Şimdi Ara

Yağışlı havada karşılaştığım ilginç olay.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
1.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 39
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 31 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Mono Italiano (4 mesaj) muratt45 (3 mesaj) İlkerA. (3 mesaj) taylor1956 (2 mesaj) SonNn_ (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (27 mesaj) Mobil (15 mesaj) Tablet (3 mesaj) Mini (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Yağışlı havada karşılaştığım ilginç olay.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1899 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bugün malumunuz Batı Anadolu'da şiddetli yağmur vardı. Bende sabahleyin Balıkesir'den Salihli'ye doğru yola çıktım. Yol boyunca hemen hemen heryerde şiddetli yağmur yağıyordu. Yolda da çoğu yerde su birikintileri vardı. Normalde su birikintisine hızlıca girildiğinde araç suda kızaklar ve hızı aniden düşer. Ancak bugün başıma daha ilginç bir olay geldi.

    Ortalama 110 km hızla aracı sürerken su birikintisine girdim. Ancak bu kez diğerlerinden farklı olarak aniden aracın deviri yükseldi. Bir an acaba yanlışlıkla vitesi boşa mı aldım diye kontrol ettim hızlıca ama vites hala 5'teydi. Bu yaklaşık 2 saniye kadar sürdü. Ve aynı olay 1 kez daha tekrarlandı. 110 km hızda aracın deviri ortalama 3200-3300'de falan oluyor, bu iki saniyeliğine devir 5000'e kadar çıktı.

    Daha önce başıma böylesi bir şey gelmedi, merak ettim belki daha önce tecrübe eden olmuştur.

    Not: Aracım Opel Astra HB 2004 model.



    |
    |




  • Yarbay
    2179 Mesaj
    Lastik suda havalanmis bosa donmus bu da devri yukseltmis. Sebebini soruyorsan tabi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SonNn_ -- 25 Kasım 2013; 16:42:52 >
    |
    |
  • Yarbay
    5605 Mesaj
    Fizksel bir durum oluyor bu durum, sanırım aktarmanın olduğunun tekerlek ani bir dirençle karşılaşınca motora negatif tork gibi bir şey yapıyor. Motor hacmi büyüdükçe bu sorun azalıyor.
  • Binbaşı
    1093 Mesaj
    suyun kaldırma kuvvetinden tekerler yerden kesiliyor.
    |
    |
  • Yarbay
    3780 Mesaj
    Sudan sekmişsin.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    614 Mesaj
    Şiddetli yağmurda 110 fazla değil mi
    |
    |
  • Yüzbaşı
    654 Mesaj
    Su yastıklama yapmış hocam. Sıkıştırılamayan malzeme olduğu için kaçacak yer bulamazsa üstüne basan şey sıkıştırmaya çalışırken onu kaldırır atar. O arada aynı gazlamayla tekerlerini boşa dönmüş. Bu sorun değil de asıl sorun direksiyon hakimiyetinizi yitirmenize sebep olabilirdi o olmamış. Artık sadece belli yerlere çıkıyor diyorlar ama siz bir şans oyunu oynayın derim.
    |
    |
  • Yarbay
    2284 Mesaj
    Baskı balataya şu kaçmış.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1000 Mesaj
    Vaay Salihliden misin usta?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3503 Mesaj
    3000 devirde seyrederken hani 4000 e yükselir fakat 5000 e yukselmisse sizde gazi kökluyordunuz heralde.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    674 Mesaj
    aquaplaning olayını yaşamışsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ancakveancak -- 25 Kasım 2013; 17:03:43 >
  • Yarbay
    4772 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    aquaplaning olayını yaşamışsınız.


    +1
  • Yarbay
    2978 Mesaj
    Aracınız açık difransiyel diye tabir edilen aktarma organına sahip.Açık difransiyelinde anlamı eğer nerede direnç daha az ise güç o tekere gider yani.Boşta kalan tekere daha çok güç gider.Arazi için hiç uygun değildir ama günlük kullanım bu difransiyeli gerektirir.Sorunun cevabına gelirsek tek tekerin yer ile teması en az noktaya gelince o yüzen tekere motor gücü gidiyor ve araç havadaymışcasına boşa dönüyor.

    Böyle olmadıysa bile aquaplaning olayını yaşamışsınızdır.
  • Yarbay
    3107 Mesaj

    Tehlikeli bir durum yaşamışsınız. Yağışlı havalarda yavaş gitmek gerekli.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    muratt45 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    5485 Mesaj
    O zaman hız göstergesi de yaklaşık 170 km/h'i göstermiştir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1691 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    Bugün malumunuz Batı Anadolu'da şiddetli yağmur vardı. Bende sabahleyin Balıkesir'den Salihli'ye doğru yola çıktım. Yol boyunca hemen hemen heryerde şiddetli yağmur yağıyordu. Yolda da çoğu yerde su birikintileri vardı. Normalde su birikintisine hızlıca girildiğinde araç suda kızaklar ve hızı aniden düşer. Ancak bugün başıma daha ilginç bir olay geldi.

    Ortalama 110 km hızla aracı sürerken su birikintisine girdim. Ancak bu kez diğerlerinden farklı olarak aniden aracın deviri yükseldi. Bir an acaba yanlışlıkla vitesi boşa mı aldım diye kontrol ettim hızlıca ama vites hala 5'teydi. Bu yaklaşık 2 saniye kadar sürdü. Ve aynı olay 1 kez daha tekrarlandı. 110 km hızda aracın deviri ortalama 3200-3300'de falan oluyor, bu iki saniyeliğine devir 5000'e kadar çıktı.

    Daha önce başıma böylesi bir şey gelmedi, merak ettim belki daha önce tecrübe eden olmuştur.

    Not: Aracım Opel Astra HB 2004 model.

    Bahsettiğiniz şey ''aqua-planning'' yani su üzerinde kızaklama.

    Trafikte karşılaşabileceğiniz en tehlikeli olaylardan birisidir.Su yüzeyine çok hızlı bir giriş yaptığınız için tekerleğiniz suyun içine batamıyor yani suyun üzerinde bir tekne misali kayarak geçiyor.Siz bu durumda gaza basmaya devam ettiğiniz için de su üzerinde kızaklama yani aşağıda tutunacak bir zemin olmaması sebebiyle araç patinaj yapmaya ya da boşa devir artırmaya devam ediyor.


    Verilmiş sadakanız varmış ki,o hızda araç kontrolden çıkmamış.
    Yağmurlu havalarda en iyisi 70-80 arası seyahat etmek.


    Bilgilendirici olmuştur umarım.
    Hayırlı akşamlar,
    Emre.
    |
    |




  • Yarbay
    8341 Mesaj
    Kizaklayinca hiz duser diye bir sey yok. Aniden yuksek hizla suya girince tekerlekler suyun uzerinde kaliyor, ayni tasi suda sektirdigimiz gibi. Yani afalt ile baglanti kesiliyor kisa bir sureligine.
    Aslinda ucuz atlatmissiniz cunku, eger sadece tek tekerlek bunu yasarsa araciniz savrulur. YA da bu olay virajda basina denk gelirse yine araciniz savrulur. Bu tarz durumda mutlaka ve mutlaka direksiyonu sabit ve duz tutmaniz lazim.
    Su birikintilerine girmeden once mutlaka yavaslamak gerek bu tehlikeli durumdan kacinmak icin.
    |
    |
  • Yarbay
    2646 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    aquaplaning olayını yaşamışsınız.


    +1

    +1
    |
    |




  • Yüzbaşı
    859 Mesaj
    Lastikler eskimiş olabilir.Eski aracimda kabak lastiklerle basima gelmisti



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1071 Mesaj
    bu tip durumlarda eğer suya girmişsek " gaza ve frene dokunmadan, tekerlere herhangi bir kuvvet uygulatmadan " geçmemiz mi gerekir?
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
backlink paketleri
triple negative breast cancer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.