Pilin değiştirime periyodu diye birşey yoktur. Lityum piller için devir sayısı vardır fakat onlar da kısa zaman içinde bitmez. Örneğin Tesla'da yanlış hatırlamıyor isem 100 bin km de %3 gibi bir kayıp vardı en fazla yani hiçbirşey.
Pilin ömrünü ısı,aacın kullanılma sıklığı direk olarak etkiler. Hibrit veya elektrikli araç yatmaya gelmez, olduğu yerde de olsa 15 günde bir mutlaka çalışması lazım. Elektrikli aracı yine fişe takar çalıştırırsınız ama hibritin fiş olmayan versiyonlarında buna imkan yok. Servis çağırmak gerekir.
Yaris ise güncel hibrit versiyonlarına göre daha eski bir model,daha çok şehir içi mantığında üretilmiş bir hibrit araç. Sık kullanılmaz ise batarya ömrü azalır. CHR ve yeni Corolla'da ki hibrit sistemi çok daha gelişmiş durumda.
Bataryalar hücre hücre değişebiliyor servis dışında ama tamamının servis fiyatı Yaris için 15 bin TL civarında idi en son.
Gelelim maliyete, araç 5 yıl 100 bin km garantide, sonrasında da 1 yıl/15 bin km olacak şekilde garanti uzatılmakta. Hemen hemen 150-200 bin km sınırına kadar araç garanti altında. Bir aracın kullanım ömrü 10 yıldır günümüzde, ondan sonra teknolojisi özellikle elektrik sistemi içeren araçlar için çoktan kalmıştır. Bu süre zarfında hibrit araç hem yakıt hem ülkemizde yok ama vergi olarak çoktan akünün parasını çıkartıyor.
Kısacası, elektrikli araçlar ile artık hem kullanım alışkanlıklarımızı,hem vergi sistemimizi hem de sanayimizi yenilememiz lazım. Yoksa eller yine bu sefer Mars'a giderken biz yine arkadan bakmak zorunda kalırız.
Hybrid bataryayı geçe full bırakmaya özen gösterin arkadaşlar
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme