Şimdi Ara

VW 1.6 TSİ niye üretmiyor?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
5.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.4TSİ ,1.8TSİ VWnin bünyesinde olan motorlar.Bunlar kullanıyor hatta yakın bir zamanda 1.2TSİ da aralarına katılıcak.Fakat merak ettiğim neden VW 1.6TSİ üretmiyor.
    1.4TSİ dan sadece TURBO takarak 122bg
    1.4TSİ a TURBO+KOMPRESÖR takarak 140bg
    1.4TSİ yazılımı günceliyere 170bg
    GÜÇ üretebiliyor.1.4 bir motora sadece TAKARAk(80bg olur) %50 güç artışı olduğuna göre 80+40=120bg +birde KOMPRESÖR ekleyince %20-25 güç artışı olucak 140bg e ulaşıyor.
    Direk 1.6 bir motora 100bg genelde TURBO (100+50) takarak 150bg bir güç artışı olacaktır ve kompresöre bile gerek kalmıyacaktır. VW mühendisleri elbet bizden fazla düşünüyor orası kesin ama böyle bir motor ihtiyacı ülkemiz araçları için iyi olurdu diye düşünüyorum.Zaten 1.4 de 1.6da aynı vergi dilimi içinde.1.6 TSİ alıp daha az motoru sıkıştırıp daha uzun ömürlü bir motor sağlanmazmıydı? Hem kompresörlü 1.4TSİların aşırı yakıt tüketiğini söylüyorlar demekki sadece TURBOda yeterli olabiliyor.Yani 1.4 den 170bg çıkarmak sizce o motorun ömründen yemezmi?







  • kompresörlü motor bence turboluya göre daha ekonomiktir. kompresör çünkü düşük devirlerde daha efektif çalışmakta.
    artık 170hplik bir motor yok
    ayrıca 140lıkla 170 lik arasındaki tek fark yazılım değildir. 140lıklar belki yazılımla 170hp hatta daha güçlü hale getirilebilir ama kesin standart 170liklerde motor aksamı artan basınca ve diğer değişkenlere daha dayanıklı hale getirilmiştir.
  • emin ol aynı motor ...zerre kadar şüphen olmasın ...
    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    kompresörlü motor bence turboluya göre daha ekonomiktir. kompresör çünkü düşük devirlerde daha efektif çalışmakta.
    artık 170hplik bir motor yok
    ayrıca 140lıkla 170 lik arasındaki tek fark yazılım değildir. 140lıklar belki yazılımla 170hp hatta daha güçlü hale getirilebilir ama kesin standart 170liklerde motor aksamı artan basınca ve diğer değişkenlere daha dayanıklı hale getirilmiştir.
  • motor yedek parça seri numaralarını karşılaştırmak lazım bence. tamı tamına aynı mı değilmi. hoş artık 170lik bir motor yok 140lıkta kalktı. 160hp üreten bir kardeşleri geldi. bence hala aynı motor değildir aynı hacimden değiş,k çıkışlar veren motorlar çok 1.3 cdti/mutijet 1.6 hdi/tdci 2.0 tdi. bunlar sadece yazılım marifeti ile değil değişken geometrili turbo ünitesi yardımıyla elde edilen güç kazanımları
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    kompresörlü motor bence turboluya göre daha ekonomiktir. kompresör çünkü düşük devirlerde daha efektif çalışmakta.
    artık 170hplik bir motor yok
    ayrıca 140lıkla 170 lik arasındaki tek fark yazılım değildir. 140lıklar belki yazılımla 170hp hatta daha güçlü hale getirilebilir ama kesin standart 170liklerde motor aksamı artan basınca ve diğer değişkenlere daha dayanıklı hale getirilmiştir.

    170lik motor yok demişsiniz fakat alın size VW kendi resmi sitesinden var olduğuna kanıt.Yeni jenerasyon golf GT ler 160bg olacak diye söyleniyor GOLF GTİ ın satışları baltalamasın diye golf GT


     VW 1.6 TSİ niye üretmiyor?


     VW 1.6 TSİ niye üretmiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdor -- 17 Ağustos 2008; 19:02:30 >




  • sen tr fiyat listesine bakma istersen almanya vw sitesine bi göz at. 2009 model olarak 170lik motor alınamamakta. hoş orda 2009 olarak golf5te alınamamakta şu anda.

    quote:

    Orjinalden alıntı: erdor

    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    kompresörlü motor bence turboluya göre daha ekonomiktir. kompresör çünkü düşük devirlerde daha efektif çalışmakta.
    artık 170hplik bir motor yok
    ayrıca 140lıkla 170 lik arasındaki tek fark yazılım değildir. 140lıklar belki yazılımla 170hp hatta daha güçlü hale getirilebilir ama kesin standart 170liklerde motor aksamı artan basınca ve diğer değişkenlere daha dayanıklı hale getirilmiştir.

    170lik motor yok demişsiniz fakat alın size VW kendi resmi sitesinden var olduğuna kanıt.Yeni jenerasyon golf GT ler 160bg olacak diye söyleniyor GOLF GTİ ın satışları baltalamasın diye golf GT


     VW 1.6 TSİ niye üretmiyor?


     VW 1.6 TSİ niye üretmiyor?





  • Ayrıca AUDİ A4 ün 1.8T motorunun ya 120 yada 160bg olanını satışda.Bu iki aynı motorun ne gibi farklılıkları var acaba?TORKlarımı değişik BGleri zaten farklı.Yani madem 160bg veya 120bg alıcaklar neden 1.4TSİ koymuyorlar bu araçlara? 1.4TSİ 122,140,170bg güçde motorları var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 1.2 tsi mi tdi mi diyenlere..
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1500 rpm'den itibaren (en azindan yazilan, soylenen bu) 210 Nm tork ureten bir turbolu motor icin, dusuk devirlerde turbonun "ineffective" calistigini soyleyemeyiz bence. Olayi a$iri basitle$tirecek olursak:

    Kompresor beygir gucunu arttiriyor, bu da benzin sarfiyatini arttiriyor. Dolayisiyla turbo+kompresorlu TSI, sadece turbolu TSI'dan daha cok yakit harciyor. Yanlisim varsa duzeltin lutfen Arkadaslar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK
    kompresörlü motor bence turboluya göre daha ekonomiktir. kompresör çünkü düşük devirlerde daha efektif çalışmakta.
    artık 170hplik bir motor yok ayrıca 140lıkla 170 lik arasındaki tek fark yazılım değildir. 140lıklar belki yazılımla 170hp hatta daha güçlü hale getirilebilir ama kesin standart 170liklerde motor aksamı artan basınca ve diğer değişkenlere daha dayanıklı hale getirilmiştir.




  • Valla onu bunu bilmemde, tek bildiğim vw in otomotiv dünyasında çığır açtığı. Bence 2 seneye kalmaz diğer markalarda bu motoru ve türevlerini kullanarak piyasaya sürerler. VW niye 1.6 tsi çıkarmadığı konusuna gelince, e onu da çıkarsaydı rakipler nerden ekmek yiyecekti:)) bence onuda başka markalar yapar.
  • Sorunun cevabı "DOWNSIZING" (KÜÇÜLTME) olup yabancı forumlar incelendiğinde DOWNSIZING ve TSI motorlarının yan yana ve bire bir anıldığı görülecektir. Silindir ne kadar küçülürse o kadar az hava/yakıt ile doldurulması gerekmektedir. Turbo da kullanıldığında silindirin içine basınçla çok daha hızlı ve kısa sürede hava/yakıt doldurulmakta, VOLKSWAGEN tarafından benzinli motorun geleceği bu teknolojide görülmektedir.

    VOLKSWAGEN'in 1.6 TSI motor üretmemesinin sebebi buna ihtiyacının olmamasıdır. 1.6 litre biz Türk vatandaşları için çok önemlidir çünkü aşağısı % 37 ve yukarısı % 60 ÖTV demek ancak VOLKSWAGEN'in anavatanı Almanya'da ÖTV olmadığından, sadece % 19 KDV olduğundan motorlar ihtiyaç duyulan güce göre seçilmektedir. Sırf Türkiye'de yılda 5.000 veya 10.000 adet 1.6 TSI satmak için VOLKSWAGEN mühendisleri kalemlerini bile oynatmazlar.

    Soru: 100 HP motor istiyorum. Cevap 1.6 MPI al.
    Soru: 100 HP motor istiyorum. Cevap 1.9 TDI al.
    Soru: 120 HP motor istiyorum. Cevap 1.4 TSI al.
    Soru: 140 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TDI al.
    Soru: 160 HP motor istiyorum. Cevap 1.8 TSI al.
    Soru: 170 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TDI al.
    Soru: 200 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TSI al.
    Soru: 250 HP motor istiyorum. Cevap 3.2 FSI al.
    Soru: 280 HP motor istiyorum. Cevap 3.6 FSI al.
    Soru: 300 HP motor istiyorum. Cevap 3.6 FSI al.

    Görüldüğü gibi bu listede 1.6 TSI motor için yer yoktur. VOLKSWAGEN ve Almanya, Almanya bizim ÖTV'mizden hiç çekinmemekte, dikkate almamaktadır. 1.6 TSI tamamen bizim duygusal ve başka hiçbir dünya dilinde olmayan "KEŞKE" sözcüğünün karşılığını aramaktan kaynaklanmaktadır.

    1.6 TSI diye bir motor çıkmayacak, 1.2 TSI ve 1.6 TDI de tekonoljik gelişme nedeni ile çıkacaktır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Aman Wehrmacht SS Casta dostum, zaten imzana Wehrmacht falan yazmissin, VW fanatikliginden uyari cezasi alirsin, dikkat diyeyim. Fiat'in çikardigi ve de Linea'lara büyük bir gururla taktigi Multijet motorlar TSI mantigiyla çalisiyorlar bile...

    1.6 TSI benim de içimde hep bir g↕nül yarasi olarak kaldi. 1.6 TSI'in muadilini OPEL / VAUXHALL bu senenin sonuda TR'ye gelecek olan ve 13 yillik Vectra'nin yerini almasi beklenen INSIGNIA modellerine takacak. Ama GM Türkiye, 1.6 turbo benzin motorlu Insignia'yi TR'ye ne zaman getirir bilinmez.

    Gerçi Opel, 11 yil evvelki ilk araba alma maceramdan beri benim soguk baktigim bir markadir (Yeni Corsa istisna...) Ama eminim ki 1.6 turbo benzinli Insignia, bencileyin benzinli motor almak isteyip de D segmentinden bir araba seçmeyi dusunenlerin gözdesi olacaktir. Bu durumda VW'yi D segmentinde Common-Rail teknolojili 1.6 TDI kurtarabilir ancak. 1.4 TSI'lar Dogu$'un elinde kalir gibime geliyor 1.6 turbo benzinli Insignia'nin 2. senesinden itibaren...

    quote:

    Orjinalden alıntı: sscasta
    Valla onu bunu bilmemde, tek bildiğim vw in otomotiv dünyasında çığır açtığı. Bence 2 seneye kalmaz diğer markalarda bu motoru ve türevlerini kullanarak piyasaya sürerler. VW niye 1.6 tsi çıkarmadığı konusuna gelince, e onu da çıkarsaydı rakipler nerden ekmek yiyecekti:)) bence onuda başka markalar yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LagrangePasha -- 18 Ağustos 2008; 0:36:37 >




  • Birisi WEHRMACHT mı dedi...?

    SLAYTANIC WEHRMACHT = Slayer grubunun fan grubu.

    GESTAPO (Geheime Staats Polizei), SS, SA, OKW (Ober Kommandantur der Wehrmacht), RSHA (Reicht Sicherheits Haupt Amt)...

    Söylemesi ayıp ama 2. Dünya Savaşı ve NAZİ Almanyası hakkında da geniş araştırmalarım mevcuttur. Bilhassa BLOND BUTCHER Reinhard Heydrich ile ilgili!

    Ama konumuzla ilgisi yok tabi fakat halikaten neden burada WEHRMACHT adı geçti ki?
  • kesinlikle katılıyorum... Almanların en önemli amacı egsoz emisyon değerleri. Avrupa'da bu konu vergilerden daha önemli. Daha küçük motor daha az yakar, daha az yakan motor daha az zararlı gaz üretir. Ama bir yandan da performanstan ödün vermemek gerek. İşte bunun sonucudur TSI. Zaten ödül almasının nedenlerinden biri de bu.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sorunun cevabı "DOWNSIZING" (KÜÇÜLTME) olup yabancı forumlar incelendiğinde DOWNSIZING ve TSI motorlarının yan yana ve bire bir anıldığı görülecektir. Silindir ne kadar küçülürse o kadar az hava/yakıt ile doldurulması gerekmektedir. Turbo da kullanıldığında silindirin içine basınçla çok daha hızlı ve kısa sürede hava/yakıt doldurulmakta, VOLKSWAGEN tarafından benzinli motorun geleceği bu teknolojide görülmektedir.

    VOLKSWAGEN'in 1.6 TSI motor üretmemesinin sebebi buna ihtiyacının olmamasıdır. 1.6 litre biz Türk vatandaşları için çok önemlidir çünkü aşağısı % 37 ve yukarısı % 60 ÖTV demek ancak VOLKSWAGEN'in anavatanı Almanya'da ÖTV olmadığından, sadece % 19 KDV olduğundan motorlar ihtiyaç duyulan güce göre seçilmektedir. Sırf Türkiye'de yılda 5.000 veya 10.000 adet 1.6 TSI satmak için VOLKSWAGEN mühendisleri kalemlerini bile oynatmazlar.

    Soru: 100 HP motor istiyorum. Cevap 1.6 MPI al.
    Soru: 100 HP motor istiyorum. Cevap 1.9 TDI al.
    Soru: 120 HP motor istiyorum. Cevap 1.4 TSI al.
    Soru: 140 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TDI al.
    Soru: 160 HP motor istiyorum. Cevap 1.8 TSI al.
    Soru: 170 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TDI al.
    Soru: 200 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TSI al.
    Soru: 250 HP motor istiyorum. Cevap 3.2 FSI al.
    Soru: 280 HP motor istiyorum. Cevap 3.6 FSI al.
    Soru: 300 HP motor istiyorum. Cevap 3.6 FSI al.

    Görüldüğü gibi bu listede 1.6 TSI motor için yer yoktur. VOLKSWAGEN ve Almanya, Almanya bizim ÖTV'mizden hiç çekinmemekte, dikkate almamaktadır. 1.6 TSI tamamen bizim duygusal ve başka hiçbir dünya dilinde olmayan "KEŞKE" sözcüğünün karşılığını aramaktan kaynaklanmaktadır.

    1.6 TSI diye bir motor çıkmayacak, 1.2 TSI ve 1.6 TDI de tekonoljik gelişme nedeni ile çıkacaktır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Taner Ustam, senle ben karsilikli otursak herhalde 3 gün 3 gece boyunca konu$acak konu buluruz. Yalniz bu sürenin sonund dehidrasyondan dolayi a$iri kilo mu kaybederiz (Bkz. a$agidaki resim), yoksa göbek çevrelerimizi mi yari$tiririz (Elipsin çevre formuülü neydi?) onu tahmin etmek zor...

    Almanya'dan jelatinli 0 km WWII kitaplarini kiloyla alan Lagrange Çavu$

     VW 1.6 TSİ niye üretmiyor?


    ps: SAP'çilar, lütfen alinip gücenmeyiniz

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Birisi WEHRMACHT mı dedi...?
    SLAYTANIC WEHRMACHT = Slayer grubunun fan grubu.
    GESTAPO (Geheime Staats Polizei), SS, SA, OKW (Ober Kommandantur der Wehrmacht), RSHA (Reicht Sicherheits Haupt Amt)...
    Söylemesi ayıp ama 2. Dünya Savaşı ve NAZİ Almanyası hakkında da geniş araştırmalarım mevcuttur. Bilhassa BLOND BUTCHER Reinhard Heydrich ile ilgili! Ama konumuzla ilgisi yok tabi fakat halikaten neden burada WEHRMACHT adı geçti ki?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sorunun cevabı "DOWNSIZING" (KÜÇÜLTME) olup yabancı forumlar incelendiğinde DOWNSIZING ve TSI motorlarının yan yana ve bire bir anıldığı görülecektir. Silindir ne kadar küçülürse o kadar az hava/yakıt ile doldurulması gerekmektedir. Turbo da kullanıldığında silindirin içine basınçla çok daha hızlı ve kısa sürede hava/yakıt doldurulmakta, VOLKSWAGEN tarafından benzinli motorun geleceği bu teknolojide görülmektedir.

    VOLKSWAGEN'in 1.6 TSI motor üretmemesinin sebebi buna ihtiyacının olmamasıdır. 1.6 litre biz Türk vatandaşları için çok önemlidir çünkü aşağısı % 37 ve yukarısı % 60 ÖTV demek ancak VOLKSWAGEN'in anavatanı Almanya'da ÖTV olmadığından, sadece % 19 KDV olduğundan motorlar ihtiyaç duyulan güce göre seçilmektedir. Sırf Türkiye'de yılda 5.000 veya 10.000 adet 1.6 TSI satmak için VOLKSWAGEN mühendisleri kalemlerini bile oynatmazlar.

    Soru: 100 HP motor istiyorum. Cevap 1.6 MPI al.
    Soru: 100 HP motor istiyorum. Cevap 1.9 TDI al.
    Soru: 120 HP motor istiyorum. Cevap 1.4 TSI al.
    Soru: 140 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TDI al.
    Soru: 160 HP motor istiyorum. Cevap 1.8 TSI al.
    Soru: 170 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TDI al.
    Soru: 200 HP motor istiyorum. Cevap 2.0 TSI al.
    Soru: 250 HP motor istiyorum. Cevap 3.2 FSI al.
    Soru: 280 HP motor istiyorum. Cevap 3.6 FSI al.
    Soru: 300 HP motor istiyorum. Cevap 3.6 FSI al.

    Görüldüğü gibi bu listede 1.6 TSI motor için yer yoktur. VOLKSWAGEN ve Almanya, Almanya bizim ÖTV'mizden hiç çekinmemekte, dikkate almamaktadır. 1.6 TSI tamamen bizim duygusal ve başka hiçbir dünya dilinde olmayan "KEŞKE" sözcüğünün karşılığını aramaktan kaynaklanmaktadır.

    1.6 TSI diye bir motor çıkmayacak, 1.2 TSI ve 1.6 TDI de tekonoljik gelişme nedeni ile çıkacaktır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    taner hocam; küçük motorların üretilmesinin ilk sebebi korbondioksit emisyonu değil midir? ülkemiz şartlarında mümkün oldugunca küçük hacimli motor istiyoruz ,VW'e göre bu istek önemsiz ama çevreciler sayesinde bizim isteğimizle eşdeğer olmakta. VW 1.8 TSI'dan ürettiği gücü 1.6 TSI'dan rahatlıkla elde edebilir bence. Bu üretimi yaparak dünyada DOWNSIZING'e öncülük edebilir.böylece daha geniş kitlelere hitab eden bir marka olur.umuyorum ki 5 sene sonra 1.0litrenin altında motorlar çıksın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fever2006 -- 18 Ağustos 2008; 1:04:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    1500 rpm'den itibaren (en azindan yazilan, soylenen bu) 210 Nm tork ureten bir turbolu motor icin, dusuk devirlerde turbonun "ineffective" calistigini soyleyemeyiz bence. Olayi a$iri basitle$tirecek olursak:

    Kompresor beygir gucunu arttiriyor, bu da benzin sarfiyatini arttiriyor. Dolayisiyla turbo+kompresorlu TSI, sadece turbolu TSI'dan daha cok yakit harciyor. Yanlisim varsa duzeltin lutfen Arkadaslar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK
    kompresörlü motor bence turboluya göre daha ekonomiktir. kompresör çünkü düşük devirlerde daha efektif çalışmakta.
    artık 170hplik bir motor yok ayrıca 140lıkla 170 lik arasındaki tek fark yazılım değildir. 140lıklar belki yazılımla 170hp hatta daha güçlü hale getirilebilir ama kesin standart 170liklerde motor aksamı artan basınca ve diğer değişkenlere daha dayanıklı hale getirilmiştir.





    Sevgili Deniz,
    görüşmeyeli iyisindir umarım.

    daha evvelden yazdığım bir açıklamayı paylaşma zamanıdır diye düşünüyorum, konunun orjinali için link:


    quote:

    Orjinalden alıntı: meke 3 Eylül 2004; 18:49:40

    Aşırı besleme hakkında genel bilgileri size yazmak istedim.

    Amacı: Belirli kapasitedeki motor hacminden, daha yüksek güç elde etme ihtiyacı

    Tanımı: Aşırı besleme, içten yanmalı motorlarda birim zamanda emilen hava-yakıt karışımını arttırarak daha fazla karışımın silindir boşluğuna alınmasını sağlayan bir sistemdir. Bu sayede silindirin emme zamanında emebileceği yakıt-hava karışımını basınçla arttırarak daha fazla karışım yanma odasına alınır, bu sıkıştığı zaman ateşleme yapılır ve normale göre daha fazla enerji açığa çıkar ve silindir daha hızlı itilir. Yani motorun gücü artar. Dizel ve benzinli araçlar için uygulanır.

    Intercooler: Turbonun sıkıştırma yaptığı havanın soğutulmasıdır. Fizik kuralı gereği soğuyan gaz sıkışır, ısınan gaz genişler. Hava da bir gaz olduğundan soğutulduğunda birim hacimdeki oksijen molekülleri artar, dolayısıyla sıkıştırdığınız havayı soğutursanız, daha da fazla hava sıkıştırmanız mümkün olur. Intercooler, aslında bir radyatördür, hızlı giden arabanın rüzgarı ile soğuyan radyatör, içerisinde dolaşan havayı daha da soğutur ve karışım ortamına verir. Böylece soğutulan hava daha sıkışık hale geldiğinden yakıt ile karıştırıldığında daha iyi yanma sağlar, güç daha da artar.

    Çalışma Prensibi: 2 tip aşırı besleme olduğu için her ikisinin de çalışma prensipleri aşağıda açıklanmıştır.

    Genelde uygulaması 2 tipte olur;
    1-Motordan tahrik alanlar (Kompresörlü besleme)
    2-Motordan tahrik almayanlar (Turbo besleme)

    Şimdi bunların detaylarına girelim;

    Motordan tahrik alanlar (Kompresörlü besleme)
    Motordan V kayışı ile tahrik alıp, vidalı tip tabir edilen ve iç içe dönen iki sonsuz vida prensibi ile çalışan kompresör, belirli hacimdeki havayı sıkıştırarak yakıt püskürtme odalarına basar. Burada enjektörden gelen yakıt sıkışmış havanın üzerine püskürtülür ve silindir emme zamanına geçtiğinde odaya basılır.

    Avantajları: Kompresör motor çalıştığı andan itibaren devreye girebilir, bu sayede düşük band devirlerde de efektif olarak kullanılabilir.

    Dezavantajları: Motor çalıştığı her an devrede olduğu için ürettiği fazla enerjinin bir miktarını kendi çalışması için harcar. Yani motordan klima gibi güç çalar. Modern motorlarda iki kompresör kullanılabilmektedir. Düşük devrilerde sadece küçük kompresör çalışmakta, az güç çalmaktadır. Yüksek devirlerde zaten çok yüksek olan güçler, büyük kompresör devreye girerek üretilmekte, küçük olan devreden çıkmaktadır. Böylece kayıp fazla ama tahammül edilebilir olmaktadır.

    Motordan tahrik almayanlar (Turbo besleme)
    Motorun egsoz gazının sıcaklığını kullanarak devir alan bir türbin sistemi, o türbin milinin diğer ucunda yer alan pompa ile çalışan kompresör, belirli hacimdeki havayı sıkıştırarak yakıt püskürtme odalarına basar. Burada enjektörden gelen yakıt sıkışmış havanın üzerine püskürtülür ve silindir emme zamanına geçtiğinde odaya basılır. Eskiden sadece dizel araçlar için kullanılabilen turbo besleme, zamanla benzinli araçlar içinde yaygınlaşmış olup, günümüzde motorsikletlere de uygulanmaktadır.
    ilk seri üretim benzinli araç uygulaması, 1973 yılında BMW tarafından 2002 modeline yapılmıştır.

    Avantajları: Motorun egsoz gazı ile çalıştığı için motordan klima gibi güç çalmaz, çok yüksek basınç miktarlarına çıkabilme kapasitesi ile en performanslı aşırı besleme yöntemidir.

    Dezavantajları: Tam kapasiteli çalışıp basınç üretebilmesi için türbin pallerinin yüksek sıcaklıkta gaza ihtiyacı vardır. bu da egsoz gazının ancak motoruna göre 1500-3000 devrilerde çalışması ile sağlanabilir. Bu, turbonun "açmadı" diye tabir edilen düşük devirlerde güç üretememesi manasına gelir. Modern motorlarda twin turbo olabilmektedir. Düşük devrilerde sadece küçük turbo çalışmakta, çok sıcak olmayan gazlarla dönebildiği için düşük devirlerde de devrede güç üretebilmektedir. Yüksek devirlerde zaten çok yüksek olan sıcaklık, büyük turboyu devreye sokmakta ve küçük olan devreden çıkmaktadır. Böylece çok yüksek güçler elde edilebilmektedir.

    Egsoz manifolduna geri besleme sıkıntısı da olabilmektedir. Gaz, türbin pallerini döndürmeye çalışırken rahat boşalamaz, bu da istenmeyen geri beslemeler yaratır ve egsoz gazı silindirde kalabilir.

    Ayrıca ortalama 100.000 devir dönen türbin milinin çok iyi yağlanması gerekir, eski tiplerde motor yardımıyla yağlama yapıldığından motor istop edilmeden turbonun devrinin düşmesi beklenirdi, modern motorlarda bu sorun elektrikli yağlama ile çözülmektedir.



    İlk heves bunları yazdım, sonra daha zengin yazılar da yazıp paylaşacağım.




  • paşam açıklama yeterli sanırsam? turboya ineffective demedim kompresör daha efektif çalışmakta dedim. ayrıca 170liğin 122likten fazla yakmasının nedeni daha fazla güç üretmesi. 110luk 2.0 tdi da 140lık 2.0 tdi dan az yakmakta.. ne kadar ekmek o kadar köfte.
    quote:

    Orjinalden alıntı: meke


    quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    1500 rpm'den itibaren (en azindan yazilan, soylenen bu) 210 Nm tork ureten bir turbolu motor icin, dusuk devirlerde turbonun "ineffective" calistigini soyleyemeyiz bence. Olayi a$iri basitle$tirecek olursak:

    Kompresor beygir gucunu arttiriyor, bu da benzin sarfiyatini arttiriyor. Dolayisiyla turbo+kompresorlu TSI, sadece turbolu TSI'dan daha cok yakit harciyor. Yanlisim varsa duzeltin lutfen Arkadaslar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK
    kompresörlü motor bence turboluya göre daha ekonomiktir. kompresör çünkü düşük devirlerde daha efektif çalışmakta.
    artık 170hplik bir motor yok ayrıca 140lıkla 170 lik arasındaki tek fark yazılım değildir. 140lıklar belki yazılımla 170hp hatta daha güçlü hale getirilebilir ama kesin standart 170liklerde motor aksamı artan basınca ve diğer değişkenlere daha dayanıklı hale getirilmiştir.





    Sevgili Deniz,
    görüşmeyeli iyisindir umarım.

    daha evvelden yazdığım bir açıklamayı paylaşma zamanıdır diye düşünüyorum, konunun orjinali için link:


    quote:

    Orjinalden alıntı: meke 3 Eylül 2004; 18:49:40

    Aşırı besleme hakkında genel bilgileri size yazmak istedim.

    Amacı: Belirli kapasitedeki motor hacminden, daha yüksek güç elde etme ihtiyacı

    Tanımı: Aşırı besleme, içten yanmalı motorlarda birim zamanda emilen hava-yakıt karışımını arttırarak daha fazla karışımın silindir boşluğuna alınmasını sağlayan bir sistemdir. Bu sayede silindirin emme zamanında emebileceği yakıt-hava karışımını basınçla arttırarak daha fazla karışım yanma odasına alınır, bu sıkıştığı zaman ateşleme yapılır ve normale göre daha fazla enerji açığa çıkar ve silindir daha hızlı itilir. Yani motorun gücü artar. Dizel ve benzinli araçlar için uygulanır.

    Intercooler: Turbonun sıkıştırma yaptığı havanın soğutulmasıdır. Fizik kuralı gereği soğuyan gaz sıkışır, ısınan gaz genişler. Hava da bir gaz olduğundan soğutulduğunda birim hacimdeki oksijen molekülleri artar, dolayısıyla sıkıştırdığınız havayı soğutursanız, daha da fazla hava sıkıştırmanız mümkün olur. Intercooler, aslında bir radyatördür, hızlı giden arabanın rüzgarı ile soğuyan radyatör, içerisinde dolaşan havayı daha da soğutur ve karışım ortamına verir. Böylece soğutulan hava daha sıkışık hale geldiğinden yakıt ile karıştırıldığında daha iyi yanma sağlar, güç daha da artar.

    Çalışma Prensibi: 2 tip aşırı besleme olduğu için her ikisinin de çalışma prensipleri aşağıda açıklanmıştır.

    Genelde uygulaması 2 tipte olur;
    1-Motordan tahrik alanlar (Kompresörlü besleme)
    2-Motordan tahrik almayanlar (Turbo besleme)

    Şimdi bunların detaylarına girelim;

    Motordan tahrik alanlar (Kompresörlü besleme)
    Motordan V kayışı ile tahrik alıp, vidalı tip tabir edilen ve iç içe dönen iki sonsuz vida prensibi ile çalışan kompresör, belirli hacimdeki havayı sıkıştırarak yakıt püskürtme odalarına basar. Burada enjektörden gelen yakıt sıkışmış havanın üzerine püskürtülür ve silindir emme zamanına geçtiğinde odaya basılır.

    Avantajları: Kompresör motor çalıştığı andan itibaren devreye girebilir, bu sayede düşük band devirlerde de efektif olarak kullanılabilir.

    Dezavantajları: Motor çalıştığı her an devrede olduğu için ürettiği fazla enerjinin bir miktarını kendi çalışması için harcar. Yani motordan klima gibi güç çalar. Modern motorlarda iki kompresör kullanılabilmektedir. Düşük devrilerde sadece küçük kompresör çalışmakta, az güç çalmaktadır. Yüksek devirlerde zaten çok yüksek olan güçler, büyük kompresör devreye girerek üretilmekte, küçük olan devreden çıkmaktadır. Böylece kayıp fazla ama tahammül edilebilir olmaktadır.

    Motordan tahrik almayanlar (Turbo besleme)
    Motorun egsoz gazının sıcaklığını kullanarak devir alan bir türbin sistemi, o türbin milinin diğer ucunda yer alan pompa ile çalışan kompresör, belirli hacimdeki havayı sıkıştırarak yakıt püskürtme odalarına basar. Burada enjektörden gelen yakıt sıkışmış havanın üzerine püskürtülür ve silindir emme zamanına geçtiğinde odaya basılır. Eskiden sadece dizel araçlar için kullanılabilen turbo besleme, zamanla benzinli araçlar içinde yaygınlaşmış olup, günümüzde motorsikletlere de uygulanmaktadır.
    ilk seri üretim benzinli araç uygulaması, 1973 yılında BMW tarafından 2002 modeline yapılmıştır.

    Avantajları: Motorun egsoz gazı ile çalıştığı için motordan klima gibi güç çalmaz, çok yüksek basınç miktarlarına çıkabilme kapasitesi ile en performanslı aşırı besleme yöntemidir.

    Dezavantajları: Tam kapasiteli çalışıp basınç üretebilmesi için türbin pallerinin yüksek sıcaklıkta gaza ihtiyacı vardır. bu da egsoz gazının ancak motoruna göre 1500-3000 devrilerde çalışması ile sağlanabilir. Bu, turbonun "açmadı" diye tabir edilen düşük devirlerde güç üretememesi manasına gelir. Modern motorlarda twin turbo olabilmektedir. Düşük devrilerde sadece küçük turbo çalışmakta, çok sıcak olmayan gazlarla dönebildiği için düşük devirlerde de devrede güç üretebilmektedir. Yüksek devirlerde zaten çok yüksek olan sıcaklık, büyük turboyu devreye sokmakta ve küçük olan devreden çıkmaktadır. Böylece çok yüksek güçler elde edilebilmektedir.

    Egsoz manifolduna geri besleme sıkıntısı da olabilmektedir. Gaz, türbin pallerini döndürmeye çalışırken rahat boşalamaz, bu da istenmeyen geri beslemeler yaratır ve egsoz gazı silindirde kalabilir.

    Ayrıca ortalama 100.000 devir dönen türbin milinin çok iyi yağlanması gerekir, eski tiplerde motor yardımıyla yağlama yapıldığından motor istop edilmeden turbonun devrinin düşmesi beklenirdi, modern motorlarda bu sorun elektrikli yağlama ile çözülmektedir.



    İlk heves bunları yazdım, sonra daha zengin yazılar da yazıp paylaşacağım.






  • bu vw de işini biliyo haa küçücük golfe 1.4 170 lik motor koyuyo.passata 1.8 motor 160 hp.sırf 2.0 tfsı baltalanmasın diye.
  • Mete,

    yazdigin Intercooler-Kompressor-Turbo aciklamalari super bilgilendirici olmus. Demek ilk heves yazdigin bunlar idi 4 yil once. DH'ye hakikaten bodoslama bir giris yapmissin. Eee, yonetici olacak uye kucukken belli eder kendini

    Bundan sonra bu konuyla ilgili soru gordukce, senin 4 yil onceki post'unun linkini gondermek $art oldu. AutoShow dergisi demistin bir de Mete, INSIGNIA-PASSAR mukayesesi yapan. Benim bildigim AutoShow Sali gunleri cikiyor. Senin dedigin yarin cikacak olan sayi mi, yoksa gecen hafta Sali gunu cikip bu gece bayilerden toplanan sayi mi?

    Bence kacirsak da birsey olmaz. Zaten detayli test degil, surus izlenimi karsilastirmasi demistin. 2-3 hafta kadar daha Autobild.de sitesinden ayni kiyaslamayi bedava okuyabiliriz. Tercume gerekirse de Google'in Almanca'dan Ingilizce'ye tercume hizmetinden yararlaniriz evvel Allah.

    1.6 TSI benzeri bir motor gelecek mi TR'ye OPEL INSIGNIA ile çok merak ediyorum..

    quote:

    Orjinalden alıntı: meke
    Sevgili Deniz,
    görüşmeyeli iyisindir umarım.

    daha evvelden yazdığım bir açıklamayı paylaşma zamanıdır diye düşünüyorum, konunun orjinali için link:




  • henüz açıklanan motorlar arasında 1.6 turbo motor yok. ama opel den bit yekili 180 hplik 1.6 motorun insigniaya da uygulanacağını söylemişti. sanırsam piyasaya çıktıktan 5-6 ay sonra o motor kaputun altında yerini alır. şu anda 1,6 115 hp 1.8 140 hp 2.0 220 hp 2.8 260 hp benzinli 2.0 cdti 110 130 160 hp motorlara sahip. 2.0 turbo ve 2.8 motorda 4 çeker sistemi opsiyonel. ayrıca bütün motorlarda 6 ileri vites kutusu mevcut.

    opel bu sefer gerçekten başarcak bence bu sınıfta da zirveyi almayı. bunu tabiki biraz zaman göstercek ama 1.6 turbo gelmesi durumunda çok etkili bir motor kombinasyonu olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: LagrangePasha

    Mete,

    yazdigin Intercooler-Kompressor-Turbo aciklamalari super bilgilendirici olmus. Demek ilk heves yazdigin bunlar idi 4 yil once. DH'ye hakikaten bodoslama bir giris yapmissin. Eee, yonetici olacak uye kucukken belli eder kendini

    Bundan sonra bu konuyla ilgili soru gordukce, senin 4 yil onceki post'unun linkini gondermek $art oldu. AutoShow dergisi demistin bir de Mete, INSIGNIA-PASSAR mukayesesi yapan. Benim bildigim AutoShow Sali gunleri cikiyor. Senin dedigin yarin cikacak olan sayi mi, yoksa gecen hafta Sali gunu cikip bu gece bayilerden toplanan sayi mi?

    Bence kacirsak da birsey olmaz. Zaten detayli test degil, surus izlenimi karsilastirmasi demistin. 2-3 hafta kadar daha Autobild.de sitesinden ayni kiyaslamayi bedava okuyabiliriz. Tercume gerekirse de Google'in Almanca'dan Ingilizce'ye tercume hizmetinden yararlaniriz evvel Allah.

    1.6 TSI benzeri bir motor gelecek mi TR'ye OPEL INSIGNIA ile çok merak ediyorum..

    quote:

    Orjinalden alıntı: meke
    Sevgili Deniz,
    görüşmeyeli iyisindir umarım.

    daha evvelden yazdığım bir açıklamayı paylaşma zamanıdır diye düşünüyorum, konunun orjinali için link:






  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.