Şimdi Ara

VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.Yaklaşık 2 ay oldu aracı alalı.İlk aldığımdan beri fikirlerimi paylaşmayı düşünüyordum araç ile ilgili, malum çok tutulan bir marka ve model.Almak isteyen veya araç hakkında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlara bir nebze yardımcı olabilirsem benim için mutluluk sebebi olacak.


    İÇ TASARIM

    Aracın ön konsoluna baktığınızda diğer VW Modelleri ile gerek tasarım çizgileri, gerek ise kullanılan ekipmanlar(radyo/cd çalar, klima tuşları, kadran ve gösterge grubu, kontrol ve ayar ekipmanları vs...) açısından benzerlik olması dikkat çekiyor.Malzeme olarak sert plastik kullanılmış fakat tasarımında etkisiyle kalite hissini veriyor.Klimanın kullanımı oldukça pratik, istediğiniz sıcaklığa ayarlıyorsunuz(18-22 vs...).Radyo olarak RCD-310 standart.AUX bağlantısı torpidonun içinde.Ses kalitesi oldukça başarılı.2 ön güğüste 2 kapı içlerinde olmak üzere 4 hoparlör kullanılmış.Müzik dinlemeyi seven biri olarak benim için tatminkar bir performansı var, gerek tiz gerek bass sesleri oldukça net bir şekilde veriyor herhangi bir bozulma olmadan.

    Direksiyon ve vites topuzu deri.Passat CC ile aynı direksiyona sahip.İleri-geri, yukarı-aşağı hareket edebiliyor.Üzerinde radyo ve yol bilgisayarı menülerini kontrol etmenize imkan sağlıyan butonlar mevcut, oldukça ergonomik olduğunu söyliyebilirim.Koltuklara gelince oldukça rahatlar.Camlıvan olduğu için şöförün yanında ki yolcu koltuğuda tek kişilik ve şöför koltuğu ile aynı.Yukarı-aşağı, ileri-geri oynayabiliyor, bel desteğide mevcut.Sağında ve solunda ayarlanabilir kol dayama yerleri mevcut.Koltukların yan destekleride yeterli seviyede, virajlarda savrulmanızı engelliyecek kadar sırtınızı sarıyor.Güneşliklerde makyaj için vs... kullanılan ayna bulunmuyor.

    Arka tarafta 3lü koltuk var.Kapıya yakın olanı bağımsız olarak çıkartılabiliyor.Hepsi öne doğru katlanabiliyor ve istenildiği taktirde pratik olarak sökülme imkanı sunuyor.Bu koltuklar için herhangi bir havalandırma bulunmamakla birlikte 2 taraftaki camlarda açılabiliyor.Koltuklarda kol dayama yada dikliğini ayarlama opsiyonu olmasada uzun süreli yolculuklarda bile yeterli rahatlığı sağlıyor.


    DIŞ TASARIM

    Araca ön taraftan baktığımızda her VW modeli gibi diğer binek ve ticari modellerle benzer çizgilere sahip olduğunu görebiliyoruz.Oldukça agresif bir tasarıma sahip,farların tasarımı ve ön kaputun farların başladığı yerden itibaren hafif bir şekilde yükseltilmiş olması bunda en büyük etken.Arkadan bakıldığında ise sade fakat kalite hissi uyandıran bir tasarımla karşılaşılıyor.Arka rüzgarlık standart değil, opsiyon olarak ekletebiliyorsunuz.Sadece 180 PS lik modelde standart olarak sunulan geniş tabanlı spor lastikler ve 17 inç jantlarda aracın gücünü ve agresif tasarımını tamamlıyor.Tamponları boyasız, standart olarak gri renkte geliyor, istenildiği taktirde gene opsiyonel olarak boyalı temin edilebiliyor.


    SÜRÜŞ VE TEKNİK ÖZELLİKLER

    Kaputun altında 2.0 litre hacminde çift turbo beslemeli,4.000 devirde 180 PS güç üreten bir dizel motor bulunuyor.1.500-2.000 devir aralığında 400 NM tork sağlıyor.Tork devir aralığı kısa gelebilir fakat, diğer tek turbo beslemeli motorlara nazaran oldukça yatay bir tork eğrisine sahip.4.000 devirde bile 300 nm üzerinde bir tork sağlıyor.Motorun en hırçın olduğu band 3.000-4-200 devir aralığı.Bu devirlerde kullanıldığında çift turbolardan gelen ses de oldukça tahrik edici.Araç oldukça kısa tutulmuş oranlara sahip 6 ileri şanzımanla gücü yola aktarıyor.6. vites ekonomi amaçlı ve oranı uzun tutulmuş.1.500 devir civarında 90 km ile gidiyor.Araç pedalın altının oldukça dolu olduğunu hissettiriyor.Otoban süratlerinde 5.vitesde bile tam gaz yapıldığında aracın burnunu kaldırdığını hissedebiliyorsunuz.0-100 denemedim, fabrika verisi 9.9 saniye diyor.80-120 arasını eğimsiz ve boş bir otoyolda denedim kimseyi riske atmadan, 8-8.5 sn arası gibi bir değer ortaya çıktı.Piyasada ki 1.6 dizel ve atmosferik 1.6 motorlu standart araçların çoğundan daha performanslı olduğunu söyleyebilirim.Bunu kullanmış olduğum 1.6 tdci 109 hp focus, 1.9 tdi 105 hp jetta, 1.6 dizel 115 hp S60 vb... araçlardan edinmiş olduğum izlenimlere ve yaşamış olduğum tecrübelere dayanarak söylüyorum.

    Araç boyutlarına göre mükemmel yol tutuyor.Bunda ESP nin de etkisi büyük.Kesinlikle yüksek süratlerde dahi tedirgin etmiyor.Fakat aşırı fırtına olduğu zaman hafif savruluyor.Frenlerde oldukça başarılı, diğer motor seçeneklerine kıyasla araçda daha büyük fren diskleri kullanılmış.4 tekerlekde bağımsız süspansiyona sahip ve 4 fren diskide havalandırma kanallı.Aracın süspansiyonları sert tutulmuş olsada, gerek ön tarafta gerek arka tarafta oturanları fazla rahatsız etmiyecek seviyede.Sertlik dozajını tahmin etmenize yardımcı olabilir belki; jetta ve focustan daha sert, spor süspansiyonlu scirocco ile birbirine yakın diyebilirim.

    Türkiye için en önemli konulardan biri olan yakıt tüketimine gelince, fabrika verileri ile 1e1 tutuyor diyebilirim.İstanbul şehir içinde kullanıyorum aracı genelde ve şu ana kadar 10 litreyi geçmedi tüketimi.Ki kullanım tarzıda çok sakin değil, müsait yer bulduğum zaman basıyorum.Uzun yolda ise 90 sabit gidildiğinde 6 litreye kadar düşüyor tüketim.120 130 civarı hızlarda gidildiğinde 7.5-8 litre arası yakıyor.

    Önceden de bahsmetmiş olduğum gibi aracın sürücü koltuğu oldukça rahat ve uzun süreli yolculuklarda bile yormuyor, pedallar ve vites topuzunun oldukça ergonomik olarak konumlandırılmış olması da buna en büyük etki eden unsurların başında geliyor.Araç yol ve rüzgar sesini rahatsız etmiyecek seviyede olsada içeri alıyor.Görüş açısı gerçekten oldukça başarılı, zaten yüksekte olduğunuz için binek araçlara nazaran yola daha çok hakimsiniz, ayrıyetten büyük olan yan aynalar da yola üst düzeyde hakim olmanızı sağlıyor.Arka orta koltuğun başlığı iç dikiz aynasının görüntüsünü %50 oranında kırpsada gene acil durumlarda yeterli görüş açısını sağlıyor.Aracın bakım aralıkları 15.000 KM.Rodaj süresi ise 1.500 KM.

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme

     VW TRANSPORTER 180 PS Test / İnceleme


    İlk test ve incelemem olucak bu, o nedenle bir hatamız kusurumuz vs... olursa affola.Eğer vakit ayırıp olumlu / olumsuz eleştiri veya görüşlerinizi belirtirseniz memnun olurum







  • Bitiyorum bu arabaya orta yaşlı sınıfa dahil olayım çekeceğim altıma Transporter'ımı. Bu arada inceleme gayet iyi, eline sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    Bitiyorum bu arabaya orta yaşlı sınıfa dahil olayım çekeceğim altıma Transporter'ımı. Bu arada inceleme gayet iyi, eline sağlık.
    Bu aracın aynı motorda otomatik kapı dsg şanzımanlı,yani türkiyedeki en full paketini istanbul tekirdağ arası kullandım,yaşım 19 inanın arabaya aşık oldum.Şehiriçi yollarımız dar olmasa tek geçerim.Çok güzel bi araca sahipsiniz,allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GloryGala

    Bu aracın aynı motorda otomatik kapı dsg şanzımanlı,yani türkiyedeki en full paketini istanbul tekirdağ arası kullandım,yaşım 19 inanın arabaya aşık oldum.Şehiriçi yollarımız dar olmasa tek geçerim.Çok güzel bi araca sahipsiniz,allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin.

    Alıntıları Göster
    @Cdmpf Sanırım aracı şehir içi kullanıyorsunuz,ben uzun yolda minimum 6,9-7 litreye düşürdüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1993

    @Cdmpf Sanırım aracı şehir içi kullanıyorsunuz,ben uzun yolda minimum 6,9-7 litreye düşürdüm.

    Uzun yolda 6 litreye kadar düşürüyorum ben.6. vites 90 km sabit hızla.Şehir içi 9-10 arası yakıyor.

    @wampaa, @bayram 1993 iyi dilekler için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 30 Mayıs 2013; 23:08:55 >
  • Transporter candır ya bizde T5 170 lik kısa şase var felaket makina 8 kişi + yük karlı buzlu dağları çıktı 2.5 5 silindir araç.ama 40 kuruş yakıyor :))))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StreamRolleR -- 30 Mayıs 2013; 23:28:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    Transporter candır ya bizde T5 170 lik kısa şase var felaket makina 8 kişi + yük karlı buzlu dağları çıktı 2.5 5 silindir araç.ama 40 kuruş yakıyor :))))
    Aracınız hayırlı olsun ne iş için kullanıyorsunuz?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    Aracınız hayırlı olsun ne iş için kullanıyorsunuz?

    Teşekkürler.Duş kabinleri montajı yapıyorum.Onları taşımak gerekiyor bazen 1-2 tanesini. %90 araç yüksüz oluyor, aile aracı olarak kullanılıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 31 Mayıs 2013; 0:08:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    Aracınız hayırlı olsun ne iş için kullanıyorsunuz?

    Teşekkürler.Duş kabinleri montajı yapıyorum.Onları taşımak gerekiyor bazen 1-2 tanesini. %90 araç yüksüz oluyor, aile aracı olarak kullanılıyoruz.

    Alıntıları Göster
    Güzel araba , Vito ile farkı nedir bilmiyorum ama ? Vito sınıfı daha çok ticari kullanım için uygun görünüyor , doğru mudur ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Be Happy

    Güzel araba , Vito ile farkı nedir bilmiyorum ama ? Vito sınıfı daha çok ticari kullanım için uygun görünüyor , doğru mudur ?

    Vito ile muadil araçlar.Onuda inceleme fırsatı buldum.Arkada seyahat edenler için konfor bakımından biraz daha iyi Vito.Arka koltuklar için kol dayama yerleri ve havalandırma kanalları mevcut.Koltuklar hafif geriye yatabiliyor.Onun haricinde ön taraf ve konsol olarak kalite farkı pek yok aralarında.Performans olarak ise tartışmasız Transporter daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: Be Happy

    Güzel araba , Vito ile farkı nedir bilmiyorum ama ? Vito sınıfı daha çok ticari kullanım için uygun görünüyor , doğru mudur ?

    Vito ile muadil araçlar.Onuda inceleme fırsatı buldum.Arkada seyahat edenler için konfor bakımından biraz daha iyi Vito.Arka koltuklar için kol dayama yerleri ve havalandırma kanalları mevcut.Koltuklar hafif geriye yatabiliyor.Onun haricinde ön taraf ve konsol olarak kalite farkı pek yok aralarında.Performans olarak ise tartışmasız Transporter daha iyi.

    Alıntıları Göster
    Evet katılıyorum. Transporter daha çok kişisel kullanım için uygun ve haklısınız motoru çok daha güçlü.




  • Hocam hayırlısı olsun kazasiz belasiz cezasiz kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    Hocam hayırlısı olsun kazasiz belasiz cezasiz kullanin.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    Hocam hayırlısı olsun kazasiz belasiz cezasiz kullanin.

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    hayırlı olsun, keyifle okudum yazıyı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    Hocam hayırlısı olsun kazasiz belasiz cezasiz kullanin.

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Süspansiyonlar dediğiniz gibiyse aracın tarzına göre aşırı sert tutulmuş gibi görünüyor. Sanırım yüksek olması nedeniyle böyle birşeye ihtiyaç duyulmuş. Birde araç sanki çok yüksek duruyor lastik- kaporta arası boşluk baya bir büyük. Fotolardan öyle görünüyor olabilir.

    Güle güle kullanın. Ancak (bence) arkadaki spoiler çok eğreti duruyor bu tarz araçlara pek yakıştıramıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Süspansiyonlar dediğiniz gibiyse aracın tarzına göre aşırı sert tutulmuş gibi görünüyor. Sanırım yüksek olması nedeniyle böyle birşeye ihtiyaç duyulmuş. Birde araç sanki çok yüksek duruyor lastik- kaporta arası boşluk baya bir büyük. Fotolardan öyle görünüyor olabilir.

    Güle güle kullanın. Ancak (bence) arkadaki spoiler çok eğreti duruyor bu tarz araçlara pek yakıştıramıyorum.

    Teşekkürler fikrinizi paylaştığınız için

    @Master_Evil

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Süspansiyonlar dediğiniz gibiyse aracın tarzına göre aşırı sert tutulmuş gibi görünüyor. Sanırım yüksek olması nedeniyle böyle birşeye ihtiyaç duyulmuş. Birde araç sanki çok yüksek duruyor lastik- kaporta arası boşluk baya bir büyük. Fotolardan öyle görünüyor olabilir.

    Güle güle kullanın. Ancak (bence) arkadaki spoiler çok eğreti duruyor bu tarz araçlara pek yakıştıramıyorum.

    Teşekkürler fikrinizi paylaştığınız için

    @Master_Evil

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    180ps çift turbo he süperdir o torkun dibine vurur. Hayırlı Uğurlu olsun çok güzel bir motor .
    2.0 biTDI yı bineklere daha güçlendirerek getirseler keşke 2.0 biTDI 204hp falan süper olur ama nerde VAG neyin kafasını yaşıyorsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaggeredByRuhtan -- 31 Mayıs 2013; 1:29:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaggeredByRuhtan

    180ps çift turbo he süperdir o torkun dibine vurur. Hayırlı Uğurlu olsun çok güzel bir motor .
    2.0 biTDI yı bineklere daha güçlendirerek getirseler keşke 2.0 biTDI 204hp falan süper olur ama nerde VAG neyin kafasını yaşıyorsa.

    Evet bmw 5.25 d de olduğu gibi yapabilirler.Belki kasalar değişmeğe başladığı zaman üretirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: DaggeredByRuhtan

    180ps çift turbo he süperdir o torkun dibine vurur. Hayırlı Uğurlu olsun çok güzel bir motor .
    2.0 biTDI yı bineklere daha güçlendirerek getirseler keşke 2.0 biTDI 204hp falan süper olur ama nerde VAG neyin kafasını yaşıyorsa.

    Evet bmw 5.25 d de olduğu gibi yapabilirler.Belki kasalar değişmeğe başladığı zaman üretirler.

    yeni a4 yeni passat yolda bunlarla birlikte gelir diye ümit ediyorum 177 liğin yerini alır yada 177 liğin üstünde olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaggeredByRuhtan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cdmpf

    quote:

    Orijinalden alıntı: DaggeredByRuhtan

    180ps çift turbo he süperdir o torkun dibine vurur. Hayırlı Uğurlu olsun çok güzel bir motor .
    2.0 biTDI yı bineklere daha güçlendirerek getirseler keşke 2.0 biTDI 204hp falan süper olur ama nerde VAG neyin kafasını yaşıyorsa.

    Evet bmw 5.25 d de olduğu gibi yapabilirler.Belki kasalar değişmeğe başladığı zaman üretirler.

    yeni a4 yeni passat yolda bunlarla birlikte gelir diye ümit ediyorum 177 liğin yerini alır yada 177 liğin üstünde olur.

    Alıntıları Göster
    Opelde de 2.0 biturbo 195 hp 400nm tork(1750-2500rpm) motor var, yakın zamanda biturbo dizeller normal 2.0 lara göre bir üst güç olarak birçok markada sunulacak gibi görülüyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.