Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

VW GOLF 7 ANA KONU. Tüm Paylaşımlar buradan

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir Kullanıcı, 4 Masaüstü Kullanıcı
52.968
Cevap
505
Favori
3.439.301
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: thelordof

    Bilgiler için sağolun hocam. Yetkili servis ne kadar sürede bir fren hidroliği değiştiriyor hocam biliyor musunuz?
    Bir de fren balata marka tavsiyeniz var mı? Ferodo, trw, textar, ate ?

    Alıntıları Göster
    Fren hidroliği aracın trafiğe çıkış tarihinden itibaren 3.cü yılın sonunda., ve devamında her 2 yıl da bir değişiyor/değişmesi gerekir., ben geçen değiştirdim aracın frenlemesi ciddi anlamda fark etti.. balata olarak saydığınız markaların hepsi kaliteli ama alırken çin, tunus, hindistan üretimi 2. kalite olanlar olmamasına özen gösterin..!! Servisin taktığı ate marka..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yarbay
    3677 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: forzaGilles

    Fren hidroliği aracın trafiğe çıkış tarihinden itibaren 3.cü yılın sonunda., ve devamında her 2 yıl da bir değişiyor/değişmesi gerekir., ben geçen değiştirdim aracın frenlemesi ciddi anlamda fark etti.. balata olarak saydığınız markaların hepsi kaliteli ama alırken çin, tunus, hindistan üretimi 2. kalite olanlar olmamasına özen gösterin..!! Servisin taktığı ate marka..

    Alıntıları Göster
    Servis diğer balata markalarından da taktığı olmuyor muydu, stokta ne varsa?

    fren hidroliği serviste mi değiştirmiştiniz dışarda mı? Motul veya liqui moly dot4 düşünüyorum da
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: thelordof

    Servis diğer balata markalarından da taktığı olmuyor muydu, stokta ne varsa?

    fren hidroliği serviste mi değiştirmiştiniz dışarda mı? Motul veya liqui moly dot4 düşünüyorum da

    Alıntıları Göster
    Evet stokta ne varsa onu takar ama benim denk geldiklerin genelde ate marka idi., benim favori balata markamdır..

    Fren hidroliğini serviste değiştirdim.,160 lira tuttu (işçilik dahil)., Otomatik hidrolik değişim makinasıyla (bir taraftan eski hidroliği vakum ile çekiyor, diğer taraftan yeni hidroliği sisteme gönderiyor ve şayet mevcut ise sistemdeki havayı da tahliye ediyor.)

    Eski usül freni pompala bas-çek falan hiç uğraşma olmadı., etrafta batmadı., çok beğendim fren hidroliği çok illet bir sıvıdır., kabloya temas etse sıkıntı çıkarır., boyaya sıçrasa zarar verir., bu servisteki otomatik değişim cihazını çok beğendim., etraf batmıyor tertemiz sıkıntısız hallediyorsun..

    Fren hidroliğini şiddetle serviste değiştirmenizi öneririm..!! Motul ve Liqui Moly'nin ürünlerinde VW501.14 onayı yoktur., kullanıcağınız ürünün VW501.14 onaylı olması gerekir.!
    _____________________________




  • Yarbay
    3677 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: forzaGilles

    Evet stokta ne varsa onu takar ama benim denk geldiklerin genelde ate marka idi., benim favori balata markamdır..

    Fren hidroliğini serviste değiştirdim.,160 lira tuttu (işçilik dahil)., Otomatik hidrolik değişim makinasıyla (bir taraftan eski hidroliği vakum ile çekiyor, diğer taraftan yeni hidroliği sisteme gönderiyor ve şayet mevcut ise sistemdeki havayı da tahliye ediyor.)

    Eski usül freni pompala bas-çek falan hiç uğraşma olmadı., etrafta batmadı., çok beğendim fren hidroliği çok illet bir sıvıdır., kabloya temas etse sıkıntı çıkarır., boyaya sıçrasa zarar verir., bu servisteki otomatik değişim cihazını çok beğendim., etraf batmıyor tertemiz sıkıntısız hallediyorsun..

    Fren hidroliğini şiddetle serviste değiştirmenizi öneririm..!! Motul ve Liqui Moly'nin ürünlerinde VW501.14 onayı yoktur., kullanıcağınız ürünün VW501.14 onaylı olması gerekir.!

    Alıntıları Göster
    Bilmiyordum hocam çok sağolun. Makine ile değişimde tekerleri çıkarıp balataların ordaki hidrolik borularını çıkarmamışlardır o zaman. Pratikmiş o zaman.

    Bir yandan eskiyi çekerken bir yandan yeniyi makine koyarken karışmaması diyaliz mantığı mı? Normalde karışır ya😀



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: thelordof

    Bilmiyordum hocam çok sağolun. Makine ile değişimde tekerleri çıkarıp balataların ordaki hidrolik borularını çıkarmamışlardır o zaman. Pratikmiş o zaman.

    Bir yandan eskiyi çekerken bir yandan yeniyi makine koyarken karışmaması diyaliz mantığı mı? Normalde karışır ya😀

    Alıntıları Göster
    Tekerler yine sökülüyor her bir tekerdeki hidrolik borusunun tapasını çıkarıp makinenin hortumunu takıyorlar., otomatik hidrolik cihazı önce motorun ordaki hidrolik bidonundan tüm eski hidroliği vakum ile çekiyor., sonrasında makinanın diğer hortumunu takıp yeni hidroliği gönderiyorlar., o esnada tekerlerdeki tapalar açılıp makinenin hortumu bağlıyorlar cihaz üstten temiz hidroliği gönderirken., aynı anda tekerlerden sistemin içinde olası kalabilecek kirli hidrolik artıklarını, tortuları cihaz 2. kez vakumluyor., temiz hidrolik gelince tapaları yerine takıyorlar özetle yoğurt ile suyu karıştırıp ayran mantığı gibi düşünmeyin olayı..



    Eski usülde napıyorlardı., en uzak tekerden başlayarak hidrolik tapasını çıkar., freni pompala çıkan kirli hidrolik temiz gelene kadar pompala aynı anda üstten yeni hidroliği ilave et., bunu sistem hava yapmaması için yapıyorlardı..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yarbay
    3677 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: forzaGilles

    Tekerler yine sökülüyor her bir tekerdeki hidrolik borusunun tapasını çıkarıp makinenin hortumunu takıyorlar., otomatik hidrolik cihazı önce motorun ordaki hidrolik bidonundan tüm eski hidroliği vakum ile çekiyor., sonrasında makinanın diğer hortumunu takıp yeni hidroliği gönderiyorlar., o esnada tekerlerdeki tapalar açılıp makinenin hortumu bağlıyorlar cihaz üstten temiz hidroliği gönderirken., aynı anda tekerlerden sistemin içinde olası kalabilecek kirli hidrolik artıklarını, tortuları cihaz 2. kez vakumluyor., temiz hidrolik gelince tapaları yerine takıyorlar özetle yoğurt ile suyu karıştırıp ayran mantığı gibi düşünmeyin olayı..



    Eski usülde napıyorlardı., en uzak tekerden başlayarak hidrolik tapasını çıkar., freni pompala çıkan kirli hidrolik temiz gelene kadar pompala aynı anda üstten yeni hidroliği ilave et., bunu sistem hava yapmaması için yapıyorlardı..

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler hocam.

    Güzel sistemmiş.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1925 Mesaj
    İyi günler,
    Aracım 3 yılı yeni doldurdu. En son 2019 Ocak ayında garanti bitmeden bakım yaptırmıştım. 1 yılda yaklaşık 10 bin km yapmışım. Önceki aracım polo'da 15 bin'de (yaklaşık 18-20 ayda) bir bakım yaptırıyordum. 13 yıl sorunsuz kullandım.
    Aracımı kış mevsiminde çok az kullanıyorum. Periyodik bakım için kararsız kaldım, 3-4 ay sonra yaptırsam mı diye. Araç 30 binde.
    _____________________________
    Siyah akar Zonguldağın deresi; Yüz karası değil, kömür karası; Böyle kazanılır ekmek parası. -OrhanVeli-
  • Binbaşı
    1014 Mesaj

    Hocam benim araç 2016 şubat trafiğe çıkışlı. İlk iki yıl garantiden dolayı serviste bakım gördü geçen sene ise yağ, filtre vs sarf malzemeleri alıp ustada yaptırdım.
    Ama sizin fren hidroliği mesajınızı görünce vw sitesinden bakım aralıkları pfd indirdim. Orda da dediğiniz gibi trafiğe çıkışından itibaren 3 yıl daha sonra 2 yılda bir(ihtiyaç halinde daha erken) yazıyor.
    Benim 1.5-2 ay sonra tekrar bakım zamanı geliyor, 4yıl ve 48000 km. Sırf fren hidroliği için servise gitmek istemiyorum ama özelde de ne kadar yapabilirler kafam karıştı :/
    |
    |
    forzaGilles kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurs59

    Hocam benim araç 2016 şubat trafiğe çıkışlı. İlk iki yıl garantiden dolayı serviste bakım gördü geçen sene ise yağ, filtre vs sarf malzemeleri alıp ustada yaptırdım.
    Ama sizin fren hidroliği mesajınızı görünce vw sitesinden bakım aralıkları pfd indirdim. Orda da dediğiniz gibi trafiğe çıkışından itibaren 3 yıl daha sonra 2 yılda bir(ihtiyaç halinde daha erken) yazıyor.
    Benim 1.5-2 ay sonra tekrar bakım zamanı geliyor, 4yıl ve 48000 km. Sırf fren hidroliği için servise gitmek istemiyorum ama özelde de ne kadar yapabilirler kafam karıştı :/

    Alıntıları Göster
    Hocam bizim araçların fren hidroliği piyasada satılan standart dot4 yağlardan farklı., şayet dışarda yaptırırsanız VW501.14 onaylı fren hidroliği bulmanız gerekir fakat bulmak çok zor., dışarda standart bir dot4 hidroliğin litresi 40-50 lira araç 1,5lt. hidrolik alıyor., 70 lira eder., ustaya 50-60 lira işçilik verseniz 120-130 liraya mal olur (standart hidrolikten bahsediyorum)., Serviste bu işlemi 160tl.ye yaptırdım(işçilik dahil).,



    Sizin araç 2016 şubat trafiğe çıkışlı olduğu için şubat ayında 4.cü yaşını dolduracak ve şuan VW’de 4 yaş ve üstü araçlarda yedek parçada, işçilikte ve bakımlarda %25 zubizu indirimi mevcut., Yani bu işlem size 140 liraya gibi bir rakama gelecek., dışarısı ile servis arasında 10-20 lira fark oluyor., dışarda yaptırmaya değmez.!! VW501.14 onaylı hidrolik ben zamanında dışarda çok aramıştım bulamadım., Servisten almaya kalksamız onlara da 100 litrelik fıçılarda geliyor., Özetle serviste yaptırmanız en mantıklı çözümdür., Benim araç 4 yaşını doldurmadığı için zubizu indirimi %15 yaptılar., sizde %25 yapılacak.!! VW Zubizu kampanyası;https://binekarac.vw.com.tr/tr/kampanyalar/Zubizu-Servis-Kampanyasi.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forzaGilles -- 14 Ocak 2020; 15:1:15 >
    _____________________________




  • Binbaşı
    1014 Mesaj

    Detaylı cevap için teşekkürler hocam. Dediğiniz şartlarda fren hidroliği için dışarıda yaptırmak kesinlikle değmez tabi ki. Ama periyodik bakım serviste nerdeyse iki katı tutuyor. %25 indirimle bile 750 civarında çıkar diye tahmin ediyorum, dışarda aynı yağ ve filitrelerle 450 yi bulmaz sanırım. Servise gidip sadece fren hidroliği değiştirmek de garip kaçar diye düşünüyorum :)
    |
    |
    forzaGilles kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    9570 Mesaj

    Ne olursa ol,yine gel

    Servisin garibine kaçacagı birşey yok, sen istersin onlar yapar parasını alır bu yüzden bu konuda sıkıntı etme.



    Fren hidroliği çok basit bir işlem.

    Arac stop halinde bir kişi freni olabildiğince pompalar ve sonuna kadar basar şekilde bekler, aşagıdaki kişi hidrolik çıkışını gevşetir eski hidroliği boşaltır,

    Çıkışı kapatır



    Diger eleman hazneyi doldurur

    , tekrar aynı işlem yapılır, fren pompalanır

    Aşagıdaki boşaltır vs vs

    3 4 döngü şeklinde tekrarlanır



    Hidrolik çıkışı kabarçıksız seri şekilde sıvı geldiğinde işlem tamamlanır.



    Burda servise gitmeye gerek yok bana göre.

    Önemli olan fren pompalaması ve fren sonuna kadar tüm güc ile basılmalı

    Hidrolik çıkışından kabarçıksız sıvı gelene kadar gözle kontrol edip tapayı sıkmak.



    Hidrolik son kullanma veya üretim tarihi önemli



    Serviside yoklayın, dışarıyıda yoklayın hangisi işinize geliyorsa onu tercih edin.



    Bana kalırsa önemli olan agır bakım

    Triger vs serviste garantili şekilde yapılması daha mantıklı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    ozgurs59 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yarbay
    9570 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mllm

    İyi günler,
    Aracım 3 yılı yeni doldurdu. En son 2019 Ocak ayında garanti bitmeden bakım yaptırmıştım. 1 yılda yaklaşık 10 bin km yapmışım. Önceki aracım polo'da 15 bin'de (yaklaşık 18-20 ayda) bir bakım yaptırıyordum. 13 yıl sorunsuz kullandım.
    Aracımı kış mevsiminde çok az kullanıyorum. Periyodik bakım için kararsız kaldım, 3-4 ay sonra yaptırsam mı diye. Araç 30 binde.
    Bakım yaptırmak yaptırmamak sizin elinizde.

    Servise gitmeyi planlıyorsanız iyi niyetten mecbur gideceksiniz.



    İyi niyeti sallamam diyor ve servise gidecekseniz

    Veya dışarda yaptırcaksanız

    3-4 aydan birşey olmaz, motor en fazla yakıtı biraz fazla yakar

    Ortalamanız 7 diyse 7.2-7.3 yakar max en iyi ihtimalle aynı yakıtı yakar.



    3-4 ay görmezden gelecek birşey,



    Bunu 1 yıla dökersek yag özelliğini kaybeder, motor dogru düzgün yaglama yapmayabilir gerek blok içi gerekse tıkanmalara neden olabilir.



    Bütceniz ve mantıgınıZ nederse onu yapın.

    Dediğim gibi 3-4 aydan birşey olmaz km ye vurursak 5 bin km gider



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurs59

    Detaylı cevap için teşekkürler hocam. Dediğiniz şartlarda fren hidroliği için dışarıda yaptırmak kesinlikle değmez tabi ki. Ama periyodik bakım serviste nerdeyse iki katı tutuyor. %25 indirimle bile 750 civarında çıkar diye tahmin ediyorum, dışarda aynı yağ ve filitrelerle 450 yi bulmaz sanırım. Servise gidip sadece fren hidroliği değiştirmek de garip kaçar diye düşünüyorum :)

    Alıntıları Göster
    Yoo hemde hiç değil pek çok arkadaşımız f.hidroliği için böyle yapıyor., parasıyla değil mi neden tuhaf kaçsın.!! Bakımı dışarda yaptırın ama fren hidroliği için kesinlikle serviste yaptırmanızı öneririm..



    Bu arada bakım sizin hesabınızla serviste 750 tuttuğunu söylemişsiniz., Serviste motor yağı pahalı olduğundan dolayı dışarı ile fiyat farkı oluyor., Bazı arkadaşlarımız motor yağını kendi alıp servise faturaysıyla götürüyor., bu sayede bakım 200-250tl. daha uyguna geliyor.. bu sayede dışarı ile fiyat farkı pek kalmıyor.. müşterinin motor yağını kendi getirmesini 10 servisten 7-8’i kabul ediyor.. dışarda motor yağı 200-250 lira., serviste litresi 110 lira düşünün aradaki farkı.. TSI motor 4 litre alıyor., TDI motor 4,7 litre



    Son olarak 150 liralık bir işlem için tuhaf kaçar servise gidilir mi diye düşünmeyin., siz kendi alın terinizle kazandığınız parayla hizmet alacaksınız kimse size bişey demez/diyemez., servisler piyasalar allal bullak müşteri yok uyukluyorlar..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    239 Mesaj
    racım 2015 1.2 tsi manuel golf dün trafikte ışıklarda dururken start stop devreye girdi ve araç stop etti ve bir daha çalışmadı.bu zamana kadar akü bitme uyarısı vermedi hatta ekim ayında aracımı yıllık bakıma soktuğumda akünün durumu iyi demişlerdi.araç stop ettiğinde dörtlüleri yakacak yada bagajı açacak kadar dahi araçta elektrik yoktu.el freni çalışmıyordu.Hemen vw yol yardımı aradım 30-40 dk içinde bulunduğum yere gelip aküyü şarj edip start stobu kapalı bir şekilde aracı bir servise teslim etmem istendi. Bana en yakın olan uzay otoya gittim servis kapalı olduğundan aracı güvenliğe teslim ettim.ertesi gün aracı teslim aldım takılan akü ve ücreti şu şekide

    bir de akü bitince elektronik el freninin çalışmaması doğal mı yokuş yukarı bir yerde bu durumda kalsam ne yapmam gerekir?
    _____________________________




  • Binbaşı
    1925 Mesaj

    Teşekkürler cevap için.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    leon_312 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Siyah akar Zonguldağın deresi; Yüz karası değil, kömür karası; Böyle kazanılır ekmek parası. -OrhanVeli-
  • Binbaşı
    1014 Mesaj

    Sabah araca inince bakım kartına baktım geçen sene nisan başında girmiş, kilometre olarak da yaklaşık 3000 var. Dolayısıyla yine mart sonu nisan başı gibi götürürüm diye düşünüyorum.
    Dediğiniz gibi servisi arar fiyat alırım, yağı getirirsem ne kadar olur diye de sorarım. Aradaki farka göre ya bakım ve fren hidroliğini serviste yaptırırım ya da sadece fren hidroliğini. Aslında burda olay para da değil verilir sonuçta 800 de olsa 1000 de. Ama aynı işlem için keriz yerine koyup 1e2 almaları canımı sıkıyor.
    Aslında garip kaçar mı dan kastım gitmişken hepsini mi yaptırsam diye düşünmemdi. Yoksa bütün işlemler parası karşılığı yapılıyor sonuçta.
    İkinize de cevaplar için teşekkürler.
    |
    |
    Bahsedilenler: leon_312 , forzaGilles
    _____________________________
  • Yarbay
    9570 Mesaj

    Bu durumu yaşayan görmedim açıkcası bu yüzden herhangibir fikrim yok.

    Yalnız bu ihtimali düşünmüş olmaları lazım vw mühleri.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    zamir84 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zamir84

    racım 2015 1.2 tsi manuel golf dün trafikte ışıklarda dururken start stop devreye girdi ve araç stop etti ve bir daha çalışmadı.bu zamana kadar akü bitme uyarısı vermedi hatta ekim ayında aracımı yıllık bakıma soktuğumda akünün durumu iyi demişlerdi.araç stop ettiğinde dörtlüleri yakacak yada bagajı açacak kadar dahi araçta elektrik yoktu.el freni çalışmıyordu.Hemen vw yol yardımı aradım 30-40 dk içinde bulunduğum yere gelip aküyü şarj edip start stobu kapalı bir şekilde aracı bir servise teslim etmem istendi. Bana en yakın olan uzay otoya gittim servis kapalı olduğundan aracı güvenliğe teslim ettim.ertesi gün aracı teslim aldım takılan akü ve ücreti şu şekide

    bir de akü bitince elektronik el freninin çalışmaması doğal mı yokuş yukarı bir yerde bu durumda kalsam ne yapmam gerekir?
    Akünün eksl (-) kutup başına baktınız mı üretim tarihi neymiş.?
    _____________________________




  • Binbaşı
    1014 Mesaj

    Hocam birebir aynısı başıma geldi. Sizin akü kaç yıllık bilmiyorum ama benimki araba trafiğe çıktıktan iki buçuk sene sonraydı. Kocaeli'de sabah işe giderken e5 te sol şeritte ışıklarda durdum, start stop devreye girdi. Yeşil yanınca debriyaja basınca araçtaki tüm elektrik gitti. Ne dörtlü yakabilidim ne bagajı açabildim. Trafik polisi geldi arabanın içinde otururken napıyon hocam çeksene kenara diye söylendi bir de :)

    Neyse sonra aradım yol yardımı çekici geldi takviye ile çalıştı ve servise çektik. Garantisi bitmişti, akü değişti. Tam hatırlamıyorum ama 200-250 gibi ücrete çıkmıştım. Akü hatalı diye onun ücretini alamadılar sanırım.

    Benim anlamadığım araba sabah ilk marşta çalışıyor, ne akü zayıf uyarısı var ne başka bir şey. Bir anda yolun ortasında kalıyorsunuz.

    O günden beri arabaya biner binmez ilk iş start stop kapatıyorum. Belki tekrarlanmaz ama o riske girmek istemiyorum.

    Şimdi olsa belki merkeze mail atıp şikayet vs oluştururdum ama o zaman uğraşmadım.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    zamir84 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Teğmen
    239 Mesaj

    hocam baktım ama göremedim
    |
    |
    forzaGilles kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
HızlıCevap
Reklamlar
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
üniversite
Bey Azura
son dakika
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,250
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.