Şimdi Ara

VW Golf MK6 1.6 102hp Yağ Öneri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
15.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Golf 6 2010 model 102 lik BSE motorlu aracım var.126.000km de İzmirde yaşıyorum.LPG var
    Yağ olarak en iyisi hangisi olur Liqui Moly mi Motul mu Mobil mi Castrol mü kullanmalıyım ? En iyisi hangisi olur ?
    10w40 mı yoksa 5w30 mu kullanmalıyım



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    VW Golf MK6 1.6 102 HP İçin Motor Yağı Önerileri

    Volkswagen Golf MK6 1.6 102 HP benzinli aracınız için doğru motor yağını seçmek, aracınızın sorunsuz çalışması ve uzun ömürlülüğü için çok önemlidir. Bu yazıda, aracınız için önerilen motor yağı türleri ve özellikleri hakkında bilgi vereceğiz.

    Önerilen Motor Yağı Türü:

    • VW 503.00 veya 504.00 onaylı sentetik motor yağı

    Yağ Viskkozitesi:

    • 5W-30 veya 5W-40

    Yağ Kapasitesi:

    • Yaklaşık 4,3 litre (yağ filtresinin değiştirilmesiyle birlikte)

    Yağ Değişim Aralığı:

    • Normal kullanım koşullarında 15.000 km veya yıllık olarak

    Önemli Notlar:

    • Golf VI 1.6 benzinli motorlarda 502.00 onaylı motor yağı kullanılmamalıdır.
    • Aracınızın kullanım kılavuzuna başvurarak aracınız için özel olarak önerilen motor yağını kontrol etmeniz önerilir.
    • Düzenli yağ değişimleri, aracınızın motorunun korunması ve optimum performansının sağlanması için çok önemlidir.
    • Belirtilen yağ değişim aralıklarına uyulması önerilir.

    İlgili Arama Terimleri:

    • Golf 5 1.6 düz motor yağı
    • Golf 6 1.6 benzinli hangi yağ kullanılır
    • Golf 6 hangi yağ kullanılır
    • 1.6 akl motor kaç litre yağ alır
    • Golf 6 1.6 benzinli motor yağı
    • Golf 6 motor yağı
    • Golf 5 motor yağı kaç numara
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Liqui Moly diye biliyorum. alman yağıdır.
    bütçe sorun olmazsa liqui moly alırdım heralde.
    10-40 ideal gibi.
  • 5/30 Castrol kullanıyorum. Arada ekleme yaparak yıllardır sorunsuz kullanıyorum.
  • Kendime alacak olsam 10/40 kullanmam.Cok kaasik bir motor degil.O neden ile hangi spec.gerek bilmem ama evveliyati eski unitenin.İyi bir 5/30 yag ile aracin yag bakimini yapardim.

    İlk aklima gelen motul x-clean efe 5/30.

    Castrolun urunlerini sahsim adina tercih etmem.Bu gun 11.11 de var.Kupon ile uygun fiyata urunu alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı motoru A3'te uzun zaman kullandım. Yağ olarak Liqui Moly Longtime High Tech 5W-30 kullanıyordum hiçbir sorun yaşamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    Liqui Moly diye biliyorum. alman yağıdır.
    bütçe sorun olmazsa liqui moly alırdım heralde.
    10-40 ideal gibi.
    Hocam 10w40 LM koymuştum bir önceki bakımda bi sorun yaşamadım yine LM mi koyayım mobil mi karar veremedim birde 5w30 a geçmeyi planlıyorum ama sanırım en iyisi iyi bir vw çiye gidip motoru gösterip öneri almak olucak sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Kendime alacak olsam 10/40 kullanmam.Cok kaasik bir motor degil.O neden ile hangi spec.gerek bilmem ama evveliyati eski unitenin.İyi bir 5/30 yag ile aracin yag bakimini yapardim.

    İlk aklima gelen motul x-clean efe 5/30.

    Castrolun urunlerini sahsim adina tercih etmem.Bu gun 11.11 de var.Kupon ile uygun fiyata urunu alabilirsiniz.
    Motul Liqui ve Mobil arasında çok bir fark var mı yağ yakmasını yağ eksiltmesini istemem fazlaca 5w30 koyunca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    Aynı motoru A3'te uzun zaman kullandım. Yağ olarak Liqui Moly Longtime High Tech 5W-30 kullanıyordum hiçbir sorun yaşamadım.
    Benim motorun üst kısmında biraz terleme var ama ustaya gösterdim normal dedi bu kadar terleme olması yağ eksiltmesi de yok gibi 10w40 ta ama 5w30 a geçersem iyi olur mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    Aynı motoru A3'te uzun zaman kullandım. Yağ olarak Liqui Moly Longtime High Tech 5W-30 kullanıyordum hiçbir sorun yaşamadım.
    Benim motorun üst kısmında biraz terleme var ama ustaya gösterdim normal dedi bu kadar terleme olması yağ eksiltmesi de yok gibi 10w40 ta ama 5w30 a geçersem iyi olur mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkan254 B kullanıcısına yanıt
    Mobil ve l.m.arasinda l.m.yi secerim ama hc7 sini yercih etmeyin.Hc bir urundur tam sentetik degil bu urun.Labaratuarda dusuk spec.yaglarda islenmis,vasfi arttirilmis bir yag.

    Yine size motulun x-clean efe 5/30 unu salik veririm.100c de viskozitesi 12.1.Bu da guncel 0/40 lara yaklastiriyor ki onlarinkide 13.1-6 arasinda.

    İlaveten motulun 8100 serisindeki yaglar isiya daha dayanikli.Yani baski altinda zor şartlarda isiya daha dayanıklı.İzmir gibi sicak bir cografyada onemli bir etken ki yag eksiltmenin onemli bir kriteri olan isidan buharlasmasida dusuk.

    Kisaca mobile hic bakmayin.Kiaca tr dolumu yaglara itibar gostermeyin.L.m.alacaksaniz toptec olanlar disinda urunde almayin.Yukarida soyledigim motul efe den 100tl gibi fark vermeniz gerekecektir mak bir l.m.toptec yag almaniz icin.

    Fikirlerim ,tavsiyem ve kendime alacak olsam bu sekilde davranirdim ki ,mayista aldigim giulietta tct dizelinde ilk bakiminda servise uygun motul yagi ben goturecegim.Hic petronas ile doldurmam araci.

    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Mobil ve l.m.arasinda l.m.yi secerim ama hc7 sini yercih etmeyin.Hc bir urundur tam sentetik degil bu urun.Labaratuarda dusuk spec.yaglarda islenmis,vasfi arttirilmis bir yag.

    Yine size motulun x-clean efe 5/30 unu salik veririm.100c de viskozitesi 12.1.Bu da guncel 0/40 lara yaklastiriyor ki onlarinkide 13.1-6 arasinda.

    İlaveten motulun 8100 serisindeki yaglar isiya daha dayanikli.Yani baski altinda zor şartlarda isiya daha dayanıklı.İzmir gibi sicak bir cografyada onemli bir etken ki yag eksiltmenin onemli bir kriteri olan isidan buharlasmasida dusuk.

    Kisaca mobile hic bakmayin.Kiaca tr dolumu yaglara itibar gostermeyin.L.m.alacaksaniz toptec olanlar disinda urunde almayin.Yukarida soyledigim motul efe den 100tl gibi fark vermeniz gerekecektir mak bir l.m.toptec yag almaniz icin.

    Fikirlerim ,tavsiyem ve kendime alacak olsam bu sekilde davranirdim ki ,mayista aldigim giulietta tct dizelinde ilk bakiminda servise uygun motul yagi ben goturecegim.Hic petronas ile doldurmam araci.

    Kolay gelsin.
    Çok güzel açıklamışsınız hocam teşekkür ederim liqui moly ve motul arasında dediğiniz gibi 100 TL gibi bir fark oynuyor. Eğer arada ki farkı vermeye değmez aynı kalitede yağlar diyorsanız bu sefer motul denerim. Şuan araçta LM longtime high tech 10w40 tam sentetik var 9000 km oldu neredeyse yağ hala tertemiz kararma olmamış. Benim için aracın sağlığı önemli 100 TL den kaçıp daha fazla masraf çıkarmaması ve araç konusunda biraz hassas olduğum için önemli olan iyisini kullanmak sıkıntı sorun performans motor sesinin artmaması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkan254 B kullanıcısına yanıt
    Soyle soylemek daha dogru olur 10/40 l.m.long t.h.t icin.O urun tam sentetik degil.Uari sentetik olarak geciyor yanlis hatirlamiyor isem.Hatta tr sitesine bakmayin bile.Onlarda tr deki nerede ise islerine gelen urunlerine tam sentetik oldugunu yazan aciklamalar yazmislar.İyi urunleri olan toptec ler bile tam sentetik degil.Almanya (de)kodlu olanda sadece 6 tane kadar total olarak tam sentetik yaglari var tam olarak.O da vollysyntes olarak kutularin uzerine yaziliyor.O urunlerede derlerya "guc yetmez"o fiyatlara satilmakta.Hatta castrolun titanium fst 5/30 yagi tr de tam sentetik olarak satilirken almanyada hc olarak satilmakta.

    Tts e motul ile bakim yaptirmistim dogusta.

    Sozun ozu motul efe yi yerinizde olsam kullanirim.
    Bir anekdot ilistirmek isterim.Tr dolumu hangi marka olursa olsun baz yaglarinin kaliyesinin dusuklugunden yaglar iyi kalite veya orijinal specte degil.

    İyi akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 11 Kasım 2019; 23:51:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Soyle soylemek daha dogru olur 10/40 l.m.long t.h.t icin.O urun tam sentetik degil.Uari sentetik olarak geciyor yanlis hatirlamiyor isem.Hatta tr sitesine bakmayin bile.Onlarda tr deki nerede ise islerine gelen urunlerine tam sentetik oldugunu yazan aciklamalar yazmislar.İyi urunleri olan toptec ler bile tam sentetik degil.Almanya (de)kodlu olanda sadece 6 tane kadar total olarak tam sentetik yaglari var tam olarak.O da vollysyntes olarak kutularin uzerine yaziliyor.O urunlerede derlerya "guc yetmez"o fiyatlara satilmakta.Hatta castrolun titanium fst 5/30 yagi tr de tam sentetik olarak satilirken almanyada hc olarak satilmakta.

    Tts e motul ile bakim yaptirmistim dogusta.

    Sozun ozu motul efe yi yerinizde olsam kullanirim.
    Bir anekdot ilistirmek isterim.Tr dolumu hangi marka olursa olsun baz yaglarinin kaliyesinin dusuklugunden yaglar iyi kalite veya orijinal specte degil.

    İyi akşamlar.
    Hocam dediklerinizden sonra baya bi araştırma yaptım aracın bende kullanım klavuzu yoktu internette buldum yağ olarak 502 00 ve 503 00 olarak onaylı yağları öneriyor. Bende üretici onaylı baktığımda LM 'nin top tec 4600 ve lm ht 530 onaylı olduğunu gördüm motulda ve mobil de onay yok mobilde yazan mobil öneriyor kullanılmasını diyor ama üretici tarafından onaylı değil sizce kullanim klavuzunda yazanı mi kullanmalıyım yoksa çokta önemli değil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkan254 B kullanıcısına yanıt
    Aracin uzerinde olan motor cok.ozel bir uretim degil.Degisken egzantrik yok,hadi olsa diyelim yag basinci ile ilgili parcaya bir zarar verir kanali tikar,yag basinc farkliligindan ozellik devreye girmez filan filan ki boyle bir ozellik yok.Olsa ki efe ile belirttiginiz iki l.m.urununu degerlerini bir daha kontrol ettim,efe nin kagit uzerinde fazlasi var eksigi yok.Ecoenergy olsa ve fsi olsa derim"degisken egzantrik var,kul miktari cok yag kurum baglatir nasinci tetikleyen deliklere sistemin islemesi sorun yasar amenna.O da yok.Motorun alameti farikasi zamanindaki aliminyum motor bloguna sahip olmasi ve degisken emme manifoldu.Onlarda bu yagdan etkilenmez.

    Ana fark efe nin baz yaginin bile almanya standardinda tam sentetik l.m.nin ise sentetik twknoloji olarak adlandirip "partly synthetic" olarak tanimlamasi.

    Viskoziyeleri ayni.

    Parlama derecelerinde efe bir miktar daha iyi.

    Vis.ind dise dokunur fark yok.

    Kisaca arac kendi aracim olsa tereddutsuz kullanirim efe yi.

    İyi akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 10w40 motor yağı kullanılan motora bildiğim kadarıyla 5w30 kullanmak olmaz. Kullanım klavuzunda fabrika ne koyuyosa viskositesi aynı kalmalı bence.
    Tabi 300 400 bin km'lerde ne olur bende bilmiyorum yetkili servise gidip öğrenmek gerekir.

    Tam teknik detayını bilmememle beraber bende motor yağı alacağım zaman çok araştırma yapmıştım.
    Anlatan Adamlaryoutube
    Ne Nedir? | Doğru Yağ Seçimi
    https://www.youtube.com/watch?v=YaYAcmlwFiQ

    Sergiu Gaboryoutube
    Mobil1 vs Castrol vs Liqui Moly vs Motul
    https://www.youtube.com/watch?v=AdmhKBKKtys





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MyCoDeR -- 16 Kasım 2019; 22:45:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyCoDeR

    10w40 motor yağı kullanılan motora bildiğim kadarıyla 5w30 kullanmak olmaz. Kullanım klavuzunda fabrika ne koyuyosa viskositesi aynı kalmalı bence.
    Tabi 300 400 bin km'lerde ne olur bende bilmiyorum yetkili servise gidip öğrenmek gerekir.

    Tam teknik detayını bilmememle beraber bende motor yağı alacağım zaman çok araştırma yapmıştım.
    Anlatan Adamlaryoutube
    Ne Nedir? | Doğru Yağ Seçimi
    https://www.youtube.com/watch?v=YaYAcmlwFiQ

    Sergiu Gaboryoutube
    Mobil1 vs Castrol vs Liqui Moly vs Motul
    https://www.youtube.com/watch?v=AdmhKBKKtys


    Kitapçıkta 502 00 503 00 onaylı yağlar diyor ve castrol liqui moly yağ seciciye girdiğimde 5w30 yağ öneriyor sanırım ben geçen bakımda yanlış koydum çünkü araştırmamıştım yağ aldığım yer onu verdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyCoDeR

    10w40 motor yağı kullanılan motora bildiğim kadarıyla 5w30 kullanmak olmaz. Kullanım klavuzunda fabrika ne koyuyosa viskositesi aynı kalmalı bence.
    Tabi 300 400 bin km'lerde ne olur bende bilmiyorum yetkili servise gidip öğrenmek gerekir.

    Tam teknik detayını bilmememle beraber bende motor yağı alacağım zaman çok araştırma yapmıştım.
    Anlatan Adamlaryoutube
    Ne Nedir? | Doğru Yağ Seçimi
    https://www.youtube.com/watch?v=YaYAcmlwFiQ

    Sergiu Gaboryoutube
    Mobil1 vs Castrol vs Liqui Moly vs Motul
    https://www.youtube.com/watch?v=AdmhKBKKtys


    Kitapçıkta 502 00 503 00 onaylı yağlar diyor ve castrol liqui moly yağ seciciye girdiğimde 5w30 yağ öneriyor sanırım ben geçen bakımda yanlış koydum çünkü araştırmamıştım yağ aldığım yer onu verdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkan254 B kullanıcısına yanıt
    502 00 503 00 verilen bu seritifika motor yağının volkswagen yeterlilik onayından geçmiş olduğunu gösteriyo. Ayrıyeten kitapcıkta kullanılması gereken yağ viskositeside yazıyo 5w30 0w20 gibi.

    Siz 10 40 kullanmadan önce bu araca hep 5 30 konulmuşsa 10w40 aracın piston yatak boşluğunu nanometrelik oranda genişletmiş olabilir(Tam emin değilim ama videolarda böyle bahsediyolardı sanırım) Bu sebeple tekrar 5w30 kullanmak doğru olmaz diye biliyorum.

    Sanayide bulunan ustalardan değilde yetkili servisten bilgi alın bence. Sanayidekiler %99'u diyebilirim düz mantık ve duyum üzerine hareket ediyolar full antifiriz vb gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyCoDeR

    502 00 503 00 verilen bu seritifika motor yağının volkswagen yeterlilik onayından geçmiş olduğunu gösteriyo. Ayrıyeten kitapcıkta kullanılması gereken yağ viskositeside yazıyo 5w30 0w20 gibi.

    Siz 10 40 kullanmadan önce bu araca hep 5 30 konulmuşsa 10w40 aracın piston yatak boşluğunu nanometrelik oranda genişletmiş olabilir(Tam emin değilim ama videolarda böyle bahsediyolardı sanırım) Bu sebeple tekrar 5w30 kullanmak doğru olmaz diye biliyorum.

    Sanayide bulunan ustalardan değilde yetkili servisten bilgi alın bence. Sanayidekiler %99'u diyebilirim düz mantık ve duyum üzerine hareket ediyolar full antifiriz vb gibi.
    Kitapçık elimde yok internette buldum binekarac vw nin sitesinde ama orda 5w30 veya 10w 40 yazmıyor baktım ama göremedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Aracin uzerinde olan motor cok.ozel bir uretim degil.Degisken egzantrik yok,hadi olsa diyelim yag basinci ile ilgili parcaya bir zarar verir kanali tikar,yag basinc farkliligindan ozellik devreye girmez filan filan ki boyle bir ozellik yok.Olsa ki efe ile belirttiginiz iki l.m.urununu degerlerini bir daha kontrol ettim,efe nin kagit uzerinde fazlasi var eksigi yok.Ecoenergy olsa ve fsi olsa derim"degisken egzantrik var,kul miktari cok yag kurum baglatir nasinci tetikleyen deliklere sistemin islemesi sorun yasar amenna.O da yok.Motorun alameti farikasi zamanindaki aliminyum motor bloguna sahip olmasi ve degisken emme manifoldu.Onlarda bu yagdan etkilenmez.

    Ana fark efe nin baz yaginin bile almanya standardinda tam sentetik l.m.nin ise sentetik twknoloji olarak adlandirip "partly synthetic" olarak tanimlamasi.

    Viskoziyeleri ayni.

    Parlama derecelerinde efe bir miktar daha iyi.

    Vis.ind dise dokunur fark yok.

    Kisaca arac kendi aracim olsa tereddutsuz kullanirim efe yi.

    İyi akşamlar.
    Motul koymak istiyorum ama üretici onayı olmaması kafamı karıştırıyor kötü bişi yapmak istemiyorum araca. Dediğiniz gibi aslında düz motor herhangi bir özelliği olmayan motor sürtünmeye karşı koruma yüksek sıcaklıklarda özelliğini kaybetmesin sessiz çalışmasını sağlasın istiyorum sadece motul un onayı olmaması kötü kafayı yemek üzereyim süreli bunla yatıp bunla kalkıyorum ve sizi de sürekli aynı şeyleri tekrar ettiriyorum ama amacım motora zarar vermesin en iyisi olsun istiyorum 4200 top tec de uyuyormuş long time da ama sizin dediklerinizden sonra da ondan biraz soğudum heryerde memnun kalan çok ama sizin öyle demeniz kafa karışıklığını iyice arttırıyor
    İyi akşamlar hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.