Şimdi Ara

Yamaç paraşütü deneyimi olanlar ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
14.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Yamaç paraşütü deneyimi olanlar ?


    Arkadaşlar yamaç paraşütü yapmış olanlar var mı aramızda ? Riskleri nedir ? Yanlış hatırlamıyorsam 7-8 ay önce uzungölde birisi ölmüştü ve ben de o sırada uzungöldeydim. Zevkli olduğu aşikar ancak insan korkuyor ister istemez.



  • Yamaç paraşütü aerodinamik bir hava aracıdır ancak bükülebilir yapısı hamleli rüzgarlarda ve türbülansta riskli durumlara sebebiyet vermektedir.

    Motorsuz sportif havacılık araçlarından planör ve delta-kanat yamaç paraşütüne göre çok daha emniyetlidir. Yamaç paraşütü kadar düşük hızlarda uçmazlar dolayısıyla iyi bir eğitim ve yüksek dikkat gerektirirler. Ayrıca bu araçlarla uzun süre havada kalmak için termik gereklidir.

    Size tavsiyem motorlu delta-kanat olan microlight ile uçmanızıdır. Turistik yerlerde pilot ile birlikte microlight uçuşları yapılıyor.
  • Yamaç paraşütünde zaten tek başına binilmiyor eğitimlede tatil sırasında olacak iş değil, pilot ile beraber biniyorsun diye biliyorum. Psikolojik olarakta paraşütün atlamadan önce açılması benim için büyük bir etken

    Fiyatlarını bilen var mı bu baharda kapadokyada balona bindim ve çok zevkli idi yamaçta düşünüyorum şimdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gun

    Yamaç paraşütünde zaten tek başına binilmiyor eğitimlede tatil sırasında olacak iş değil, pilot ile beraber biniyorsun diye biliyorum. Psikolojik olarakta paraşütün atlamadan önce açılması benim için büyük bir etken

    Fiyatlarını bilen var mı bu baharda kapadokyada balona bindim ve çok zevkli idi yamaçta düşünüyorum şimdi.


    http://www.ayt-group.com/paragliding/tr/fiyatlar.html
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Ben Fethiye Babadağda yaptım arkadaşlar.Fiyatı da 140 lira civarında.Dağa çıkış falan hepsi dahil.
    Tabii ki risk var ama şöyle anlatim.Orda yaklaşık 20 tane şirket var her birinin en az 5 paraşütçüsü var ve bunların hepsi günde 5 kere atlayış yapıyolar ve hergün.Hiç birine de bir şey olmuyor.
    Hava güzelken yapıyolar zaten hava birazcık bile bozsa atlayışı iptal ediyolar o yüzden size tavisyem gidin yapın.Mutlaka tadılması gereken bi zevk.
  • Fethiyede belli firmalar iyidir... Hepsi güvenli uçuyor diyemem.

    Skysports diye bir firma var, gözünüz kapalı bu firma ile uçabilirsiniz...
  • Arkadaşlar forumu uzun süredir takip ediyorum ama üyelik şimdiye nasipmiş. neyse konuya giriyim.... ben 3 yıldır yamaçparaşütü yapıyorum. şu anda yamaçparaşütü pilotuyum yani yarışmalara katılan, birçok değişik hava koşulunda ve birçok take off dan uçuş yapmış biriyim.

    bu msjı yazmaktaki amacım bazı arkadaşların yanlış bilgi edinmiş yada sağdan soldan duyma bilgiler ile birşeyler anlatma çabasıdır. lütfen özellikle havacılık konusunda heleki böyle extreme bi sporda güvenilirliğinden emin olmadığınız kişilerden bilgi almayınız.

    quote:

    Arkadaşlar yamaç paraşütü yapmış olanlar var mı aramızda ? Riskleri nedir ? Yanlış hatırlamıyorsam 7-8 ay önce uzungölde birisi ölmüştü ve ben de o sırada uzungöldeydim. Zevkli olduğu aşikar ancak insan korkuyor ister istemez.

    diye sormuş Le petit prince arkadaşımız

    yamaç paraşütünde risk her zaman vardır. ancak tüm bu riskler kişinin "ya bunu yapmakta ne var bende yaparım, o uçuyosa bende uçarım" gibi düşüncelere kapıldıkları anda başlar. kendini bilen eğitimini almış bu işi bilen kişilerle uçuş yapan kişiler için risk neredeyse yoktur. 7-8 ay önce uzungölde hayatını kaybeden arkadaş tamamen orda bulunan sivil savunmanın dikkatsizliği ve sorumsuzluğundan kaynaklanmış bi olaydır. havada yaşadığı acil durum düzeltilebilecek ve zaten yedek paraşüt ile çözümlenmiş bi olaydır. göle düştüğü sırada orada bu tür durumlar için hazır olması gereken botun benzinin olmaması arkadaşımızın hayatını kaybetmesine neden olmuştur. yani kısacası korkacağınız pek bişey yok cahilce bişey yapmadığınız sürece...

    quote:


    orjinalden alıntı : mightywings
    Yamaç paraşütü aerodinamik bir hava aracıdır ancak bükülebilir yapısı hamleli rüzgarlarda ve türbülansta riskli durumlara sebebiyet vermektedir.

    Motorsuz sportif havacılık araçlarından planör ve delta-kanat yamaç paraşütüne göre çok daha emniyetlidir. Yamaç paraşütü kadar düşük hızlarda uçmazlar dolayısıyla iyi bir eğitim ve yüksek dikkat gerektirirler. Ayrıca bu araçlarla uzun süre havada kalmak için termik gereklidir.

    Size tavsiyem motorlu delta-kanat olan microlight ile uçmanızıdır. Turistik yerlerde pilot ile birlikte microlight uçuşları yapılıyor.


    yamaçparaşütü bükülebilir ve kapanabilir olmasından dolayı riskli durumlara sebebiyet vermemektedir aksine bu durum onu güvenli hale getirir çünkü eğer paraşüt kapanmazsa çözümsüz sorunlara neden olabilir. kapanan bi paraşüt güvenli olurmu demeyin kapanması ile o acil durumu daha az enerjili olmasını ve pilotun müdahale edebilme şansını oluşturur. tüm hava araçlarının kendine göre riskleri vardır. hiçbirini diğeriyle karşılaştıramazsınız. tüm motorsuz hava araçları tamamen hava akımları ile hareket eder ve tamamen doğayla barışık araçlardır. eğer doğa sporu yapmak isterseniz bu araçlardan birini tavsiye ederim. motorlu delta kanat hem maliyetli hem doğaya benzin gibi yakıtlar kullanmasından dolayı zararlı hemde herzaman yapabileceğiniz bişey değildir. yamaçparaşütü tamamen minimum maliyetli ve doğayla barışık bir hava aracıdır.
    quote:


    Orijinalden alıntı: gun

    Yamaç paraşütünde zaten tek başına binilmiyor eğitimlede tatil sırasında olacak iş değil, pilot ile beraber biniyorsun diye biliyorum. Psikolojik olarakta paraşütün atlamadan önce açılması benim için büyük bir etken

    Fiyatlarını bilen var mı bu baharda kapadokyada balona bindim ve çok zevkli idi yamaçta düşünüyorum şimdi.


    yamaçparaşütü uçuşları tatil yerlerinde gereksiz pahalı ve herkesle uçmanızı tavsiye edebileceğim bişey değil. airea arkadaşımızın dediği gibi fethiyede skysports güvenebileceğiniz adreslerden biri.

    yamaçparaşütü konusunda hertürlü yardımcı olabilirim msj atmanız yeterli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeliri

    quote:


    orjinalden alıntı : mightywings
    Yamaç paraşütü aerodinamik bir hava aracıdır ancak bükülebilir yapısı hamleli rüzgarlarda ve türbülansta riskli durumlara sebebiyet vermektedir.

    Motorsuz sportif havacılık araçlarından planör ve delta-kanat yamaç paraşütüne göre çok daha emniyetlidir. Yamaç paraşütü kadar düşük hızlarda uçmazlar dolayısıyla iyi bir eğitim ve yüksek dikkat gerektirirler. Ayrıca bu araçlarla uzun süre havada kalmak için termik gereklidir.

    Size tavsiyem motorlu delta-kanat olan microlight ile uçmanızıdır. Turistik yerlerde pilot ile birlikte microlight uçuşları yapılıyor.


    yamaçparaşütü bükülebilir ve kapanabilir olmasından dolayı riskli durumlara sebebiyet vermemektedir aksine bu durum onu güvenli hale getirir çünkü eğer paraşüt kapanmazsa çözümsüz sorunlara neden olabilir. kapanan bi paraşüt güvenli olurmu demeyin kapanması ile o acil durumu daha az enerjili olmasını ve pilotun müdahale edebilme şansını oluşturur. tüm hava araçlarının kendine göre riskleri vardır. hiçbirini diğeriyle karşılaştıramazsınız. tüm motorsuz hava araçları tamamen hava akımları ile hareket eder ve tamamen doğayla barışık araçlardır. eğer doğa sporu yapmak isterseniz bu araçlardan birini tavsiye ederim. motorlu delta kanat hem maliyetli hem doğaya benzin gibi yakıtlar kullanmasından dolayı zararlı hemde herzaman yapabileceğiniz bişey değildir. yamaçparaşütü tamamen minimum maliyetli ve doğayla barışık bir hava aracıdır.




    Öncelikle şunu söyleyeyim, sportif havacılığın her dalına sevgi ile bakıyorum buna yamaç paraşütü de dahil. Fakat bu sporların hepsinde risk vardır. Siz belki deneyimli bir yamaç paraşütçüsü olarak mevcut riski lehinize çevirerek yani paraşütü kapatarak taşımayı azaltıp daha az savrulmak ve türbülanslı bölgeden kaçmaktan bahsediyorsunuz ancak bunun bir garantisi yok.

    Yani örnek vermek gerekirse en ünlü Moto GP yarışçılarından Valentino Rossi "motorsiklet kullanmak hiç riskli değil aksine karşınıza aniden bir araç çıkınca küçük boyutlu olduğunuz için sağdan soldan kaçarak kazayı atlatabiliyorsunuz" derse bu doğru bir cümle olmaz. Onun dahi böyle bir durumu atlatacağının garantisi yoktur.

    Benim yamaç paraşütünün bükülebilir yapısı hakkında söylediklerim delta kanat ile karşılaştırıldığında zayıf yönü olarak öne çıkmasıdır. Ama diğer taraftan da delta kanatın kalkışı ve inişi de yamaç paraşütüne göre daha risklidir çünkü sürate ihtiyaç duyar.

    Sonuç olarak yamaç paraşütü de delta kanat da çok güzel sporlardır. Bu sporlara başlamak isteyen herkes bu işi çok ciddiye alarak iyi bir kurumda eğitim görmelidir. Riskleri minimuma indirmek ancak çok iyi bir eğitim ve zamanla edinilecek tecrübe ile mümkündür.

    Microlight tavsiyemin amacı da bu işe çok fazla zaman ayıramayacak dolayısıyla da minimum risk ile bu heyecanı tatmak isteyen kişiler içindir. Yoksa gürültüsüz, dumansız çevreyle barışık olarak uçmak ayrı bir güzeldir.


    düzeltme: imla
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • YP mi daha iyidir, delta mı daha iyidir diye senelerdir bu camialarda tartışılır durulur.

    Deltada kapanma vs derdi yoktur, daha performanlı uçar ama iniş ve kalkışı daha zor ve tehlikeye açıktır. Ağırlığı ve kurulum zahmeti nedeniyle pratik değildir, taşıması zordur.

    YPde kapanma olur ama pilotaj ve kanat seviyenize göre bu riski minimuma indirebilirsiniz. Ancak elbette ki bu risk tamamen bertaraf edilemez, er ya da geç kapanma yaşarsınız. Bunlar araba ile çukura girmek gibidir, zamanla bunlar kaçınmanın yolunu öğrenirsiniz ve keyifle uçuşunuza bakarsınız.

    Dünya çapında YP pilotlarının sayısı artmaktadır, TR de de böyledir. Çünkü yp pratiktir, daha ucuzdur, öğrenmesi daha kolaydır. Şu an için uçmanın en kolay ve pratik yoludur diyebiliriz.

    Ama microlight ı bunların dışında tutuyorum, neticede motorlu bir hava taşıtı. Turistik yörelerde 1-2 defa binmek sorun değil ama kendime microlight alıyım, arada bir uçarım filan denilecek bir araç değil, çok zahmetli, pahalı, vs.

    YP iyidir... Motorsuz bir hava taşıtı ile kmlerce yol almak, altından köylerin, evlerin, dağların ovaların akmasının verdiği keyfi başka ne verebilir ki:)
  • benim söylemek istediğim zaten şu iidir bu kötüdür değildi. sadece yamaçparaşütünün kapanabilir yapısının güvenlik sorunu yaratmasıyla bi alakası olmamasıydı. bu yapısından ötürü acil durum yaşarsınız tabikide ancak eğer kapanmıyo olsaydı direk kanada bağlı olmadığınız için( ipler vasıtasıyla kanada bağlı olmaktan bahsediyorum) sürekli bi salınım mevcuttur. kapanmıyo olsaydı kötü hava şartlarından dolayı bu salınım sürekli çok büyük sorunlara sebep olacaktı ancak kapanarak bu sorunları minimize etmektedir.
    ben bir yamaçparaşütçü olarak bir havacı olarak tüm hafif hava araçlarına karşı bir sempatim var. hepsini denemek istiyorum birçoğuylada uzaktan yakından alakam oldu, bu hava araçlarını kullanan pilotlarla arkadaşlıklarım oldu. hepsinin kendine göre güzel yanları var tabiki. ülkemizde sadece yamaçparaşütü değil tüm hafif hava araçlarının gelişmesini ilerlemesini isterim bunu tüm havacılar ister zaten ama yamaçparaşütü basit yapısı kolay kurulur ve taşınır olmasından en hızlı gelişecek olanlarından biridir. benim yamaçparaşütüne ekstra sempati duymamın sebebide budur.

    beni yanlış anlamanızı kesinlikle istemem sakın delta kanatla uçmayın, microlight kötüdür die bişey demiyorum eğer imkanınız varsa mutlaka ama mutlaka herhangi bir dalda havacılıkla uğraşmanızı tavsiye ederim. inanın hem çok keyifli hemde hayatınızı çok olumlu yönde değiştirecek bişeydir uçmak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeliri

    benim söylemek istediğim zaten şu iidir bu kötüdür değildi. sadece yamaçparaşütünün kapanabilir yapısının güvenlik sorunu yaratmasıyla bi alakası olmamasıydı. bu yapısından ötürü acil durum yaşarsınız tabikide ancak eğer kapanmıyo olsaydı direk kanada bağlı olmadığınız için( ipler vasıtasıyla kanada bağlı olmaktan bahsediyorum) sürekli bi salınım mevcuttur. kapanmıyo olsaydı kötü hava şartlarından dolayı bu salınım sürekli çok büyük sorunlara sebep olacaktı ancak kapanarak bu sorunları minimize etmektedir.
    ben bir yamaçparaşütçü olarak bir havacı olarak tüm hafif hava araçlarına karşı bir sempatim var. hepsini denemek istiyorum birçoğuylada uzaktan yakından alakam oldu, bu hava araçlarını kullanan pilotlarla arkadaşlıklarım oldu. hepsinin kendine göre güzel yanları var tabiki. ülkemizde sadece yamaçparaşütü değil tüm hafif hava araçlarının gelişmesini ilerlemesini isterim bunu tüm havacılar ister zaten ama yamaçparaşütü basit yapısı kolay kurulur ve taşınır olmasından en hızlı gelişecek olanlarından biridir. benim yamaçparaşütüne ekstra sempati duymamın sebebide budur.

    beni yanlış anlamanızı kesinlikle istemem sakın delta kanatla uçmayın, microlight kötüdür die bişey demiyorum eğer imkanınız varsa mutlaka ama mutlaka herhangi bir dalda havacılıkla uğraşmanızı tavsiye ederim. inanın hem çok keyifli hemde hayatınızı çok olumlu yönde değiştirecek bişeydir uçmak...


    çok güzel yazmışsın hocam.bencede hepsini denemek lazım.
    şu an ünide havacılık klubündeyim önümüzdeki sene öğrenip bi an önce tek başıma uçmak istiyorum.umarım yaparım..
  • ben atladım geçtiğimiz yaz, Babadağ'dan, 1880 metre gibi bir şeydi sanırım...paraşütle atlamaktan çok dağın zirvesine çıkarken, mıcırlı yolların kenarına kadar kendini girmek zorunda hisseden 250 lik Dodge kırması 4*4 arazi aracından tırstım ben, resmen zirveden aşağıya dodge ile uçacaktık! fakat zirveye ulaşıp eşsiz manzara karşısında nutkunuz tutulduğunda herşeyi unutuveriyorsunuz...ta ki paraşüte bağlanıp, arkanızdaki pilot " kardeşim ayaklarını kalkarken, hatta kalktıktan sonra bile bisiklete biniyormuş gibi çevireceksin, sakın durma yoksa aşağı düşeriz " diyene kadar.."-ben vazgeçtim sen atla kardeş-" cevabımdan sonra elindeki rüzgar gülü ile hesabını yapmış arkadaşın işareti gelir ve arkadan pilotun da itiklemesiyle beraber "koş,koş,koş, koş ufuk koş" nidalarıyla kendimi bir anda Fethiye'nin eşsiz manzarasının kucağında buldum..bulduğumda hala pedal çeviriyordum havada ya pilot kardeş yeter artık keyfine bak demesine kadar...yeşil ile mavinin üzerinde rengarenk paraşütümüzle bir ahenk oluşturarak süzülüşün tam ortasında pilot arkadaşın "aç kollarını paraşütü sen uçur" demesiyle irkildim...önce dalgalıyo dedim ama kollarımı açıp sağa sola salvolar atarken paraşütün de benimle beraber gezdiğini farkettim ve çok mutlu oldum...paraşütü ben uçuruyordum...daha sonra paraşütün bağlı olduğu iplerle nasıl uçurulacağını, nasıl yön verileceğini de dinledikten sonra 30 dk uçuş sonrası sıra iniş takımlarını açmaya gelmişti...fethiye çarşısının öteki ucundan başlayıp, kumsala yakın bir avuç çimen adacığına nasıl konacağımızı düşünürken kardeş kulağıma eğilerek,"-kanka aynı kalkarken yaptığın gibi ayaklarını yere konmadan bisiklet pedalı gibi çevirmeye başla, yere temas eder etmez ileri doğru tüm gücünle koş ki paraşüt bizi yerde sürüklemesin-" der ve beni bindiğime bineceğime pişman etmekten geri kalmaz...şaka bir yana temiz bir inişin ardından aklıma gelen ilk şey, hissettiğim ilk şey, ilk turla babadağ'a çıkıp tekrar mı atlasam olmuştu...bu yaz kesinlikle tekrar gideceğim...
  • ölüdenizde atlamştım harika bi zevk 40dkya yakın zirveye tırmanıyosn jiplerle tepeye geldiğin an yaptıgın hatayı anlıyosunrüzgarlı temiz bir hava ve eşsiz manzara paraşüt kemerleri takılana kadar çok bişey anlamıyosn atlamak için yamaçtan aşağı koştugunda olay bitiyo zaten acayip rüzgar ugultusu oluyor dilin damağın kuruyor ama o manzara o zevk harika keskin dönüşler yapıyo bazen g kuvvetini hissediyosn.İndikten sonra ekrar atlamamak için kendimi zor tutmuştum tavsiye ederim
  • Uçmak güzeldir arkadaşlar. Heveslerinizi içinizde saklamayın :)
  • İlgini çekerse düzenledigim yp hakkında bilgiler verilen bir kılavuz pdf formatında
    http://www.mediafire.com/?f0f2dvxtqz3rk3o
  • Bu sene uludağ üniversitesini kazanırsam yp topluluğu varmış bende o topluluğa katılıp öğrenmeyi düşünüyorum. Bir ara helikopter ile tur yapmıştık güzel bir histi uçmak..
  • Artık üniversitelerin çoğun YP kulüpleri var.
    Yalnız YP eğitimi son derece sabır ve kararlılık isteyen bir eğitimdir. İlk uçuşlar çok kısa sürer, çok yorucudur, yıpratıcıdır. Bu dönemi sabır ve kararlılıkla atlatırsanız devamı çok iyi gelir ama başlangıç döneminde eğitimden sıkılırsanız ya da uçuşlara yeterince sık devam etmezseniz bütün emekleriniz boşa gider...
  • Bende yapmak istiyorum ordu boztepede yapılıyormus galiba nasıl bir deneyim içimde korku var rüzgar çıkar vs. pilot acemi olur felan
    quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Artık üniversitelerin çoğun YP kulüpleri var.
    Yalnız YP eğitimi son derece sabır ve kararlılık isteyen bir eğitimdir. İlk uçuşlar çok kısa sürer, çok yorucudur, yıpratıcıdır. Bu dönemi sabır ve kararlılıkla atlatırsanız devamı çok iyi gelir ama başlangıç döneminde eğitimden sıkılırsanız ya da uçuşlara yeterince sık devam etmezseniz bütün emekleriniz boşa gider...

  • Fethiye'ye tatile gitmişken yamaç paraşütü yapmadan dönmek tatilin boşa gitmiş demektir. O eşsiz manzaranın keyfi ancak bu şekilde çıkar. Skysport firmasının ismini duydum. 160 TL'ye yaptım uçuşumu. Daha ucuza yapanlar da var ama tecrübeye güvenmek lazım. Olumsuz hava şartlarında uçma işlemini iptal ediyorlar. En iyisi de bu zaten.

    Babadağ'dan 1700 mt den uçtuk. Öncesinde temiz bir oksijenin ne demek olduığunu ayazıyla beraber anlıyorsunuz. Tulumlarımızı giydik. Sıra uçmaya geldiğinde hoca yürü diyor, ben adım atıyorum ama gidemiyorum. Paraşüt havalandı çünkü geri itiyor. Sonra biraz itince koşmaya başladık ve on adımdan sonra ayaklarımız yerden kesildi. Mükemmel bir duygu. Uçarken duyduğunuz sadece rüzgar sesi. O zaman huzuru hissedebiliyorsunuz. Adeta martı gibi havada süzülüyorsunuz. Ölüdeniz'in eşsiz manzarasıyla başbaşasınız artık.

    Havada yarım saat kadar kaldık. Hoca akrobasi yapalım mı dedi? Durum elverişliyse yapalım dedim. İlk önce tam sağ yaptı sonra 180 derece tam sol sonra yine sağ yapınca tabi havada çığlık çığlığayayım. Sonra birde rüzgarı alınca tekrar yükseldik. İnişte gayet kolay oldu. Tabi herkes kendi bilir ama ben çok zevk aldım. Yıllardır hayalim olan birşeyi gerçekleştirdim. Ancak bu kadar ifade edebilirim yaşadıklarımı
  • Skysports ölüdenizde uçulabilecek en iyi firmadır...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.