Şimdi Ara

XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
0
Favori
54.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    Muayenede sorun çıkıyor arkadaşlar.
    Şöyle anlatayım durumu,

    Sis Farlarındaki Xenon lar için herhangi bir kusur yok, yani muayeneden geçer.
    Fakat Kısa ve Uzun hüzmeli farlara takılan çakma xenonlar kusurlu olarak muayeneden kalıyor.

    Xenon orjinal olup olmadığı nasıl anlaşılır?

    Kimisi aracını alırken bayiden xenonlu olsun diye sipariş veriyor, normalde fabrıkada takılması gereken xenon far ve diger ekipmanları servis tarafından (bir kısım servis, hepsi değil) takılıyor ve müşteri orjinal sanıyor.

    Orjinal Xenon farlarda, aracın sağ arka veya sol arka salıncağında (kimi araçlarda ön salıncaklarda da olabilir) "Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısı" denilen sensör görevi gören bir parça bulunmaktadır. Bu parça adından da anlaşılacağı gibi otomatik ayarlayıcı, yani araca yük bindikçe yada hafifleştikçe far ayarını otomatik olarak aşağı veya yukarı doğru hareket ettirir.

    Ayrıca Orjinalinde Xenon sistemi bulunan araçlarda far yıkama sistemide olması gerekiyor. Olmaması durumunda Hafif kusurlu olarak muayeneden geçiyor. Orjinal Xenon sistemi bulunan araçların %99 luk kısmında aracın iç kısmında bulunan elle ayarlanan yükseklik alçaklık ayarlayıcısı olmaz.

    Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısının fabrika tarafından değilde sonradan takılması durumunda Tadilat Projesi çizilip aracın muayene istasyonunda tadilat muayenesine girmesi gerekiyor. Biraz uğraştırıcı ve masraflı bir iş. Muayeneden kalan araçların halojen ampül takması yeterlidir.

    Çakma xenon ile muayeneden kalmamak için, bildiğimiz halojen ampül takıp gitmeniz gerekiyor.

    Havalı süspansiyon sistemine sahip araçlarda, salıncaklarda sensör yoktur.

    Gaz Deşarjlı (Xenon) ve Halojen Far arasındaki fark resimde görülebilir. Resim başka siteden alıntıdır.


     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene



    Xenon far için mercekli far camı olması zorunluluğu yoktur. bilmiyorsak yanlış bilgilendirmeyelim.

     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene


    Doğru ama elektrikçiler onada çözüm bulmuşlar artık montajı takılıp çıkartılabilir şekilde yapıyorlar.. balastları saklıyorlar sağa sola görinmiycek şekilde muayeneden önce gidiyorsun elektrikçine 5 dakkada eski halojenleri takıyor muayene çıkışıda ister sizin eliniz yatkınsa siz 5 dakkada xenon ampüllerini geri takarsınız isterseniz tekrar elektrikçinize gidersiniz o geri takar. yani kısaca 5 dakkalık iş ampülü değiştirmek o kadar büyütülücek bir şey değil..

    Ek olarak ekliyim xenonda bence türkiyede yanlış yapılan şey otomatik far yükseklik sisteminin zorunlu hale getirilmesi oldu bunu sonradan takılan xenon farlı araçlarla uğraşmamak için yapdılar halbuki takan gene takıcak xenonda gerekli iki unsur vardır bu gözden kaçıyor tüvün bunları zorunlu hale getirmesi gerekirdi en azından yollardaki sonradan takma xenon farlarında bunları mecbur hale getirse idi sürülebilirlik kalitesi olurdu trafiğede tüvün büyük faydası olurdu.. 2 şey dedik oda nedir birincisi mercek mercek xenon farda şarttır bütün ışığın yoğunluğunu toplayıp tek noktaya kanalize eder... şu anda trafikde xenonlu olupda küfür ettiğimiz sıkıntılı araçların hepsi merceksiz araçlardır ve tabiki doğru kelvin seçimi fabrikaların belirlediği orjinal değer insanın gözünün en verimli kaliteli görebiliceği değer olan 4300k dır xenonda bu ampül değerinide zorunlu hale getirselerdi en azından yollarda gezen merceksiz ve 6-8-10 bin k lık çakma ampüllü araçların çoğunun kalmaz adam gibi xenon homagalasyonu olmuş araçlar olurdu.. otomatik yükseklik ayarını tüvun standart almasının bence tek nedeni sonradan takılan xenonlu araçları başından atmak istemesi hani kaba tabirle bana normal ampüllerle gelde sen dışarda nasıl geziyorsan gez beni uğraştırma misali..

    birde çakma xenon tabirine pek katılmıyorum bilmiyorum orjinal d2s yada d3s sistemi gördünüzmü ben benim audim den çıkan d2s yanmış balastı gördüm birebir normal xenon balastıyla aynı peki bunu çakma yapan nedir ampülün d serisi olmayıpda h oluşumu neticede balast balast ampülde ampül sistemde zaten aynı biri sadece bixenon diğeri tek reflektör.. yani çakma tabirine karşıyım sonradan takılma daha uygun bana göre benim fikrimce sonradan yapılıpda mercek 4300k ampül ve güzel bir far ayarı ile normal bir d2s ampülün kısalarından ben sonradan takılan bir halogen xenon kitin daha kötü yada az yada karşıdan gelenin gözünü alacak şekilde zarar vericeğini düşünmüyorum bire bir belki %5 - %10 bir kalite kaybı ile aynı kalitede görüntü kalitesi sunar..

    şuda var normal d3s d2s bixenon olupda orjinal ampüllerini çıkartıp havalı gezme adına yüksek kelvin değerleri takan orjinal bixenonlu araçlar adamın gözünü esas onlar kör ediyor.. adamda cayenne var takmış yüksek kelvinli ampülü karşıdan gelirken bile gözlerimizi mahvediyor ve sonradan takılma o merceksiz dediğimiz xenon kitlerden on misli beterb kör ediyor ama onlara bir laf edende yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 26 Nisan 2012; 11:39:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    Muayenede sorun çıkıyor arkadaşlar.
    Şöyle anlatayım durumu,

    Sis Farlarındaki Xenon lar için herhangi bir kusur yok, yani muayeneden geçer.
    Fakat Kısa ve Uzun hüzmeli farlara takılan çakma xenonlar kusurlu olarak muayeneden kalıyor.

    Xenon orjinal olup olmadığı nasıl anlaşılır?

    Kimisi aracını alırken bayiden xenonlu olsun diye sipariş veriyor, normalde fabrıkada takılması gereken xenon far ve diger ekipmanları servis tarafından (bir kısım servis, hepsi değil) takılıyor ve müşteri orjinal sanıyor.

    Orjinal Xenon farlarda, aracın sağ arka veya sol arka salıncağında (kimi araçlarda ön salıncaklarda da olabilir) "Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısı" denilen sensör görevi gören bir parça bulunmaktadır. Bu parça adından da anlaşılacağı gibi otomatik ayarlayıcı, yani araca yük bindikçe yada hafifleştikçe far ayarını otomatik olarak aşağı veya yukarı doğru hareket ettirir.

    Ayrıca Orjinalinde Xenon sistemi bulunan araçlarda far yıkama sistemide olması gerekiyor. Olmaması durumunda Hafif kusurlu olarak muayeneden geçiyor. Orjinal Xenon sistemi bulunan araçların %99 luk kısmında aracın iç kısmında bulunan elle ayarlanan yükseklik alçaklık ayarlayıcısı olmaz.

    Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısının fabrika tarafından değilde sonradan takılması durumunda Tadilat Projesi çizilip aracın muayene istasyonunda tadilat muayenesine girmesi gerekiyor. Biraz uğraştırıcı ve masraflı bir iş. Muayeneden kalan araçların halojen ampül takması yeterlidir.

    Çakma xenon ile muayeneden kalmamak için, bildiğimiz halojen ampül takıp gitmeniz gerekiyor.

    Havalı süspansiyon sistemine sahip araçlarda, salıncaklarda sensör yoktur.

    Gaz Deşarjlı (Xenon) ve Halojen Far arasındaki fark resimde görülebilir. Resim başka siteden alıntıdır.





    Xenon far için mercekli far camı olması zorunluluğu yoktur. bilmiyorsak yanlış bilgilendirmeyelim.



    Doğru ama elektrikçiler onada çözüm bulmuşlar artık montajı takılıp çıkartılabilir şekilde yapıyorlar.. balastları saklıyorlar sağa sola görinmiycek şekilde muayeneden önce gidiyorsun elektrikçine 5 dakkada eski halojenleri takıyor muayene çıkışıda ister sizin eliniz yatkınsa siz 5 dakkada xenon ampüllerini geri takarsınız isterseniz tekrar elektrikçinize gidersiniz o geri takar. yani kısaca 5 dakkalık iş ampülü değiştirmek o kadar büyütülücek bir şey değil..

    Ek olarak ekliyim xenonda bence türkiyede yanlış yapılan şey otomatik far yükseklik sisteminin zorunlu hale getirilmesi oldu bunu sonradan takılan xenon farlı araçlarla uğraşmamak için yapdılar halbuki takan gene takıcak xenonda gerekli iki unsur vardır bu gözden kaçıyor tüvün bunları zorunlu hale getirmesi gerekirdi en azından yollardaki sonradan takma xenon farlarında bunları mecbur hale getirse idi sürülebilirlik kalitesi olurdu trafiğede tüvün büyük faydası olurdu.. 2 şey dedik oda nedir birincisi mercek mercek xenon farda şarttır bütün ışığın yoğunluğunu toplayıp tek noktaya kanalize eder... şu anda trafikde xenonlu olupda küfür ettiğimiz sıkıntılı araçların hepsi merceksiz araçlardır ve tabiki doğru kelvin seçimi fabrikaların belirlediği orjinal değer insanın gözünün en verimli kaliteli görebiliceği değer olan 4300k dır xenonda bu ampül değerinide zorunlu hale getirselerdi en azından yollarda gezen merceksiz ve 6-8-10 bin k lık çakma ampüllü araçların çoğunun kalmaz adam gibi xenon homagalasyonu olmuş araçlar olurdu.. otomatik yükseklik ayarını tüvun standart almasının bence tek nedeni sonradan takılan xenonlu araçları başından atmak istemesi hani kaba tabirle bana normal ampüllerle gelde sen dışarda nasıl geziyorsan gez beni uğraştırma misali..

    birde çakma xenon tabirine pek katılmıyorum bilmiyorum orjinal d2s yada d3s sistemi gördünüzmü ben benim audim den çıkan d2s yanmış balastı gördüm birebir normal xenon balastıyla aynı peki bunu çakma yapan nedir ampülün d serisi olmayıpda h oluşumu neticede balast balast ampülde ampül sistemde zaten aynı biri sadece bixenon diğeri tek reflektör.. yani çakma tabirine karşıyım sonradan takılma daha uygun bana göre benim fikrimce sonradan yapılıpda mercek 4300k ampül ve güzel bir far ayarı ile normal bir d2s ampülün kısalarından ben sonradan takılan bir halogen xenon kitin daha kötü yada az yada karşıdan gelenin gözünü alacak şekilde zarar vericeğini düşünmüyorum bire bir belki %5 - %10 bir kalite kaybı ile aynı kalitede görüntü kalitesi sunar..

    şuda var normal d3s d2s bixenon olupda orjinal ampüllerini çıkartıp havalı gezme adına yüksek kelvin değerleri takan orjinal bixenonlu araçlar adamın gözünü esas onlar kör ediyor.. adamda cayenne var takmış yüksek kelvinli ampülü karşıdan gelirken bile gözlerimizi mahvediyor ve sonradan takılma o merceksiz dediğimiz xenon kitlerden on misli beterb kör ediyor ama onlara bir laf edende yok..

    Alıntıları Göster
    quote:


    Doğru ama elektrikçiler onada çözüm bulmuşlar artık montajı takılıp çıkartılabilir şekilde yapıyorlar.. balastları saklıyorlar sağa sola görinmiycek şekilde muayeneden önce gidiyorsun elektrikçine 5 dakkada eski halojenleri takıyor muayene çıkışıda ister sizin eliniz yatkınsa siz 5 dakkada xenon ampüllerini geri takarsınız isterseniz tekrar elektrikçinize gidersiniz o geri takar. yani kısaca 5 dakkalık iş ampülü değiştirmek o kadar büyütülücek bir şey değil..

    O elektrikçileri hiç söyleme, kendi totosunu yiyen kurnazlardan. Dünyada hiç akıllı yok bir tek sanayide 3-5 tane çakal var onlar uyanık. şöyle söylim çakma xenon tesisatının araç üzerinde bulunması kusur olarak değerlendirilmiyor. İstenilen sadece ampullerin halojen olması. o yüzden bu tür uyanıklara, yada kendini uyanık sananlara paranızı kaptırmayın. Muayene ile ilgili herhangi bir sorununuz oldugunda bu tiplerin eline düşmemek için, size en yakın muyayene istasyonuna gidin, istasyon amiri yada amir yardımcısı ile görüşün, merak ettiğiniz ne varsa sorun. Olmadı 08502228888 çağrı merkezi. Arayın sorun öğrenin. Çakala çukala kaptırmayın paranızı, kendi işinizi kendiniz görün.

    Şununda eklemeden olmaz, o bahsettiğin elektrikçinin sakladığını sandığı xenon beyinleri (senin deyiminle balast) emin ol görünüyor, ama kusuru olmadığından bişey denilmiyor. O lalede kandırdığını sanıyor.

    Ekle ekle bitmiyor. Ayrıca insanımız yasak olan şeyleri, yada onaysız olan zımbırtıları araçlarına takmaktan zevk alıyorlar. Tüp taktırır ruhsata işletmez, koltuk takar ruhsata işletmez, Aracı Vip yapar koltuk söker ruhsata işletmez, buna benzer yüzlerce şey. Hepsi bizde yani. Herkes çakallık peşinde değil. Senin gibi olanlar kadar herşeyi doğru dürüst olsun isteyenlerde var unutma. Bildiklerimi paylaştım sadece.
    Senin dediğin hesaba "Klavuzu karga olanın burnu ...." ata sözü tam cuk diye oturuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mithat® -- 26 Nisan 2012; 11:42:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:


    Doğru ama elektrikçiler onada çözüm bulmuşlar artık montajı takılıp çıkartılabilir şekilde yapıyorlar.. balastları saklıyorlar sağa sola görinmiycek şekilde muayeneden önce gidiyorsun elektrikçine 5 dakkada eski halojenleri takıyor muayene çıkışıda ister sizin eliniz yatkınsa siz 5 dakkada xenon ampüllerini geri takarsınız isterseniz tekrar elektrikçinize gidersiniz o geri takar. yani kısaca 5 dakkalık iş ampülü değiştirmek o kadar büyütülücek bir şey değil..

    O elektrikçileri hiç söyleme, kendi totosunu yiyen kurnazlardan. Dünyada hiç akıllı yok bir tek sanayide 3-5 tane çakal var onlar uyanık. şöyle söylim çakma xenon tesisatının araç üzerinde bulunması kusur olarak değerlendirilmiyor. İstenilen sadece ampullerin halojen olması. o yüzden bu tür uyanıklara, yada kendini uyanık sananlara paranızı kaptırmayın. Muayene ile ilgili herhangi bir sorununuz oldugunda bu tiplerin eline düşmemek için, size en yakın muyayene istasyonuna gidin, istasyon amiri yada amir yardımcısı ile görüşün, merak ettiğiniz ne varsa sorun. Olmadı 08502228888 çağrı merkezi. Arayın sorun öğrenin. Çakala çukala kaptırmayın paranızı, kendi işinizi kendiniz görün.

    Şununda eklemeden olmaz, o bahsettiğin elektrikçinin sakladığını sandığı xenon beyinleri (senin deyiminle balast) emin ol görünüyor, ama kusuru olmadığından bişey denilmiyor. O lalede kandırdığını sanıyor.

    Ekle ekle bitmiyor. Ayrıca insanımız yasak olan şeyleri, yada onaysız olan zımbırtıları araçlarına takmaktan zevk alıyorlar. Tüp taktırır ruhsata işletmez, koltuk takar ruhsata işletmez, Aracı Vip yapar koltuk söker ruhsata işletmez, buna benzer yüzlerce şey. Hepsi bizde yani. Herkes senin gibi çakallık peşinde değil. Senin gibi olanlar kadar herşeyi doğru dürüst olsun isteyenlerde var unutma. Bildiklerimi paylaştım sadece.
    Senin dediğin hesaba "Klavuzu karga olanın burnu ...." ata sözü tam cuk diye oturuyor.


    benima racımda bixenon far var ben genel olarak söyledim yani tüv böyle bir şey yapmış karşı tarafda ona alternatif böyle bir şey yapmış.. ama bazı tüvlerde öğrendiğim kadarı ile balastlarıda sök gel diyorlarmış yani arabada normal halojen olup xenon iptal olsada balastlar duruyorsa balastlarıda sök gel diyorlarmış bazılarında..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    Muayenede sorun çıkıyor arkadaşlar.
    Şöyle anlatayım durumu,

    Sis Farlarındaki Xenon lar için herhangi bir kusur yok, yani muayeneden geçer.
    Fakat Kısa ve Uzun hüzmeli farlara takılan çakma xenonlar kusurlu olarak muayeneden kalıyor.

    Xenon orjinal olup olmadığı nasıl anlaşılır?

    Kimisi aracını alırken bayiden xenonlu olsun diye sipariş veriyor, normalde fabrıkada takılması gereken xenon far ve diger ekipmanları servis tarafından (bir kısım servis, hepsi değil) takılıyor ve müşteri orjinal sanıyor.

    Orjinal Xenon farlarda, aracın sağ arka veya sol arka salıncağında (kimi araçlarda ön salıncaklarda da olabilir) "Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısı" denilen sensör görevi gören bir parça bulunmaktadır. Bu parça adından da anlaşılacağı gibi otomatik ayarlayıcı, yani araca yük bindikçe yada hafifleştikçe far ayarını otomatik olarak aşağı veya yukarı doğru hareket ettirir.

    Ayrıca Orjinalinde Xenon sistemi bulunan araçlarda far yıkama sistemide olması gerekiyor. Olmaması durumunda Hafif kusurlu olarak muayeneden geçiyor. Orjinal Xenon sistemi bulunan araçların %99 luk kısmında aracın iç kısmında bulunan elle ayarlanan yükseklik alçaklık ayarlayıcısı olmaz.

    Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısının fabrika tarafından değilde sonradan takılması durumunda Tadilat Projesi çizilip aracın muayene istasyonunda tadilat muayenesine girmesi gerekiyor. Biraz uğraştırıcı ve masraflı bir iş. Muayeneden kalan araçların halojen ampül takması yeterlidir.

    Çakma xenon ile muayeneden kalmamak için, bildiğimiz halojen ampül takıp gitmeniz gerekiyor.

    Havalı süspansiyon sistemine sahip araçlarda, salıncaklarda sensör yoktur.

    Gaz Deşarjlı (Xenon) ve Halojen Far arasındaki fark resimde görülebilir. Resim başka siteden alıntıdır.


     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene



    Xenon far için mercekli far camı olması zorunluluğu yoktur. bilmiyorsak yanlış bilgilendirmeyelim.

     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene


    Doğru ama elektrikçiler onada çözüm bulmuşlar artık montajı takılıp çıkartılabilir şekilde yapıyorlar.. balastları saklıyorlar sağa sola görinmiycek şekilde muayeneden önce gidiyorsun elektrikçine 5 dakkada eski halojenleri takıyor muayene çıkışıda ister sizin eliniz yatkınsa siz 5 dakkada xenon ampüllerini geri takarsınız isterseniz tekrar elektrikçinize gidersiniz o geri takar. yani kısaca 5 dakkalık iş ampülü değiştirmek o kadar büyütülücek bir şey değil..

    Ek olarak ekliyim xenonda bence türkiyede yanlış yapılan şey otomatik far yükseklik sisteminin zorunlu hale getirilmesi oldu bunu sonradan takılan xenon farlı araçlarla uğraşmamak için yapdılar halbuki takan gene takıcak xenonda gerekli iki unsur vardır bu gözden kaçıyor tüvün bunları zorunlu hale getirmesi gerekirdi en azından yollardaki sonradan takma xenon farlarında bunları mecbur hale getirse idi sürülebilirlik kalitesi olurdu trafiğede tüvün büyük faydası olurdu.. 2 şey dedik oda nedir birincisi mercek mercek xenon farda şarttır bütün ışığın yoğunluğunu toplayıp tek noktaya kanalize eder... şu anda trafikde xenonlu olupda küfür ettiğimiz sıkıntılı araçların hepsi merceksiz araçlardır ve tabiki doğru kelvin seçimi fabrikaların belirlediği orjinal değer insanın gözünün en verimli kaliteli görebiliceği değer olan 4300k dır xenonda bu ampül değerinide zorunlu hale getirselerdi en azından yollarda gezen merceksiz ve 6-8-10 bin k lık çakma ampüllü araçların çoğunun kalmaz adam gibi xenon homagalasyonu olmuş araçlar olurdu.. otomatik yükseklik ayarını tüvun standart almasının bence tek nedeni sonradan takılan xenonlu araçları başından atmak istemesi hani kaba tabirle bana normal ampüllerle gelde sen dışarda nasıl geziyorsan gez beni uğraştırma misali..

    birde çakma xenon tabirine pek katılmıyorum bilmiyorum orjinal d2s yada d3s sistemi gördünüzmü ben benim audim den çıkan d2s yanmış balastı gördüm birebir normal xenon balastıyla aynı peki bunu çakma yapan nedir ampülün d serisi olmayıpda h oluşumu neticede balast balast ampülde ampül sistemde zaten aynı biri sadece bixenon diğeri tek reflektör.. yani çakma tabirine karşıyım sonradan takılma daha uygun bana göre benim fikrimce sonradan yapılıpda mercek 4300k ampül ve güzel bir far ayarı ile normal bir d2s ampülün kısalarından ben sonradan takılan bir halogen xenon kitin daha kötü yada az yada karşıdan gelenin gözünü alacak şekilde zarar vericeğini düşünmüyorum bire bir belki %5 - %10 bir kalite kaybı ile aynı kalitede görüntü kalitesi sunar..

    şuda var normal d3s d2s bixenon olupda orjinal ampüllerini çıkartıp havalı gezme adına yüksek kelvin değerleri takan orjinal bixenonlu araçlar adamın gözünü esas onlar kör ediyor.. adamda cayenne var takmış yüksek kelvinli ampülü karşıdan gelirken bile gözlerimizi mahvediyor ve sonradan takılma o merceksiz dediğimiz xenon kitlerden on misli beterb kör ediyor ama onlara bir laf edende yok..



    Çakmadan kasıt fabrika çıkışı olmayıp servisler tarafından takılan ve sadece beyinleri ve ampulleri olan xenon sistemidir.
    Orjinalden Kasıt fabrika tarafından salıncaklara takılan Otomatik Far yükseklik ayarlayıcısı olanlardır.

    Xenonun markası, marka olarak orjinal olabilir, ama sonradan takıldıysa ve yükseklik ayarlayıcısı yoksa çakmadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    Muayenede sorun çıkıyor arkadaşlar.
    Şöyle anlatayım durumu,

    Sis Farlarındaki Xenon lar için herhangi bir kusur yok, yani muayeneden geçer.
    Fakat Kısa ve Uzun hüzmeli farlara takılan çakma xenonlar kusurlu olarak muayeneden kalıyor.

    Xenon orjinal olup olmadığı nasıl anlaşılır?

    Kimisi aracını alırken bayiden xenonlu olsun diye sipariş veriyor, normalde fabrıkada takılması gereken xenon far ve diger ekipmanları servis tarafından (bir kısım servis, hepsi değil) takılıyor ve müşteri orjinal sanıyor.

    Orjinal Xenon farlarda, aracın sağ arka veya sol arka salıncağında (kimi araçlarda ön salıncaklarda da olabilir) "Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısı" denilen sensör görevi gören bir parça bulunmaktadır. Bu parça adından da anlaşılacağı gibi otomatik ayarlayıcı, yani araca yük bindikçe yada hafifleştikçe far ayarını otomatik olarak aşağı veya yukarı doğru hareket ettirir.

    Ayrıca Orjinalinde Xenon sistemi bulunan araçlarda far yıkama sistemide olması gerekiyor. Olmaması durumunda Hafif kusurlu olarak muayeneden geçiyor. Orjinal Xenon sistemi bulunan araçların %99 luk kısmında aracın iç kısmında bulunan elle ayarlanan yükseklik alçaklık ayarlayıcısı olmaz.

    Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısının fabrika tarafından değilde sonradan takılması durumunda Tadilat Projesi çizilip aracın muayene istasyonunda tadilat muayenesine girmesi gerekiyor. Biraz uğraştırıcı ve masraflı bir iş. Muayeneden kalan araçların halojen ampül takması yeterlidir.

    Çakma xenon ile muayeneden kalmamak için, bildiğimiz halojen ampül takıp gitmeniz gerekiyor.

    Havalı süspansiyon sistemine sahip araçlarda, salıncaklarda sensör yoktur.

    Gaz Deşarjlı (Xenon) ve Halojen Far arasındaki fark resimde görülebilir. Resim başka siteden alıntıdır.


     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene



    Xenon far için mercekli far camı olması zorunluluğu yoktur. bilmiyorsak yanlış bilgilendirmeyelim.

     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene


    Doğru ama elektrikçiler onada çözüm bulmuşlar artık montajı takılıp çıkartılabilir şekilde yapıyorlar.. balastları saklıyorlar sağa sola görinmiycek şekilde muayeneden önce gidiyorsun elektrikçine 5 dakkada eski halojenleri takıyor muayene çıkışıda ister sizin eliniz yatkınsa siz 5 dakkada xenon ampüllerini geri takarsınız isterseniz tekrar elektrikçinize gidersiniz o geri takar. yani kısaca 5 dakkalık iş ampülü değiştirmek o kadar büyütülücek bir şey değil..

    Ek olarak ekliyim xenonda bence türkiyede yanlış yapılan şey otomatik far yükseklik sisteminin zorunlu hale getirilmesi oldu bunu sonradan takılan xenon farlı araçlarla uğraşmamak için yapdılar halbuki takan gene takıcak xenonda gerekli iki unsur vardır bu gözden kaçıyor tüvün bunları zorunlu hale getirmesi gerekirdi en azından yollardaki sonradan takma xenon farlarında bunları mecbur hale getirse idi sürülebilirlik kalitesi olurdu trafiğede tüvün büyük faydası olurdu.. 2 şey dedik oda nedir birincisi mercek mercek xenon farda şarttır bütün ışığın yoğunluğunu toplayıp tek noktaya kanalize eder... şu anda trafikde xenonlu olupda küfür ettiğimiz sıkıntılı araçların hepsi merceksiz araçlardır ve tabiki doğru kelvin seçimi fabrikaların belirlediği orjinal değer insanın gözünün en verimli kaliteli görebiliceği değer olan 4300k dır xenonda bu ampül değerinide zorunlu hale getirselerdi en azından yollarda gezen merceksiz ve 6-8-10 bin k lık çakma ampüllü araçların çoğunun kalmaz adam gibi xenon homagalasyonu olmuş araçlar olurdu.. otomatik yükseklik ayarını tüvun standart almasının bence tek nedeni sonradan takılan xenonlu araçları başından atmak istemesi hani kaba tabirle bana normal ampüllerle gelde sen dışarda nasıl geziyorsan gez beni uğraştırma misali..

    birde çakma xenon tabirine pek katılmıyorum bilmiyorum orjinal d2s yada d3s sistemi gördünüzmü ben benim audim den çıkan d2s yanmış balastı gördüm birebir normal xenon balastıyla aynı peki bunu çakma yapan nedir ampülün d serisi olmayıpda h oluşumu neticede balast balast ampülde ampül sistemde zaten aynı biri sadece bixenon diğeri tek reflektör.. yani çakma tabirine karşıyım sonradan takılma daha uygun bana göre benim fikrimce sonradan yapılıpda mercek 4300k ampül ve güzel bir far ayarı ile normal bir d2s ampülün kısalarından ben sonradan takılan bir halogen xenon kitin daha kötü yada az yada karşıdan gelenin gözünü alacak şekilde zarar vericeğini düşünmüyorum bire bir belki %5 - %10 bir kalite kaybı ile aynı kalitede görüntü kalitesi sunar..

    şuda var normal d3s d2s bixenon olupda orjinal ampüllerini çıkartıp havalı gezme adına yüksek kelvin değerleri takan orjinal bixenonlu araçlar adamın gözünü esas onlar kör ediyor.. adamda cayenne var takmış yüksek kelvinli ampülü karşıdan gelirken bile gözlerimizi mahvediyor ve sonradan takılma o merceksiz dediğimiz xenon kitlerden on misli beterb kör ediyor ama onlara bir laf edende yok..



    Çakmadan kasıt fabrika çıkışı olmayıp servisler tarafından takılan ve sadece beyinleri ve ampulleri olan xenon sistemidir.
    Orjinalden Kasıt fabrika tarafından salıncaklara takılan Otomatik Far yükseklik ayarlayıcısı olanlardır.

    Xenonun markası, marka olarak orjinal olabilir, ama sonradan takıldıysa ve yükseklik ayarlayıcısı yoksa çakmadır.


    o zaman şöyle diyim sonradan takmayı bir köşeye koyalım yükseklik ayarlıyıcısına gelelim eski bazı xenon araçlardada yükseklik ayarlayıcısı yokdur ama fabrikasyon xenondur o zaman fabrika çakma xenon takmışdır bu araca sizin mantığınızdan bu çıkar. yada bazı xenon araçlarda far yıkama yokdur misal bazı astralarda yok diyiceksinizki opel sonradan galeride takmışdır o xenonu hayır arkadaşımın aracı orjinal bixenon farlı fabrikasyon araba far yıkama yok.. hatta volvonun ilk nesil xc90 larında xenon farlarında mercekde yokdur volvoki dünyanın güvenliğe en önem veren firması.. bu firmalarda o zaman bir yerinden işin çakmalığı yakalamışlar.. yani çakma çukma iş yapıp araçları öyle üretmişler sizin mantığınızın geldiği nokta bu olur o zaman.. hani eleştirmek için demiyorum yanlış anlamayın analiz yapıyorum..

    ha 96-97 yılında bmw e39 kasaya otomatik yükseklik ayarı olmayan d2s bixenon far takmış ha vatandaş ali veli dışarda aracına d2s xenon far yaptırmış onunda aracında yükseklik ayarı yok ikiside aynı şey o zaman ikiside çakma iş yapmış biri fanrikada yapmış biri sanayide.

    yükseklik ayarı denilen şey çok abartılıyor o kadar büyük bir etkiside yok bunuda bilmek lazım bir tümsekden geçerken araba yükseliceği için aniden farın karşıdan gelenin gözünü almaması için otomatik far kafalarını aşağı indiren bir sistem buda 2 saniyelik bir olay zaten yani yolun ortasında gün boyu tümseğin üstünde durucak değiliz o tümseğin üstünden geçmek 2 saniyelik bir olay bazı arkadaşlar yokuş yukarı çıkarken karşıdakinin gözünü almasın diye diyor ama benim aracımda yokuş yukarı çıkarken farların yere verdiğini hiç görmedim yani sensörün orda devreye girdiğini sanmıyorum zaten yokuş yukarı çıkarken aslen önünü değil ileriyi görmek mühimdir..

    bence işin özü şu bağcıyımı zengin edicez yoksa dövücekmiyiz bu teknik işleri bir yana koyalım bunu konuşmak lazım yoksa sabaha kadar konuşalım hiç bir varış noktamız olmaz.. siz bir araçdan örnek verirsiniz ben karşı bir araçdan konuş konuş bitmez.

    bende karşıyım sonradan takılan ayarsız xenona ama madem adam takmış ve takıyorlar bu kitler satılıyor neticede tüv de yasak deyince sadece ve sadece egomuzu tatmin ediyoruz bunuda hepimiz biliyoruz yani tüvde yasak olunca o adam aman abi çok korktumm bir daha tövbe takmam çıkartıp atıcam bu xenonkiti demiyor 5 dakkada söküyor ampülü halojeni takıyor giriyor muayeneye sonra tekrar xenonu takıyor yani değişen bir şey yok ki bizlerde sadece egomuzu tatmin ediyoruz xenon yasaklandı diye..

    o zaman insanları böyle yükseklik ayarını bahane ediceklerine kardeşim madem aracına takıyorsun bu işin bir standartı var en azından mercek tak yada aracının mercekli farları varsa onlardan al orjinal onları tak en azından gidip 6-8-10 bin k çakma çukma hayali ampüller alıcağına orjinal 4300k değerinde standart değerlere uygun ampül tak güzel bir far ayarı yap karşıdan gelenin gözünü alma hemde kaliteli bir şekilde gör bende seni muayeneden geçiriyim diye düşünmek lazım yoksa yükseklik ayarı şart deyip işin içinden kolaya kaçıp çıkmak dünyanın herhalde en basit işidir..
    yani burda insanları kazanmakdan bahsediyorum ve birazda araçlarını daha uyumlu milletin gözünü almıycak görüş kalitesi olarakda kaliteli bir görüş kalitesine getirmekden bahsediyorum.. bana şu anki sistem çünkü çok saçma geliyor..

    adam tüve muayeneye girmeden 5 dakka önce eli yatkınsa xenon ampülü söker halojeni takar muayeneden geçdikden sonrada hemen kaputu açar xenon ampülünü geri takar yola devam.. ne oldu her kez sadece birbirini kandırdı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    o zaman şöyle diyim sonradan takmayı bir köşeye koyalım yükseklik ayarlıyıcısına gelelim eski bazı xenon araçlardada yükseklik ayarlayıcısı yokdur ama fabrikasyon xenondur o zaman fabrika çakma xenon takmışdır bu araca sizin mantığınızdan bu çıkar. yada bazı xenon araçlarda far yıkama yokdur misal bazı astralarda yok diyiceksinizki opel sonradan galeride takmışdır o xenonu hayır arkadaşımın aracı orjinal bixenon farlı fabrikasyon araba far yıkama yok.. hatta volvonun ilk nesil xc90 larında xenon farlarında mercekde yokdur volvoki dünyanın güvenliğe en önem veren firması.. bu firmalarda o zaman bir yerinden işin çakmalığı yakalamışlar.. yani çakma çukma iş yapıp araçları öyle üretmişler sizin mantığınızın geldiği nokta bu olur o zaman.. hani eleştirmek için demiyorum yanlış anlamayın analiz yapıyorum..


    Aynı mantıkla gidersek far yerine meşale kullanabiliriz arabalarda nasıl olsa böyle üretilen arabalar vardıMeşaleden sonra farların yapıları günümüze birçok defa değişti,elbette değişecek ilerleme böyle olacak.

    Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı ve far yıkama AB'de yasal zorunluluktur diğer ülkeleri bilmiyorum(elbette belli tarihten sonra).Eski tarihte eski kanunlara göre orjinal fabrika çıkışı bu donanımları olmayan araçlara kimse birşey demiyor zaten.Güvenlik donanımlarının zorunlu olması için bir politikacının çıkıp ben istiyorum şeklinde demesi ile olmaz,çünkü ciddi maliyet arttıran unsurlar bunlar otomobil firmaları için elbette satın alanlar içinde.Birçok güvenlik testinden sonra bunların olmasına karar veriyorlar yasa koyucular.Örneğin far yüzeyindeki kirliliğin beyaz ışık veren ampüllerde sarı olanlarına göre daha fazla olduğu test edilerek görülmüş.Gaz deşarjlı ampüllerde ise çok daha fazla olduğu görüldü ki bunun içindir ki far yıkama sistemi konması yasal zorunluluk haline getirildi.Çünkü özellikle yağmurlu havalarda o farların temizlenmesi lazım ki emniyetli bir sürüş olsun.

    Derseniz ki bu gereksiz bir donanım bunu ıspat ettiğiniz anda otomobil üreticileri direk sizi ödüle boğar.Müthiş bir maliyetten kurtarıyorsunuz çünkü onları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    Muayenede sorun çıkıyor arkadaşlar.
    Şöyle anlatayım durumu,

    Sis Farlarındaki Xenon lar için herhangi bir kusur yok, yani muayeneden geçer.
    Fakat Kısa ve Uzun hüzmeli farlara takılan çakma xenonlar kusurlu olarak muayeneden kalıyor.

    Xenon orjinal olup olmadığı nasıl anlaşılır?

    Kimisi aracını alırken bayiden xenonlu olsun diye sipariş veriyor, normalde fabrıkada takılması gereken xenon far ve diger ekipmanları servis tarafından (bir kısım servis, hepsi değil) takılıyor ve müşteri orjinal sanıyor.

    Orjinal Xenon farlarda, aracın sağ arka veya sol arka salıncağında (kimi araçlarda ön salıncaklarda da olabilir) "Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısı" denilen sensör görevi gören bir parça bulunmaktadır. Bu parça adından da anlaşılacağı gibi otomatik ayarlayıcı, yani araca yük bindikçe yada hafifleştikçe far ayarını otomatik olarak aşağı veya yukarı doğru hareket ettirir.

    Ayrıca Orjinalinde Xenon sistemi bulunan araçlarda far yıkama sistemide olması gerekiyor. Olmaması durumunda Hafif kusurlu olarak muayeneden geçiyor. Orjinal Xenon sistemi bulunan araçların %99 luk kısmında aracın iç kısmında bulunan elle ayarlanan yükseklik alçaklık ayarlayıcısı olmaz.

    Otomatik Far Yükseklik Ayarlayıcısının fabrika tarafından değilde sonradan takılması durumunda Tadilat Projesi çizilip aracın muayene istasyonunda tadilat muayenesine girmesi gerekiyor. Biraz uğraştırıcı ve masraflı bir iş. Muayeneden kalan araçların halojen ampül takması yeterlidir.

    Çakma xenon ile muayeneden kalmamak için, bildiğimiz halojen ampül takıp gitmeniz gerekiyor.

    Havalı süspansiyon sistemine sahip araçlarda, salıncaklarda sensör yoktur.

    Gaz Deşarjlı (Xenon) ve Halojen Far arasındaki fark resimde görülebilir. Resim başka siteden alıntıdır.





    Xenon far için mercekli far camı olması zorunluluğu yoktur. bilmiyorsak yanlış bilgilendirmeyelim.



    Doğru ama elektrikçiler onada çözüm bulmuşlar artık montajı takılıp çıkartılabilir şekilde yapıyorlar.. balastları saklıyorlar sağa sola görinmiycek şekilde muayeneden önce gidiyorsun elektrikçine 5 dakkada eski halojenleri takıyor muayene çıkışıda ister sizin eliniz yatkınsa siz 5 dakkada xenon ampüllerini geri takarsınız isterseniz tekrar elektrikçinize gidersiniz o geri takar. yani kısaca 5 dakkalık iş ampülü değiştirmek o kadar büyütülücek bir şey değil..

    Ek olarak ekliyim xenonda bence türkiyede yanlış yapılan şey otomatik far yükseklik sisteminin zorunlu hale getirilmesi oldu bunu sonradan takılan xenon farlı araçlarla uğraşmamak için yapdılar halbuki takan gene takıcak xenonda gerekli iki unsur vardır bu gözden kaçıyor tüvün bunları zorunlu hale getirmesi gerekirdi en azından yollardaki sonradan takma xenon farlarında bunları mecbur hale getirse idi sürülebilirlik kalitesi olurdu trafiğede tüvün büyük faydası olurdu.. 2 şey dedik oda nedir birincisi mercek mercek xenon farda şarttır bütün ışığın yoğunluğunu toplayıp tek noktaya kanalize eder... şu anda trafikde xenonlu olupda küfür ettiğimiz sıkıntılı araçların hepsi merceksiz araçlardır ve tabiki doğru kelvin seçimi fabrikaların belirlediği orjinal değer insanın gözünün en verimli kaliteli görebiliceği değer olan 4300k dır xenonda bu ampül değerinide zorunlu hale getirselerdi en azından yollarda gezen merceksiz ve 6-8-10 bin k lık çakma ampüllü araçların çoğunun kalmaz adam gibi xenon homagalasyonu olmuş araçlar olurdu.. otomatik yükseklik ayarını tüvun standart almasının bence tek nedeni sonradan takılan xenonlu araçları başından atmak istemesi hani kaba tabirle bana normal ampüllerle gelde sen dışarda nasıl geziyorsan gez beni uğraştırma misali..

    birde çakma xenon tabirine pek katılmıyorum bilmiyorum orjinal d2s yada d3s sistemi gördünüzmü ben benim audim den çıkan d2s yanmış balastı gördüm birebir normal xenon balastıyla aynı peki bunu çakma yapan nedir ampülün d serisi olmayıpda h oluşumu neticede balast balast ampülde ampül sistemde zaten aynı biri sadece bixenon diğeri tek reflektör.. yani çakma tabirine karşıyım sonradan takılma daha uygun bana göre benim fikrimce sonradan yapılıpda mercek 4300k ampül ve güzel bir far ayarı ile normal bir d2s ampülün kısalarından ben sonradan takılan bir halogen xenon kitin daha kötü yada az yada karşıdan gelenin gözünü alacak şekilde zarar vericeğini düşünmüyorum bire bir belki %5 - %10 bir kalite kaybı ile aynı kalitede görüntü kalitesi sunar..

    şuda var normal d3s d2s bixenon olupda orjinal ampüllerini çıkartıp havalı gezme adına yüksek kelvin değerleri takan orjinal bixenonlu araçlar adamın gözünü esas onlar kör ediyor.. adamda cayenne var takmış yüksek kelvinli ampülü karşıdan gelirken bile gözlerimizi mahvediyor ve sonradan takılma o merceksiz dediğimiz xenon kitlerden on misli beterb kör ediyor ama onlara bir laf edende yok..



    Çakmadan kasıt fabrika çıkışı olmayıp servisler tarafından takılan ve sadece beyinleri ve ampulleri olan xenon sistemidir.
    Orjinalden Kasıt fabrika tarafından salıncaklara takılan Otomatik Far yükseklik ayarlayıcısı olanlardır.

    Xenonun markası, marka olarak orjinal olabilir, ama sonradan takıldıysa ve yükseklik ayarlayıcısı yoksa çakmadır.


    o zaman şöyle diyim sonradan takmayı bir köşeye koyalım yükseklik ayarlıyıcısına gelelim eski bazı xenon araçlardada yükseklik ayarlayıcısı yokdur ama fabrikasyon xenondur o zaman fabrika çakma xenon takmışdır bu araca sizin mantığınızdan bu çıkar. yada bazı xenon araçlarda far yıkama yokdur misal bazı astralarda yok diyiceksinizki opel sonradan galeride takmışdır o xenonu hayır arkadaşımın aracı orjinal bixenon farlı fabrikasyon araba far yıkama yok.. hatta volvonun ilk nesil xc90 larında xenon farlarında mercekde yokdur volvoki dünyanın güvenliğe en önem veren firması.. bu firmalarda o zaman bir yerinden işin çakmalığı yakalamışlar.. yani çakma çukma iş yapıp araçları öyle üretmişler sizin mantığınızın geldiği nokta bu olur o zaman.. hani eleştirmek için demiyorum yanlış anlamayın analiz yapıyorum..

    ha 96-97 yılında bmw e39 kasaya otomatik yükseklik ayarı olmayan d2s bixenon far takmış ha vatandaş ali veli dışarda aracına d2s xenon far yaptırmış onunda aracında yükseklik ayarı yok ikiside aynı şey o zaman ikiside çakma iş yapmış biri fanrikada yapmış biri sanayide.

    yükseklik ayarı denilen şey çok abartılıyor o kadar büyük bir etkiside yok bunuda bilmek lazım bir tümsekden geçerken araba yükseliceği için aniden farın karşıdan gelenin gözünü almaması için otomatik far kafalarını aşağı indiren bir sistem buda 2 saniyelik bir olay zaten yani yolun ortasında gün boyu tümseğin üstünde durucak değiliz o tümseğin üstünden geçmek 2 saniyelik bir olay bazı arkadaşlar yokuş yukarı çıkarken karşıdakinin gözünü almasın diye diyor ama benim aracımda yokuş yukarı çıkarken farların yere verdiğini hiç görmedim yani sensörün orda devreye girdiğini sanmıyorum zaten yokuş yukarı çıkarken aslen önünü değil ileriyi görmek mühimdir..

    bence işin özü şu bağcıyımı zengin edicez yoksa dövücekmiyiz bu teknik işleri bir yana koyalım bunu konuşmak lazım yoksa sabaha kadar konuşalım hiç bir varış noktamız olmaz.. siz bir araçdan örnek verirsiniz ben karşı bir araçdan konuş konuş bitmez.

    bende karşıyım sonradan takılan ayarsız xenona ama madem adam takmış ve takıyorlar bu kitler satılıyor neticede tüv de yasak deyince sadece ve sadece egomuzu tatmin ediyoruz bunuda hepimiz biliyoruz yani tüvde yasak olunca o adam aman abi çok korktumm bir daha tövbe takmam çıkartıp atıcam bu xenonkiti demiyor 5 dakkada söküyor ampülü halojeni takıyor giriyor muayeneye sonra tekrar xenonu takıyor yani değişen bir şey yok ki bizlerde sadece egomuzu tatmin ediyoruz xenon yasaklandı diye..

    o zaman insanları böyle yükseklik ayarını bahane ediceklerine kardeşim madem aracına takıyorsun bu işin bir standartı var en azından mercek tak yada aracının mercekli farları varsa onlardan al orjinal onları tak en azından gidip 6-8-10 bin k çakma çukma hayali ampüller alıcağına orjinal 4300k değerinde standart değerlere uygun ampül tak güzel bir far ayarı yap karşıdan gelenin gözünü alma hemde kaliteli bir şekilde gör bende seni muayeneden geçiriyim diye düşünmek lazım yoksa yükseklik ayarı şart deyip işin içinden kolaya kaçıp çıkmak dünyanın herhalde en basit işidir..
    yani burda insanları kazanmakdan bahsediyorum ve birazda araçlarını daha uyumlu milletin gözünü almıycak görüş kalitesi olarakda kaliteli bir görüş kalitesine getirmekden bahsediyorum.. bana şu anki sistem çünkü çok saçma geliyor..

    adam tüve muayeneye girmeden 5 dakka önce eli yatkınsa xenon ampülü söker halojeni takar muayeneden geçdikden sonrada hemen kaputu açar xenon ampülünü geri takar yola devam.. ne oldu her kez sadece birbirini kandırdı..

    Alıntıları Göster
    quote:

    o zaman şöyle diyim sonradan takmayı bir köşeye koyalım yükseklik ayarlıyıcısına gelelim eski bazı xenon araçlardada yükseklik ayarlayıcısı yokdur ama fabrikasyon xenondur o zaman fabrika çakma xenon takmışdır bu araca sizin mantığınızdan bu çıkar. yada bazı xenon araçlarda far yıkama yokdur misal bazı astralarda yok diyiceksinizki opel sonradan galeride takmışdır o xenonu hayır arkadaşımın aracı orjinal bixenon farlı fabrikasyon araba far yıkama yok.. hatta volvonun ilk nesil xc90 larında xenon farlarında mercekde yokdur volvoki dünyanın güvenliğe en önem veren firması.. bu firmalarda o zaman bir yerinden işin çakmalığı yakalamışlar.. yani çakma çukma iş yapıp araçları öyle üretmişler sizin mantığınızın geldiği nokta bu olur o zaman.. hani eleştirmek için demiyorum yanlış anlamayın analiz yapıyorum..

    ha 96-97 yılında bmw e39 kasaya otomatik yükseklik ayarı olmayan d2s bixenon far takmış ha vatandaş ali veli dışarda aracına d2s xenon far yaptırmış onunda aracında yükseklik ayarı yok ikiside aynı şey o zaman ikiside çakma iş yapmış biri fanrikada yapmış biri sanayide.

    yükseklik ayarı denilen şey çok abartılıyor o kadar büyük bir etkiside yok bunuda bilmek lazım bir tümsekden geçerken araba yükseliceği için aniden farın karşıdan gelenin gözünü almaması için otomatik far kafalarını aşağı indiren bir sistem buda 2 saniyelik bir olay zaten yani yolun ortasında gün boyu tümseğin üstünde durucak değiliz o tümseğin üstünden geçmek 2 saniyelik bir olay bazı arkadaşlar yokuş yukarı çıkarken karşıdakinin gözünü almasın diye diyor ama benim aracımda yokuş yukarı çıkarken farların yere verdiğini hiç görmedim yani sensörün orda devreye girdiğini sanmıyorum zaten yokuş yukarı çıkarken aslen önünü değil ileriyi görmek mühimdir..

    bence işin özü şu bağcıyımı zengin edicez yoksa dövücekmiyiz bu teknik işleri bir yana koyalım bunu konuşmak lazım yoksa sabaha kadar konuşalım hiç bir varış noktamız olmaz.. siz bir araçdan örnek verirsiniz ben karşı bir araçdan konuş konuş bitmez.

    bende karşıyım sonradan takılan ayarsız xenona ama madem adam takmış ve takıyorlar bu kitler satılıyor neticede tüv de yasak deyince sadece ve sadece egomuzu tatmin ediyoruz bunuda hepimiz biliyoruz yani tüvde yasak olunca o adam aman abi çok korktumm bir daha tövbe takmam çıkartıp atıcam bu xenonkiti demiyor 5 dakkada söküyor ampülü halojeni takıyor giriyor muayeneye sonra tekrar xenonu takıyor yani değişen bir şey yok ki bizlerde sadece egomuzu tatmin ediyoruz xenon yasaklandı diye..

    o zaman insanları böyle yükseklik ayarını bahane ediceklerine kardeşim madem aracına takıyorsun bu işin bir standartı var en azından mercek tak yada aracının mercekli farları varsa onlardan al orjinal onları tak en azından gidip 6-8-10 bin k çakma çukma hayali ampüller alıcağına orjinal 4300k değerinde standart değerlere uygun ampül tak güzel bir far ayarı yap karşıdan gelenin gözünü alma hemde kaliteli bir şekilde gör bende seni muayeneden geçiriyim diye düşünmek lazım yoksa yükseklik ayarı şart deyip işin içinden kolaya kaçıp çıkmak dünyanın herhalde en basit işidir..
    yani burda insanları kazanmakdan bahsediyorum ve birazda araçlarını daha uyumlu milletin gözünü almıycak görüş kalitesi olarakda kaliteli bir görüş kalitesine getirmekden bahsediyorum.. bana şu anki sistem çünkü çok saçma geliyor..

    adam tüve muayeneye girmeden 5 dakka önce eli yatkınsa xenon ampülü söker halojeni takar muayeneden geçdikden sonrada hemen kaputu açar xenon ampülünü geri takar yola devam.. ne oldu her kez sadece birbirini kandırdı..

    Şimdi sana sıra ile anlatayım üstat;

    Öncelikle yönetmelikle cevap vermek istiyorum ki benim işim zaten bu,
    76/756/AT direktifinin zorunlu olarak uygulanmaya başlama tarihinden sonra,
    Yani;
    M1 sınıfı araçlar için (Otomobiller) 02.10.2001 tarihinden sonra araç üzerindeki orijinal far sökülerek yerine XENON far takılmıs ise far yıkama ve temizleme mekanizması ve otomatik olarak çalısan far seviye ayarı bulundurulması zorunludur.

    M1 sınıfı hariç diğer araçlar için (M2(Minibüs veya Otobüs), M3(Otobüs), N1(Kamyonet), N2(Kamyon, Tanker Vs..), N3(Kamyon, Çekici, Tanker Vs..) 01.01.2003 tarihinden sonra araç üzerindeki orijinal far sökülerek yerine XENON far takılmıs ise far yıkama ve temizleme mekanizması ve otomatik olarak çalısan far seviye ayarı bulundurulması zorunludur.

    Bu tarihlerden sonra trafige çıkan araçlarda fabrikasyon çıkan xenon farlarda zorunlu olarak far yıkama ve temizleme olmak zorunda takılmak zorunda.

    Bu tarihlerden önce trafiğe çıkan araçlarda, orjinal far xenon far ise yükseklik ayarlayıcısı ve far yıkama aranmaz.



    Yükseklik ayarlayıcısının mantıgını yanlış biliyorsunuz. Tümsekten geçerken kullanılan 2 saniyelik iş gören bir parça değil. yukarıda detaylı anlatmıştım ilk mesajımda. yükseklik ayarlayıcısı aracın arkasına yük bindiğinde veya hafiflediğinde farları yukarı aşağı hareket ettirmek, 2 saniyelik bir olay değil ki zaten farlar o kadar seri çalışmaz. Şöyle örnek vereyim, 5 kişilik bir araç için;
    Araçta 1 kişi oldugu durumda farların yüksekliği normal seviyededir, ama ark tarafa 3 kişi oturdugunda farlar yukarı doğru kalkar, yükseklik ayarlayıcısı burada devreye giriyor ve farları normal seviyeye indiriyor. nasılki xenon olmayan araçlarda içerde far yükseklik ayarlama düğmesi vardır, 3-2-1-0 şeklinde rakamlar var, sen istediğin seviyeye ayarlarsın, otomatik yükseklik ayarlayıcısı bunu otomatik olarak yapıyor ve içeride herhangi bir buton olmuyor. Kati suretle Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı olmayan xenonlar sonradan takmadır, fabrikasyon değildir. bunu her türlü ıspatlar her türlü arkasında dururum. Otomatik Far yükseklik ayarlayıcısı olmayan aracın Xenon sistemi sonradan takmadır.

    Far yıkama xenon far olan araçlarda zorunludur, fakat muayene esnasında olmaması hafif kusur olarak değerlendirilir. kimse git tamponunu deldirip far yıkama taktır demiyor. Fabrikalar araçları kafalarına göre üretmiyorlar, belirli tip onayları var. O xenonu arabaya takabilmek için ne çileler çekiyorlar ne onaylar alıyorlar. Şunuda bilki kardeşim, fabrikasyon xenon olan araçların %90 lık kısmında far yıkama mekanizması var zaten. Fabrikalar o kadar onaydan o kadar zahmetten sonra xenonu takıp, far yıkamayı takmayalım, yada unuttuk demezler.

    Senin Bixenon dediğin olaya gelince;

    Xenon- Bir ampulde ya kısa far olur yada uzun far olur. tek devredir.
    Bixenon- Aynı ampulde hem kısa hem uzun olur, yani çift devredir.


    Bu arada yükseklik ayarlayıcısının resminide koyuyorum bi incelersin.

    İlk Resim Seviye Sensörü (Salıncaktaki Parça)

    İkinci Resim Seviye Motoru (Fardaki yüksekliği ayarlayan parça)



     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene


     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene


     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene


     XENON ÖN FAR + Ön SiS Farları=Muayene



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mithat® -- 26 Nisan 2012; 13:58:43 >




  • bilgiler için sağolun..
    burda önemli olan belli standartları muhafaza etmek yükseklik ayarı eğer otomatik değilse zaten her araçda içerden yapılıyor bu malum benim dediğim sadece bir xenon realitesi var bunu takanlar var neticede hepimiz biliyoruz.. ve avrupa yada amerikada değiliz orda standart olan her şeyin evrensel değerler olduğuda söylenemez öyleyse devlet avrupada memura ne maaş veriliyorsa aynısını versin hatta ona yakınını versin eminimki bir tane eski araç kalmaz klasikler dışında kimse zevkinden eski araca binmiyor doğana şahine v.b türevi araçlara maddi imkansılıklar ve güç yetmemesi.. ama her kez kaliteli yüksek bir görüş açısına sahip olmak ister.. yani devletin kendi çalışınanına sunamadığı bir şeyi halkından avrupalı böyle yapıyormuş sizde yapıcaksınız demesi bence yanlış.. bir yandan standartlar diyoruz ama bir yandanda hiç bir standartımız uymuyor

    xenon kite dönersek ben hala bu teorimden yanayım yani gidip tüvdeki çalışan arkadaşı kandırıcağımıza tüvdeki çalışan kendini kandırıcağına araç süren hem kendini hem tüvdeki arkadaşı kandırıcağına bu işin en azından sürülebilir bir standart geitirilsin.. yani nedir mercek nedir 4300k bir ampül yani otomatik yükseklik ayarı kimse sonradan yaptıramaz far yıkamayı bile bizler orjinalci milletiz tamponumuzu falan deldirtmeyiz ama en azından takıyorsa adam karşıdan geleni mağdur durumda bırakmasın bir mercek taksın en azından şu saçma sapan 6000k 8000k 10000k ampüller takıcakalrınaki bu ampüllerde mercek olsada fazla ışımadan yakın mesafeden göz alıyor 4300k fabrikasyon xenon ampülü taksalar hem karşıdan gelenin gözlerini almazlar hem kendileride çok güzel bir kaliteli bir görüş açıları olur.. tamam yükseklik ayarı olmaz onuda artık biraz bilinçli ise yada bir iki karşıdan gelen sellek atsa düzeltir küfür yememek için birde o kadar masrafdan sonra her kezde kitabına uygun sürmeye çalışır yani adam mercekli fara misal 500 tl masraf yapmışsa xenon kite 200 tl harcamışsa o adam artık kitabınada uygun sürmeye çalışır o kadar para harcadık der kitabınada uyalım der bizdeki zihniyet genelde bu yöndedir..

    ben bundan yanayım şahsen yoksa tekrar ediyorum hepimiz sadece ve sadece kendimizi kandırıyoruz çok iyi biliyoruzki o xenonlu araçlar geliyor kiti komple sökse 15 dakkasını alır sadece ampülü çıkarsa 5 dakkasını alır gidiyor halojen ampülü takıyor tüvden geçiyor hemen ampülü yada kiti geri takıp yoluna devam ediyor .. yani bakın şu en son yazdığım paragraf bile bizim sayfalarca yazdığımız o teknik kurallar detaylar v.b her şeyi çöpe atmaya yetiyor.. ve bence benim fikrim tüvde işin kolayına kaçmak için hani xenonlu araçlarla uğraşmamak için bu yönteme başvurdu kestirip attı temelden..

    bu işde zararlı çıkanlar o xenonlu araçları süren değil yada tüvde değil tek zararlı çıkanlar o xenonlu araçların ışığına maruz kalan bizleriz bunuda kimse unutmasın xenonu olan adam dediğim gibi muayeneye girmeden 10 dakka önce çıkartır xenonu takar halojeni girer geçer sonrası aynı eski düzen.. ama o xenonlu adama deselerki bir mercek tak 4300k ampül tak birde güzel bir ayar yaptır gel ben seni geçiriyim bakın o adam o masrafa girer her şey kitabına uygun olsun diye onları yapar çünkü yapabiliceği şeylerdir..




  • Ne biçim mantığınız var sizin,ordaki memurun maaşını almıyorsam ben bu standartı niye alıyorum? O maaşı alanların ölme hakkı yokta benim mi var? Maaş düşük olunca hız limitlerine dikkat etmemek,kuralların olmaması mı gerekiyor? Maaş ile kuralların ne alakası var? Onların arabalarının frenlerinin sağlam olması normal bizimkiler olmak zorunda değil? Niye maaşım az? Binme o zaman?Bir frenini,patlak bir farını değiştiremiyorsan binme kardeşim.Benim canımla oynama.Ben senin yüzünden sürünmek zorunda mıyım?

    Maaş saçmalığı konusundaki son sözüm,güvenlik ile olan herşey evrenseldir.Uluslararası antlaşmalar vardır.Ne demek evrensel değil.Maaşa göre güvenlik mi olur?

    Xenon ekmek gibi zorunlu bir ihtiyaç mı ki maaşa endekslendin? Xenon realitesi nedir ki? Ülkemizde bir de apaçi realitesi var? Makas realitesi ne kadar abuk sabuk realite varsa bizde var.Sebepte maaşımızın düşük olması mı....

    Ayrıca muayene istasyonu muayene zamanında araca bakar.Karayollarında ise sorumluluk trafiktedir.İkisi bir bütündür.Kimsenin kimseyi kandırdığı filan yok.Trafik polisi yakalarsa o aracı ceza kesme,aracı trafikten men etmekten araç muayene istasyonuna yeniden sevk etmeye kadar da yetkisi vardır isterse bugün muayeneden çıksın hiç farketmez.Bazı polislerin bilgi donanımı fazla olduğu için ayırt edebiliyor araçlardaki farları vs bazıları edemiyor ama gitgiden daha bilgili polisler yetişiyor.En azından ben çakma Xenonlara ceza kesildiğini gördüm.Medyaya bile yansıdı bu ceza olayı.

    Son cümlede de adam gibi yapmak istiyor vatandaş demişsin,iyi de var zaten bunun yolu.Gider otomatik yükselik ayarlayıcısını ve far yıkama sistemini taktırırsın bir de bunlara proje çizdirirsin senin 1900 model araban olur Xenon lu.Kural koyan herhalde onu da düşünmüş durumda.Peki adam gibi yapan var mı? Ben söyleyeyim yok.Xenon realitesi dediğin buysa realite ortada.İsteyen takabilir tabi kurallara uyarak.Realiteyi engelleyen yok kısacası.

    Oturup bunları yazmayacaktım ama bu ülkede o kadar çok saçma sapan düşünen insan var ki,birileri okuyup sana haklı diyebilir ama tamamen haksız olduğun gibi süreci de bilmiyorsun buna rağmende analiz yapıyorsun.Bu analizleri yapanlar yüzünden trafikte araç kullanmaktan soğuduk artık.Adam basıyor,kurallara uymuyor kaza yapıyor ondan sonra bizim yollar kaliteli değil.Kaliteli değilse o zaman BASMAYACAKSIN.Ayrıca Avrupanın yolları kaliteden değil kurallardan dolayı güvenli.Tabi gelde vatandaşa anlat.Bu seferde abicim paramız yok ki Avrupaya gidip bir görelim der.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Ne biçim mantığınız var sizin,ordaki memurun maaşını almıyorsam ben bu standartı niye alıyorum? O maaşı alanların ölme hakkı yokta benim mi var? Maaş düşük olunca hız limitlerine dikkat etmemek,kuralların olmaması mı gerekiyor? Maaş ile kuralların ne alakası var? Onların arabalarının frenlerinin sağlam olması normal bizimkiler olmak zorunda değil? Niye maaşım az? Binme o zaman?Bir frenini,patlak bir farını değiştiremiyorsan binme kardeşim.Benim canımla oynama.Ben senin yüzünden sürünmek zorunda mıyım?

    Maaş saçmalığı konusundaki son sözüm,güvenlik ile olan herşey evrenseldir.Uluslararası antlaşmalar vardır.Ne demek evrensel değil.Maaşa göre güvenlik mi olur?

    Xenon ekmek gibi zorunlu bir ihtiyaç mı ki maaşa endekslendin? Xenon realitesi nedir ki? Ülkemizde bir de apaçi realitesi var? Makas realitesi ne kadar abuk sabuk realite varsa bizde var.Sebepte maaşımızın düşük olması mı....

    Ayrıca muayene istasyonu muayene zamanında araca bakar.Karayollarında ise sorumluluk trafiktedir.İkisi bir bütündür.Kimsenin kimseyi kandırdığı filan yok.Trafik polisi yakalarsa o aracı ceza kesme,aracı trafikten men etmekten araç muayene istasyonuna yeniden sevk etmeye kadar da yetkisi vardır isterse bugün muayeneden çıksın hiç farketmez.Bazı polislerin bilgi donanımı fazla olduğu için ayırt edebiliyor araçlardaki farları vs bazıları edemiyor ama gitgiden daha bilgili polisler yetişiyor.En azından ben çakma Xenonlara ceza kesildiğini gördüm.Medyaya bile yansıdı bu ceza olayı.

    Son cümlede de adam gibi yapmak istiyor vatandaş demişsin,iyi de var zaten bunun yolu.Gider otomatik yükselik ayarlayıcısını ve far yıkama sistemini taktırırsın bir de bunlara proje çizdirirsin senin 1900 model araban olur Xenon lu.Kural koyan herhalde onu da düşünmüş durumda.Peki adam gibi yapan var mı? Ben söyleyeyim yok.Xenon realitesi dediğin buysa realite ortada.İsteyen takabilir tabi kurallara uyarak.Realiteyi engelleyen yok kısacası.

    Oturup bunları yazmayacaktım ama bu ülkede o kadar çok saçma sapan düşünen insan var ki,birileri okuyup sana haklı diyebilir ama tamamen haksız olduğun gibi süreci de bilmiyorsun buna rağmende analiz yapıyorsun.Bu analizleri yapanlar yüzünden trafikte araç kullanmaktan soğuduk artık.Adam basıyor,kurallara uymuyor kaza yapıyor ondan sonra bizim yollar kaliteli değil.Kaliteli değilse o zaman BASMAYACAKSIN.Ayrıca Avrupanın yolları kaliteden değil kurallardan dolayı güvenli.Tabi gelde vatandaşa anlat.Bu seferde abicim paramız yok ki Avrupaya gidip bir görelim der.

    sakin önce sakin yazıcaksınki bizde dediğini anlayalım sakin yazmassan böyle konudan sapar olayı çok saçma yerlere çeker anlamsız şeyler yazarsın yazdıklarının bilhassa araç güvenliğinin konumuzla yakından uzakdan alakası yok diyiceksinki xenon aydınlatma en büyük güvenlik ekipmanlarından doğru ama senin olayı anlatma niyetin o değil sen kasti bilinçli acıtasyon yapıpda araya fren olaylarını katıp üstüne birde can güvenliğim yok benim canımla oynama ben sürünmek zorundamayım falan olayı iyicene emrah filmine çevirmeye gerek yok bu kadar abartmayada gerek yok.. ben xenon far gözünü aldığı için yol kenarında çığlıklar atıp hayata isyan eden birilerini henüz görmedim :) yani abartıya gerek yok zaten yeni nesil aynalar autodrimli yani kendiliğinden kırılıyor.. karşıdan gelenede sende çak uzunlarını anlar aklı başına gelir.. :)

    maaş konusunda hayla fikirim sabittir sen burda bin tl maaş verdiğin adamla orda on bin euro maaş alan adamın hayat standartını yaşam standartını aynı seviyeye koyamassın..

    burda konuşduğumuz xenon far bunun dışına çıkmayalım.. bunun etrafında ne dersende hem fikirim güvenlik evrenseldir hem fikirim ben daha xenon fardan ölende duymadım kalp krizi geçirende duymadım kaldıki xenon fardan ceza kesildiğinide duymadım görmedim bana bunu ispatlarsan onada ok derim sorun değil kaldıki polis olayında bunun eğitimle hiç bir alakası yok bugün pek çok markanın giriş seviyesi yani boş donanımlı modelleri halojen dolu modelleri xenonludur bunu bir polisin ayırt etmeside zordur polis neticede bir tekniker tüv çalışanı değildir anlamazmı şu anki polisler bile anlar bunun için ekstradan bir eğitim almaya gerek yok ama gerçekden merceksiz ışıl ışıl gezenler dışında ayırt etmesi zordur zira bu gün halojen üretilen araçlarında farları mercekli ve far yıkması v.b var çoğunda..

    o otomatik yükseklik dediğin şey sonradan takılmaz takılırda takılmaz dememdeki sebeb aracın bildiğin şasesine kadar ağır bir çalışma yapılması gerekirki sende demişsin işde projelendirmeye girilmesi gerekir bu çok ağır bir mevlaya patlar araç sahibine onun yerine o aracın xenonlu modelini alması çok daha mantıklı olur ucuza gelir.. tabiki bu sonradan yapılmaz o yüzden.. bak ben sakin yazdımmı seni anlıyorum ve aslında pek çok konuda hem fikiriz bu açıdan..

    xenon realitesi vardır burdada katılmam sana bunu gidipde apaçiye endeksleyemessin xenon kullanan insanlara bak pek çok 40-50 yaş ve üstü insanlar görürsün adamlara sor neden takıyorsun diye daha iyi görüyorum diye takıyorlar bir yaşdan sonra insanlarda görme olayıda zayıflıyor tabi senin gaddar acımasız bakış açına göre sürmesinler araç hatta ölsünler diyebilirsin (burada şaka yapdım alınma) :)

    tekrar ediyim olayları saçma yerlere çekmişsin yok fren yok basmak yok sürat yok yolların kalitesi yok canımı alamazlar yok süründüremezler beni falan :) kısaca kızmada uçmuşsun biraz konu xenon başka bir şey değil sadece xenon :)

    bu arada ben ne araba sektöründeyim nede aracımda sonradan takılma xenon var bilenler bilir beni bu forumda 2008 model audi a4 düm var orjinalden bixenonlu yani sonradan takılma xenonluları savunduğum yok ben sadece bir mantık analiz yapıyorum sevmeye bilirsin sevebilirsin eleştire bilirsin açığım buna sorun yok ama yukardaki gibi saçma yerlerden bir varsayımla yaklaşımla yapma bunu yani okudukça tebessüm oluşdu bende belki sende benim yazımı okudun güldün diyicemde sen sinir yapmışsın :) inan bende yolda sonradan takma merceksiz bir xenonlu araç karşımdan geldimi arkamdan geldimi senin kadar çok sövüyorum küfür ediyorum.. ama mercekli bir araçda xenon oldumuda heleki 4300k ise benim ne arkadan ne önden gelirken gözümü almıyor gayetde orjinal bixxenon gibi duruyor bende diyorumki madem takıyorsunuz bari bunlar kadar yapında ne yolda benim gözümü alın nede siz küfür yiyip yolda rahatsız olun hemde güzel görün..

    sanayide denk geldiğim bir örneği anlatıyım passat c.c adamın orjinalde aracında mercekli far ve xenon yok gitmiş mercekli farını almış mtec xenon kitini almış 4300k ampül bulamamış 6000k lık kit almış ampülleride 4300k yurtdışından sipariş etmiş araç karşımdan geliyordu ben orjinal bixenon sandım o kadar iyiydi aynı araçla yola çıkdık arkamdan beni takip ediyordu xenonları en ufak bir gözümü almadı zaten benim arabada auto drim var yani farlar birazcık göz alıcı olsa direk benim aynalar kırılıyor otomatik ama kırılmadı ve aracın sahibi sırf xenon takabilmek için 2 bin tl ye yakın farı ampül kiti para harcamış iyide iş çıkartmış bir gram göz almıyordu far ne karşıdan ne arkadan şimdi böyle iş yapan insanlar varkende xenonlu herkese apaçi denmez bir abimiz var opel vectra c kasa aracı var 2006 model farları orjinalden mercekli ama halojen oda gitti 4300k xenon takdı en ufak bir göz alma yok orjinal bixenon gibi duruyor beraber uludağa gittik uludağ dağ yolunu herkes bilir bolcana inişli çıkışlıdır arkadaydı ve hiç gözümü almadı farları kaldıki karşıdan gelen onlarca araçdan bir taneside göz alıyor diye sellek atmadı butür insanlarda var piyasada yok değil bende diyorumki zaten xenon kit takıyor millet sen ben ne kadar eleştirirsek eleştirelim madem takıyorlar bırakalım hayali işleri kimse otomatik yükseltme falan yapmaz ama en azından gidip bir mercekli far bir 4300k ampülle kimseninde gözünü almazlar kimseyi rahatsız etmezler.. olay bundan ibaret zaten takıyorlar sen ben on sayfa yazsakda takıyorlar beni kimsenin onaylamasına gerek yok yada seni takıyorlar işde bunun saf tutmakla taraf tutmakla alakası yok sonradan takma xenona istediğin kadar karşıçık ne değişicek her gün yüzlerce insan takmaya devam ediyor senin yada benim yazdıklarımla bir şey değişmiycek..

    ama en azından madem takıyorlar bunların bir standartı olsun ama doğru bir standartı olsun dersen o zaman sen ben her kez o kitleri takanlar ortak bir yol buluruz yoksa böyle tartış tartış sabahalara kadar birbirimize yazar yazar dururuz.. insanlara apaçi deyip başka şeyler deyip yaftalamakla aslında bizler ayrımdan öteye gitmiyoruz adamın gücü imkanı yetmeye bilir xenonlu araç almaya ve xenon takabilir ben bunda ayıp yanlış bir şey göremiyorum ama o insanı eleştirenlerede bakdımmı genelde üst sınıf araç süren insanlar yani bir nevi sınıf ayrımı yapıyorlar gibime geliyor belkide bu benim komplo teorim ama sonradan takma xenonlu insanları en ağır eleştirenlere bakdığımda hepsinin üst sınıf araçlar kullanan orjinal bixenonlu insanlar olduğu çok dikkatimi çekdi.. kısaca uzlaşmak lazım orta yolu bulmak lazım birbirimizi anlamak lazım diyorum.. ben kendim empati yapıp kendimi o araç sahibinin yerine koyabiliyorum koyabildiğim için anlayada biliyorum. düşünüyorum herlade benimde merceksiz xenonsuz aracım olsa en başda farlarımı en kaliteli merceği alıp önce mercekli yapar yada orjinalden merceklisi varsa direk onu alır 4300k bir xenon kit takardım bilhassada far ayarını bilgisayarlı en prof yerde yaptırırdım ve kimseninde gözünü almazdım yani kısaca biraz empati iyi niyet her şeyin çözümüdür..

    bu işin bir çözümsüzlüğe sürüklemek daha kötü çözümler üretiyor bunuda bilin şimdi mesela gençler arasında çok sık görüyorum xenona alternatif 100wattlık ampüller takıyorlar ve xenon falan hak getire aracın önü projektör makinesine dönüyor çok fena göz alıyor ve işin kötü yanı asıl bunlar yasal halojen olduğu için ama gözleri kör ediyor geçen e-5 de benzinlikde gördüm bu xenonmu dedim yok abi 100wattlık narvamı ne dedi o ampüldenmiş ben iki saniye bakdım farlara gözlerim kamaşdı gözlerimde resmen haleler oldu xenondan yakın mesafe on kat beter bir şey..

    son olarak kalbini kırdıysam yanlış bir şey yazdıysam bilmeden kusura bakma ben tartışmayı sevmem sinirde yapmam o yüzden arada espriler yapdım ortam biraz yumuşasın diye ciddiye fazla alma diye ama burdanda yazıyım tekrardan dedim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 27 Nisan 2012; 1:54:48 >




  • Güvenlikle alakalı yani işin içinde insan hayatı olan herşeyde maalesef sakin olamam,kusura bakmayın.

    Sizin sorununuz Xenon ise başkasının ki yaydır,diğerinin ki başkadır.Bu konuların mazeretleri hep aynı,o yüzden ne tür mazeretle üretildiğini çok iyi biliyorum.

    Analizleriniz gelince,ingilizceniz var ise ki var sanırım bunun ile ilgili yabancı kaynakları biraz tarayın.Analizlerinizin hiçbirisi doğru değil.Tartışma bence de çok saçma noktaya gidiyor.Yukarıda dediklerim aynen geçerli.Kimse kimseyi ikna etmek zorunda değil ama herkes kurallara uymak zorunda.
  • arkadaşlar dün muayeneye girdim aracım 2001 clio rxt sonradan takılı xenon far vardı ağır kusur sayıldığı için muayeneden geçemedim varsa normal ampul taktırıp gidin tek kusur oydu arabada haftaya sarı ampul taktırıp tekrar gideceğim.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.