|
Merhaba aracım 1997 model 1.6 zetec motor Ford Escort. Motorun yatak vurma seslerinden dolayı sağlam bir alt blokla değişti. Krank, gömlek vs. elden geçti. Daha sonra aşırı beyaz dumandan dolayı silindir kapağı açıldı taşlanarak üst silindir contası atıldı. Şimdi de mavi dumanı var. Bu olaylar bilinçsiz araba kullanıcısının saçma sapan motoru kurtarma yöntemleri maalesef. Ettiği masrafa 2 bin lira daha fazla verip komple rektifiye ettirebilirdi. Her neyse bu aşamada araba artık bana ait. Henüz tam olarak kaç km'de kaç litre yağ yakıyor ölçmedim fakat yine de yakın bir tahminde bulunacağım 1000 km'de 1 litre yağ. Gaza yüklendiğim zaman mavi duman fazlaca çıkıyor. Motorunda herhangi bir ses yok. Bu şekilde 2000 km kadar arabayı kullandım uzun yollarda yaptım. Bana en büyük sıkıntısı araba 5-6 saniyede ancak marş alması. İlk çalıştırdığımda direkt marş alıyor sorun yok. Tahminimce saatler sonra bujilerdeki yağlanma biraz olsun geçiyor ve ilk çalıştırmada bujiler temiz olduğundan marş alıyor. Daha sonra yağlanmasından dolayı marşı geç alıyor. Asıl konu bu aşamada segman, sibop, gömlek gibi üst silindirin açılmasıyla kurtarabilmem mümkün olabilir mi ? Ama bunları yaptırıp kompresör tutmaz denirse komple motora inilmesi tam rektifiye anlamına gelir. Maddi durumum komple rektifiye el vermiyor şuan. 7-8 bin lira bütçe ayırmam gerekiyor. Şuan çalışır halde gitsem rektifiye zaten 8 bin lira alacak. Bu şekilde yağını kontrol edip ilave ederek sürmeye devam etsem en fazla ne kaybedebilirim ? Mesela 8 bin lira masraf değil de 10 bin lira masraf mı olur ? Yani zaten öyle de olsa böylede olsa artık bu motora segmanla kurtarmak kalıcı olmayabilir. Tam yapılmasında fayda var. Gittiği yere kadar kullanmak mantıklı olur mu ? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehcan07 -- 5 Nisan 2021; 21:27:38 > |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler
Hızlı






