Şimdi Ara

XCOM: Enemy Unknown (2012) [ANA KONU]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
1.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Steam sayfası:
    https://store.steampowered.com/agecheck/app/200510/


    Civilization serisinin ünlü yapımcısı Firaxis Games ve 2K games yıllar öncesinin sıra tabanlı sağlam stratejisi olan X-Com Enemy Unknown'u günümüze modifiye ediyor.

    XCOM: Enemy Unknown (2012) [ANA KONU]


    XCOM: Enemy Unknown (2012) [ANA KONU]


    XCOM: Enemy Unknown (2012) [ANA KONU]



    Resimleri aldığım Gameinformer sitesinin makaleleride şöyle;
    https://www.gameinformer.com/b/news/archive/2012/01/05/february-cover-revealed-xcom-enemy-unknown.aspx

    Oyun hakkında duyulan içerik ve detayları da kendimce çevirdim;

    -Yıkılabilir mekanlar,
    -Aksiyon puanları gidiyor.Yerinin herkese bir sırada 2 iş yapma alıyor. Yer değiştirip ateş etmke veya 2 defa yer değiştirmek, 2 kere ateş etmek gibi. Kulağa çok basitleştirilmiş gibi geliyor başta ama uygulama makalelerde okuduğum kadarıyla güzel görünüyor.
    -Siper alma mekanizması,
    -İlk X-Com'daki uzaylı arkadaşlarımız tam kadro dönüyorlar. Süpriz transferlerde yapmışlar.
    -Seviye atlayan askerlerimiz için, perk(yetenek) sistemi,
    -İçinde takılabileceğimz tek bir üssümüz olacakmış, dünya üzerindeki geri kalan mekanlar sadece uzaylı ilerleyişini yavaşlatmak, engellemek için olacakmış. Çoklu üs yönetimi oyunun sevilen taraflarındandı. Umarım tek üssümüz yeterince detaylı olurda bunu aramayız.
    -Araştırma, geliştirme ve imal etme oyunda yerini koruyor.
    -Baskı ateşi ve arkadaşlarına koruma sağlama gibi taktikler olacakmış savaş mekanizmasında.
    -Askerlerimiz panikleyebilecek, ağır yaralanıp bazı özelliklerini kaybedebileceklermiş.



    Firaxis sıra tabanlı strateji sevenlerin zaten bildiği bir firma. Oyunu geliştiren ekibin başında gene Sid Meier amcamız var.En kötü işleri bile piyasadaki çoğu oyundan üstündür. Özlediğim sıra tabanlı taktiksel savaşı ve uzaylılara karşı dünyayıs savunma hissini verebilirler umarım.

    Oyun çıktı ve gerçekten çok haşin çıktı. Uykusuz geceler strateji sevenleri bekliyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Vay be konu aşırı ilgi görmüş :)

    Neyse E3 te yayınlanan trailer;

    http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-xcom-enemy/730855



    ve yapımcılardan biriyle röportaj;


    http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-xcom-enemy/731893




  • Demosu geldi.Bu oyunu oynayın derim.
  • Demoyu oynadım dün gece, gayet zevkliydi. Eski oyunlara göre biraz basitleştirmişler ama yinede taktik yapmadan ilerlenmiyor savaş alanına göre ayarlamak gerekiyor kendimizi.
    Üssü teke indirmişler ama gayet detaylı olmuş.
    MP çatışmalarda olacak oh oh derim. Sıra tabanlı oyunsever olarak daha da isteğim yoktur. The Banner Saga'nın da multi versiyonu damlayacak yakında :) Eskiye dönüş oluyor bu aralar, gayet mutluyum bu konuda.
  • Sonunda birileri akıllacak hocam.Hep ekşın hep ekşın nereye kadar.2012-2013-2014'te eskide dair çok şey görücez.Neyse bu güzide oyunu bizimle yeniden birleştirenlerden Allah razı olsun
  • Benim ümidim bu oyunların iyi satış rakamı yakalaması ve farklı firmalarında bu tarzlara tekrar yönelmesi. FPS/TPS yi bende çok severim ama artık suyunu çıkardılar. 10 oyundan 9 u bu şekilde. Anca PSNden bulduğum japon RPGleri ile idare ediyordum(Rainbow moon itina ile tavisye edilir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberarmi

    Demoyu oynadım dün gece, gayet zevkliydi. Eski oyunlara göre biraz basitleştirmişler ama yinede taktik yapmadan ilerlenmiyor savaş alanına göre ayarlamak gerekiyor kendimizi.
    Üssü teke indirmişler ama gayet detaylı olmuş.
    MP çatışmalarda olacak oh oh derim. Sıra tabanlı oyunsever olarak daha da isteğim yoktur. The Banner Saga'nın da multi versiyonu damlayacak yakında :) Eskiye dönüş oluyor bu aralar, gayet mutluyum bu konuda.

    Sanirim konsollarada ciktigi icin basite indirgemisler.TBS severler icin worms revolutionuda tavsiye ediyorum birazcik sansa dayali olmasina ragmen cok guzel bir TBS oyunudur kendileri.

    XCOM a gelecek olursak hakikaten cok guzel olmus oyun ozellikle MP olmasi oyuna baska heyecan katacak.,
  • Hem konsollarda rahat olsun diye, hem de yeni nesil oyuncuların çoğu sıra tabanlıya çok soğuk baktığı için bu yöntemleri izlediler. Sıra tabanlı RPG ve stratejilerin hasının, bir zamanlar konsollarda olması ise çok ironik :)
    Savaş sahneleri daha hızlı gelişiyor yeni oyunda ve savaşlar arası zaman çok daha kısa. Ama yine de taktiksel oynanış orada, özellikle "Classic" zorluk seviyesinden itibaren ter döktürecek oyun bize.
    Üstüne güzel MP de geliyor çılgın gibi. Fallout Tactics kıvamında olacak gibin.

    Worms oynanacak zaten kesin, 3D den vazgeçmeleri kadar sevindirici bir şey yok.
  • Demoyu oynadım çok iyi olmuş bence. Jagged allience in yeni sürümünden daha iyi en azından (Hoş onuda saatlerce oynadıkya neyse )
  • demoyu ben de oynadım ama bu oyunda sadece bizim elemanların elindeki silahlara ek olarak uzaylılardan aldıgımız teknolojiye gore silahları geliscek yani elindeki silahlar mesela pompalı kullanan bi herife 5 çeşit pompalıdan bizim sitedigimizi veremicez galiba(demek istedigim oakdar silah çeişidi olmucak galiba??) . Biraz çeşitlilik azaltıcı olmuş gibi .bi de demoda olan aksiyonlar(yani o savaşırken çıkan ekranın orta alt kısmındaki kareler) demodaki kadarsa bi süre sonra oyun sıkar gibime geliyor.Benim için hala silent storm ve ek paketi bu tür oyunlarda en iyisi gibime gleiyor ( bazıları jagged alliance demedigim icin kızabilir ama merak etmegin o da 2. sırada geliyor :D ). bakalım bu oyunalrdan herhangi birine en azından denk olabilcek mi .Şu anlık beğendim ama umarım bu beğenme sadece ilk 2 haftalık kalmaz çıkışından .Bu arada aksiyon sırasındayken tps açısıyla o aksiyonları izlemek güzel oluyor itiraf ediyim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku191 -- 5 Ekim 2012; 0:11:57 >
  • Teknolojiye göre silahlar, zırhlar ve uçaklar gelişecek ama onları üretmek de gerekecek. Karakterleri istediğmiz gibi giydirebiliyoruz sadece bazı kısıtlamalar var, sillahla ilgili ekstra parça alan birisinin el bombası alamaması gibi. Silahlar güçlendikçe yapılması daha zor olacak ve masrafları daha çok artacak. Ayrıca yapabilmek için uzaylılardan silah/zırh parçası toplamak lazım. Patlayıcılar çok kuvvetli ama bütün teknolojik ekipmanları da yok ediyor.
    Ayrıca ekipmanı verdiğimiz elemanı savaşta kaybedersek, ölüm şekline göre ekipmanın da büyük bir kısmını kaybedebileceğiz.

    Aksiyon görüntülerini kapatabiliyoruz, aslında hoş görünüyorlar ama 100. defandan sonra baymaya başlar. Ölüm animasyonları güzelse açık tutulabilir gerçi

    S2 çok güzel bir oyundur ama bir JA1-2 değil ne yazık ki :) Taktik kısmı olarak S2 biraz daha önde olsa da, JA da harita üzerinde yaptığımız seçimler ve takıma aldığımız adamların tepkileri bir adım öne çıkarıyor Yeni çıkan JA yı dahil etmedim tabi buna :)




  • Oyun sitelerinden incelemeler gelmeye başladı ilk izlenimler olumlu.
    Çok ufak ve hoş detaylar varmış oyun içi. Göreceğiz bakalım :)

    http://www.eurogamer.net/articles/2012-10-08-xcom-enemy-unknown-review_3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 8 Ekim 2012; 18:36:31 >
  • Eurogamer – 9/10
    CVG – 9.2/10
    Videogamer – 9/10
    OXM – 9/10
    Destructoid – 9/10
    NowGamer – 9/10
    OPM – 9/10
    Kotaku – 'Çok iyi'
    Joystiq – 4.5/5
    Strategy Informer – 9/10
    Lazygamer – 9/10
    Polygon – 8.5/10
    The Average Gamer – 'Harika!'
    PC Gamer – 87/100
    Gram.Pl – 9.5/10

    Notlar baya baya iyi Gerçi biraz basitleşmiş diyorlar ama bakalım çıksın oynarız.
  • ign'i sevmem ama bunlar bile taktik anlayışı sığ dediyse demoda dikkatimi ceken olay gercek olcak gibi bakalım bu tur oyunlar zaten taktik detaylarıyla yaşarlar tabi elime almadan daha başka kötü şeyler aklıma getirmek istemiyorum:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utku191

    ign'i sevmem ama bunlar bile taktik anlayışı sığ dediyse demoda dikkatimi ceken olay gercek olcak gibi bakalım bu tur oyunlar zaten taktik detaylarıyla yaşarlar tabi elime almadan daha başka kötü şeyler aklıma getirmek istemiyorum:)

    Okadar sitenin puanlarını ortalasan 9 oluyor sen gitmişsin parayı basanın puan aldığı sitenin yorumunumu dikkate almışsın.

    Şu an vpn le girdim steam e açıyorum oyunu.Bakalım nasıl olmuş.

    ekleme: Oyuna girdim 4-5 bölüm geçtim.Adamlarınıza bir rpg oyunundaki gibi özellikler vermek çok güzel olmuş. Bu sayede her eleman la oyuncunun bir bağ kurması sağlanmış. Ölen bir adam için gerçekten üzülüyor insan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xanty -- 10 Ekim 2012; 0:20:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xanty

    quote:

    Orijinalden alıntı: utku191

    ign'i sevmem ama bunlar bile taktik anlayışı sığ dediyse demoda dikkatimi ceken olay gercek olcak gibi bakalım bu tur oyunlar zaten taktik detaylarıyla yaşarlar tabi elime almadan daha başka kötü şeyler aklıma getirmek istemiyorum:)

    Okadar sitenin puanlarını ortalasan 9 oluyor sen gitmişsin parayı basanın puan aldığı sitenin yorumunumu dikkate almışsın.

    Şu an vpn le girdim steam e açıyorum oyunu.Bakalım nasıl olmuş.

    ekleme: Oyuna girdim 4-5 bölüm geçtim.Adamlarınıza bir rpg oyunundaki gibi özellikler vermek çok güzel olmuş. Bu sayede her eleman la oyuncunun bir bağ kurması sağlanmış. Ölen bir adam için gerçekten üzülüyor insan.

    gelen notların sitelerinin çoğunluğu da kayda değer siteler değil bazen fanboylar tarafından yazılabiliyor dediğim elime lamadan bir şey söylemek istemiyorum.:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku191 -- 10 Ekim 2012; 10:39:02 >




  • Bu oyun benim cocuklugumu yedi bitirdi. satılıyorsa kutulu yoksa steamdan alıp oynayacagım
  • Bence çok güzel olmuş. Süprizlere hazır olun. ( acı süprizler )

    10 göreve çıkan 10 larca leşi olan adamımı toprağa verdik biraz önce. Uzun zamandır klavyeye yumruk attıran bir oyun oynamamışstım
  • Valla şöyle diyeyim hocam oyun dehşet. Steam'i kandırarak oynadım dün gece, Classic zorluk seviyesi ve Ironman modunu seçerek oynadım. Kaba bir tabir olsa da "elime aldım" gerçekten oyunu. Taktiksellik yok diyenler normal yada easy de oynayıp lay lay lom ilerlemişlerdir.

    Classic de acımıyor oyun(impossible ı düşünmek istemiyorum) Düzgün taktikler yapıp ilerlemezseniz en iyi teçhizatlı ve seviye atlamış takımlar bile 1 turnde siliniyor. Takımlara arada bir yeni yetmeler almak gerekiyor, bu tiplere en iyi ekipmanı da verseniz en ufak olayda dağıtıp panikliyorlar, aptalın bir tanesi VİP koruma görevinde rastegele ateş açıp VİP i vurdu mesela...
    Yapay zeka yerinde, mantıksız hareketler yapmıyor ve zorda kalan adamlarınızın üstüne üstüne gidyor. Floater, cyberdisk ve crysalist(yanlış yazdım :)) den herkes nefret edecek aha buraya yazdım.
    Patlayıcılar çok etkili ama bu şekilde indirdiğiniz elemanlardan gerekli uzaylı teknolojisi düşmüyor alet edavat parçalandığı için.
    Görevleri de güzel bir şekilde bitirmek lazım(görev amaçlarında excellent en azından good almak)böylece hem panik düşüyor hem de kurul ve ülke notları yüksek geliyor.

    Kurul ve ülke notları çok önemli çünkü para onlardan geliyor, panikleyen ülkelere biraz dikkat göstermezseniz bir ayda satabiliyorlar sizi. Bazı zor görevleri çok iyi şekilde bitirince kıtanın tamamında paniği azaltıyoruz.
    Dünya haritasını ve uydularınızı sürekli takip etmek zorundasınız, kaynaklar resmen kısıtlı, 1 tane bile mühendis gelince başlarda göbek atmaya başlıyorsunuz. Zar zor uzaya yerleştirdiğiniz uyduları da uçaklarla korumanız lazım.

    Dün gece bir "Terror" görevini bitirene kadar oynadım. Görev en iyi adamlarımdan üçüne mal oldu ve adam gibi bir sonuç alamadığım için de yarardan çok zararı oldu. Bu akşam aynı oyuna devam ederim ancak sonum pek hayırlı değil, dünya elden gidecek gibi

    bir iki cümle yazayım dedim coştum :) Oyun çok iyi, eski oyunlardan kırpılan yanları ilk bir saatlik oynanıştan sonra unutturuyor.
    İş bitse de eve gidip oynasam dediğim ilk oyun çok uzun zamandır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 10 Ekim 2012; 11:19:24 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.