Şimdi Ara

xtr-deore farkı nedir bunlarım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
5.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • fren ve vites sisteminde
    xtr
    xt
    slx
    deore

    bunlar kaliteli diye biliyorum ama bunların arasında kullanım kolaylığı açısından fark varmı.
    xtr en pahalısı. bu olursa vites daha hızlı seri mi atıyor. yada vites atması daha mı hafif oluyor.

    aynı soru firen sistemi içinde geçerli. hidrolik zaten çok kaliteli fren sistemi.
    xtr olursa yada deore olursa kullanım kolaylığı ne farkı oluyor.

    yada farkı olmuyor da uzun ömürlülük mü sunuyor sadece ?



  • illaki bi kalite farkı vardır
  • Var deore, slx ve xt kullandım vites kolları arasında yumuşaklık farkı oluyor slx kol deore kola göre daha yumuşak ve seri atıyordu. Aktarıcıda da ilk bisikletimde deore vardı diğerleri xt o ikisi arasında da yine xt daha yumuşak, seri ve sessiz bariz fark hissediliyor ayrıca xt'ler kolay kolay ayar kaçırmıyor. Bir abimde de full xtr sistem vardı onun geçişleri anlatılmaz yaşanır frenler de motorsiklet freni gibi alşırı güven veriyor hafif dokunmak yeterli durmak için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shimano'da iki tip sıralama vardır.

    Birincisi yol-yarış bisikletleri için yapılan sıralamadır.
    Diğeri de mtb-hibrit bisikletler için yapılan sıralamadır.


    Nasıl ki yol-yarış bisikletlerinde Ultegra ve Dura Ace sistemler genellikle üst seviye ve profesyonel yarışlar için kullanılıyorlarsa xtr setler de özellikle de downhill tarzı yarışlarda sık kullanılır.

    Örn: Ultegra Di2, Dura Ace, Dura Ace di2 sistemlerde vites geçişleri anlıktır. Vites koluna dokunduğunuz anda saliselerle ölçülecek zamanda vites değişimi gerçekleşir.

    XT-XTR sistemi ise darbelere karşı daha dayanıklıdır.
    XTR için ek bilgi: Aynı zamanda en hafif vites sistemiymiş.


    Ek bilgi: Deore ve üstü vites sistemlerinde 9 ve üst rubleler için uygunmuş. Deore ve altı da 8 ve altı rubleler için uyumlu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mythology -- 19 Mayıs 2014; 21:39:46 >
  • artık deore ve üstü 10 lu sistem. altus acera ve alivo da 9lu sistem olarak üretiliyor.
  • Xtr yarış ürünü olduğu için ömrü diğer serılere göre daha kısa diye okumuştum. Aslı var mı bunun?
    Bu arada kim ne derse desin sram. Geçişleri daha hızlı ve yumuşak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi du riechst so gut -- 14 Kasım 2015; 0:38:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut

    Yalnız slx ve XT artık üretilmiyor. Başka bıryerdede Xtr yarış ürünü olduğu için ömrü diğer serılere göre daha kısa diye okumuştum. Aslı var mı bunun?
    Bu arada kim ne derse desin sram. Geçişleri daha hızlı ve yumuşak.

    Benzer bir yazıyı 2 farklı yerde okudum.

    Hafif ve seri olması için kullanılan malzeme yapısına ek olarak kullanım şartları da göz önünde bulundurulursa daha kısa sürede aşınıyormuş.
  • Xtr sistemler üst seviye olduğu için ağırlık çok önemli bu yüzden de ağırlığı az olsun diye hafif plastik malzeme kullanılıyor.Ondan xtr sistemlerin ömrü kısa denmekte.
    Çok üst düzey bir kullanıcı olmayan ancak üst seviye donanım isteyenler shimano da XT en iyi tercih durumunda.Hem kaliteli hem sağlam.
    Ancak ne olursa olsun ben SRAM sistem derim.
  • Performans dışında rijitlik olarakda fark var özellikle aynakolda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    Shimano'da iki tip sıralama vardır.

    Birincisi yol-yarış bisikletleri için yapılan sıralamadır.
    Diğeri de mtb-hibrit bisikletler için yapılan sıralamadır.


    Nasıl ki yol-yarış bisikletlerinde Ultegra ve Dura Ace sistemler genellikle üst seviye ve profesyonel yarışlar için kullanılıyorlarsa xtr setler de özellikle de downhill tarzı yarışlarda sık kullanılır.

    Örn: Ultegra Di2, Dura Ace, Dura Ace di2 sistemlerde vites geçişleri anlıktır. Vites koluna dokunduğunuz anda saliselerle ölçülecek zamanda vites değişimi gerçekleşir.

    XT-XTR sistemi ise darbelere karşı daha dayanıklıdır.
    XTR için ek bilgi: Aynı zamanda en hafif vites sistemiymiş.


    Ek bilgi: Deore ve üstü vites sistemlerinde 9 ve üst rubleler için uygunmuş. Deore ve altı da 8 ve altı rubleler için uyumlu.

    ufak bir duzeltme;
    alivio ve acera da 9lu kullanilabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • http://www.atlaskamp.com/corratec-x-vert-s-02-dag-bisikleti-2011/

    şu bisikleti 2300 e buldum. c.tesi günü almaya gidiyoruz.
    gittiğimde neleri kontrol etmeliyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    Shimano'da iki tip sıralama vardır.

    Birincisi yol-yarış bisikletleri için yapılan sıralamadır.
    Diğeri de mtb-hibrit bisikletler için yapılan sıralamadır.


    Nasıl ki yol-yarış bisikletlerinde Ultegra ve Dura Ace sistemler genellikle üst seviye ve profesyonel yarışlar için kullanılıyorlarsa xtr setler de özellikle de downhill tarzı yarışlarda sık kullanılır.

    Örn: Ultegra Di2, Dura Ace, Dura Ace di2 sistemlerde vites geçişleri anlıktır. Vites koluna dokunduğunuz anda saliselerle ölçülecek zamanda vites değişimi gerçekleşir.

    XT-XTR sistemi ise darbelere karşı daha dayanıklıdır.
    XTR için ek bilgi: Aynı zamanda en hafif vites sistemiymiş.


    Ek bilgi: Deore ve üstü vites sistemlerinde 9 ve üst rubleler için uygunmuş. Deore ve altı da 8 ve altı rubleler için uyumlu.

    ufak bir duzeltme;
    alivio ve acera da 9lu kullanilabiliyor.

    2014 altus 9lu kullanılabiliyor




  • selamlar, kisa sekilde bilgi vermeye calisayim. Shimano urun ozelliklerine gore XTR-> XT -> SLX -> DEORE seklinde devam eder. XTR ve XT serileri performans serisidir. Agirlik, malzeme kalitesi ve islevleri yonunde digerlerinden ayrilir. Agirlik kullanilan materyal ile saglanir. Ornegin XTR Rubble ve aynakol bilesenlerinden bazilari titanyum ve karbon kullanilarak uretilmektedir. XT ve XTR vites kollari ardisil dusus ve yukselis haricinde 2/3 lu sekilde vites dusurme yapabilirler. Ozellikle yokus cikilacagi zaman yuksek viteslerden hizli dusus yaparsiniz. Yine fren sistemlerinde kullanilan materyal farklidir, rotorlar farkli malzemelerden uretilir ve gec isinir, buda fren performansini belirgin olarak artirir. Arka aktarici XT ve XTR da daha seri ve sessiz zincir atlamasi saglar. Yani kollar uzerinde tepki cok hizli islenir. On aktaricida cok fark yok sadece agirlik noktasinda biraz farki var.

    Eger yeni bir set dizecekseniz tavsiyem arka aktariciyi XT on aktarici Deore veya Slx, vites kollari XT, frenleri ise yine XT alabilirsiniz. XTR fren sistemi biraz karmasik cok sevilmiyor o fiyatlara cok cok daha guzel fren seti alinabilir.

    Umarim yardimci olmusumdur. Sorulariniz varsa yine aciklamaya calisirim.

    Herkese kazasiz ve belasiz surusler diliyorum.




  • Hort olacak ama internetten bakıyorum da xt'nin vitesleri ve ön aktarıcısı slx ve deore xt'den daha ucuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski sistem xt olabilir.
    slx te yeni olabilir.

    piyasada çok eski sistemi xt vitesler var.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.