Şimdi Ara

Walkera Ladybird V2 Kullanıcıları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
3
Favori
7.660
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu model ile ilgili bir kaç konu gördüm ancak bir tanıtım ve kullanım ipuçları şeklinde bir konu bulunmadığından açmak istedim.

    Öncelikle bu yazacaklarımı tamamen; model helikopter konusunda çocukluğunda 3.5 kanal helikopter dışında bir model kullanmamış biri olarak yazdığımı belirtmek isterim. Bu sebepten dolayı yazdığım bazı ipuçları ve kullanım bilgileri yanlış olabilir.

    Walkera Ladybird V2, internette bir çok videosu bulunan ancak Türk model sitelerinde bahsi olumlu olarak geçse de fazla konuşulmayan bir model. Bu modelin belki biraz rağbetinin artması ve benim de bu modelle tanışmam n11 sitesi sayesinde olmuştur. Bilindiği gibi n11 mağazasında genelde herkesin çeki oluyor, olmayanlar uygun ücretle satın alıyor ve bu site üzerinde hatrı sayılır indirimlerle ürünler alabiliyor. Ben de bu şekilde bu modele sahip oldum. Sanıyorum bir çok kişi de n11 den bu modeli almış veya alacaktır.

    ürünümüzün görüntüsü şöyle;
     Walkera Ladybird V2 Kullanıcıları


    görüldüğü gibi bu multikopter olarak tabir edilen ürün, avuç içine sığacak boyutlarda. hatta kumandasının boyutlarının kendisinden büyük olması genelde bir komedi malzemesi oluyor.

    kumanda demişken bilmeyenler için kumanda görüntüsü ve işlevlerini aşağıda görebilirsiniz.

     Walkera Ladybird V2 Kullanıcıları

    basit olarak anlatmak gerekirse sol çubuk yukarı ve aşağıya yaysız olarak kendini sabitleyerek ayarlanabiliyor. sola ve sağa için yaylı mekanizması ile tekrar başladığı yere dönüyor. bu kolun amacı basit anlatımla multikopterinize yukarıya iterek gaz vermek, aşağıya çekerek gazı çekme, sağ ve sola kaydırarak da kendi ekseninde döndürmenizi sağlıyor. bu çubuğun altındaki ve trim olarak adlandırılan düğme ile eğer uçuşunuzda bir dengesizlik varsa ve kendi etrafında bir yöne doğru dönüş varsa ters yönde bu trim düğmesini çekiyorsunuz. diğer yukarıda olan trim ayarı ise gaz hassasiyetini ayarlıyor. bunu fazla kullanmaya gerek olduğunu düşünmüyorum.

    sağ çubuk ise diğerinin aksine tam ortada duruyor ve hiç bir yönde sabitlenemiyor. bu çubuk ile sağ sol ileri geri hareketlerini yapabiliyor. bunun yanında olan trim ayarlarını sağlayan düğmeler de diğer trim ayarları ile aynı işleve sahip. yani multikopter bir yöne dengesizlik yapıyorsa tam tersine bu düğmeler ile ayar yapıyoruz.

    sağ üst köşede d/r şeklinde bir düğme vardır. bu kumandanızın ve multikopterinizin seriliğini ayarlayan bir tuştur. iç mekanlarda d modunda kullanılması tavsiye ediliyor ancak ben r modunda kullanmaya alıştığımdan d modunda daha çok hataya müsait olduğumu düşünüyorum. d modunda sürüş daha sakin olur ve kumanda üzerinde ışık yanıp söner. r modunda ışık sabit yanar ve hareketler daha seri olur.

    Kumanda için anlatabileceklerim bunlar.

    Peki ürünü aldınız. İçinden neler çıkıyor? Hemen sıralayalım.
     Walkera Ladybird V2 Kullanıcıları


    Ürünün içinden kumanda, 1 adet li-po pil, multikopter, 1 takım pervane, şarj aleti ve ayar çubuğu çıkıyor. ayar çubuğuyla daha hiç ayar yapmadım. o sebepten tam bir yorumum olamayacak. şarj aleti aynı anda 2 pili şarj edebiliyor. usb olan herhangi bir pc vs. den rahatlıkla şarj edebildiği gibi iphone samsung vs. şarj aletlerine de bağlanabiliyor.

    Sıra geldi uçurmaya. Set geldiğinde sadece pili şarj edip uçurmak kalıyor size. Buraya dikkat; pil yarım saatte şarj oluyor ve 8 dakika civarı uçuş deneyimi sunuyor. Pilin şarjını son noktasına kadar bitirmemek, pil sağlığı açısından önemli.

    Aşağıda ofiste görüntülediğim bir uçuşu görebilirisin. Bunun gibi bir kaç video daha zamanla paylaşacağım.



    Uçuşu nasıldır diyecek arkadaşlara yorumum : hiç 4 kanal helikopter kullanmamış ben bile rahatça kullanımına alıştım. Özellikle dış mekanda ve yüksek rüzgarda dahi stabilitesini ufaklığı sayesinde kaybetmiyor. çünkü sürtünme alanı çok az. aşağıda dış mekanda ve rüzgarlı bir günde kendi üzerine monte ettiğim anahtarlık kamera ile çekimimi görebilirsiniz. Şu anda daha kaliteli bir kayıt için yurtdışından daha kaliteli görüntü veren bir anahtarlık kamera da sipariş ettim. O anahtarlık kameranın linki ve Ladybird V2 ile o kameranın çekimleri aşağıdadır.

    www.banggood.com
    808 NO.16 120 Degree 720 x 480 HD Mini Camera Module 7g  RC Parts from Toys Hobbies and Robot on banggood.com
    http://www.banggood.com/808-NO_16-HD-120-Degree-Mini-Camera-Module-7g-p-82197.html




    Benim de daha kötü bir kamera ile dışarıda çektiğim video. Rüzgarlı bir ortam mevcut ancak multikopter fazla etkilenmiyor.




    Neden bu ürünü almalıyım derseniz ; 150 - 200 tl aralığında benim bildiğim bunun haricinde bir multikopter yok. Quadrocopter lerin fiyat skalası, diğer bildiğimiz büyük pervaneli helikopterlerden biraz farklı. Bu modellerde fiyatlar 150 tl olan bu üründen başlıyor ve bir kaç adet yurtdışı ürününü de hesaba katarsak 300 tl de son buluyor. bundan sonra biraz büyük bir şey olsun derseniz fiyatlar birden 1500 tl lere, kamera da olsun derseniz 3500 - 5000 tl arasına çıkıyor. İleride bu işe gönül veririm kendi multikopterimi yaparım derseniz yurtdışı parça siparişleri ile daha uyguna yapabilmeniz mümkün. Ben neden multi ile başladım ? Çünkü bana normal helikopterlerden daha eğlenceli geliyor. Hareket kabiliyetleri hem eve hem dışarıya uygun.

    E aldık bunu ne tavsiye edersin kullanırken derseniz;

    1- Ürünü aldıktan sonra ilk kez uçuracaksanız ekstra bir kasa daha alın. Kasa dediğim parça;

    tüm motorlar bu parçaya geliyor ve genelde darbeyi ilk sönümleyen parça bu. bununla beraber ekstra bir takım daha pervane takımı alın. unutmayın ki siyah pervaneleri de turuncu pervaneleri de değiştirirken nasılsa hepsi aynı diyerek takmayın. mesela sol siyah iki kere kırıldığında takımda bulunan iki siyahı da kullanamazsınız. çünkü pervanelerin açıları her birinin farklı. kısaca elinizde bir takım daha olmalı.
    2- ev içinde ilk kez uçuruyorsanız fazla sert manevralarda bulunmayın ve odalardan en büyük olanda mümkünse halı zeminde uçurun. bu model üst ve altına çarpmalara karşı gayet korumalı. dikkat ederseniz üzerindeki canopy olarak adlandırılan kabuk pervanelerden daha yukardadır ve olası bir tavana çarpmada koruma sağlar. aynı şekilde yere düşüşlerde motorların altında silikon destekler bulunmaktadır. ancak yan çarpmalarda pervanenin ve motorun korunması için mutlaka gazı kesin.
    3- 2 nolu öneride de belirttiğim gibi olumsuz bir durumda, çarpma olasılığı olduğunda ve kontrolü kaybettiğinizde mutlaka gazı kesin. yere düşmesi inanın bir yere kontrolsüz çarpmasından daha az hasar belki de hiç hasar vermeyecektir. ayrıca yerde vs. motorları zorlayan bir nesne varsa sakın daha fazla gaz vermeyin ve gazı kesin. aksi takdirde ana kartı yakarsınız ve size 100 tl civarına patlar. (aletin kendisi şu anda tam takım olarak n11 de 149 tl dir. zararı siz düşünün)
    4- dış mekan uçuşlarda 30 40 metreye kadar yükselebilirsiniz ancak ne kadar yüksekte olursanız o kadar uçurması zorlaşıyor. rüzgar bunu zorlaştıran en büyük etken. elinizden geldiğince iç mekanda da dış mekanda da modelin arkasında durmaya çalışın. uçururken arkasında olduğunuzu turuncu pervanelerin arkada olmasına bakarak anlayabilirisiniz. modelin arkasında olmanız kontrolünüzü daha kolaylaştırır ve modelle bir bütün gibi hissetmenizi sağlar.
    5- dış mekandan bahsetmişken model ne kadar yükselirse yükselsin kesinlikle ama kesinlikle bulunduğundan sert bir şekilde gazı kesmeyin. iç mekandaki gibi bir toparlanma bekleseniz de dış mekanda bu mümkün değil. en ufak bir denge kaybında direkt olarak model yere çakılacaktır. yavaş yavaş gazı keserek yere indirmeye çalışın. pilin sonuna kadar bitmesini beklemeyin.
    6- daha önce de belirttiğim gibi pilleri sonuna kadar bitirmeyin. ayrıca kamera bağladığınızda ortalama olarak 3 dakika daha az uçuş yapabileceğiniz unutmayın.
    7- uçuştan tam keyif almak için en az 4 tane pil alın. ancak bu 4 pil sonunda uçuşa devam etmeyin. motorlar fırçalı motor olarak tabir edilen bir tür olduğundan arka arkaya uçuşlarda ömrünün çabuk tüketebiliyor.
    8- en önemlisi uçuşa başlamadan önce multikopterinizi düz zemine koyarak pilleri bağlayın. bu uçuş sırasında denge için çok önemli. çünkü içindeki gyro denilen parça her pil takışında dengeyi resetliyor ve düz zeminde pili bağlamazsanız tam zıt yönde denge veriyor.

    tavsiyelerin de ışığında bir set aldığınızda yanına alacağınız ekstra piller ve pervane takımları ile 250 tl civarına bu model hobisine giriş yapabiliyorsunuz. rakama bakıldığında pahalı görünse de sadece ileri ve geri gidebilen ucuz helikopterlerden 3 4 takım alacağınıza bu modeli almanız her açıdan ( hem kontrolü öğrenmek hem de yapabileceklerini görmek açısından) daha verimli olacaktır. ayrıca unutmadan bu modelin 3d uçuş kabiliyeti de vardır. 3d uçuş kabiliyetini görmek için youtube da bir çok videoyu izleyebilirsiniz.

    Ayrıca yeni videolar çektikçe ilk mesajı editleyip en alta ekleyeceğim. sormak istediğiniz tüm soruları konu altında cevaplamaya çalışacağım.

    edit : 19.02.2014 yeni video eklenmiştir.



    edit : 22.02.2014 yeni videolar.





    edit : 13.04.2014 yeni video eklendi. Bayraktan da görüldüğü üzere yine rüzgarlı bir mekan.

    video

    edit : 04.05.2014 3 video eklendi. rüzgarsız uçuş.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gekren -- 4 Mayıs 2014; 11:22:10 >







  • yeni video eklenmiştir.
  • Merhaba ben heliteknikten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar
  • Merhaba. 3 günlük bir ladybird v2 kullanıcıyım.
    Havada sabit tutmanın herhangi bir yolu var mı? Ne kadar uğraşsam sürekli az da olsa yer değiştiriyor. Biraz gaz verince tavana çıkıyor, en ufak bir azaltmada yere inmeye başlıyor..
    Çoğunlukla da havaya çok yavaş çıkarken kendi kendine durup tekrar yere inmeye başlıyor. Stabilitesi 4 pervaneli bir araca göre biraz düşük geldi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xaer0degree

    Merhaba. 3 günlük bir ladybird v2 kullanıcıyım.
    Havada sabit tutmanın herhangi bir yolu var mı? Ne kadar uğraşsam sürekli az da olsa yer değiştiriyor. Biraz gaz verince tavana çıkıyor, en ufak bir azaltmada yere inmeye başlıyor..
    Çoğunlukla da havaya çok yavaş çıkarken kendi kendine durup tekrar yere inmeye başlıyor. Stabilitesi 4 pervaneli bir araca göre biraz düşük geldi bana.

    Aslında stabildir ancak kapalı ortamda yarattığı rüzgar ile kendi kendisinin dengesini de bozabiliyor. Ancak zaten havada çakılı kalan yapısı yok ancak olabildiğince fazla sabit durabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsiburada.com sitesinden hediye çeki ile 119 TL'ye aldım. Aynı günlerde V911 V2'de almıştım o da geldi. Aynı anda farklı karakterde iki 4 kanallı araç kullanma imkanı buldum.

    Sonuç olarak ben pek keyif alamadım ladybird'den. V911'in o kıpır kıpır yapısı çok hoşuma gitti. İnişler-çıkışlar, sağa sola salınımları çok keyif verici. Ladybird çok dengeli uçuyor, sanki biraz fazla dengeli. Uçuşu çok rahat olmasına rağmen iniş olayı genelde sert oluyor. Yere yakınken ground effect yüzünden kaldırma kuvveti çok fazla, gazı iyice kesmeniz gerektiği için iniş sert oluyor. Silikon ayakların esneme payı çok düşük, motorları çok sarsılıyor. Bence ladybird alan arkadaşlar mutlaka ayrı bir iniş takımı ile pervane koruması edinsinler.

    V911 hem uçuş karakteristiği hem de tek ana rotorun görünümü itibari ile daha güzel geldi bana. Sonuç olarak cayma hakkımı kullanarak ladybird'ü iade ettim. V911'den daha kalıplı bir 4 kanal almayı düşünüyorum. Walkera cb180z yada v200d01 olabilir. Veya v912. Ancak şu bir gerçek bu küçük helilerin fırçalı motorları çok uzun ömürlü olmuyor. Motor değişimi de için lehim falan uğraşmak biraz sıkıntı. Bu yüzden fırçasız motorlu bir heli çok daha mantıklı geliyor bana.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vigilant

    Hepsiburada.com sitesinden hediye çeki ile 119 TL'ye aldım. Aynı günlerde V911 V2'de almıştım o da geldi. Aynı anda farklı karakterde iki 4 kanallı araç kullanma imkanı buldum.

    Sonuç olarak ben pek keyif alamadım ladybird'den. V911'in o kıpır kıpır yapısı çok hoşuma gitti. İnişler-çıkışlar, sağa sola salınımları çok keyif verici. Ladybird çok dengeli uçuyor, sanki biraz fazla dengeli. Uçuşu çok rahat olmasına rağmen iniş olayı genelde sert oluyor. Yere yakınken ground effect yüzünden kaldırma kuvveti çok fazla, gazı iyice kesmeniz gerektiği için iniş sert oluyor. Silikon ayakların esneme payı çok düşük, motorları çok sarsılıyor. Bence ladybird alan arkadaşlar mutlaka ayrı bir iniş takımı ile pervane koruması edinsinler.

    V911 hem uçuş karakteristiği hem de tek ana rotorun görünümü itibari ile daha güzel geldi bana. Sonuç olarak cayma hakkımı kullanarak ladybird'ü iade ettim. V911'den daha kalıplı bir 4 kanal almayı düşünüyorum. Walkera cb180z yada v200d01 olabilir. Veya v912. Ancak şu bir gerçek bu küçük helilerin fırçalı motorları çok uzun ömürlü olmuyor. Motor değişimi de için lehim falan uğraşmak biraz sıkıntı. Bu yüzden fırçasız motorlu bir heli çok daha mantıklı geliyor bana.

    dengeli uçuş kapalı mekanlar için daha ideal bence. ayrıca ladybird dışarıda da rahatlıkla uçuyor. hatta fazla rüzgarda bile. bu artıları var. diğer taraftan kamera da taşıyabiliyor. ayrıca akrobasi modunda çok fazla şey yapabilmek mümkün. tabi zevk meselesi. ancak fırçalı motor olayına katılıyorum. şu meretlerde 1 motor 2 anakart. insanın cüzdanını boşaltır.




  • Vigilant kullanıcısına yanıt
    Ben de birkaç zamandır bu RC Uçak ve Helilere sardım. Uçak ile mi Heli ile mi başlasam akrar veremiyorum. Sonra bu ladybirdi gördüm.

    Hangisiyle başlasam diyorum şimdi, Uçak Heli Multicopter

    Siz ne düşünüyorsunuz ? V911 V2 nin daha iyi olduğunu söylemişsiniz.

    Gerçi uçak alsam, micro model almam gerek yine. Yaşadığım yer itibariyle daha büyük uçakları uçurma zor olacak.

    911 V2 dediğiniz bu değil mi
    http://www.sanalpazar.com/Wl-Toys-4-Kanalli-V911-Rc-Helikopter-V2__isp15475877

    911 in motoru fırçalı mı ?




  • Hayır verdiğiniz linkteki heli ilk jenerasyon V911. Sanalpazarda satilan helilerin büyük çoğunluğu vardem markasına ait ilk jenerasyon V911'ler. V911 'in aslı WLToys markadıdır. Gerçi o da trex 100 klonu. Klonun klonu gibi bir şey oluyor bunlar, gerçi hepsi çinde aynı fabrikalarda üretilen heliler, kalite olarak birebir olmaları lazım.

    Banggood sitesini incelerseniz daha net görürsünüz. Turuncu, Beyaz-Mavi ve Beyaz- Kırmızı renkli modeller ilk çıkanlar. Daha sonra "V911-1" adında yeşil renkliler çıktı. En son ise "V911 Pro" olarak beyaz bir model çıktı. Yalnız sanalpazarda satılan yedek parçalar V911 ve V911-1 uyumludur. Tüm modellerin motoru fırçalıdır.

    Tavsiye isterseniz ben heliyi daha kendime yakın buldum. Uçuş karakteri olarak en keyif aldığım tek rotorlu heliler. 3 kanallardan bence uzak durun. Eninde sonunda ya motoru yanacak, ya dişli sıyıracak ve çöp olacak. 4 kanal ve özellikle V911 başlangıç için iyi bence. Parçaları gerçekten ucuz. Banggood'dan oldukça uyguna alabilirsiniz.

    Multi ve quad'lar heliden biraz farklı bir klasman. Genellikle havadan görüntüleme işleri ile ugraşlar seviyor. Ne yazık ki denemeden fikir sahibi olamazsınız. Kimi sever kimi sevmez.

    Uçak işi ayrı bir hastalık. Uçurması ve ayarlaması heliye göre kolay. Ama ev içinde yapılmaz. Mutlaka uygun alan lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yeni video ekledim.

    video
  • Merhabalar;
    Bende projem için ladybird v2 aldım.Halihazırda rc heli kullanıyordum ve onlarda trim sorunsuz yapıyordum ancak bunda trim yapamadım.Bi püf noktası filan mı var benim kaçırdığım?Teşekkürler şimdiden.... @gekren
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algor

    Merhabalar;
    Bende projem için ladybird v2 aldım.Halihazırda rc heli kullanıyordum ve onlarda trim sorunsuz yapıyordum ancak bunda trim yapamadım.Bi püf noktası filan mı var benim kaçırdığım?Teşekkürler şimdiden.... @gekren

    ne gibi sorun yaşıyorsunuz?
  • trım ayarı yapamıyorum.heli bi tarafa cekiyo giğer helıkopterlerımde dırek kolların altından ayar yapabılıyordum ama bunda sanki işlemiyor gibi.
    Gyro yu sıfırlama gıbı secenek var mı?
  • Sıfır kutuyu açtıktan sonra eğer bir yana bariz kayıyorsa helide sorun olabilir. Bir video falan olsa daha iyi anlaşılır. Hafif mi kayma var yoksa bariz mi? İç mekanda mı deniyorsunuz birde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet iç mekanda ama dış mekanda da denedim.Onunla alakalı olduğunu sanmıyorum ama uçus güzel ama uzaklaşınca kontrol kayıyor bir de ılk gazla havalanırken arkaya yatmaya başladı.Bu gyro ayarını sıfırlamanın bir yolu var mı acaba?
  • sıfırlamanın bir yolu yok. sadece kumandada dıtdıt sesi hızlandıktan sonra dıt diye durduğu yer orta oluyor.
  • merhaba arkadaşlar elimde 5 adet hic kullanilmamis yurdisindan kendim icin getirdigim 240mah ladybird v2 bataryasi var 2 yada 3 tanesini satmayi dusunuyorim isteyen varsa eger benimle iletisime gecebilir iyi aksamlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni videolar yayınlandı.
  • gekren kullanıcısına yanıt
    Ürün ne kadar ağırlık kaldırabilir deneme yapıldı mı?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.