Şimdi Ara

VW GOLF 7 ANA KONU. Tüm Paylaşımlar buradan (2587. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
53.709
Cevap
458
Favori
3.637.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 25852586258725882589
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekpe_babam

    orayı biliyorum hocam aynen vw de ustalar ama ben avrupa yakasında olduğum için bana baya terste kalıyor.

    anahtarsız çalıştırma içinde bende olsam sıfır araç alırken ekletmek o kadar ücrete değecek bir özellik değil bence ama sonradan aldığım araçta olması da güzel olmadı desem yalan olur :)
    avrupa yakasında apo usta var, vural oto.
  • Arkadaşlar selamlar,

    Geçen gün bir arkadaşım: ''araçlarda belli KM'lere gelindiğinde iyi bir usta bulup turbo kontrolü yaptırmak turbonun ömrünü uzatıyormuş ve daha sağlıklı oluyormuş'' diye bir şey duymuş bir yakınından.

    Banada söyledi de bir araştırmak istedim, böyle bir şey gerekli mi diye, gerekliyse hangi usta ne yapıyor bu işlem için, hangi motora yapılması lazım özellikle, gibi bir sürü soru geliyor aklıma.=)

    Ağır bakım yapılacağı zaman turboyu da bir ustaya götürüp kontrol, bakım, temizlik neyse bilmiyorum detayını bir şeyler yapılmalı demişler arkadaşa.


    Sizin böyle bir şeyden haberiniz veya böyle bir şeyle tecrübeniz oldu mu acaba?
  • Bununla ilgili benimde bir bilgim yok, yalnız gecen gün otomobil genel sayfasında linea olması lazım, aracın hızlanmadıgına dair şikayette bulundugunu ve tüm kontrollerin yapıldıgı halde gereken arızanın giderilmediğini bahsetti.

    Bahsederken turbo hortumları, borularının kontrolü , turbo ölcümü felandan bahsetti. Bu bakınla alakalı degil olası ihtimallere karşı yogunlaşma.

    Biraz önce tekbir videoya baktım bunun için. Daha önceden sizlerle paylaştıgım bilgi veriliyor, aracı calıstırdıktan sonra 3 dakika beklenmeli kapattıktan sonra 3 dakika beklenmeli.
    Arac için düzenli standart bakım sözleri içeriyor.
    https://m.youtube.com/watch?v=m8om8UActK4

    Turbo basit bir mekanizma yalnız bununla birlikte hassas mekanizma.
    Aracı çalıştırırken stop ederken dikkat edildiği sürece her hangibir sıkıntı söz konusu degil.

    Bazı arkadaşlar yanlış anlayabilir devamlı aracı calıstırıp 3 dakika beklememeli. Yani motor soguk calıatırdınız 3-5 dakika bekleniz motor icerisinde yeterli basınç seviyesi oluştu
    Hareket ettiniz 2-3 km sonra stop ettiniz 1-2 dakika bekleniz basınç seviyesini normale gerirmek için.

    4-5 dakikalık iş sonrasında aracı hareket ettirceksiniz
    Burda beklemenize gerek yok zaten motor ısınmış ve yag seviyesi normal durumda direk hareket veya 15-30 saniye bekleyerek hareket edebilirsiniz.
    Dururkende her seferinde 1-2 dakika beklemeniz kafi basın seviyesi normale gelmesi için.

    Şunu sizlere net söylemeliyim ortalama turbonun ömrü 170 bin seviyelerinde, siz dikkat etmeden calıstırıp basınız gaza , durup saniyede stop ettiniz hadi bu etkenler ömrü 100 bine çekti diyelim.

    Sıfır alan birisi kendisine şunu yöneltmeli ben bu aracı 100 bine kadar kullancan mı veya 170 bin km.
    Cevabınız evetse 3 dakika beklemeye devam edin,
    Hayırsa 3 dakika beklemenize gerek yok.

    Yapacagınız bekleme işlemi parçanın ömrünü uzatıyor ama aracı satmayı planlarken bunun hiçbir önemi kalmıyor.
    Siz beklediğinizle kalıyorsunuz.

    Rolantinde ortalama 5 dakikada 100 milim yakıt harcıyor.
    Günde 5 kere kontak kapatsanız 500 milim eder
    Ayda 15 litre yakıt eder 6 liradan 90 tl eder.

    Hadi bunu yarıya indirelim ayda 45 tl bekleme parası eder
    Yılda 540 tl yapar.

    Yılda 15 bin km yapılsa 7 yılda 105 bin km der
    Yılda 540 tl dedik 7 yılda 3780 tl para eder.

    Yukarda belirttim en kötü turbo 100 bin yapsa diye
    Bir turbonun maliyeti 3700 tl birsey

    Yine dediğim gibi aracı 100 bin km fazlası kullanırım derseniz bekleyin 170 bin üstü götürüsü var

    Satarım derseniz 75 bin km olunca (5yıl) beklemenin cebe zarardan başka birseyi yok.

    Yinede ilk calıştırmada 1 dakika felan bekleyin , soguk motor kesinlikle devir sevmez, blokta catlama vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bagaj tabanında 1cm su birikmiş,daha önce böyle bir sorun yoktu,biraz araştırma yaptım havalandırma kanalları varmış stop lambalarının olduğu bölgede oradan su kaçağı olurmuş.
    Peki suyu boşaltmak için bir tapa filan varmı? Baktım da öyle bir yer göremedim,güneşli bir havada bakacağız artık kurutma havalandırma işlerine😞 Çok sorunlu bir marka bu vw

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N KUL kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle birisi su birikme işinin pimini çekti gelen gecen bu şikayetten yakınıyor.
    Cok iyimsersiniz tapa felan , vw bu durumu kabullenmiyor, çözümü var ama parayı bastırıp yaptırıyorsunuz. Bir arkadas 300 liraya yaptırmış ama bana kalırsa 50 tl bile cok, silikon veya bant bazında havalandırma menfez atrafına izole edip işi tamamlıyorlar.

    Su cıkarma olayı tamamen size kalmış durumda büyük su çeken bez yardımıyla suyu yok etceksiniz.
    Biran önce alın derim, pas tutmaya baslayabilir.

    Siz motor yag olayını ne yaptınız, ciddi bir sıkıntı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar
    Dün carviser arac tanıtımında amerika jettayı tanıtmışlar.
    Şaşırdıgım konu dsg yok 8 ileri torkkonvertörlü şanzımanla geldiğini belirtmiş.
    Bu ameriya özgümü yoksa volkswagen dsg olayını kaldırcakmı merak ediyorum.
    8 ileri olursa volkswagen ayagına sıkar gibi görünüyor tanıtan kişi tepkilerinin yavaş oldugunu söylüyor. Dsg işe kıyasla ama İzlerkem bile tepkisizliği anlaşılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N KUL kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Benimde başıma geldi ve tanıdık tavsiyesi üzerine gittiğim bir kaportacıda hallettim. Araç bir gün kaldı. Bütün bagaj döşemeleri söküldü.

    Benim şansıma buradaki muhabbetler üzerine stepneye baktım ve su oranı iyice artmadan götürdüm.

    Su miktarı arttıkça salınımdan dolayı su arka koltuklara hatta ön konsola kadar yayılabiliyormuş ve hem rezil bir durum hem de fahiş işçilik rakamları çıkartıyormuş.

    Zaten şu hali ile bile az bir rakam almıyorlar işçiliğinden ve zaman almasından dolayı. Fakat en kısa vadede çözüme ulaştırmak en iyisi olacaktır.

    Eğer İstanbul'da iseniz, PM atabilirsiniz detayları veririm.
  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Bu km durumları tamamen kullanıcıyla alakalı tabi, bizim araç 2013 sonu çıkışlı. Golf 1.6 TDI DSG

    Şuan 58 bin küsür. Resmen temiz yani neredeyse kokusu üstünde halen daha. =)

    Çok km yapmıyoruz biz ve temiz kullanıyoruz genelde ben kullanıyorum zaten ve bilinçli olduğumu düşünüyorum fakat arkadaşım öyle söyleyince ''sonradan sıkıntı çıkarma ihtimali oluşturmaktansa bir baktırsak mı acaba'' dedik.


    (İlk çalıştırmada kışın bir kaç dk yazın 1 dk kadar bekliyorum zaten fakat stop edeceğim zaman hiç beklemiyorum zaten sehir içi kullanım yaptığım için.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi high-fidelity -- 24 Şubat 2019; 15:36:15 >
  • high-fidelity kullanıcısına yanıt
    Turbo bana göre ya hep ya hiçi oynayan parça.
    Bozulmaya yakın maliyetten dolayı revizyon yaparlar ama dikiş tutmaz belirli süre idare eder, Bütcesi olan komple yenisiyle degiştir, risk almak istemeyen yenisiyle degiştirir.

    Bir parçalandın mı direk parçalar motor içinde.
    Yinede çalıştırırken kullanırken dikkat etmek gerekiyor.

    Masallah 6 yasında dizel için 60 bin km çok iyi.
    Ben neden olmayım ama dsg nin yagını degiştirin belirli aralıklarla.

    9–10 ay öncesinden 2. Elle bakınıyordum golf6 larada bakıyordum, birisi düzenli olarak bakımlarını servise yaptırmış ve fotograflamış açıklamayada belirtmemiş şudur budur diye
    6 ileri Islak kavrama olmasına ragmen her bakımda yagını degiştirmiş, çok şaşırmıştım.

    Sonrasında zf şanzıman ustasının videosunu izledim, her bakımda yagın degişimin iyi oldugunu söylüyordu.
    Bu usta öyle böyle degil bana güven verdi videosunda.
    Bula bilirsem eklerim

    https://m.youtube.com/watch?v=exfLaZH3CIk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leon_312 -- 24 Şubat 2019; 15:50:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Valla siz neden olacaksınız sanırım sadece. =)

    Neder derseniz; burada böyle konuşuyoruz vs, bazıları yağ için ömürlük diyor bazıları ise yok öyle bir şey kutusunda yazıyor tarihi vs,

    Sonuç olarak ben epey yere sordum, yetkili servis, özel servis, ve tanıdıklara vs, kimse anlamadı veya öyle bir şeye gerek yok dedi.

    Hani bilmiyorum yetkili serviste konusu dahi açılmıyor acaba sorun çıkarsın da tamire gelsinler para kazanalım diye mi bilmiyorum..


    Ben bilinçli kullanığımı düşünüyorum DSG'yi fakat yağ konusunda emin değilim halen.

    Araç konusunda pimpirikli biri olduğumdan en iyi yerlerde yazılım attırmayı bile hiç düşünmedim.



    NOT: En son araç 42 bin KM civarlarında mekatronik arızası vermişti. İyi niyetten hallolmuştu ve o zaman şanzıman yağı da değişmişti.

    O zamandan beri 20 bin olmadı mesela. (ve mekatronikten mi bilmiyorum, değiştiğinden beri kavrama titremesi vs neredeyse sıfır.) Henüz kavrama da değişmedi.

    Gerçi ben pek trafiğe girmiyorum ve dikkatli kullanıyorum. Ondan da olabilir.




    Şanızaman yağı konusunda:


    Ne kadar zamanda bir değiştirmek lazım acaba?

    Değiştirirken düzgün yapmazlarsa bu işi sonuç ne olur vs gibi sorular geliyor aklıma..




  • Normal manuel şanzımanda net bir bilgi yok açıkcası, Allah ne verdiyse diyen var, kimiside yag tarihinden kaynaklı degişim söz konusu oldugunu belirtiyor.
    otomatikte hiç bilgi yok. Paylaştıgım video gibi usta her yıl demiş.
    Mekatronik parçasının çalışma durumu bilmiyorum,degişince yag degişiyormu bir bilgiye sahip degilim.

    Dediğim gibi 2. El golf6 da her bakımda yag degişimi olunca arayısa girdim o ustanın videosu samimi güvenilir geldi.

    2014-15 model kullanıpta degiştiren duymadım.

    Yagı düzgün ekleyemezlerse direk şanzımanı ele verirler.
    1.7 -2 litreymiş kuru şanzımanın yagı.

    Bakalım ilerleyen zamanda ortaya çıkar yada audiyi arastırıp bilgi edinmek isteyen sonucu elde edecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    Aynen öyle birisi su birikme işinin pimini çekti gelen gecen bu şikayetten yakınıyor.
    Cok iyimsersiniz tapa felan , vw bu durumu kabullenmiyor, çözümü var ama parayı bastırıp yaptırıyorsunuz. Bir arkadas 300 liraya yaptırmış ama bana kalırsa 50 tl bile cok, silikon veya bant bazında havalandırma menfez atrafına izole edip işi tamamlıyorlar.

    Su cıkarma olayı tamamen size kalmış durumda büyük su çeken bez yardımıyla suyu yok etceksiniz.
    Biran önce alın derim, pas tutmaya baslayabilir.

    Siz motor yag olayını ne yaptınız, ciddi bir sıkıntı.
    Hocam Şimdi bagaj zeminindeki halı gibi olan kaplamayı söktüm,suyu kuruttum,kaplamayı balkona koydum güneşli bir havada sökerim arka tertibatı,bagaj harici ıslanan yer yok,bagajda plastik havuz var,o bölümde bulunan yastık ıslanmıştı acaba bagaj tam kapanmadı da yapmur mu aldı oralardan pek bir anlam veremedim. Yarın yine kontrol ederim su birikintisi varmı diye. Motor yağına ilave edip yola devam ediyorum şimdilik. Su birikirse yürümez enazından keçe gibi olan kaplamayı aldım,sadece yedek lastik var o bölümde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • high-fidelity kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam,Yarın tekrar kontrol edeceğim su gelmiş mi diye,kendim halledemezsem haberleşiriz,dükkan adresini alırım sizden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N KUL kullanıcısına yanıt
    Anladım, stepne nin orda su brikintisi var, ayriyetten bagaj havuzun üstündede var diyorsunuz.
    Stepnenin geldiği yer belli, havuzun üstünde olan dediğiniz gibi bagaj kapagından almıştır ama golfde kapılar oturmadıgında kilitlenmeme özelliği yok mu , Kilitliyorsun hemen ardından açılıyor.

    Fitiller zayıflamış olabilir, su kanalı tıkanmış olabilir, tavanda leke varsa anten kısmı olabilir. Veya siz farkında olmadan su dökülmüş olabilir.

    Hocam tüm aksilikler etrafınızda dönüyor, çözümlenebilir sıkıntılar. Bunlar sizi markadan sogutmasın.
    Tüm markada olan birşey.

    Birisi nissanQq almış su fazla geldiğinden tahliye edememiş icerden su alması normalmiş :)

    https://m.youtube.com/watch?v=bUlcOxfZRHA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nuisance kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • N KUL kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    Tamamdır.
  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Valla bilemiyorum, henüz öyle bir işe girmeye cesaretim yok açıkçası zaten arabanın KM'si az.

    Ama turbo için araştırmaya devam edeceğim.


    ------------------------------------------------------------------------------


    Onun dışında siz sürekli 2014-2015 üstü modelleri tavsiye ediyorsunuz fakat benim servisten öğrendiğim kadarıyla 2013 sonu yani bizim araç da dahil olmak üzere şanzımanda sentetik yağa geçildiğinden sorunlar daha aza indirilmiş. Yani 2013 sonu ve üstü modeller daha sorunsuz demişlerdi bana. Ben özellikle sormuştum fakat, beni buldu bu sorun. =)


    Tamamiyle şans işi, umarım tekrar yaşamam.

    Bir sürü A3 var yeni model, her taraf mekatronik şikayetleri ile dolu.

    O yüzden yeni modellerde de epey sıkıntı çıkabiliyor.


    --------------------------------------------------------------------------------


    Bizden önceki sahibinin hor kullanmasından mı yoksa eceli mi geldi mekatroniğin bilemiyorum. =)




  • arkadaslar ankara da gizli özellik açan açtıran kendisi açmayı bılen var mı ? 2017 model 1.0 tsi comfortline var. ufak tefek bısıler yaptırmak ıstıyorum
  • Merhabalar. Bir sorum olacaktı. 2015 model Golf 1.6tdi comfortline otomatik vites beyaz; hasarı, kaza kaydı yok ve daha 20 bin kilometredeki bu aracın ederi ne kadar olmalı sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Celaleddin Rooney kullanıcısına yanıt
    Daha yeni bir arkadas ile piyasa yokladım.
    1.4 higline dsg 2016 model en baba piyasası 125 bin civarı

    Siz extra dizel motordan söz ediyorsunuz o yıllarda 1.4 1.6 farkı 11 bin seviyelerindeydi

    125 binden 9 bin dsg farkı 6 bin donanım farkı düşelim
    110 bin tl yapar

    Dizel farkını koyalım 121.000 tl yapar
    Model farkı 6 bin düşersek
    115 bin tl 2015 dizel comf donanımlı 20 bin kmde ki aracın fiyatı

    115 bin tl net fiyat degil şuanki internet piyasasını baz aldıgımda ortaya çıkan ORTALAMA fiyat bu.

    Gel görelim ki bahsettiğiniz arac sahibinden de en iyi araba 2300 km de 110 bin tl

    38 bin kmde cam tavanlı araca 113.500 yazmış 4 bin cam tavan düş 109,500 yapar

    Bakın benim baz aldıgım benZinli aractan cıkan sonuc 115 bin tl
    Model farkına 6 bin dedim ama 2016 modellere saglam zam kur etkisi mevcut.

    2016 model sattıgı arabadan atıyorum 10 bin kaar yapıyorsa
    2015 model 20 binlere uzanıyor kaarı

    Golf piyasası dalgalıydı şimdi komple dalgalı millet nasıl fiyat biçecegini nasıl alacagını bilemiyor.

    2300 kmlik tungten gri varken 110 bine ki halen satılmıyor
    Digerlerin şansı yok

    Bahsettiğiniz arabalara yakın kilometrece 97-105 bin aralıgında. Bu arabalarda halen satlık

    Hocam görüldüğü üzere piyasa bitik gözüne kestirdiğin arabayı takip et fiyatı düştün mü biraz pazarlıkla işi noktalarsın
    Alıcıysan 96 binlira oluru var metalik renk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leon_312 -- 25 Şubat 2019; 13:56:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 25852586258725882589
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.