Şimdi Ara

Vw polo anlam veremediğim olay

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
2.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. 2015 tdi dsg polo sahibiyim. Araç 29 bin kmde. Sözü kısa kesip sorunuma gelecek olursak araç genellikle rampalarda 3. Ve 4. Viteslerde hizlanirken güç kaybı yaşıyor. Lag gibi diyebilirim. Turbo devreden çıkıp giriyor gibi birşey oluyor. Çok hafif derecede sallıyor. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan veya duyan arkadaşlarimiz var mi ? Sebebi nedir bunun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozr2pkr -- 20 Kasım 2017; 23:49:50 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Hocam vites düşüşleri dsg de yükseltmeye göre yavaştır.Araç o duruma geldiğinde gaza sonuna kadar basın.Pedalın altındaki yanlış hatırlamıyorsam kickdown tuşuna bastıp çektiğinizde araç vites düşer ve devam eder.Benim octavia da yokuşta full durmazsan hep 2 de gidiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz pedalına basma miktarınla alakalıdır diye tahmin ediyorum.Şanzıman ne kadar vites küçülteceği konusunda kararsız kalıyodur bu arada da turbo lag oluyor tabi. Gaza normalden bi tık daha fazla basıp şanzımanın yeterince vites küçülmesini sağlarsan problem kalmaz
  • Cnayqer kullanıcısına yanıt
    Hocam yanlış anlaşıldım herhalde çünkü üstteki yorumda o yönde. Ben anlatamadım derdimi. Araç bunu devirsizken yapmıyor yani rampa değilde düz yolda olsa çok hafif derecede yapıyor. Normal seyir halinde hızlanırken araç hafiften sallama yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    Hocam yanlış anlaşıldım herhalde çünkü üstteki yorumda o yönde. Ben anlatamadım derdimi. Araç bunu devirsizken yapmıyor yani rampa değilde düz yolda olsa çok hafif derecede yapıyor. Normal seyir halinde hızlanırken araç hafiften sallama yapıyor.

    Hocam o zaman güç aktarma elemanlarında veyahut ateşleme sisteminde bi sıkıntı olabilir.Bujilerde mesela
  • Sabit hızda giderken anlık gaz kesme mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo yırtık olabilir. Yağ kaçırıyor olabilir. Kanallarda pislik vs olabilir. Bujinin birinde çakmama durumu olabilir.
    Tam vites atarken mi tekleme yapıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ddsmurat -- 22 Kasım 2017; 16:59:15 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Vitesi manuele aldığınızda da yapıyor mu aynı şeyi?
  • Devir durumu nedir? Kaç devirde yapıyor? Tork bandı başlangıcında yapıyorsa normal olabilir ama tork bandı ortalarında yapıyorsa hava kaçağı ya da aşırı basınç yükselmesi sonucu wastegate açıp basınç düşürme, sonra tekrar yüklenme yapıyor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Devir durumu nedir? Kaç devirde yapıyor? Tork bandı başlangıcında yapıyorsa normal olabilir ama tork bandı ortalarında yapıyorsa hava kaçağı ya da aşırı basınç yükselmesi sonucu wastegate açıp basınç düşürme, sonra tekrar yüklenme yapıyor olabilir.

    Hocam tam olarak ona dikkat etmedim fakat 2.500 ile 3.000 devirleri arası muhtemelen. Ama dediğim gibi araç devirsizken meydana gelen turbo lagı ve ya güç kaybından bahsetmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ddsmurat

    Turbo yırtık olabilir. Yağ kaçırıyor olabilir. Kanallarda pislik vs olabilir. Bujinin birinde çakmama durumu olabilir.
    Tam vites atarken mi tekleme yapıyor?

    Araç dizel o yüzden buji olayını eleyelim. Vites atarken değil normal seyir halindeyken yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Devir durumu nedir? Kaç devirde yapıyor? Tork bandı başlangıcında yapıyorsa normal olabilir ama tork bandı ortalarında yapıyorsa hava kaçağı ya da aşırı basınç yükselmesi sonucu wastegate açıp basınç düşürme, sonra tekrar yüklenme yapıyor olabilir.

    Hocam tam olarak ona dikkat etmedim fakat 2.500 ile 3.000 devirleri arası muhtemelen. Ama dediğim gibi araç devirsizken meydana gelen turbo lagı ve ya güç kaybından bahsetmiyorum.

    O zaman DSG'ye bakmak lazım.

    Vites atıp atmamak arasında kararsız kalıyor olabilir mi? Manuel modda denemenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Devir durumu nedir? Kaç devirde yapıyor? Tork bandı başlangıcında yapıyorsa normal olabilir ama tork bandı ortalarında yapıyorsa hava kaçağı ya da aşırı basınç yükselmesi sonucu wastegate açıp basınç düşürme, sonra tekrar yüklenme yapıyor olabilir.

    Hocam tam olarak ona dikkat etmedim fakat 2.500 ile 3.000 devirleri arası muhtemelen. Ama dediğim gibi araç devirsizken meydana gelen turbo lagı ve ya güç kaybından bahsetmiyorum.

    O zaman DSG'ye bakmak lazım.

    Vites atıp atmamak arasında kararsız kalıyor olabilir mi? Manuel modda denemenizi tavsiye ederim.

    Vites atma ile ilgili bir problem yok. Sürekli aynı devirlerde düzenli şekilde viteslere geçiyor.




  • Merhabalar. 2012 1.4 dsg polom var. yaklaşık 1 senedir aynı problem bende de mevcut. Uzun yolda giderken bazen rahatsız ediyor. Yokuş çıkarken triptonik 1 e aldım daha belirgin oluyor. Gazdan ayağınızı çekmişsiniz ve sonra tekrar basmışsınız gibi.

    Sorunu kendimce arıyorum kimse çözüm bulamıyor. Siz buldunuz mu?
  • Uurdndr kullanıcısına yanıt
    Bana öyle geliyor ki ateşleme sistemi sorunu. Dizel olanlar yakıt sistemi ve enjektörleri kontrol ettirmeli benzinli olan da buji ve kablolarını kontrol ettirse fena olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun falan yok dostlar. Küçük motor arabanın verimli tork beygir eğrisi var ya hani.
    onunla ilgili bir durum bende de 1.2 tdi polo var.
    1. vites 2200 devirden sonra ani güç kaybı var. 2. ve 3.viteste 3000 devirden sonra motorun etkin ve verimli biçimde tork beygir yani güç verdiği devir bu. sonra yavaş yavaş güç düşüyor. Bizim çük motorlarımız 1.2 1.6 gibi ufak dizellerde bu hissedilmesi daha fazla oluyor. Tahmin ediyorum 1.2 de daha fazla hissediliyordur.

    Şöyle oluyor,
    1.vites aracı hareket ettirdik. 2300-2500 devire kadar araç atik biçimde fırlıyor sonra birden ivmenin durduğunu hissediyorsun. o arada 2.vitese geçiyorsun 3000 devir civarında yine aynı his ama daha az benim aracımda 1. viteste daha fazla hissediliyor sanki frene basılmış gibi. 4 ve 5. viteste hissetmiyorum ben.

    Özetle motor MAX gücünü verdiği devirden sonra güç kaybı var ve ivmelenmede çekişte hissediliyor.
    İnternetten bulamadım şuan tork hp chart falan diye bakmak lazım. Her motorun farklı devirlerde farklı güc verimi vardır.




  • 15 binlik hortum olabilir:)

    https://forum.donanimhaber.com/alin-size-15binlik-hortum--138523376

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Evet hocam. Vites yükseldikçe hissetmesi düşüyor. Bujileri degistirdim. Gaz kelebeğini temizlettim. Hata kodu da vermiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Hocam bende kendimce arıyorum sorunu. Sensor yada soket arızası benimkisi. Daha önce başına gelen varsa diye buraya yazayım dedim. Konuyu açan arkadaşla sorunumuz birebir örtüşüyor. 3 yıldır bende araç. Son 9 aydır bu problem var. Benzini aldığım yeri degistirdim. Bi nebze azaldı gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi maf sensorunu yağsız kontak spreyi ile temizleyip tekrar deneyebilir misiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.