Şimdi Ara

XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
152
Cevap
0
Favori
54.975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    ...fabrika çıkışlı merceksiz xenon a sahip civiclerde gayet güzel göz alıyor. yolda bakıyorum karşıdan merceksiz, göz s...kn geliyor uzunları yakıyorum biraz yaklaşınca anlıyorum civic hemen kısalara dönüyorum adam ne yapsın fabrika çıkışlı öyle...
    hondaya kocaman tebrik koyuyorum buradan merceksiz xenon taktığı için


    Civic'lerin çoğu xenonlu değildir. Xenon'lular belli bir model yılından sonra üretilmeye başlandı. Sizin gördüğünüz rampa tırmanan veya çakma xenonlu bir Civic olmasın...


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Mercek zorunlu değil diyen sayın arkadaşım,ben onu bunu bilmem,gece gözümü alırsa...


    Merak etmeyin. Çakma xenon konusunda en az siz kadar ben de muzdaribim. Belki de daha fazla. Ben merceksiz çakma xenonu kesinlikle ve kesinlikle savunmuyorum. Benim bahsettiklerim OEM xenonlar. Standart bir halojen far nasıl göz almıyorsa, merceksiz olarak tasarlanmış bir OEM xenon da göz almaz. Çakmalar ile karıştırmayınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    ...fabrika çıkışlı merceksiz xenon a sahip civiclerde gayet güzel göz alıyor. yolda bakıyorum karşıdan merceksiz, göz s...kn geliyor uzunları yakıyorum biraz yaklaşınca anlıyorum civic hemen kısalara dönüyorum adam ne yapsın fabrika çıkışlı öyle...
    hondaya kocaman tebrik koyuyorum buradan merceksiz xenon taktığı için


    Civic'lerin çoğu xenonlu değildir. Xenon'lular belli bir model yılından sonra üretilmeye başlandı. Sizin gördüğünüz rampa tırmanan veya çakma xenonlu bir Civic olmasın...


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Mercek zorunlu değil diyen sayın arkadaşım,ben onu bunu bilmem,gece gözümü alırsa...


    Merak etmeyin. Çakma xenon konusunda en az siz kadar ben de muzdaribim. Belki de daha fazla. Ben merceksiz çakma xenonu kesinlikle ve kesinlikle savunmuyorum. Benim bahsettiklerim OEM xenonlar. Standart bir halojen far nasıl göz almıyorsa, merceksiz olarak tasarlanmış bir OEM xenon da göz almaz. Çakmalar ile karıştırmayınız.

    işim gücüm yok holdaya sallayacam yani durup dururken??
    az çok şöförlüğü neyin ne olduğu biliyorum. rampa tırmanırken ya da karşıdaki araca daha alttan bir seviyede bakıldığında normal halojende göz alır.
    2 bina üzerimde fabrika çıkışlı xenonlu civic sahibi bir abim var. kendisine sordum çakma falanmı taktırdın diye hayır dedi.
    madem merceksiz olarak xenon far tasarlanıyor ve iyi oluyor o zaman üreticiler daha fazla masraf yapıp neden mercek koyuyorlar hatta tasarımlarını mercekli fara göre yapıp aracın önden görüntüsünü daha hoş durmasını sağlıyorlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    2 bina üzerimde fabrika çıkışlı xenonlu civic sahibi bir abim var. kendisine sordum çakma falanmı taktırdın diye hayır dedi.
    madem merceksiz olarak xenon far tasarlanıyor ve iyi oluyor o zaman üreticiler daha fazla masraf yapıp neden mercek koyuyorlar hatta tasarımlarını mercekli fara göre yapıp aracın önden görüntüsünü daha hoş durmasını sağlıyorlar?


    Umarım dediğiniz Civic'te far yıkama vardır. Aracı görmeden bir şey diyemiyorum. Belki de oto. yükseklik sisteminin ince ayarı yapılmamıştır.

    Ben zaten merceğin daha iyi olduğunu savunuyorum. Ama mercek aydınlatma gücü olarak değil, aydınlatılması gereken yerleri tam olarak aydınlattığı için iyi. Yoksa reflektör tasarımı yansıma alanı daha büyük olduğundan ışığın daha büyük bir kısmını yola verebiliyor. Ama mercek kadar ileri gönderemiyor... vs.

    Ben reflektör daha iyi vs. demedim. "Çakma xenonlarla karıştırmayın. O farlar gerekli standardı sağlayarak üretilmiş xenon farlardır" dedim. Hatta merceklinin ampulü 3200lm iken, merceksizlerin ki 2800lm'e düşmüştür. Nedeni de ışığın karşı tarafın gözüne gidecek bölgelerine konulan siperdir. Yani gerekli ışık dağılımını eksiksiz sağlarlar.

    Aydınlatma gücü olarak merceklide ampul 3200lm olmasına rağmen mercekteki siper nedeniyle ışığın bir kısmı yine gider. Işığın gerçek gücünü bi-xenon merceklerde uzun konumunda iken alabilirsiniz.

    Kendiniz de demişsiniz ki mercek daha hoş görünüyor. Belki de bundan dolayı artık tüm üreticiler merceğe yöneliyordur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    2 bina üzerimde fabrika çıkışlı xenonlu civic sahibi bir abim var. kendisine sordum çakma falanmı taktırdın diye hayır dedi.
    madem merceksiz olarak xenon far tasarlanıyor ve iyi oluyor o zaman üreticiler daha fazla masraf yapıp neden mercek koyuyorlar hatta tasarımlarını mercekli fara göre yapıp aracın önden görüntüsünü daha hoş durmasını sağlıyorlar?


    Umarım dediğiniz Civic'te far yıkama vardır. Aracı görmeden bir şey diyemiyorum. Belki de oto. yükseklik sisteminin ince ayarı yapılmamıştır.

    Ben zaten merceğin daha iyi olduğunu savunuyorum. Ama mercek aydınlatma gücü olarak değil, aydınlatılması gereken yerleri tam olarak aydınlattığı için iyi. Yoksa reflektör tasarımı yansıma alanı daha büyük olduğundan ışığın daha büyük bir kısmını yola verebiliyor. Ama mercek kadar ileri gönderemiyor... vs.

    Ben reflektör daha iyi vs. demedim. "Çakma xenonlarla karıştırmayın. O farlar gerekli standardı sağlayarak üretilmiş xenon farlardır" dedim. Hatta merceklinin ampulü 3200lm iken, merceksizlerin ki 2800lm'e düşmüştür. Nedeni de ışığın karşı tarafın gözüne gidecek bölgelerine konulan siperdir. Yani gerekli ışık dağılımını eksiksiz sağlarlar.

    Aydınlatma gücü olarak merceklide ampul 3200lm olmasına rağmen mercekteki siper nedeniyle ışığın bir kısmı yine gider. Işığın gerçek gücünü bi-xenon merceklerde uzun konumunda iken alabilirsiniz.

    Kendiniz de demişsiniz ki mercek daha hoş görünüyor. Belki de bundan dolayı artık tüm üreticiler merceğe yöneliyordur...

    aracım çift reflektörlü sisteme sahip farlı olsa hemen bi-xenon mercek uygulayacağım
    gerçekten bi-xenon ile arkadan sellektör yiyince ortam bir anda gündüz oluyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracım çift reflektörlü sisteme sahip farlı olsa hemen bi-xenon mercek uygulayacağım
    gerçekten bi-xenon ile arkadan sellektör yiyince ortam bir anda gündüz oluyor :)


    Bi-xenon'a geçmek için bu kadar beklemenize gerek yok. Yeni nesil Gen5 ballastlar ve ateşleyicisi üzerinde olan D1S ampuller selektör yapabiliyor.

    Örn.: Ferrari F480
     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene
  • Arkadaşlar herkeze merhaba bende aranıza yeni katıldım yani donanım haber üyesi olarak sadece şunu söyleyeyim

    zenonun çakması olmaz zenon zenondur sadec kelvinleri değişir ve renkleride ona göre 4500 kelvin şuan ki bazı lüx arabalarda ve mercekli olarak

    mevcuttur sonradan takma xenon farlar geçekten insanın gözünü alıyor ve rahatsız ediyor çözüm ise farların önüne ışık geçirmeyen 5 santim genişliğinde

    far boyunca suya dayanıklı bant yapıştırmaktır böylece hem xenon gibi yüksek kalitede ışıkla güvenli yolculuk edersiniz hemde kimseyi rahatsız etmezsiniz

    size tavsiyem merceksiz(bixenon) takmazsanız normal xenon olarak 6000 kelvin taktırın (kristal beyaz) bana göre doğru seçim budur. bende megan 2 1.6

    16v otomatik hatchback var farlar orjinal biexenon mercekli 4500 k ona en yakın olanı 6000 k sislere takacğım

    herkeze iyi geceler teşekkürler...




  • O bant ile düzgün kesilme çizgisi elde edilemez. Farın ayarı değişse de o bant hep aynı seviyede kalacak...
  • bugun mersedes karşımdan geliyor yenikasa s320 yada s 500 kasa olarak buyuk yalnız aracın yemin ediyorum orjinalzeononu yoktu 100%00 çakma zenonu vardı çünkü gözlerim azk kalsın kör oluyordu direk frene bastım birde karşıdan uzun ları açıpkapamazmı hiç gözümü açamadan bende aracı durdurup sellktör yaptım adam yanımdan bastı gitti başımı çevirip arkasından bakmamla mersedes s500 serisi gibi birsey oldugunu anca görebildim 2002 sonrası kasaydı 2010 model bile oolabilirdi farları yeni kasadakilere benziyordu ya anladık da çakma zenonu 100 bin euroluk mercoyada mı takıyorsunuz yoksa orjinali de bu kadar göz alıyor yada ayarını kaçırmış altına kroyum emme para bende diyen bir hanzo uzunları bi zenonları sonuna kadar açıp sokaktamı dolaşıyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 28 Temmuz 2011; 12:06:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: headhunter6149

    Arkadaşlar herkeze merhaba bende aranıza yeni katıldım yani donanım haber üyesi olarak sadece şunu söyleyeyim

    zenonun çakması olmaz zenon zenondur sadec kelvinleri değişir ve renkleride ona göre 4500 kelvin şuan ki bazı lüx arabalarda ve mercekli olarak

    mevcuttur sonradan takma xenon farlar geçekten insanın gözünü alıyor ve rahatsız ediyor çözüm ise farların önüne ışık geçirmeyen 5 santim genişliğinde

    far boyunca suya dayanıklı bant yapıştırmaktır böylece hem xenon gibi yüksek kalitede ışıkla güvenli yolculuk edersiniz hemde kimseyi rahatsız etmezsiniz

    size tavsiyem merceksiz(bixenon) takmazsanız normal xenon olarak 6000 kelvin taktırın (kristal beyaz) bana göre doğru seçim budur. bende megan 2 1.6

    16v otomatik hatchback var farlar orjinal biexenon mercekli 4500 k ona en yakın olanı 6000 k sislere takacğım

    herkeze iyi geceler teşekkürler...


    Aferin kendinizi böyle "çakma" metodlarla kandırmaya devam edin, kaç kere dedim ya PARAN YOKSA XENON'LA İŞİN OLMAYACAK ARKADAŞ ŞUNU KAZANILMIŞ HAK OLARAK GÖRÜP TRAFİKTE MİLLETİN KÜFÜR DAĞARCIĞINI ARTIRMAKTAN VAZGEÇİN YETER ULAN BE! Sizin yüzünüzden yine bugün Eskişehir yolunda kaza yapıyordum, arabada ailemi de taşıyordum, hiç mi insan sevgisi-saygısı kalmadı içinizde?? Hadi beni geçtim, trafikteki magandaları da geçtim Allah'ınızdan korkun be yeter!!!!!!!!! Megane 2'lerde orijinal xenonu paketle alabiliyordun ve 1.500 TL civarı birşeydi, 30-35 milyarlık arabayı alırken ne oldu 1 milyar çıkaramadın mı? yetmedi mi? o zaman almayacaksın kardeşim. Yarın bir gün benden olur-başkasından olur başınıza bir şey gelirse ben ne yaptım ama ya diye ağlayıp zırlamayın!! Lanet olsun be her gün çoğalarak artıyorsunuz, pire gibi ürüyorsunuz, her yerdesiniz, ha birde derdiniz karı-kız'sa emin olun bunu karizmatik bir şey olarak görmüyorlar, gidin sorun!

    Bir de utanmadan sislere takacam diyor, lan TÜRKİYE'NİN NERESİNDE 365 GUN SIS VAR DA O FARLARI SUREKLI ACIYORSUNUZ TRAFİK CANAVARLARI-MAGANDALAR!?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 28 Temmuz 2011; 3:54:26 >




  • çakma xenonu takanın da,buna göz yumanın da, çok net ve gönül rahatlığı ile söylüyorum , başından bela eksik olmasın.......
    yeter artık...
  • bizim ilçede de polisler hiç dikkat etmiyor doğan şahin hepsi çakma zenonla geziyor. hele bir tane astra var ki bir önceki kasa geldiği zaman önümü göremiyorum basıyorum iltifatları. sağolsun her gecede karşılaşıyoruz şahsiyetle.

    Bir tanıdıkta Xtrail var onların tepesinde bayağı sağlam prrojektörler var böyle zibidiler gelince açacaksın onları göstereceksin çakma zenondan da beteri olduğunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firfirdolan

    xenon far olan araçlarda mercek + otomatik yükseklik ayarı + far yıkama sistemi olmak zorunda. muayenede de xenon olan araçlarda bu standartlara bakılmakta.


    Far yıkama kesin olmalı mı?Aracın kendi farı mercekli ve yükseklik ayarı mevcut ama far yıkama yoksa taktırmamak mı lazım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax
    ...yenikasa s320 yada s 500 kasa olarak buyuk yalnız aracın yemin ediyorum orjinalzeononu yoktu 100%00 çakma zenonu vardı...


    O araçta kesin problem vardır. Ya da dediğiniz gibi otomatik yükseklik sisteminin ayarı bozuk veya bi-xenon'un uzunları açıp geliyordur. w211 MB E serisinin bile tamamında xenon varken; S sınıfında xenon olmaması imkansız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Far yıkama kesin olmalı mı?Aracın kendi farı mercekli ve yükseklik ayarı mevcut ama far yıkama yoksa taktırmamak mı lazım?


    ECE standartlarına göre, xenon farda otomatik yükseklik ayarı ve far yıkama zorunludur. Ama sonradan yapılan uygulamalarda far yıkama için uğraşmanıza çok gerek yok.

    Xenon istiyorsanız:
    Bu işin ustalarından birine mercek montajı yaptırtacaksınız.
  • @Janjan

    TÜRKİYE'NİN NERESİNDE 365 GUN SIS VAR DA O FARLARI SUREKLI ACIYORSUNUZ


    gerçekten 30 derece sıcakta akşam daha olmadan sisleri olan nerdeyse 2 araçtan biri sisleri uzun zenonları açmış tek gidiş tek geliş şehir dışı istanbul dönüşü yolda gidiyordu belki 100 km yolda 30 araca sellektör yaptım uzun zenonları gözümü alıp karşımdan gelen araçları göremediğim için
  • arkadaşlar belki çok ışık veriyo göremiyoruz önümüzü ama çok şık duruyo ve bence mercekli xenon sis farlarında hiçbir sorun çıkarmıyo ben benim arabaya taktırmayı düşünüyorum bu xenon sis farları hakkında bilgi almak istiyorum cevap verirseniz sevinirim
  • Yaşasın Karartmalı dikiz aynam
  • karartmalı dikiz aynası, gece gözlükleri sarı olan varya tanesi 5 lira alacak nevarda, tavana 12 liralık açık mavi florasan. baktın zenon farlı bas uzunları gör bakayım noluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    patlamayacaklarını bilsem fren lambalarıma xenon ampul takardım. arkamdan bunlardan biri gelince basacan frene görcek markasını

  • Muayenede sorun çıkıyor arkadaşlar.
    Şöyle anlatayım durumu,

    Sis Farlarındaki Xenon lar için herhangi bir kusur yok, yani muayeneden geçer.
    Fakat Kısa ve Uzun hüzmeli farlara takılan çakma xenonlar kusurlu olarak muayeneden kalıyor.

    Xenon orjinal olup olmadığı nasıl anlaşılır?

    Kimisi aracını alırken bayiden xenonlu olsun diye sipariş veriyor, normalde fabrıkada takılması gereken xenon far ve diger ekipmanları servis tarafından (bir kısım servis, hepsi değil) takılıyor ve müşteri orjinal sanıyor.

    Orjinal Xenon farlarda, aracın sağ arka veya sol arka salıncağında (kimi araçlarda ön salıncaklarda da olabilir) "Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısı" denilen sensör görevi gören bir parça bulunmaktadır. Bu parça adından da anlaşılacağı gibi otomatik ayarlayıcı, yani araca yük bindikçe yada hafifleştikçe far ayarını otomatik olarak aşağı veya yukarı doğru hareket ettirir.

    Ayrıca Orjinalinde Xenon sistemi bulunan araçlarda far yıkama sistemide olması gerekiyor. Olmaması durumunda Hafif kusurlu olarak muayeneden geçiyor. Orjinal Xenon sistemi bulunan araçların %99 luk kısmında aracın iç kısmında bulunan elle ayarlanan yükseklik alçaklık ayarlayıcısı olmaz.

    Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısının fabrika tarafından değilde sonradan takılması durumunda Tadilat Projesi çizilip aracın muayene istasyonunda tadilat muayenesine girmesi gerekiyor. Biraz uğraştırıcı ve masraflı bir iş. Muayeneden kalan araçların halojen ampül takması yeterlidir.

    Çakma xenon ile muayeneden kalmamak için, bildiğimiz halojen ampül takıp gitmeniz gerekiyor.

    Havalı süspansiyon sistemine sahip araçlarda, salıncaklarda sensör yoktur.

    Gaz Deşarjlı (Xenon) ve Halojen Far arasındaki fark resimde görülebilir. Resim başka siteden alıntıdır.


     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene



    Xenon far için mercekli far camı olması zorunluluğu yoktur. bilmiyorsak yanlış bilgilendirmeyelim.

     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mithat® -- 26 Nisan 2012; 11:09:16 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.