Şimdi Ara

VW CC yakıt tüketimi testim (şehir dışı)(Yeni değer: 3.8lt/100km)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
2.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • A3'te iken de yaptığım şehir dışı tüketim testlerine yeni aracım VW CC'de zamanımın bol() acelemin hiç olmadığı bir zamanda bir test yaparak devam etmek istedim arkadaşlar.

    Araç: 2013 VW CC 16.000km 1.4 TSI 160PS
    Güzergah: Şarkışla (1240m) > SİVAS (1285m)

    Motor tamamen soğuk iken yola koyuldum.Hedefim 5 litrenin altını görmekti.Güzergah; Türkiye'de yapımı çoğu yerde standart olarak devam eden çift yönlü kaymak asfalt yol.İlçe içinden çıkarken 4-5kmlik yüzeyi bozuk ortalama 40km/saat hızla geçtiğimiz bir yol var.

    Sürerken dikkat ettiğim hususlar ve bazı notlar:
    1)Ani hızlanma hiç bir şekilde yapmadım.
    2)Frene neredeyse hiç basmadım.
    3)Düz yolda hızım 80-95 km/saat arası idi.
    4)Yokuş aşağı elbette boşa attım ve düzlüğe çıkıldığında hızın 60km/saat hıza kadar düşmesine izin verdim.
    5)Rüzgar yolun ilk kısmında hafifi Sivas'a doğru orta şiddette idi.
    6)Işığa trafiğe vb hiç bir engel ile karşılaşmadım.Sollamalarımı ona göre ayarladım.
    7)Ölçüm yol bilgisayarına dayanmakta.Haliyle 70 litrelik depoyu doldurmak suretiyle yakıt ölçmek biraz zor olurdu.

    Yakaladığım değer 4.6 litre / 100 km.Aracın fabrika verisi 5.3 litre.Yine yol bilgisayarına göre konuşursam ortalama 100km gibi bir hızla frene basmadan gidildiğinde bu veriyi zaten çok rahat yakalıyor.Bazılarınız tabi fabrika verisinden nasıl daha az yakarsınız diyecektir haklı olarak.Net açıklamasını ben de bilmiyorum ama tahminen konuşursam fabrika verisi ölçümleri düz yolda 90km/saat hız ile ölçülüyor ancak benim hızım çoğu kez daha düşüktü.Bu da yol ve hava sürtünmesinden daha az etkilenmeme sebep olmuş olabilir.

    Bunu paylaşmaktaki esas amacım hangi araç olursa olsun gereksiz hızlanma ve frenden kaçınır isek trafiği ön görerek hareketlerimizi ona göre düzenler isek araçlarımız da bunu karşılıksız bırakmayacaktır.

    Sanırım bir Peugeot 301 HDI 'ı aynı şartlarda kullansaydım 3 litrenin altını görebilirdik diye düşünüyorum.

    Fotoğraflar..

     VW CC yakıt tüketimi testim (şehir dışı)(Yeni değer: 3.8lt/100km)
     VW CC yakıt tüketimi testim (şehir dışı)(Yeni değer: 3.8lt/100km)
     VW CC yakıt tüketimi testim (şehir dışı)(Yeni değer: 3.8lt/100km)
     VW CC yakıt tüketimi testim (şehir dışı)(Yeni değer: 3.8lt/100km)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecay -- 6 Nisan 2014; 13:49:00 >







  • Değerler gerçekten başarılı, emeğinize sağlık.
    Zaten altımızda yeni model araçlar varken ayağımıza bir hakim olabilsek, bu değerler hayal olmuyor.
    Hoş, araçlar da az yakıyor aslında ama benzin pahalı maalesef.
  • değerler gerçekten iyi ama dediğiniz gibi bir 301 HDİ ile 3 litrenin altında yakabilirsiniz düz yolda 90 km sabit hızda anlık yakıt tüketimi 2.3 litreye kadar düşüyo nasıl bir motorsa bu HDİ yakmıyo. Ama CC de o ağırlığa göre ve bir benzinli olarak az yakmış.
  • Uğraşınız ve bilgilendirme için teşekkürler. Çok güzel değerler.

    Türk Milleti olarak çabuk gaza geldiğimiz için çoğu zaman trafikte ani hızlanma, frenleme vs gibi hareketlere çok sık başvurduğumuz için tüketimlerimiz biraz fazla oluyor.
  • Işte tuketim değeri böyle verilir ,herkesin de bu şekil tüm şartları anlatması lazım.
    Fabrika verisini gelince o sifirdan başlayıp 120 km hiza kadar değişken hızlarda, yarısı sabit hızla kullanılarak elde ediliyor. O yüzden 80 90 km sabit hızla fabrika verisi hatta biraz aşağısı yakalanabilir.
    Benim dikkatimi çeken en önemli yol faktörü asfalt yapısı, dişli asfalt tuketimi acayip arttiriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık hocam , yakıt fiyatları sayesinde dünyada en çok yakıt tüketimi testi yapan ülke olacağız yakında

    Ama sakın vw duymasın diyorum , aracın fabrika verilerinde değişikliğe gidebilir
  • ortalama hız 71 km

    sürüş süresi 1 saat 6 dak.


    insan sıkıntıdan patlar be hocam
  • Yakıt tüketimini düşürmek için sürüş zevki falan kalmıyor ben de 4.1 litre /100 km yakalyıncaya kadar göbeğim çatladı.
  • Değerleriniz çok güzel.160 hp'lik bir araç için gayet iyi sonuçta TSI motor.Fakat 4.maddeye takıldım açıkçası neden boşa attınız ? Aracınız otomatik vites.Bildiğim kadarıyla boşa atmak araca zarar vermektedir.Ayrıca boşa atmasaydınız 0.0 lt yakıyordu zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguropc

    Değerleriniz çok güzel.160 hp'lik bir araç için gayet iyi sonuçta TSI motor.Fakat 4.maddeye takıldım açıkçası neden boşa attınız ? Aracınız otomatik vites.Bildiğim kadarıyla boşa atmak araca zarar vermektedir.Ayrıca boşa atmasaydınız 0.0 lt yakıyordu zaten.

    Yokuş aşağı aracı boşa atmanın turbo ya zarar verdiğini duymuştum haklısınız boşa atmak doğru değil.
  • Güzel devam et sağırlaştır motoru az yakçam diye, bunlar devirli kullanılması gereken arabalar
  • Bu kadar zorlamaya aynı aracın dizeli 3 lt yakardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir kez test yaptık diye arabaya sürekli böyle kullanmıyoruz sonuçta arkadaşlar.Dönüşte 140-145 bandında ortalama hızım 129 km/saat tüketim 6.6 litre idi.

    @umutsirvan ; benzer görüşü ilk mesajımda belirttim zaten.

    @M E C A Z ; devirli kullanılması diye bir şey söz konusu değil.Öyle olsa DSG programlanması 2bin devirde vites atacak gibi olmazdı.Zaten turbonun amacı düşük devirde yüksek tork ve güç sunarak esnekliği,sessizliği ve düşük yakıt tüketimini bir arada sunmaktır.

    @uguropc ;sonuçta bu bir test her zaman bu şekilde sürdüğümüz anlamına gelmez ama yine de verimli olacak bir yokuşu es geçmem.Hiç bir zaman gereksiz yere frene basmam ya da gereksiz frene basmak zorunda kalacak duruma kendimi sokmam.

    @unknownlover ; tam tersi bence daha zevkli.Zaten her yer radar olduğundan 110'a sabitleyip gitmekten çok daha eğlenceli diyebilirim.

    Ve "emeğine sağlık" diyen forumdaşlara ayrıca teşekkür ederim.




  • teşekkürler bilgiler için.
  • arabaların çok yaktığı felan yok aslında, bezin fiyatı çok fahişş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JonnyCaqe

    arabaların çok yaktığı felan yok aslında, bezin fiyatı çok fahişş

    +1
  • İyi yakıyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    ortalama hız 71 km

    sürüş süresi 1 saat 6 dak.


    insan sıkıntıdan patlar be hocam

    CC olsa bende aynı ortalama yaparım hocam... Zevkli araç vesselam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    A3'te iken de yaptığım şehir dışı tüketim testlerine yeni aracım VW CC'de zamanımın bol() acelemin hiç olmadığı bir zamanda bir test yaparak devam etmek istedim arkadaşlar.



    sakın aracı seyir halinde hele yokuş aşağı boşa atayım demeyin. DSG ye zarar verirsiniz. Bunun için MFU da "serbest sürüş" modu var onu aktif edin gazdan ayağınızı çekince rölantiye düşer motor, aracın eğimine göre bu durumu kendisi ayarlar. siz hiçbirşeye karışmayın.
  • Ben de katılıyorum dediklerinize. Defansif kullanınca yani ani hızlanmalardan ve frenlemelerden kacınınca benzinli araclar gercekten de az yakabiliyor. Ben de kendi aracımla sizin gibi dikkatli sürdüğümde 5lt/100km cıkarabiliyorum. Ortalama hızım 100 civarı cıkıyor genellikle.

    Sizin gibi sehirlerarası yollarda ortalama hızımı 80e falan indirirsem 4lt/100km ye bayağı yaklaşırım diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.