Şimdi Ara

Yağ Yakma - Mavi Duman (Ford Escort)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba aracım 1997 model 1.6 zetec motor Ford Escort. Motorun yatak vurma seslerinden dolayı sağlam bir alt blokla değişti. Krank, gömlek vs. elden geçti. Daha sonra aşırı beyaz dumandan dolayı silindir kapağı açıldı taşlanarak üst silindir contası atıldı. Şimdi de mavi dumanı var. Bu olaylar bilinçsiz araba kullanıcısının saçma sapan motoru kurtarma yöntemleri maalesef. Ettiği masrafa 2 bin lira daha fazla verip komple rektifiye ettirebilirdi. Her neyse bu aşamada araba artık bana ait. Henüz tam olarak kaç km'de kaç litre yağ yakıyor ölçmedim fakat yine de yakın bir tahminde bulunacağım 1000 km'de 1 litre yağ. Gaza yüklendiğim zaman mavi duman fazlaca çıkıyor. Motorunda herhangi bir ses yok. Bu şekilde 2000 km kadar arabayı kullandım uzun yollarda yaptım. Bana en büyük sıkıntısı araba 5-6 saniyede ancak marş alması. İlk çalıştırdığımda direkt marş alıyor sorun yok. Tahminimce saatler sonra bujilerdeki yağlanma biraz olsun geçiyor ve ilk çalıştırmada bujiler temiz olduğundan marş alıyor. Daha sonra yağlanmasından dolayı marşı geç alıyor. Asıl konu bu aşamada segman, sibop, gömlek gibi üst silindirin açılmasıyla kurtarabilmem mümkün olabilir mi ? Ama bunları yaptırıp kompresör tutmaz denirse komple motora inilmesi tam rektifiye anlamına gelir. Maddi durumum komple rektifiye el vermiyor şuan. 7-8 bin lira bütçe ayırmam gerekiyor. Şuan çalışır halde gitsem rektifiye zaten 8 bin lira alacak. Bu şekilde yağını kontrol edip ilave ederek sürmeye devam etsem en fazla ne kaybedebilirim ? Mesela 8 bin lira masraf değil de 10 bin lira masraf mı olur ? Yani zaten öyle de olsa böylede olsa artık bu motora segmanla kurtarmak kalıcı olmayabilir. Tam yapılmasında fayda var. Gittiği yere kadar kullanmak mantıklı olur mu ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehcan07 -- 5 Nisan 2021; 21:27:38 >







  • Kapak açıldığında supaplara girilmedi mi peki?

  • Yağ ne var araçta orjinali 5w30'dur zetec motor lifterli sisteme sahiptir subap lastiği ve segman olma ihtimali yüksek.

  • senin durumun türkiye ekonomisinin kısa bir özeti gibi. paran yok, motor bir süre sonra tamamen elinde kalacak ama arada yağı koyup yola da devam etmek de zorundasın.

  • Mobil 10w60 deneyin

  • Aynı sorun dacia solenza aracımda bendede vardı motor gün içinde ilk çalıştırmada eksozdan beyaz duman atıyordu arkayı zor görüyordum. 4-5 dakika sonra duman atması bitiyor normale dönüyordu.Ben önceleri araçta su eksiltmesi olduğu için motora veya eksoza su akıtıyor diye düşünüyordum.Usta mavi duman dedi.yağ yakıyor dedi motor yenilenmesi lazım dedi. Duman rengi beyaz ama maviyi seçmek zor.Eğer yağ yakıyorsa neden sadece ilk çalıştırmada duman oluyor da sonra olmuyor diye düşünüp yaptırmadım.Sonra bir yerde okudum araç bir gün çalışmadan bekleyince motor içinde segmanlar bozulduğundan motor içine yağ yavaş yavaş akıyor ve yanma odasında yağ birikmesi oluyor çalıştırınca da bu biriken yağ yanıyor aşırı duman oluşuyor sonrasında biriken yağ yanıp atıldığından pek belirgin olmuyormuş.Bazı ustalar üst kapak contası yanık değişmesi lazım ondan olur dediler ama bir kaç ay öncede subap patlaması nedeniyle araç çalışmamıştı çekiciyle götürüp komple subapları ve üst kapak contasını değiştirmiştik. Üst kapak contasının yeni değiştiğinden bu ihtimal zayıftı.Araçta şehir içinde yağ eksiltme çok az oluyordu ancak şehirler arası gidince aşağı yukarı 700 km de 1 lt yağ eksiltiyordu.Ustada araç 700-800 km gidince 1 litre eksiltiyorsa araç yağ yakıyordur demişti.doğru söylemiş.Peki su eksiltmesi neden oluyordu bütün hortum ve hortum bağlantılarına baktırdım bazı hortumları değiştirdim su eksiltme devam etti.Aşağı yukarı haftada yarım litre den fazla su koyuyordum.Usta motor dışına sızan su yok suyu motor yağ karterine bloktan veya üst kapaktan sızdırıyor olabilir motor üst kapak sökülüp testi yapılıp ayrıca motor blokları sökülüp bakılması lazım. Çatlağa TIĞ kaynağı yapılması lazım dedi.Bende artık uğraşmaktan yorulduğum ve tamiri çok para tutacağı için aracı alıcıya tüm sıkıntısını ve masrafını söyleyip 16 000 TL ye çok düşüğe sattım.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.