduman S kullanıcısına yanıt
    O ilanı ben de gördüm dün ama bence önemli olan o sadece bir örnek, 200 bini devirmiş pili çalışan yok mudur acaba?
    Baktım da satışta olan en yüksek km 110 binde. O ilanda satıcı genelde bu civarda, 150 binde, bitiyormuş demiş.

    Başka bir ilanda ortalama karışık yakıt tüketimi 5 litre demiş. Pili biten ise ortalama 10 litre demiş ama sadece şehir içi.

    Hibrit araç düşünüyordum ama 10 senede 5 bin lira tasarruf edecekse gerçekten değmez. Hele bi de Corolla yılda 1300 lira fazla Mtv ödeten 1.8 motorla gelince hiç bir mantığı kalmıyor Chr alamadık sırf bu yüzden. Civic ileride lpg takınca en tasarruflu araç olacak bu gidişle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 12 Mart 2019; 10:54:15 >
  • Yeni nesil hibridler(1.8 olanlardan bahsediyorum)adam gibi bir performans verseydi,1.6 veya daha düşük hacimli fakat güçlü motor(MTV avantajı)ile gelseydi yine tercih edilirdi ki,batarya muammasına rağmen,kaldıki,5+5 yıl garanti pili de kapsıyor.Hem 10 yıl sonra belki de yeni nesil piller çıkacak,yerine alıp takacak,belki de benzinli motor çok az kullanılacak,kimbilir.Yanlız ben tam elektrikli fan'ı olmama rağmen şimdilik hibrid'in mantıklı bir geçiş olduğunu düşünüyorum,yalnız bu tam elektrikliler çok gecikti,ben inanıyorum birilerinin elinde çok iyi piller var ama sanayileştirmiyorlar.Yalnız 5-10 yıl sonra hibrid falan kalmaz bu ultra piller otomobillerde kullanılmaya başlarsa.
  • Kim demişse pilin, yok 15-20 yıl, yok 150-200 bin km ömrü var tamamen atmasyon! Bu tür piller üretileli kaç sene oldu ki 15-20 sene ömür biçilmiş? Farklı AR-GE çalışmaları olsa da anlık yüksek amper güç verebilmeleri sebebiyle bilinen laptop bataryalarındaki lityum iyon piller paketler halinde kullanılıyor. Dizüstü bilgisayarının pilini 3-5 seneden fazla kullanabilen var mı? Varsa da ilk aldığına göre ne pil ile kaç dakika çalışabiliyor? Bu tamamen eşyanın tabiatına aykırı. Bildiğim kadar sırf kullanıma bağlı değil. Bir de dolu pil bitik pil deniyor. Aldığın anda perfomansı düşüyor onu hesaba katan yok. Nasılsa benzinli motor var, kapasitesi yüzde 20-30'lara düşse de pilin zayıflığı dikkat çekmiyor, motor daha sık devreye giriyor. Neticede 2 litre az yaksın diye onca paraya ve kasmaya ne gerek var? Üstelik ilk sahip olma fahiş fiyatını düşününce!

    Bence de elektrikli yeterli menzili ya da menzili 300 km olsa da hızlı şarjı olursa iyi bir şey, fakat sahip olmak için maliyeti, fazladan pil masrafları tasarruf edilecek 2 litre benzinle telafi edilecek hale henüz gelmedi. Plug-in hibritle her gün şarj edip motor hiç çalışmazsa, sıfır akar yakıt ile bile çok pahalı, büyük motor mtv farkı da var. Bir de elektriklide bakım maliyeti sıfırmış! Al sana maliyet bir pil değişimi kaç bakıma eşdeğer? Kaldı ki ister hareketli olsun ister sabit olsun, metal yorgunluğu diye bir şey var, her parça bakıma muhtaç. Fosil yakıtlı bir motora göre çok daha az denebilir, o da batarya hesaba katılmazsa! Şu an ister hibrit olsun ister tam elektrikli için dar boğaz kesinlikle akü/batarya teknolojisidir.

    Burada plug-in hibrit (prize takılabilen hibrit)'lerden bahsedilmiş.




  • rsimsek kullanıcısına yanıt
    Keşke bilmeden bu kadar atıp tutmasanız, toyotalardaki bataryalar lityum değil diğer hibritlerdeki gibi. Amerikada 1.000.000 kmyi aynı batarya ile dolduran binden fazla über var. En yaygın über aracı abd'de toyota pirius hybrid
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YoğurtluMakarna

    Keşke bilmeden bu kadar atıp tutmasanız, toyotalardaki bataryalar lityum değil diğer hibritlerdeki gibi. Amerikada 1.000.000 kmyi aynı batarya ile dolduran binden fazla über var. En yaygın über aracı abd'de toyota pirius hybrid
    Hocam atıp tutma diye birsey yok. Sıfır veya ikinci elde hibrit bir araca yönelen ister istemez batarya ömrü ve batarya fiyatını arastiriyor. Ne yazikki ulkemizde dogru ve net bilgi alma sansimiz düsük.
    Yoksa kimse Toyota veya baska bir markanin hibrit aracini kötülemek icin buraya yazmiyor.
  • YoğurtluMakarna kullanıcısına yanıt
    Ha lityum ha lipo, sonuçta lityum esaslı oluyor. Yoksa başka bir teknolojik pil mi üretildi bilmediğimiz. Biliyorsanız bizi de aydınlatın. Ben de aynı pil ile bir milyon km dayanan arabayı merak ediyorum! Herhangi bir bataryalı arabada bataryaların değiştirilme periyodunu araştırdınız mı? Keşke dediğiniz gibi olsa da petrol ve doğal gaz üzerine çıkan savaşlar olmasa. O zaman da diğer güncel değerli madenler için savaşlar devam edecek. Afganistanda en zengin lityum madeni olduğu sadece bir söylenti mi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.